-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дизпаливо, бензин А-95, бензин А-92
Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою.
Торги не відбулися
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
01.07.2022 14:08 - 13.07.2022 00:00
Вимога
Вирішена
ВИМОГА
Номер:
4fce4a7e64284cf888b23f94ee92826b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-07-01-004208-a.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
П. 2.6. Додатку № 3 до тендерної документації визначено: «2.6. Учасник (та/або суб’єкт господарювання, який знаходиться в партнерських договірних відносинах з учасником процедури закупівлі з метою використання останнім АЗС партнера), який здійснює виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним, повинен надати у складі пропозиції відповідну ліцензію, в тому числі на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що надається у переліку АЗС, а у разі її відсутності - дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії.»
Вимога щодо наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер.
За результатами аналізу практики АМКУ з розгляду скарг за аналогічними питаннями нами було встановлено, що вимога документації про наявність у складі тендерної пропозиції ліцензії на гуртову та роздрібну торгівлю пальним на думку колегії є дискримінаційною та АМКУ виносить рішення щодо встановлення змін в тендерну документацію Замовника за таких умов.
Також варто зазначити, що відповідна вимога встановлена, як підтверджуюча щодо права користуванням АЗС учасником, - що є дискримінацією відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності) , без залучення партнерських АЗС.
Практика АМКУ в цій частині виносить позитивні рішення, щодо дискримінації учасників, які працюють на умовах партнерських договорів, та не встановлює норм, щодо співпраці учасника саме з власником, орендарем АЗС та АЗС у праві користуванні.
Зважаючи на зазначене просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та вилучити зазначені дискримінаційні умови.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
06.07.2022 16:29
Вирішення:
Внесено відповідні зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Задоволено