-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комерційні вузли обліку газу шафового типу з ротаційними лічильниками газу G65, G100, G160, G250 (ДК 021:2015:3934)
Торги не відбулися
1 520 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 200.00 UAH
Період оскарження:
28.06.2022 16:37 - 27.09.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
0b99a293937142b987b7e957c6a03aef
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-005592-a.b5
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
ЛМКП "ЛЬВІВТЕПЛОЕНЕРГО" (повне найменування згідно з відомостями в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: ЛЬВІВСЬКЕ МІСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЬВІВТЕПЛОЕНЕРГО"; надалі – «Замовник») оголосило відкриті торги з назвою предмету закупівлі «Комерційні вузли обліку газу шафового типу з ротаційними лічильниками газу G65, G100, G160, G250 (ДК 021:2015:3934)» (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (ідентифікатор закупівлі): UA-2022-06-28-005592-a).
Приватне акціонерне товариство «Івано-Франківський завод «Промприлад» (надалі – «Суб’єкт оскарження»), яке є виробником лічильників газу (в тому числі роторного типу, що є у складі предмету закупівлі), зацікавлене взяти участь у даній закупівлі.
Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5148-р/пк-пз від 19.07.2022, прийнятим за результатами розгляду попередньої скарги Суб’єкта оскарження щодо тендерної документації, встановлено, що взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Зазначеним рішенням органу оскарження зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації Закупівлі з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Однак, Замовник до виконання рішення органу оскарження підійшов формально, дискримінаційні умови тендерної документації (за якими в Закупівлі могли б взяти участь лише суб’єкти, що пропонують продукцію лише одного конкретного виробника) належним чином не змінив, а також за власною ініціативою доповнив тендерну документацію новими вимогами, що мають дискримінаційних характер та обмежують конкуренцію.
28.07.2022 Замовником доповнено розділ 1 додатку 3 до тендерної документації наступним абзацом:
«КВОГ повинен бути виготовлений на виробництві сертифікованому системі менеджменту якості ISO 9001 та системі екологічного менеджменту ISO 14001. Учасник подає у складі пропозиції скан-копії сертифікатів (країни-виробника) на систему менеджменту якістю ISO 9001 та систему екологічного менеджменту ISO 14001 (підприємства-виробника) виробництва комерційних вузлів обліку газу в шафовому виконанні)».
Слід наголосити, що в попередніх редакціях тендерної документації Замовником не зазначалося вимог щодо сертифікації в системі екологічного менеджменту ISO 14001, жодного обґрунтування необхідності такої сертифікації Замовник не наводить.
Суб’єкт оскарження володіє сертифікатом на систему менеджменту якістю ISO 9001 (сканована копія додається, додаток № 1), однак не має сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001, оскільки така сертифікація не є обов’язковою як для Суб’єкта оскарження загалом, так і для лічильників газу роторних, що входять до складу предмету Закупівлі.
Абзацом третім «Національний вступ» ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (ISO 14001:2015, IDT) визначено, що цей стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічну політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги.
Отже, застосування суб’єктами господарювання ДСТУ ISO 14001:2015 є добровільним (можливим), а не обов’язковим. Обов’язковість застосування цього стандарту до продукції Суб’єкта оскарження, зокрема виготовлюваних ним лічильників газу роторних, не передбачена вимогами жодного чинного нормативно-правового акту.
Нормою ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон № 922-VIII) визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Пунктами 3, 4 ч. 1 ст. 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципами відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Здійснення сертифікації за системою екологічного менеджменту ISO 14001 є довготривалим процесом. Очевидно, що одержати відповідний сертифікат протягом 6-и робочих днів (з 29.07.2022 по 05.08.2022) з об’єктивних причин неможливо.
Натомість, виробник лічильників газу ТМ Itron володіє сертифікатами ISO 14001, що, зокрема, підтверджується знімком екрану з офіційного веб-сайту цього виробника https://www.itron.com/na/resources-page/certifications та сканованою копією одного із сертифікатів (додаються, додатки №№ 2, 3).
Отже, Замовник порушує норму ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, оскільки тендерна документація містить вимоги, які обмежують конкуренцію та встановлюють вимоги до продукції, виписані під конкретного виробника.
Суб’єктом оскарження заявлялася вимога № UA-2022-06-28-005592-a.b1 від 01.07.2022 щодо усунення порушення під час проведення Закупівлі шляхом внесення змін до тендерної документації в частині визначення таких технічних характеристик лічильників газу, які б відповідали не менш як двом еквівалентним лічильникам газу різних торгових марок/виробників, відомості про які внесені до Реєстру.
Однак, зазначена вимога була задоволена Замовником лише частково, до додатку № 3 тендерної документації були внесені зміни, які не усувають дискримінаційний умов та обмежують (виключають) конкуренцію.
При цьому, окрім невнесення за результатами розгляду зазначеної вимоги Замовником змін щодо технічних характеристик, виписаних під лічильники газу, які представлені на ринку України продукцією лише одного конкретного виробника (Itron), Замовником було за власною ініціативою доповнено додаток 3 до тендерної документації (у п. 3 примітки) реченням наступного змісту: «Якщо учасник пропонує "еквівалент" до предмету закупівлі, то він за власний кошт вносить зміни до проекту і перепогоджує його в АТ "Львівгаз"».
Абзацом 2 ч. 2 ст. 24 Закону № 922-VIII передбачено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
05.07.2022 Замовником було оприлюднено в електронній системі закупівель «Повідомлення про внесення змін.PDF» із переліком внесених змін, який містить речення «В місцях де технічне завдання містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати вираз "або еквівалент"», але не містить речення «Якщо учасник пропонує "еквівалент" до предмету закупівлі, то він за власний кошт вносить зміни до проекту і перепогоджує його в АТ "Львівгаз"», тобто Замовником було порушено вимоги абз. 2 ч. 2 ст. 24 Закону № 922-VIII (не опубліковано окремим документом перелік усіх змін).
Також при цьому Замовником не було внесено змін до проекту договору (додаток № 4 до тендерної документації) в частині доповнення зобов’язань виконавця, який пропонує еквівалент продукції, обов’язками щодо внесення змін до проекту за власні кошти та перепогодження проекту в АТ «Львівгаз».
Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону № 922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Зобов’язання замовника та учасника процедури закупівлі, визначеного переможцем, щодо поставки товару, виконання робіт чи надання послуг, які є предметом закупівлі, встановлюються договором про закупівлю.
Закон № 922-VIII не передбачає можливості покладення на учасників закупівлі, які пропонують еквівалент предмету закупівлі (його частини), додаткових обов’язків у порівнянні з тими учасниками, які пропонують продукцію визначеного замовником виробника/торгової марки.
Отже, тендерна документація містить вимогу (доповнену Замовником з недотриманням визначеного законом порядку та не усунуту за підсумками виконання рішення органу оскарження) щодо нерівного ставлення до учасників, тобто додаткові обов’язки (з відповідним додатковим фінансовим навантаженням та необхідністю залучення стороннього суб’єкта, у відносинах з яким перебуває лише Замовник, а не учасники) для тих учасників, що пропонують еквівалент продукції. Умова тендерної документації, яка містить такі додаткові обов’язки учасника, має дискримінаційний характер, порушує принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, встановлений п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону № 922-VIII.
Вищенаведені обставини вказують на невідповідність тендерної документації правилу «двох виробників», оскільки зазначені Замовником у тендерній документації (додаток 3) лічильники газу роторні з наявним сертифікатом ISO 14001 представлені на ринку України лише продукцією одного виробника під торговою маркою Itron (лічильники газу роторні DELTA).
Приводом для подання Суб’єктом оскарження попередньої скарги від 08 липня 2022 № UA-2022-06-28-005592-a.b3, яка була розглянута органом оскарження по суті, було невиконання Замовником вимоги Суб’єкта оскарження № UA-2022-06-28-005592-a.b1 від 01.07.2022, тобто формальне, а не реальне (належне) усунення дискримінаційних умов тендерної документації.
Однак, на виконання рішення органу оскарження № 5148-р/пк-пз від 19.07.2022 Замовник не лише повністю не усунув всі попередні дискримінаційні умови, про наявність яких в тендерній документації вказував Суб’єкт оскарження у попередній скарзі, але й за власною ініціативою доповнив тендерну документацію новими дискримінаційними умовами.
Враховуючи вищенаведене, на підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
просимо Колегію:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації «Комерційні вузли обліку газу шафового типу з ротаційними лічильниками газу G65, G100, G160, G250 (ДК 021:2015:3934)» (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (ідентифікатор закупівлі): UA-2022-06-28-005592-a), що повністю усунуть умови, які є дискримінаційними (тобто унеможливлюють надання учасниками пропозицій продукції не менш як двох виробників), а також умови, які порушують принцип рівного ставлення до учасників, в тому числі ті, що покладають додаткові обов’язки на учасників, які пропонують еквівалент продукції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1.pdf 30.07.2022 11:59
- Додаток 1.pdf.asice 30.07.2022 11:59
- Додаток 2.pdf 30.07.2022 11:59
- Додаток 2.pdf.asice 30.07.2022 11:59
- Додаток 3.pdf 30.07.2022 11:59
- Додаток 3.pdf.asice 30.07.2022 11:59
- Скарга.doc 30.07.2022 11:59
- Скарга.pdf 30.07.2022 11:59
- Скарга.pdf.asice 30.07.2022 12:00
- Додаткове пояснення до скарги від 05.08.2022 року.pdf.asice 05.08.2022 16:41
- Додаткове пояснення до скарги від 05.08.2022 року.pdf 05.08.2022 16:41
- рішення від 02.08.2022 № 5265.pdf 02.08.2022 15:09
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.08.2022 № 5384.pdf 12.08.2022 12:23
- рішення від 11.08.2022 № 5384.pdf 15.08.2022 14:06
- Пояснення на скаргу 04.08.2022р..pdf 04.08.2022 18:45
- Пояснення в АМКУ.doc 04.08.2022 18:45
- Проток на виконання рішення АМКУ_14.09.2022р..pdf 14.09.2022 18:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.07.2022 12:03
Дата розгляду скарги:
11.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.08.2022 15:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.08.2022 14:07
Дата виконання рішення Замовником:
14.09.2022 18:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ замовником виконане. Термін подачі ТП продовжено до 22.09.2022р. до 17:00 год. Зміни до ТД були внесені 06.09.2022 р.
Скарга
Скасована
вимоги щодо сертифікатів
Номер:
40b3233db0df47b9bbbb03cc64f40f11
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-005592-a.c4
Назва:
вимоги щодо сертифікатів
Скарга:
Шановний замовнику!
Інформуємо Вас, що жодним державним нормативно-правовим документом не передбачається обов’язкова наявність системи екологічного менеджменту ISO 14001 у підприємства-виробника комерційних вузлів обліку газу в шафовому виконанні.
Згідно вищезазначеного просимо внести відповідні зміни у додатку №3 до тендерної документації «Комерційні вузли обліку газу шафового типу з ротаційними лічильниками газу G65, G100, G160, G250 (ДК 021:2015:3934)» UA-2022-06-28-005592-a, а саме вилучити ISO 14001 (Система екологічного менеджменту) з пункту Вимоги до предмету закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
01.08.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
83e34ae433aa479fbdc39ca63a15eb53
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-005592-a.b3
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Скарга
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
ЛМКП "ЛЬВІВТЕПЛОЕНЕРГО" (повне найменування згідно з відомостями в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: ЛЬВІВСЬКЕ МІСЬКЕ КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЬВІВТЕПЛОЕНЕРГО"; надалі – «Замовник») оголосило відкриті торги з назвою предмету закупівлі «Комерційні вузли обліку газу шафового типу з ротаційними лічильниками газу G65, G100, G160, G250 (ДК 021:2015:3934)» (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (ідентифікатор закупівлі): UA-2022-06-28-005592-a).
Приватне акціонерне товариство «Івано-Франківський завод «Промприлад» (надалі – «Суб’єкт оскарження»), яке є виробником лічильників газу (в тому числі роторного типу, що є у складі предмету закупівлі), зацікавлене взяти участь у даній закупівлі. Однак, тендерна документація містить протиправні вимоги, які порушують законні інтереси Суб’єкта оскарження та перешкоджають йому взяти участь у зазначеній закупівлі.
1. Додатком № 3 до тендерної документації Закупівлі визначено технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Зокрема, перелічено товари (5 комплектів), які містять згадку виробів з посиланням на конкретну торгову марку/виробника, зокрема:
- лічильник газу типорозміру Itron DELTA SE G 160, 1:200, DN 80, PN 1,6 МПа;
- лічильник газу типорозміру Itron DELTA SE G 100, 1:200, DN 80, PN 1,6 МПа.
- лічильник газу типорозміру Itron DELTA SE G 65, 1:200, DN 80, PN 1,6 МПа.
У додатку № 3 до тендерної документації зазначено:
«Лічильники газу G65; G100; G160; G250 повинні відповідати вимогам ДСТУ EN 12480:2006.
…
Дані типи лічильників газу повинні бути занесені до Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки (або Державного реєстру засобів вимірювальної техніки), та мати сертифікати відповідності.»
Абзацом другим преамбули Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» передбачено, що правовою основою забезпечення комерційного (приладового) обліку природного газу є цей Закон, закони України "Про ринок природного газу", "Про метрологію та метрологічну діяльність", "Про стандартизацію", "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності" та інші нормативно-правові акти.
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» передбачено, що порядок проведення оцінки відповідності законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки встановлюється технічними регламентами та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до п. 3 ч. 1 Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» лічильник газу - засіб вимірювальної техніки, який використовується для вимірювання, запам'ятовування та відображення об'єму газу, що проходить через нього.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 163 затверджено Технічний регламент засобів вимірювальної техніки (надалі – «Технічний регламент»).
Відповідно до п. 2 Технічного регламенту дія цього Технічного регламенту поширюється на засоби вимірювальної техніки, зазначені у додатках 3-12, а саме на лічильники води (додаток 3), лічильники газу та пристрої перетворення об’єму (додаток 4), лічильники активної електричної енергії (додаток 5), теплолічильники (додаток 6), вимірювальні системи для безперервного і динамічного вимірювання кількості рідин, крім води (додаток 7), автоматичні зважувальні прилади (додаток 8), таксометри (додаток 9), матеріальні міри (додаток 10), прилади для вимірювання розмірів (додаток 11) та аналізатори вихлопних газів (додаток 12).
Підпунктом 1 п. 3 додатку № 4 до Технічного регламенту для класу точності 1,5 (під час вимірювання для комерційного обліку дозволяється застосовувати лічильники газу класу точності 1,5 – п. 28 Технічного регламенту) передбачено співвідношення Qmax/Qmin (максимальної та мінімальної витрат) не менше 150 (≥ 150), тобто динамічний діапазон вимірювання не менше 1:150.
Однак, Замовником у тендерній документації (у додатку № 3) в частині технічних характеристик лічильників газу визначено динамічний діапазон не менше 1:200, що перевищує відповідну мінімальну вимогу (≥ 150, тобто не менше 1:150) щодо динамічного діапазону (співвідношення Qmax/Qmin), визначену Технічним регламентом.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон № 922-VIII»), є максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Технічні характеристики лічильників газу роторних, зазначені в тендерній документації, виписані замовником під лічильники газу конкретного виробника (ТМ) - Айтрон / Itron. Так, згідно з даними паспорта на лічильники газу роторні DELTA (додається, додаток 1) динамічний діапазон лічильників типорозміру G65, G100 та G160 DN 80 становить 1:200, тобто співпадає з визначеним Замовником у тендерній документації.
За інформаціє, що міститься у відкритих джерелах (знімок екрану додається. додаток № 2) на веб-сайті постачальника https://sovlad.com.ua/ua/lichilniki/lichilniki-gazu-rotorni-delta-_itron_.html ринкові цини на лічильники газу G65, G100 та G160 DELTA DN 80 1:200 становить 89124,57, 89124,95 та 98599,86 грн. з ПДВ відповідно, в той час як ринкові ціни лічильників газу G65 DN 50 1:160 (наближений аналог, у Замовника DN 50), G100 та G160 РГС-Ех DN 80 1:160, які виробляється Суб’єктом оскарження, повністю відповідають вимогам Технічного регламенту (копія сертифікату затвердження типу додається, додаток № 4) становлять 49470,00, 60 680,00 та 71 150,00 грн. з ПДВ відповідно, тобто останні є в середньому на 43% дешевшим.
При цьому відповідно до умов тендеру критерієм вибору переможця є: ціна, 100%.
Відповідність лічильників газу роторних типу DELTA вимогам Технічного регламенту підтверджується сертифікатом перевірки типу № UA.TR. 055.ST.036-18 версія1, виданим 26.11.2018 ДП "Івано-Франківськстандартметрологія" (копія додається, додаток № 3). Водночас, зазначені лічильники з динамічним діапазоном 1:200 (визначеним Замовником у технічних характеристиках) представлені (з внесенням в Реєстр затверджених типів засобів вимірювальної техніки) на ринку України продукцією лише одного виробника – дочірнього підприємства «Айтрон Україна».
Відповідність лічильників газу роторних типу РГС-Ех, які виробляє Суб’єкт оскарження, вимогам Технічного регламенту підтверджується сертифікатом перевірки типу № UA.TR. 055.ST.046-19 версія 1, виданим 25.04.2019 ДП "Івано-Франківськстандартметрологія" (копія додається, додаток № 4).
Отже, обидва вищезазначені лічильники відповідають вимогам Технічного регламенту, внесені до Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки та мають сертифікати затвердження типу.
Державний стандарт ДСТУ EN 12480:2006, на який посилається Замовник передбачає ряд можливих динамічних діапазонів (1:10, 1:20, 1:30, 1:50, 1:65, 1:100, 1:160, 1:200, 1:250), при цьому не визначаючи який саме діапазон є обов’язковим (мінімальним) для лічильників газу типорозмірів G65, G100 та G160. Жодних обґрунтувань (технічного, економічного, фінансового чи іншого характеру) об’єктивної необхідності у динамічному діапазоні саме 1:200 (а не 1:160 чи навіть 1:250) – Замовник не наводить.
Отже, намір Замовника здійснити закупівлю (у складі предмету закупівлі) дорожчих (у порівнянні з вітчизняними аналогами, які мають динамічний діапазон 1:160 та відповідають вимогам Технічного регламенту) лічильників газу з протиправно та безпідставно завищеними (ним понад вимоги, визначені Технічним регламентом, тобто обов’язкові вимоги) технічними характеристиками, не відповідає принципу максимальної економії, не лише обмежує, а фактично виключає конкуренцію (на ринку немає двох і більше виробників лічильників газу, які у складі предмету закупівлі має намір придбати Замовник).
Нормою ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, Замовник порушує норму ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, оскільки тендерна документація містить вимоги, які обмежують конкуренцію, встановлює технічні характеристики лічильників газу, виписані під конкретного виробника.
2. Суб’єктом оскарження заявлялася вимога № UA-2022-06-28-005592-a.b1 від 01.07.2022 щодо усунення порушення під час проведення Закупівлі шляхом внесення змін до тендерної документації в частині визначення таких технічних характеристик лічильників газу, які б відповідали не менш як двом еквівалентним лічильникам газу різних торгових марок/виробників, відомості про які внесені до Реєстру.
Однак, зазначена вимога була задоволена Замовником лише частково, до додатку № 3 тендерної документації були внесені зміни, які не усувають дискримінаційний умов, які обмежують (виключають) конкуренцію.
3. Загальновідомою є практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – «Колегія») щодо правила «двох виробників».
Вищенаведені обставини вказують на невідповідність тендерної документації правилу «двох виробників», оскільки зазначені Замовником у тендерній документації (додаток 3) лічильники газу роторні з динамічним діапазоном 1:200 представлені на ринку України лише продукцією одного виробника під торговою маркою Itron (лічильники газу роторні DELTA).
Із наведеного вбачається привід просити Колегію витребувати від Замовника інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції (в частині лічильників газу роторних) щонайменше двох виробників з документальним підтвердженням включення відповідних лічильників газу до Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки.
Оскільки на момент подання даної скарги на ринку України не представлені (з внесенням до Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки) 2 і більше лічильники газу роторні з динамічним діапазоном 1:200, неможливість надання Замовником такої інформації вказуватиме на наявність дискримінаційних умов у тендерній документації (технічних вимогах до предмету закупівлі», повністю виключають конкуренцію, порушують правило «двох виробників».
Враховуючи вищенаведене, на підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
просимо Колегію:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника надати інформацію щодо відповідності вимогам тендерної документації продукції (в частині лічильників газу роторних) щонайменше двох виробників з одночасним наданням документального підтвердження включення відповідних лічильників газу роторних до Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації «Комерційні вузли обліку газу шафового типу з ротаційними лічильниками газу G65, G100, G160, G250 (ДК 021:2015:3934)» (номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (ідентифікатор закупівлі): UA-2022-06-28-005592-a) шляхом зазначення в додатку № 3 до тендерної документації лічильників газу роторних, кожен з яких представлений продукцією не менше як двох виробників та внесений до Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки.
Перелік документів (доказів), що додаються:
1. Паспорт на лічильники газу роторні DELTA S-Flow
2. Знімок екрану з веб-сайту: https://sovlad.com.ua/ua/lichilniki/lichilniki-gazu-rotorni-delta-_itron_.html
3. Копія сертифікату перевірки типу № UA.TR. 055.ST.036-18 версія1, виданого 26.11.2018 ДП "Івано-Франківськстандартметрологія".
4. Копія сертифікату перевірки типу № UA.TR. 055.ST.046-19 версія 1, виданого 25.04.2019 ДП "Івано-Франківськстандартметрологія".
5. Текст скарги у форматах PDF та DOC.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1.pdf.asice 08.07.2022 17:25
- Додаток 1.pdf 08.07.2022 17:25
- Додаток 2.pdf 08.07.2022 17:26
- Додаток 2.pdf.asice 08.07.2022 17:26
- Додаток 3.pdf.asice 08.07.2022 17:26
- Додаток 3.pdf 08.07.2022 17:26
- Додаток 4.pdf 08.07.2022 17:26
- Додаток 4.pdf.asice 08.07.2022 17:26
- Скарга.doc 08.07.2022 17:26
- Скарга.pdf.asice 08.07.2022 17:26
- Скарга.pdf 08.07.2022 17:26
- рішення від 12.07.2022 № 5054.pdf 13.07.2022 09:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.07.2022 № 5148.pdf 19.07.2022 16:55
- рішення від 19.07.2022 № 5148.pdf 21.07.2022 11:19
- Протокол АМКУ 28.07.2022р..pdf 22.09.2022 17:28
- Протокол АМКУ 28.07.2022р..pdf 23.09.2022 10:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.07.2022 18:03
Дата розгляду скарги:
19.07.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.07.2022 09:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.07.2022 11:19
Дата виконання рішення Замовником:
23.09.2022 10:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник виконав рішення АМКУ №5054-р/пк-пз від 12.07.2022р. , шляхом внесення змін до тендеру на закупівлю Комерційних вузлів обліку шафового типу з ротаційними лічильниками газу згідно оголошення про проведення UA-2022-06-28-005592-а. Зміни внесені 28.07.2022р.
Вимога
Є відповідь
вимога щодо предмету закупівлі
Номер:
fbf810a6b3f746f1820e946357b299dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-005592-a.b2
Назва:
вимога щодо предмету закупівлі
Вимога:
Шановний замовнику, просимо внести зміни у додаток №3 до тендерної документації, у зв’язку з невідповідністю:
- КВОГ , шафа : ВОГ-Ш-1Л-100-ЕК80 (2300×545×1860(h)мм) з лічильником газу типорозміру Itron DELTA SE G 160, 1:200, DN 80 , PN 1,6 МПа ; Вліч= 250÷160÷1,3 м3/год - 1 шт. ; вимірювальний комплекс- ФЛОУТЕК-ТМ 2-3-4.
- КВОГ , шафа : ВОГ-Ш-1Л-100-ЕК80 (2300×545×1860(h)мм) з лічильником газу типорозміру Itron DELTA SE G 160, 1:200, DN 80 , PN 1,6 МПа; Вліч= 100÷250÷1,3 м3/год - 1 шт. ; вимірювальний комплекс- ФЛОУТЕК-ТМ 2-3-4.
- КВОГ , шафа : ВОГ-Ш-1Л-100-ЕК80 (2300×545×1860(h)мм) з лічильником газу типорозміру Itron DELTA SE G 65, 1:200, DN 80 , PN 1,6 МПа; Вліч= 100÷65÷0,5 м3/год - 1 шт. ; вимірювальний комплекс- ФЛОУТЕК-ТМ 2-3-4.
- КВОГ , шафа : ВОГ-Ш-1Л-100-ЕК80 (2300×545×1860(h)мм) з лічильником газу типорозміру Itron DELTA SE G 100, 1:200, DN 80 , PN 1,6 МПа; - Вліч= 160÷100÷ 0.8 м3/год - 1 шт. ; вимірювальний комплекс- ФЛОУТЕК-ТМ 2-3-4.
до наданих схем вузлів обліку газу, а саме: позначення ВОГ-Ш-1Л-100-ЕК80 замінити на ВОГ-Ш-1Л-80-ЕК80.
Шановний замовнику, просимо внести зміни у пункту 3.3.2. додатку №3 до тендерної документації, а саме редакцію «Паспорт (з відміткою про приймання ВТК/ВКЯ виробника, та зазначенням дати перевірки при випуску з виробництва й дати наступної повірки лічильника)» викласти в такій редакції «Паспорт (з відміткою про приймання ВТК/ВКЯ виробника, та зазначенням дати перевірки при випуску з виробництва й дати наступної повірки вимірювального комплексу)».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_01072022.doc 01.07.2022 14:27
Дата подачі:
01.07.2022 14:28
Вирішення:
Шановний учаснику, до технічного завдання тендерної документації будуть зроблені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
8af7758366dc4fdea6363ada9d45110c
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-005592-a.b1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення
ЛМКП "ЛЬВІВТЕПЛОЕНЕРГО" (надалі – «Замовник») оголосило відкриті торги з предметом «Комерційні вузли обліку газу шафового типу з ротаційними лічильниками газу G65, G100, G160, G250 (ДК 021:2015:3934)» (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2022-06-28-005592-a).
Додатком № 3 до тендерної документації Закупівлі передбачені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Зокрема, передбачено товари (5 комплектів), які містять згадку виробів з посиланням на конкретну торгову марку/виробника, а саме:
- лічильник газу типорозміру Itron DELTA 2100 G 250, 1:160, DN 100, PN 1,6 МПа;
- лічильник газу типорозміру Itron DELTA SE G 160, 1:200, DN 80, PN 1,6 МПа;
- лічильник газу типорозміру Itron DELTA SE G 100, 1:200, DN 80, PN 1,6 МПа.
- лічильник газу типорозміру Itron DELTA SE G 65, 1:200, DN 80, PN 1,6 МПа.
Ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон № 922-VIII») визначено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Однак, у додатку № 3 Замовником наведено посилання на конкретну торгову марку (Itron), при цьому вираз «або еквівалент» у зазначеному додатку (тобто безпосередньо у технічні специфікації) відсутній.
У пункті 6 глави «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Закупівлі зазначено: «У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».».
Разом з тим, норма ч. 4 ст. 23 Закону № 922-VIII за своїм змістом спрямована на ефективне (не формальне) створення умов для економічної конкуренції та обмеження монополізму.
При цьому слід враховувати, що можливість пропонування учасником закупівлі еквіваленту товару має бути реальною, тобто запропонований товар має відповідати вимогам чинного законодавства України, які до нього застосовуються.
Лічильники газу є засобами вимірювальної техніки, відомості про які підлягають внесенню Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки.
Механізм формування та ведення Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки (надалі – «Реєстр») визначено Порядком ведення Реєстру, затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.07.2016 № 1161 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2016 р. за № 1081/29211.
Однак, на момент оголошення Закупівлі до Реєстру не внесені інші, крім вищезазначених (названої торгової марки), лічильники газу, які б відповідали вказаним технічними характеристикам. Отже, на ринку відсутні одночасно 2 (чи більше) еквівалентні товари (лічильники газу), які б відповідали визначеним Замовником критеріям та застосовуваним до них вимогам чинного законодавства, що у свою чергу обмежує конкуренцію.
З огляду на викладене, відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону № 922-VIII заявляємо вимогу щодо усунення порушення під час проведення Закупівлі шляхом внесення змін до тендерної документації Закупівлі в частині визначення таких технічних характеристик лічильників газу, які б відповідали не менш як двом еквівалентним лічильникам газу різних торгових марок/виробників, відомості про які внесені до Реєстру.
Пов'язані документи:
Учасник
- 20220701_Вимога.doc 01.07.2022 12:03
Дата подачі:
01.07.2022 12:03
Вирішення:
Шановний учаснику, до технічного завдання тендерної документації будуть зроблені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено