-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт цегляної димової труби та монтаж вставки з нержавіючої сталі котельні РК-8 за адресою: просп. Миру, 22 в м. Житомирі
Торги відмінено
4 461 072.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 44 610.72 UAH
мін. крок: 1% або 44 610.72 UAH
Період оскарження:
28.06.2022 09:49 - 05.07.2022 00:00
Вимога
Без відповіді
Вимагаємо внести зміни
Номер:
3f5fdbb2716245adb11928f863d2a971
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-000713-a.a3
Назва:
Вимагаємо внести зміни
Вимога:
Просимо внести зміни в оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі шляхом виключення з оголошення п.п.3.2. п 3. Додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Документи, які має надати учасник при подачі пропозиції , а саме:
3.2 Надати скановану копію договору з виробником елементів систем модульних димових труб з нержавіючої сталі, дійсний на строк поставки товарів, та лист-гарантію Виробника з посиланням на номер закупівлі, щодо підтвердження можливості поставки учасником необхідних замовнику обсягів якісних товарів у встановлені документацією строки. В разі якщо Учасник є виробником елементів систем модульних димових труб з нержавіючої сталі то останній також надає довідку в довільний формі із вищезазначеною інформацією. В разі якщо Учасник має зв’язок з виробником через 3-х юридичних осіб дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника, Учасник надає лист від даних юридичних осіб із підтверджуючими документами, що підтверджують дилерство, дистриб'ютерство або представництво виробника та з вищезазначеною інформацією, щодо можливості поставки Учасником необхідних Замовнику обсягів якісних товарів у встановлені документацією строки.
Також на підтвердження додержання реалізації державної екологічної політики згідно Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» від 28 лютого 2019 року №2697-VIII, Учасник надає сканований з оригіналу сертифікат на систему екологічного управління у відповідності до вимог ISO 14001:2015 «Система екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виробництва та оптової торгівлі будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, виданий уповноваженим (акредитованим) органом в Україні, та дійсний на момент подання пропозиції.
Вважаємо дану вимогу необґрунтованою та такою, яка звужує коло потенційних Учасників. Встановивши вказану вимогу Замовник умисно обмежує коло учасників закупівлі, лише тими хто має діючу угоду з певним виробником. Така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників. Відповідно до сталої практики Антимонопольного комітету України ( Далі – АМКУ) встановлено що дана вимога є дискримінаційною Рішення № 1207 – р/пк-пз від 14.03.2017 р, №4277-р/пк-пз від 30.06.2017р, №10177-р/пк- пз від 03.10.2018 р,,№ 9988-р/пк-пз від 27.09.2018 р.
Виконати зазначену умову Документації зможуть суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, нас, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість виконати роботу відповідно до предмету закупівлі.
Особливо звертаємо Вашу увагу на те, що предметом закупівлі є – Капітальний ремонт, тобто в розумінні ЗУ «Про Публічні закупівлі» - це роботи, а не постачання товару!
2. Виключити з оголошення вимогу щодо:
Також на підтвердження додержання реалізації державної екологічної політики згідно Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» від 28 лютого 2019 року №2697-VIII, Учасник надає сканований з оригіналу сертифікат на систему екологічного управління у відповідності до вимог ISO 14001:2015 «Система екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», стосовно виробництва та оптової торгівлі будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій, виданий уповноваженим (акредитованим) органом в Україні, та дійсний на момент подання пропозиції. Також вимоги зазначені Вами у п. 6. Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження, додатку №1 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі містять вимоги, які не відповідають нормам чинного законодавства, у частині:
Надати виданого на Учасника копію Сертифікату, на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (9001:2015)«Системи Управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT), виданого органом з сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України (НААУ), стосовно зберігання, транспортування та торгівлі(реалізації) будівельних матеріалів та стосовно капітального та поточного ремонту.
Доводимо до Вашого відома, що орган сертифікації, який акредитований Національним агенством з акредитації України – не видає сертифікатів сфера дії яких поширюється на ті, що зазначені Вами у оголошені стосовно зберігання, транспортування та торгівлі(реалізації) будівельних матеріалів та стосовно капітального та поточного ремонту.
Сертифікат повинен бути виданий органом сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України, в підтвердження чого в складі пропозиції надається сканований оригінал атестату про акредитацію органу сертифікації, при цьому даний атестат має свідчити про можливість проведення зазначеним органом сертифікації оцінки за видами діяльності, що зазначені у сертифікаті відповідності. Документи повинні бути надані в повному обсязі Сканований оригінал/копію свідоцтва, про проходження працівниками Учасника, навчання з системи управління якістю відповідно до ISO 9001:2015 (не менше одного працівника) та системи екологічного управління відповідно до ISO 14001:2015 (не менше одного працівника) .
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
При детальному розгляді документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Просимо видалити дискримінаційну вимогу щодо надання - сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 у сфері будівництва, так як відповідно до норм чинного законодавства сертифікація є необов’язковою. Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, ваше оголошення про проведння спрощеної закупівлі не повинно містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме виконувати роботу, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, та чітку необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Спрощеній закупівлі. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю для підтвердження вимогам закупівлі та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламенту вальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Звертаємо Вашу увагу, що даний Сертифікат застосовується до ПРОДУКЦІЇ, а не до надання послуг- робіт, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламенту вальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі. - Систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015; - Систему екологічного управління ISO 14001:2015; Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Як вже зазначалось, організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар., а в нашому випадку роботу. Яким організаціям необхідно впровадити Систему Менеджменту ОЗіБП? Система менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці має бути впроваджена і сертифікована в організаціях, що прагнуть змінімізувати ризики, пов’язані зі здоров’ям та безпекою своїх співробітників і клієнтів. Новий міжнародний стандарт спрямований на підвищення безпеки праці, яка є юридичною вимогою, в організаціях будь-яких розмірів та галузей незалежно від їх місця розташування. Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — АМКУ) є чітка позиція с приводу даної дискримінаційної вимоги Рішення № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021 Рішення Апеляційний адміністративний суд у справі № 826/15639/17 .
Наполягаємо, привести у відповідність до вимог чинного законодавства вимоги оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі з метою дотримання принципів проведення процедур закупівель, які не суперечать нормам зазначеним в Законі України «Про Публічні закупівлі» та не звужують коло учасників.
Вважаємо таку вимогу, такою що не відповідає вимогам предмету закупівлі!
Адже предметом закупівлі – є Капітальний ремонт, а не ПОСТАЧАННЯ ТОВАРІВ та матеріалів ( процедура закупівлі не є –поставкой товару).
Вважаємо таку вимогу, такою що не відповідає вимогам предмету закупівлі та суперечить чинному законодавству України!
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 04.07.2022 11:52
Дата подачі:
04.07.2022 11:52
Вимога
Без відповіді
Вимога щодо приведення у відповідність оголошення
Номер:
77ae8bbded2141d2a9923054ce7ed813
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-000713-a.b2
Назва:
Вимога щодо приведення у відповідність оголошення
Вимога:
Вимога щодо приведення у відповідність оголошення до вимог ЗУ "Про Публічні закупівлі"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.07.2022 11:27
Вимога
Вирішена
Просимо внести зміни в оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, у зв’язку з тим, що зазначені Вами вимоги є дискримінаційними та суперечать вимогам ч.4 статті 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»
Номер:
8b04b62d36e249e39bb6063ddf7e0f57
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-28-000713-a.b1
Назва:
Просимо внести зміни в оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, у зв’язку з тим, що зазначені Вами вимоги є дискримінаційними та суперечать вимогам ч.4 статті 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»
Вимога:
Просимо внести зміни в оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, у зв’язку з тим, що зазначені Вами вимоги є дискримінаційними та суперечать вимогам ч.4 статті 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі»в частині того, що оголошення містить обмеження конкуренції, яка призводить до дискримінації Учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 30.06.2022 11:16
- Протокол розяснення вимога.docx 01.07.2022 14:40
Дата подачі:
30.06.2022 11:16
Вирішення:
Надаємо відповідь на вимогу згідно закупівлі Капітальний ремонт цегляної димової труби та монтаж вставки з нержавіючої сталі котельні РК-8 за адресою: просп. Миру, 22 в м. Житомирі.
Першу вимогу щодо не врахування Замовником, що Учасник може бути Виробником задовільнити, та внести зміни до технічних вимог закупівлі, що додаються.
Щодо другої вимоги.
Шановний Учаснику! Слід зауважити, що ISO 14001 установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості. Призначення цього стандарту – надати організаціям загальну схему діяльності задля охорони довкілля та реагування на зміни умов довкілля в рівноважному поєднанні із соціально-економічними потребами.
Цей міжнародний стандарт було впроваджено до національної системи стандартизації шляхом тотожного перекладу у грудні 2015 року. ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) почав діяти в Україні з 01.07.2016.
Системний підхід до екологічного управління забезпечить керівництво інформацією, яка буде корисною для досягнення довгострокового успіху та набуття можливостей, що сприятимуть сталому розвитку, завдяки:
- збереженню стану довкілля, запобіганню або зменшенню несприятливих впливів на нього;
- зменшенню потенційного несприятливого впливу та умов довкілля на організацію, її працівників та мешканців населених пунктів, де вона розташована;
- сприянню організації у виконанні обов'язкових для дотримання відповідності вимог;
- підвищенню екологічної дієвості;
- контролю (або впливу на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного життєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
- досягненню фінансових переваг і переваг у функціонуванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку;
- обміну екологічною інформацією із зацікавленими сторонами.
Дотримання цього стандарту сприяє запобіганню забрудненню, раціональному використанню ресурсів, пом'якшенню наслідків зміни клімату, захисту біорізноманіття тощо, тобто запровадження на підприємстві, установі чи організації технології екологічної політики. Підтвердженням дотримання даного стандарту та запровадження відповідної технології слугує саме свідоцтво/сертифікат ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування".
Також зазначаємо, що ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю" є національним стандартом України, чинним від 01.07.2016, що установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація, в тому числі, повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги Замовника.
Відповідність систем управління якістю виробника продукції (надавача послуг) вимогам ISO 9001:2015 оцінюється органом з оцінки відповідності (органом сертифікації). За результатом оцінки відповідності СУЯ виробника продукції (надавача послуг) вимогам ISO 9001:2015 видається сертифікат відповідності.
Орієнтація на Замовника та задоволеність Замовника є основними принципами, на яких базується зазначений стандарт. Право замовника на встановлення законних вимог щодо акредитації органу з оцінки відповідності СУЯ виробника продукції (надавача послуг) вимогам ISO 9001:2015, відповідає вказаним принципам та жодним чином не суперечить положенням стандарту.
Акредитація органів з оцінки відповідності (органів сертифікації), проводиться у відповідності до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності". Згідно зі статтею 1 зазначеного Закону акредитація органів з оцінки відповідності – засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Статтею 6 Закону встановлено, що Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність. Положення про національний орган України з акредитації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує державної політики у сфері економічного розвитку.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національне агентство з акредитації України, затвердженого Наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2017 №161, НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ є національним органом України з акредитації. Пунктом 6 зазначеного положення визначено, що Основними завданнями НААУ є: забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності; забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності; створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні; усунення технічних бар'єрів у торгівлі. До основних функцій НААУ віднесено: акредитацію органів з оцінки відповідності (надалі – ООВ); проведення моніторингу за відповідністю акредитованих ним органів з оцінки відповідності вимогам акредитації; ведення реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності, інші функції.
Порядок проведення акредитації ООВ затверджено Настановою з управління НААУ від 30.08.2019 № 270-Я та містить вичерпний перелік заходів, яких необхідно вжити ООВ для проходження акредитації.
Реєстр акредитованих органів з оцінки відповідності є відкритим, розміщений на веб-порталі НААУ (за посиланням https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/). Згідно даних, отриманих за вказаним посиланням, до перелік органів з сертифікації систем менеджмента, акредитованих НААУ включено 80 таких органів.
Отже діяльність НААУ щодо акредитації ООВ чітко регламентована чинним законодавством, здійсниться на засадах рівності та прозорості, не містить ознак надання переваг будь-яким суб’єктам чи їх групам.
Таким чином вимога щодо надання учасником сканкопії з оригіналу або копії сертифікату ISO 9001:2015 на систему менеджменту якості учасника, що виданий уповноваженим на те органом сертифікації. відповідає чинному законодавству та не призводить до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Задоволено