-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лікарські засоби різні, 4 лота.
Строк поставки товарів: протягом 2022 року (не більше 10 днів з дати отримання письмової заявки Замовника).
Завершена
2 109 621.86
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 190.96 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 190.96 UAH
Період оскарження:
22.06.2022 16:32 - 04.07.2022 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Номер:
12056a5e0b9b4eee986fce44bd67d2e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-22-006630-a.b3
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
22 червня 2022 року Департаментом охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, а саме «Фармацевтична продукція» за 4 лотами (далі – Предмет закупівлі).
Нашим Товариством 08 липня 2022 року, в рамках участі у закупівлі UA-2022-06-22-006630-a (а саме, щодо: Лот № 4-33651300-1 Протимікобактеріальні засоби - Імуноглобулін людини нормальний (Immunoglobulins, normal human, for intravascular adm.), 10%, амп., фл., шпр. - 400 грамів.), було розміщено на офіційному майданчику державних публічних закупівель ”zakupki.prom.ua” документи, необхідні для участі у даній закупівлі, відповідно до вимог тендерної документацію.
За результатами аукціону по Лоту №4, який відбувся 11 липня 2022 р. о 13 год. 15 хв. Учасниками були запропоновані наступні пропозиції:
Учасник
Остаточна пропозиція
ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК»
616 340,00 грн
ТОВ "ТОРГ-ЛІДЕР"
616 352,00 грн
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІАТОМ»
1 166 392,00 грн
ТОВ "МЕДІТЕК ФАРМ"
1 166 640,00 грн
Однак, Замовник своїм Протокольним рішенням (протоколом) № 75 уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.07.2022 року (далі по тексту – Рішення) неправомірно відхилив пропозицію нашого Товариства, яка є економічно вигідною серед наступних учасників.
В свою чергу ТОВ «ТОРГ-ЛІДЕР» (далі – Скаржник), як безпосередній учасник закупівлі, оскаржує Рішення Замовника по Лоту № 4 (33651300-1 Протимікобактеріальні засоби - Імуноглобулін людини нормальний (Immunoglobulins, normal human, for intravascular adm.), 10%, амп., фл., шпр. - 400 грамів.) на підставі наведених нижче обставин.
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
Згідно із частиною першою статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Згідно із частиною восьмою статті 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Кінцевий строк Оскарження дискваліфікації Скаржника: до 30 липня 2022 року 00 год. 00 хв.
ІІ. ОБГРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ, ДІЇ ЧИ БЕЗДІЯЛЬНОСТІ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ЧИ ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СКАРЖНИКА.
Згідно з частиною першою статті 18 Закону скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам.
Відповідно до частини першої статті 79 Господарського кодексу України господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об'єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку.
Основним видом діяльності Скаржника є роздрібна та оптова торгівля лікарськими засобами. Скаржник реалізує лікарські засоби оптом та у роздріб, у тому числі, шляхом участі у процедурах закупівлі, що проводяться за допомогою електронної системи публічних закупівель «Prozorro». Участь Скаржника в публічних закупівлях носить систематичний характер.
Інтерес Скаржника в зазначеній процедурі закупівлі полягає в укладенні договору поставки щодо Предмета закупівлі та одержанні прибутку від його реалізації. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже, може вважатися законним інтересом у контексті статті 18 Закону.
Замовник своїм Протокольним рішенням (протоколом) № 75 уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.07.2022 року безпідставно відхилив пропозицію нашого Товариства, яка була найбільш економічно вигідною серед наступних учасників.
Зазначені дії Замовника, детальний опис яких наведено нижче, порушують норму частини п’ятої статті 5 Закону, якою передбачене об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, а також порушують права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у вказаній процедурі закупівлі.
ІІІ. ПОСИЛАННЯ НА ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ТА ОБҐРУНТУВАННЯ ВИМОГ СКАРЖНИКА
Нашим Товариством 08 липня 2022 року, в рамках участі у закупівлі UA-2022-06-22-006630-a ( а саме, щодо: Лот № 4-33651300-1 Протимікобактеріальні засоби - Імуноглобулін людини нормальний (Immunoglobulins, normal human, for intravascular adm.), 10%, амп., фл., шпр. - 400 грамів.), було розміщено на офіційному майданчику державних публічних закупівель ”zakupki.prom.ua” документи, необхідні для участі у даній закупівлі, відповідно до вимог тендерної документацію.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій було визначено на 08 липня 2022 р. 18 год. 00 хв. За результатами аукціону по даному Лоту №4, який відбувся 11 липня 2022 р. Учасниками були запропоновані наступні пропозиції:
Учасник
Остаточна пропозиція
ТОВ «ДІАЛІЗ МЕДИК»
616 340,00 грн
ТОВ "ТОРГ-ЛІДЕР"
616 352,00 грн
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІАТОМ»
1 166 392,00 грн
ТОВ "МЕДІТЕК ФАРМ"
1 166 640,00 грн
По результату розгляду пропозицій, Замовником було прийнято Рішення про відхилення пропозиції Скаржника, на підставі частини першої статті 31 ЗУ ”Про публічні закупівлі” а саме: «тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГ-ЛІДЕР» (за лотом №4) не відповідає заявленим технічним вимогам на закупівлю, оскільки: спеціальними вимогами Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю передбачено: «Обов’язкове зазначення у розділі інструкції «показання» – хвороба Кавасакі у дітей», тоді як в інструкції до запропонованого учасником лікарського засобу зазначено лише: «застосовувати дорослим пацієнтам ….. синдром Кавасакі».
Відповідно до тендерної документації, для конкретного лоту була передбачена спеціальна вимога до лікарського засобу, який буде запропонований в рамках закупівлі, а саме вимога щодо обов’язкового зазначення у розділі інструкції «показання» – хвороба Кавасакі у дітей.
В свою чергу, запропонований нами в рамках закупівлі лікарський засіб (БІОВЕН, розчин для інфузій 10% по 50 мл у флаконі; по 1 флаконі у пачці з картону з маркуванням українською мовою) у своїй інструкції містить таке обов’язкове зазначення у розділі інструкції «показання» – хвороба Кавасакі у дітей (копія Інструкції на лікарський засіб додається).
Однак, слід зазначити, що, через технічну помилку особи, яка займалася оформленням для подачі документів від імені Скаржника, було випадково додано до поданих документів застарілу (вже не діючу) інструкцію на лікарський засіб, яка не є дійсною на даний момент.
Проте, звертаємо увагу органу оскарження на той факт, що на відповідному інтернет ресурсі (http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument) є доступним "Державний реєстр лікарських засобів України", який (серед іншого) дає можливість користувачеві перевірити належну реєстрацію лікарського засобу, а також ознайомитися з діючою інструкцією на відповідний лікарський засіб.
В свою чергу, при аналізі тендерних пропозицій Замовник прийшов до висновку, що запропонований нами лікарський засіб не містить у розділі інструкції «показання» – хвороба Кавасакі у дітей, що підтверджується текстом прийнятого Замовником Рішення.
На нашу думку, зазначена обставина однозначно свідчить про те, що Замовником при прийнятті Рішення не було проаналізовано інструкцію, яка міститься у "Державному реєстрі лікарських засобів України", що є недопустимим.
Таким чином, приходимо до висновку, що, при прийнятті Рішення, Замовником не було проведено повний та всебічний аналіз поданої нами тендерною документації, що суперечить вимогам та принципам чинного законодавства України.
Таким чином, має місце ситуація коли запропонований нами в рамках закупівлі лікарський засіб фактично відповідає усім передбаченим тендерною документацією критеріям, однак, через ”формальну” помилку та відсутність належного аналізу лікарського засобу Замовником (на відповідність вимогам тендерної документації) був визнаним Замовником як такий, що не відповідає вимогам тендерною документацією.
В той же час, додатково звертаємо Вашу увагу на те, що через відхилення нашої тендерної пропозиції через зазначену вище ”формальну” помилку та перехід Замовником до розгляду пропозиції учасника ТОВ «ДІАТОМ», виникла ситуації, коли для закупівлі необхідного Замовнику препарату необхідно буде сплатити не 616 352 грн. без ПДВ (як це передбачає наша тендерна пропозиція), а щонайменше 1 166 392 грн. без ПДВ (як це передбачає тендерна пропозиція учасника ТОВ «ДІАТОМ»), що, в свою чергу, призведе до необхідності переплати у розмірі щонайменше 550 040 грн.!!!.
На нашу думку, понесення таких значних затрат (особливо у військовий час) суперечитиме принципу ”щодо максимальної економії при здійсненні публічних закупівель ”, який передбачено в статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, а також не дасть можливість заощадити значну суму коштів, яка б могла бути залучена для закупівлі інших необхідних Замовнику лікарських засобів чи використані для інших нагальних цілей діяльності Замовника.
Окрім цього, звертаємо Вашу увагу, що в рамках своєї тендерної пропозиції, наше Товариство пропонує препарат вітчизняного виробника, на відміну від тендерних пропозицій учасників (пропозиції яких ще можуть бути розглянуті), котрі пропонують більш дороговартісний препарат іноземного виробництва).
У рамках даного аспекту Скаржник звертає увагу органу оскарження на Лист Міністерства економіки України (Вих.№ 3311/38541-03 від 16.06.2022 року), а також Лист Міністерства охорони здоров`я України (Вих.№ 10.5.-10/9897/2-22 від 02.05.2022 року), в яких зазначені вище органи рекомендують (особливо в умовах воєнного стану) надавати при здійсненні закупівель перевагу вітчизняним виробникам, враховуючи, серед іншого, і той факт, що формування ціни вітчизняних виробників не залежить від курсу валют, а відповідно ціна є нижчою.
ІV. ВИМОГИ СКРАЖИНКА
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Дії Замовника в частині прийнятого Рішення порушують норму частини п’ятої статті 5 Закону, якою передбачене об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;, а також порушують права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у вказаній процедурі закупівлі.
Враховуючи вище наведене, а особливо той факт що запропонований нами в рамках закупівлі лікарський засіб відповідає вимогам тендерної документації, а також той факт, що його закупівля призведе до відсутності необхідності переплати значних коштів та, як наслідок, значної економії бюджетних коштів, керуючись ст. 18 Закону,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Перевірити Рішення Замовника (Протокольне рішення (протокол) № 75 уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.07.2022 року) по Лоту № 4, на предмет наявності порушень процедури закупівлі.
3. Встановити порушення процедури закупівлі UA-2022-06-22-006630-a, допущене Замовником через встановлення у Рішенні невідповідності лікарського засобу (БІОВЕН, розчин для інфузій 10% по 50 мл у флаконі) вимогам тендерної документацію, в той час як його відповідність такій документації підтверджується існуючими документами (в тому числі відкритими даними з "Державного реєстру лікарських засобів України")
4. Скасувати Рішення Замовника (Протокольне рішення (протокол) № 75 уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.07.2022 року) по Лоту № 4.
5. Скасувати прийняті на основі Рішення Замовника (Протокольне рішення (протокол) № 75 уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.07.2022 року) по Лоту № 4 інші рішення по цій же процедурі закупівлі (стосовно Лоту № 4).
6. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення по Лоту № 4.
Додатки:
1. Копія діючого реєстраційного посвідчення на лікарський засіб UA/14526/01/02 та копія вкладки до нього.
2. Копія діючої інструкції на лікарський засіб (БІОВЕН, розчин для інфузій 10% по 50 мл у флаконі).
3. Копію інформації, що відображається у Ліцензійному реєстрі на право здійснення господарської діяльності з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, який ведеться органом ліцензування ‐ Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, стосовно ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГ-ЛІДЕР».
4. Лист Міністерства економіки України вих.№ 3311/38541-03 від 16.06.2022 року;
5. Лист Міністерства охорони здоров`я України вих.№ 10.5.-10/9897/2-22 від 02.05.2022 року.
6. Копія Протокольного рішення (протоколу) № 75 уповноваженої особи Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.07.2022р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 28.07.2022 08:59
- Доказ 3 (витяг з реєстру).pdf 28.07.2022 08:59
- Доказ 3 (витяг з реєстру).pdf.p7s 28.07.2022 08:59
- Доказ 1.pdf 28.07.2022 08:59
- Доказ 4.pdf.p7s 28.07.2022 08:59
- Доказ 5.pdf.p7s 28.07.2022 08:59
- Скарга.pdf.p7s 28.07.2022 08:59
- Доказ 6 Протокол 2022 75 оцінка 2 муковісцидоз_Кавасакі (п. 72).pdf.p7s 28.07.2022 08:59
- Доказ 4.pdf 28.07.2022 08:59
- Доказ 1.pdf.p7s 28.07.2022 08:59
- Доказ 6 Протокол 2022 75 оцінка 2 муковісцидоз_Кавасакі (п. 72).pdf 28.07.2022 08:59
- Доказ 2.pdf 28.07.2022 08:59
- Доказ 2.pdf.p7s 28.07.2022 08:59
- Доказ 5.pdf 28.07.2022 08:59
- рішення від 28.07.2022 №5219.pdf 28.07.2022 15:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.08.2022 №5360.pdf 09.08.2022 15:31
- рішення від 09.08.2022 №5360.pdf 10.08.2022 14:55
- Антимонопольний щодо розгляду скарги ТОВ ТОРГ ЛІДЕР по Кавасакі (5219)..docx 01.08.2022 15:05
- Лист вих. 5055.PDF 01.08.2022 15:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.07.2022 09:30
Дата розгляду скарги:
09.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.07.2022 15:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.08.2022 14:56
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможцем
Номер:
5d84c09c3d1e4f8595db3d4e2ba9dd0d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-22-006630-a.b2
Назва:
Неправомірне визначення переможцем
Вимога:
Детально у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога UA-2022-06-22-006630-a.docx 15.07.2022 16:29
Дата подачі:
15.07.2022 16:29
Вирішення:
Шановний учаснику! Враховуючи Вашу вимогу, повідомляємо наступне:
Щодо пункту 1 вимоги: Відповідно до пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації на закупівлю учасник процедури закупівлі повинен надати: «довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, копію ліцензії на виробництво товару, якщо учасник є виробником запропонованого товару, або ліцензії на оптову, роздрібну торгівлю товаром (чинну на дату розкриття тендерних пропозицій), за умови, якщо реалізація товару, що пропонується учасником в рамках цих торгів, потребує наявності такої ліцензії згідно з законодавством (якщо реалізація товару, що пропонується учасником в рамках цих торгів, не потребує наявності такої ліцензії згідно з законодавством, учасник повинен надати відповідний лист-роз’яснення);». Таким чином, замовник зазначає про необхідність надання учасником щонайменше 1 із 2 ліцензій: це або ліцензія на виробництво товару, або ліцензія на оптову, роздрібну торгівлю товаром. Спільне українсько-естонське підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД» у складі своєї тендерної пропозиції надало чинну ліцензію серії АВ № 578460 щодо оптової торгівлі лікарськими засобами, що відповідає вимогам пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації на закупівлю: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби різні, 4 лота), ідентифікатор закупівлі UA-2022-06-22-006630-a, за лотом № 1.
Щодо пункту 2 вимоги: Відповідно до пункту 3 Додатку № 1 до тендерної документації на закупівлю учасник процедури закупівлі повинен надати: «копії виконаного договору/договорів, за предметом закупівлі, разом з видатковими накладними або іншими документами, які підтверджують виконання договору/договорів.». Таким чином, замовник зазначає про необхідність надання учасником щонайменше копії 1 (одного) виконаного договору з видатковими накладними, що підтверджують його виконання.
Спільне українсько-естонське підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД» у складі своєї тендерної пропозиції надало 2 (два) договори з видатковими накладними, які підтверджують виконання умов договорів, що відповідає вимогам пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації на закупівлю: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби різні, 4 лота), ідентифікатор закупівлі UA-2022-06-22-006630-a, за лотом № 1, а саме: - договір від 09.04.2020 № 58/ТД-20, укладений між ДУ «Національний науковий центр «Інститут кардіології імені академіка М. Д. Стражеска» НАМНУ та СУЕП у формі ТОВ «ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД» щодо постачання лікарського засобу Еплепрес у кількості 290 упаковок на загальну суму 108 605,00 грн та видаткову накладну за вказаним договором від 07.05.2020 № 20000342 щодо постачання лікарського засобу Еплепрес у кількості 290 упаковок на загальну суму 108 605,00 грн; - договір від 31.10.2019 № 138, укладений між КНП «Добропільський ЦПМСД» Добропільської міської ради» та СУЕП у формі ТОВ «ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД» що постачання лікарського засобу Ваксігрип у кількості 336 упаковок на загальну суму 77 836,08 грн та видаткові накладні за вказаним договором від 13.11.2019 № 19001020, від 13.11.2019 № 19001069 щодо постачання лікарського засобу Ваксігрип у кількості 336 упаковок на загальну суму 77 836,09 гривень. Виходячи з вищенаведеного, у замовника відсутні підстави для відміни рішення про визначення спільного українсько-естонського підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю «Оптіма-Фарм, ЛТД» переможцем тендеру на закупівлю: 33600000-6 Фармацевтична продукція (Лікарські засоби різні, 4 лота), ідентифікатор закупівлі UA-2022-06-22-006630-a, за лотом № 1.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
147a573b8f434f67af892f3c0536df09
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-22-006630-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Дискримінаційні умови
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога (Розподіл).doc 27.06.2022 23:35
- Лист_Мін.економ..pdf 27.06.2022 23:35
- Рекомендації МОЗ України.pdf 27.06.2022 23:35
Дата подачі:
27.06.2022 23:35
Вирішення:
Шановний учаснику! Враховуючи Вашу вимогу, прийнято рішення внести відповідні зміни до вимог тендерної документації на закупівлю.
Статус вимоги:
Задоволено