-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту приміщень дезкамери з заміною обладнання в КНП «Київська міська клінічна лікарня №3, вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі (коригування)
Торги відмінено
548 579.85
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 742.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 742.89 UAH
Період оскарження:
22.06.2022 10:45 - 09.07.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
неправомірне відхилення
Номер:
3d66c25985a64fe3868856e1837b4ae3
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-22-001556-a.c2
Назва:
неправомірне відхилення
Скарга:
Скарга міститься у прикріпленому файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- 8_ДЦ_ДЦ_2.xls 01.09.2022 11:35
- 8_ДЦ_ИВР.xls 01.09.2022 11:35
- протокол №159 від 22.08.2022р..pdf 01.09.2022 11:35
- рішення від 11.08.2022 № 5396.pdf 01.09.2022 11:35
- 6_погодження з проектом договору.pdf 01.09.2022 11:35
- Скарга 2 дезкамера UA-2022-06-22-001556-a.docx 01.09.2022 11:35
- 4_1_довідки листи до ТЧ.pdf 01.09.2022 11:35
- Скарга 2 дезкамера UA-2022-06-22-001556-a.pdf 01.09.2022 11:36
- рішення від 02.09.2022 №5654.pdf 02.09.2022 12:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.09.2022 №5819.pdf 13.09.2022 16:17
- рішення від 13.09.2022 №5819.pdf 16.09.2022 13:42
- Обгрунтування відхилення в АМКУ.pdf 05.09.2022 12:54
- Протокол №208 від 19 вересня 2022р..pdf 19.09.2022 10:26
- Рішення АМКУ №5819 від 13.09.22.pdf 19.09.2022 10:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2022 11:47
Дата розгляду скарги:
13.09.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2022 12:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.09.2022 13:43
Дата виконання рішення Замовником:
19.09.2022 10:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВСЬКА БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНА КОМПАНІЯ" за процедурою закупівлі — "Послуги з поточного ремонту приміщень дезкамери з заміною обладнання в КНП "Київська міська клінічна лікарня №3, вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі (коригування)", (Протокол №158 щодо прийняття рішення уповновноваженою особою від 19 серпня 2022р.) оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-06-22-001556-a.
Скарга
Виконана замовником
неправомірне визначення переможця
Номер:
c560d8bc81264c09a0e1a37854d209e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-22-001556-a.c1
Назва:
неправомірне визначення переможця
Скарга:
ТОВ "КБМК" не погоджується з такими рішеннями Замовника та повідомляє наступне:
І. ЩОДО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ СКАРЖНИКА
1. Однією з підстав відхилення уповноваженою особою зазначено «Учасник в довідці не надав iнформацiю про досвiд роботи на займанiй посадi працiвникiв.».
Відповідно до частини 9 статті 23 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
В п. 3. Розділу V тендерної документації зазначено, що Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону …
Тобто, всупереч нормам Закону, вимогам документації Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідності в інформації, зазначеній в довідці.
2. Однією з підстав відхилення уповноваженою особою зазначено «Учасник не надав Вiдомiсть з обсягами робiт.».
Відповідно до п.6 Розділу ІІІ тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати:
- договірну ціну з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є динамічною (згідно національного стандарту ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013);
- зведений кошторис;
- локальні кошториси, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності);
- відомість ресурсів;
- календарний графік виконання робіт, відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.01.2009 №2 “Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві”;
В складі тендерної пропозиції Скаржником надана Відомість ресурсів. Відповідний файл «8_ДЦ_ИВР.xls» (Підсумкова відомість ресурсів) розміщений в електронній системі.
Отже, Замовник в протоколі про відхилення взагалі не правильно зазначив назву відповідного документу, який вимагався тендерною документацією та не врахував наданий Скаржником документ.
3. Однією з підстав відхилення уповноваженою особою зазначено «Учасник надав кошториснi розрахунки без пiдпису i печатки iнженера-кошторисника, тому немає підтвердження, що кошторис складений кваліфікованим інженером інженер-проектувальником в частинi кошторисної документації».
Відповідно до п.1 Розділу ІІІ тендерної документації з урахуванням вимог п.19 частини 2 статті 22 Закону Замовником зазначено вичерпний опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а саме:
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
Тобто, відсутність пiдпису i печатки відноситься до формальної помилки та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. Окрім того, документація взагалі не містить окремих вимог щодо пiдтвердження, що кошторис складений квалiфiкованим інженером- проектувальником в частинi кошторисноi документацiї, як зазначено в протоколі про відхилення.
4. Однією з підстав відхилення уповноваженою особою зазначено «Учасник не надав документа (у формі пояснювальноi записки)».
Відповідно до п.6 Розділу ІІІ тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати:
- договірну ціну з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є динамічною (згідно національного стандарту ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013);
- зведений кошторис;
- локальні кошториси, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності);
- відомість ресурсів;
- календарний графік виконання робіт, відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.01.2009 №2 “Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві”;
….. Документальне підтвердження відповідності робіт тендерній документації надається Учасником у формі пояснювальної записки.
Замовник двічі зазначив дану вимогу.
В складі тендерної пропозиції Скаржником надана Пояснювальна записка. Відповідний файл «8_ДЦ_ДЦ_2.xls» (Пояснювальна записка) розміщений в електронній системі.
Отже, Замовник не врахував наданий документ.
Таким чином, Скаржник не порушив вимоги Документації, як зазначено у протоколі відхилення.
ІІ, ЩОДО ВИЗНАННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТОВ "АГРАНБУД"
Незаконно відхиливши пропозицію Скаржника, Замовник безпідставно перейшов до розгляду пропозиції наступного учасника – ТОВ "АГРАНБУД".
Вважаємо за необхідне звернути увагу Органу оскарження на наступне.
1.
Відповідно до п.6 Розділу ІІІ тендерної документації:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, а саме:
1. Заповнена форма тендерної пропозиції (Додаток 3 тендерної документації);
2. У відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 із урахуванням змін та доповнень у роздрукованому та відсканованому вигляді:
- договірну ціну з пояснювальною запискою. До договірної ціни повинні бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (договірна ціна є динамічною (згідно національного стандарту ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013);
- зведений кошторис;
- локальні кошториси, в тому числі і на устаткування та перелік локальних кошторисів (у разі необхідності);
- відомість ресурсів;
- календарний графік виконання робіт, відповідно до наказу Міністерства регіонального розвитку та будівництва України від 13.01.2009 №2 “Про оприлюднення Рекомендацій зі складання додатків до договору підряду в капітальному будівництві”;
П.6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 передбачено, що до складу ціни пропозиції учасника конкурсних торгів (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи з строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника конкурсних торгів (договірній ціні), та на підставі прогнозних рівнів інфляції на наступні періоди, що схвалюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з постановою КМУ від 31 травня 2021 р. № 586 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024» прогнозується індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) – 106,2% у 2022 році, 105,3% у 2023 році та 105% у 2024 році.
Відповідно до п.6.3.4 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013 Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва, використовуються у порядку, обумовленому договором підряду.
Також наголошуємо, що на підставі п.6.2.12 ДСТУ Б.Д. 1.1-1:2013, вимога про включення коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами носить обов'язковий, характер, а не право учасника включати чи не включати дані витрати до складу розрахунку договірної ціни.
У складі тендерної пропозиції ТОВ "АГРАНБУД" міститься файл «Кошторисні розрахунки.pdf», в якому у рядку «кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами» зазначено «-».
Враховуючи наведене, Переможцем до складу договірної ціни НЕ БУЛО включено кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами встановленими згідно з постановою КМУ від 31 травня 2021 р. № 586 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024», що не відповідає п.6.2.12 ДСТУ Б Д. 1. 1-1: 2013 та свідчить про неправомірність винесеного Замовником рішення в рамках даної закупівлі.
Станом на сьогодні вже неодноразово було висвітлено аналогічне питання на засіданні в Антимонопольному комітету України.
Позиція постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель є ідентичною позиції Скаржника, що висвітлені в рішеннях №16131-р/пк-пз від 14.07.2021 (UA-2021-06-03-011979-b), № 931-р/пк-пз від 19.01.2021, №1041-р/пк-пз від 21.01.2021, №4903-р/пк-пз від 12.03.2021, №5506-р/пк-пз від 19.03.2021, №8330-р/пк-пз від 19.04.2021, тощо.
2.
Так, у складі пропозиції ТОВ "АГРАНБУД" відповідно до вимог п.1. Розділу III Тендерної документації надано копію паспорту уповноваженої (уповноважених) особи (осіб), на підписання документів пропозиції або копія іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492¬VI, зі змінами (файл «паспорт Шкуренка АГРАНБУД.PDF»).
ТОВ "АГРАНБУД" в порушення виконання даної вимоги НЕ НАДАЛО паспорт уповноваженої (уповноважених) особи (осіб), на підписання документів пропозиції або копію іншого документу, передбаченого статтею 13 Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 20.11.2012 № 5492¬VI, зі змінами, а надало вибірково окремі сторінки паспорту.
Зазначаємо, що ч.5 р.І Положення про паспорт громадянина України, що затверджено Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року № 2503-XII паспортна книжечка являє собою зшиту внакидку нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок.
Отже, з урахуванням зазначеного, пропозиція ТОВ "АГРАНБУД" не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та повинна була відхилена у встановлений чинним законодавством строк.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон), а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням
керуючись статтею 18 Закону та відповідно до першого абзацу частини 8 статті 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Частиною 17 статті 18 Закону встановлено, що результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про закупівлі, передбаченою цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати своє рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі тi, що зазначені в технічній специфікації, яка с складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення, відмінити процедуру закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- 8_ДЦ_ДЦ_2.xls 29.07.2022 12:05
- Протокол №121 від 19.07.2022р..pdf 29.07.2022 12:05
- 8_ДЦ_ИВР.xls 29.07.2022 12:05
- Протокол №120 від 19.07.2022р..pdf 29.07.2022 12:05
- Скарга дезкамера UA-2022-06-22-001556-a.docx 29.07.2022 12:05
- паспорт Шкуренка АГРАНБУД.PDF 29.07.2022 12:06
- Скарга дезкамера UA-2022-06-22-001556-a_p.pdf 29.07.2022 12:06
- Кошторисні розрахунки.pdf 29.07.2022 12:06
- рішення від 02.08.2022 № 5280.pdf 02.08.2022 14:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.08.2022 № 5396.pdf 12.08.2022 12:39
- рішення від 11.08.2022 № 5396.pdf 15.08.2022 13:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.07.2022 13:22
Дата розгляду скарги:
11.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.08.2022 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.08.2022 13:36
Дата виконання рішення Замовником:
22.08.2022 18:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відхилити пропозицiю учасника вiдкритих торгiв за предметом закупiвлi,
"Послуги з поточного ремонту примiщень дезкамери з заміною обладнання в КНП "Кuївська мicькa клінічна лікарня №3, вул. Петра Запорожця, 26 у Дніпровському районі
(коригування)" - код нацiонального класифiкатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупiвельний словник" код ДК 021:2015: 45450000-6 (Iншi завершальнi
будiвельнi роботи), iдентифiкатор закупiвлi UА-2022-06-22-ОО1 556-а, товариства з
обмеженою вiдповiдальнiстю "АГРАНБУД" згiдно з рiшенням Постiйно дiючої
адмiнiстративної колегii Антимонопольного кoмiтeтy України з розгляду скарг про
порушення Законодавства у сферi публiчних закупiвель № 5396-р/пк-пз вiд
11.08.2022.
Протокол УО №158 від 19.08.2022р.