• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Офісне устаткування та приладдя різне

Завершена

7 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 000.00 UAH
Період оскарження: 20.06.2022 19:04 - 05.07.2022 00:00
Вимога
Вирішена

ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення тендеру

Номер: d1d3c39b4561418ea69306132c0ef7fd
Ідентифікатор запиту: UA-2022-06-20-007108-a.b1
Назва: ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення тендеру
Вимога:
ФІЗИЧНА ОСОБА – ПІДПРИЄМЕЦЬ Сталєв Євген Олександрович (далі – Підприємство) ознайомився з тендерною документацію на закупівлю «Код ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя)» (далі – ТД), де замовником в даній закупівлі є Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Київській областi (далі – Замовник). Наше Підприємство вважає, що ТД Замовника містить дискримінаційні умови, які обмежують участь Підприємства в даній процедурі закупівлі, і Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель у відповідності до частини 1 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі» (далі _Закон), такі як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням, з наступних підстав, які викладені ФОП Сталєв Є.О. у Вимозі від 24.06.2022 рік вих. №2, яка додається з додатками (далі - Вимога). Виходячи з вищевикладеного у Вимозі, що додається та керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану ВИМОГУ, що стосується тендерної документації по процедурі закупівлі «Код ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя)», ідентифікатор закупівлі: UA-2022-06-20-007108-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників, до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – Територіальному управління Державної судової адміністрації України в Київській області – виключити дискримінаційні вимоги тендерної документації та внести наступні зміни до тендерної документації по процедурі закупівлі по процедурі закупівлі «Код ДК 021:2015 - 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя)», ідентифікатор закупівлі: UA-2022-06-20-007108-a: - виключити з Додатку №3 ТД наступну дискримінаційну вимогу ТД: «- копії сертифікатів міжнародного зразка, про наявність у учасника процедури закупівлі системи контроля якості ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, виданих органом з сертифікації систем менеджменту, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015), стосовно електронного, комп’ютерного та периферійного обладнання, деталей до нього, дійсного на момент подання пропозицій; копію атестату, про акредитацію органу який сертифікував наявність у учасника процедури закупівлі систем менеджменту, щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015), зареєстрованого за індивідуальним номером в Національному агентстві з акредитації України, завірені повноважною особою учасника та скріплені печаткою учасника (за наявності). Актуальність атестату повинна підтверджуватись чинним на момент розкриття пропозиції переліком акредитованих органів на офіційному веб-ресурсі НААУ (https://naau.org.ua)» 3. Зауважити, що у разі, відсутності реагування на дану Вимогу, наше Підприємство, виходячи із обставин та доказів, які викладені у даній Вимозі, буде змушене звернутись до захисту своїх прав, керуючись чинним законодавством України, до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України та Служби безпеки України.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: 1. Щодо сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015: ДСТУ ISO 9001:2015 є частиною Національних стандартів законодавства України (надалі по тексту – «Стандарт»), відповідно до якого зазначений Стандарт зобов'язані застосовувати всі організації, які мають на меті, відповідно до пункту 0.1. допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Зазначений Стандарт дозволяє організації інтегрувати свою систему менеджменту якості з відповідними вимогами загальної системи менеджменту. Відповідно до вище зазначеного пункту 0.1., потенційні вигоди для організації від запровадження системи управління якістю на основі цього стандарту такі: a) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламентувальні вимоги; b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників; c) урахування ризиків і можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації; d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління. До Стандарту внесено такі редакційні зміни: — слова «цей міжнародний стандарт» замінено на «цей стандарт»; — вилучено «Передмову» до ISO 9001:2015 як таку, що безпосередньо не стосується цього стандарту; — структурні елементи стандарту: «Титульний аркуш», «Передмову», «Зміст», «Національний вступ», першу сторінку та «Бібліографічні дані» — оформлено згідно з вимогами національної стандартизації України; — у розділі 2 та в «Бібліографії» наведено «Національне пояснення», виділене рамкою; — долучено національний додаток НА «Перелік національних стандартів України, згармонізованих з міжнародними нормативними документами, на які є посилання в цьому стандарті. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено : «Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Згідно з положеннями Розділу 7 пункту 7.2 ДСТУ ISO 9001:2015 встановлено вимоги та критерії відповідності компетенції працівників в організаціях. Пунктом 3 статті 16 Закону, встановлено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Це означає, що Замовник самостійно встановлює вимоги щодо інформації, яку вважає за необхідне включити до Тендерної документації без втручання Учасників. Замовник, керуючись вище зазначеними нормами чинного законодавства України, правомірно може визначати кваліфікаційні вимоги до учасників в тендерній документації, які відповідають національним стандартам та критеріям відповідності компетенції працівників в організаціях, наприклад як вимога Замовника надати копію сертифікату міжнародного зразка, про наявність у учасника процедури закупівлі системи контроля якості ISO 9001:2015, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2015 (ISO/IEC 17021-1:2015). Зазначений стандарт є загальним для всіх інших стандартів. Наприклад, для так званого «екологічного стандарту» - ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління» є частиною Національного стандартів законодавства України, відповідно до якого зазначений стандарт можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати екологічну політику та завдання, ураховуючи правові й інші вимоги. До Стандарту долучено національні додатки на «Абетковий покажчик українських термінів» та НБ «Перелік національних стандартів України, згармонізованих з міжнародними нормативними документами, на які є посилання в цьому стандарті». Відповідно до статті 16 Закону встановлено, що замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Як уже було зазначено, відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля». Згідно положень ДСТУ ISO 14001:2015 встановлено, що організація повинна визначати та забезпечувати ресурсами, необхідними для розробки, впровадження, функціонування та постійного поліпшення системи екологічного менеджменту. Організація повинна визначати необхідний рівень компетентності особи (осіб), що виконує під своїм контролем роботу, яка впливає на його показники екологічної діяльності та його здатність виконувати обов'язкові вимоги, визначати потреби в навчанні, пов'язані з її екологічними аспектами й її системою екологічного менеджменту, там, де це можливо, вживати заходів для забезпечення необхідної компетентності та оцінювати результативність вжитих заходів, а також гарантувати, що ці особи компетентні в силу відповідної освіти, підготовки або досвіду. Замовник, керуючись вище зазначеними нормами чинного законодавства України, правомірно може визначати кваліфікаційні вимоги до учасників в тендерній документації, які відповідають національним стандартам заходів із захисту довкілля, наприклад, вимагати наявність в Тендерній пропозиції копії Сертифікату міжнародного зразка про наявність в учасника процедури закупівлі системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, дійсного на момент розкриття пропозиції, виданого органом з сертифікації систем менеджменту, який акредитований Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC17021- 1: 2015 (ISO/IEC 17021-1:2015), а також копію атестату, про акредитацію органу який сертифікував наявність у учасника процедури закупівлі систем менеджменту, щодо відповідності вимогам ISO/IEC 17021-1:2015, зареєстрованого за індивідуальним номером в Національному агентстві з акредитації України. Актуальність атестату повинна підтверджуватись чинним на момент розкриття пропозиції переліком акредитованих органів на офіційному веб-ресурсі НААУ. Замовник дійсно має право вимагати необхідні сертифікати для впевненості в якості запропонованої продукції, так як вона безпосередньо контактує з робочим персоналом Замовника. Крім того повідомляємо, що неякісний товар що закуповується, може викликати пошкодження техніки, що призведе до додаткових витрат зі сторони Замовника. До того ж, як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Як визначено частиною 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: 1. передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; 2. не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Враховуючи те що учасникам не забороняється пропонувати еквівалентні товари то, учасник має підтвердити власну кваліфікацію наявними в нього сертифікатами на впроваджені системи контролю якості та екологічного менеджменту ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, а не подання зазначених сертифікатів, не надає достатньої інформації для розуміння того, чи буде дотримано вимог, щодо якості, та чи враховувалися вимоги системи екологічного менеджменту. 3. До того-ж отримання сертифікатів на впроваджені системи контролю якості та екологічного менеджменту ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 не є не можливим і не створює жодних проблем для будь-якого учасника. Проте, задля того щоб вимоги Тендерної документації були більш доступними для виконання, прийнято рішення внести зміни до пунктів Додатку №3 до Тендерної документації, виклавши його у новій редакції: «…Учасник, на підтвердження відповідності кваліфікації, в складі пропозиції надає: - копії сертифікатів міжнародного зразка, про наявність у учасника процедури закупівлі системи контроля якості ISO 9001:2015 та системи екологічного менеджменту ISO 14001:2015, виданих органом з сертифікації систем менеджменту, який офіційно акредитований Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015),» 2. Щодо атестату про акредитацію органу який сертифікував наявність у учасника процедури закупівлі систем менеджменту, щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015): Що стосується надання копії атестату про акредитацію органу який сертифікував наявність у учасника процедури закупівлі систем менеджменту, щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015), зареєстрованого за індивідуальним номером в Національному агентстві з акредитації України, завірені повноважною особою учасника та скріплені печаткою учасника (за наявності), то дана вимога буде видалена з Тендерної Документації. Необхідні зміни будуть внесені у Тендерну документацію. 3. Щодо закупівлі UA-2022-05-27-002132-a: Доводимо до Вашого відома, що це закупівля без використання електронної системи на предмет «ДК 021:2015:30190000-7: Офісне устаткування та приладдя різне» сума укладеного договору по закупівлі - 271 560,00 грн. з ПДВ. Тобто, по-перше, дана закупівля ніяким чином не стосується торгів UA-2022-06-20-007108-a за предметом «ДК 021:2015:30190000-7: Офісне устаткування та приладдя різне». По-друге, дана закупівля була проведена з дотриманням всіх норм чинного Законодавства, а також перед укладенням Договору було проведено моніторинг ринку, ось наприклад посилання на сайти з пропозиціями аналогів інших виробників предмету закупівлі: https://rozetka.com.ua/ua/312416335/p312416335/ - 291грн https://lucky-print.com.ua/ua/ofisnaya-bumaga/zoom-a4-80g-500l.html - 344грн https://fixer.com.ua/bumaga-ofisnaya/zoom-zoom_606584.html - 363грн https://westcar.com.ua/p1498705812-papir-ofisnij-economy.html?source=merchant_center - 348грн https://izi.ua/p-48191853-papir-a4-500ark-yavir-papir-pte-80-g-m-kv - 300грн Крім того, додаємо посилання на сайти з пропозиціями саме Паперу ТМ IK ECO: https://izi.ua/p-37421184-papir-ofisniy-a4-80-biliy-500l-tm-ik-eco-a - 367грн https://ny-market.com.ua/p1555168449-papir-ofisnij-bilij.html - 296грн https://stozhary.net.ua/catalog/kantstovari-ta-knigi/papir-ta-virobi-z-paperu/papir-ofisniy-fotopapir/?p=821162 - 283грн За вище вказаними посиланнями на аналогічні пропозиції продукції ТМ IK ECO можна побачити характеристику, а саме «щільність паперу - 80 г/м2», тому твердження Скаржника щодо невідповідності закупленого товару встановленим вимогам Додатку №1 до Договору про закупівлю №100-22 від 26.05.2022 року є надуманими та безпідставними. Щодо ціни, зверніть увагу, що на ринку товарів даної групи нині взагалі немає ціни 85 грн. за пачку паперу в 500 листів зі щільністю в 80 г/м2. Також хочемо зауважити що для Замовника при підписанні Договору важливим було наявність всього об’єму паперу, так як в край важливим було виконання Договору у найкоротші терміни.
Статус вимоги: Задоволено