-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Подовжувач інфузійний низького тиску, ПВХ, без фталатів, 150 см, 1,5 мм х 2,7мм
Завершена
70 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 350.00 UAH
Період оскарження:
21.06.2022 09:40 - 03.07.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
незаконна дискваліфікація
Номер:
3d2c9400a1b34f1e8202c02e808f78f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-20-006633-a.c1
Назва:
незаконна дискваліфікація
Вимога:
20.07.2022 року Замовником - Комунальним некомерційним підприємством «Житомирська обласна дитяча клінічна лікарня» Житомирської обласної ради опублікований Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 127, згідно змісту якого тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГОЛДЕНМЕД» відхилено у процедурі закупівлі № UA-2022-06-20-006633-а, яка оголошена 20.06.2022 року через те, що учасником не надано звіт про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора. ТОВ «ГОЛДЕНМЕД» вважає аргументацію Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Товариства недостатньою, не погоджується з прийнятим рішенням, оскільки воно суперечить чинним нормам законодавства, обмежує добросовісну конкуренцію та суттєво звужує коло учасників та потенційних переможців процедури закупівлі, що підтверджується наступним.
Згідно пункту 6 Додатку 1 до Тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовником на підтвердження саме медико-технічних вимог до предмету закупівлі вимагається надання у складі своєї тендерної пропозиції учасником звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора. Замовником зазначено, що даний звіт вимагається на підтвердження також досвіду належного управління екологічними аспектами.
У складі своєї тендерної пропозиції ТОВ «ГОЛДЕНМЕД» надав лист від 04.07.2022 року за вихідним № 40, згідно змісту якого Замовника повідомлено про те, що згідно норм Закону України «Про екологічний аудит» ТОВ «ГОЛДЕНМЕД» не є об’єктом обов’язкового екологічного аудиту.
Зауважимо, що відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Від так, відповідно до положень ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит» екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим. Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках:
- банкрутство;
- приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків;
- передача або придбання в державну чи комунальну власність;
- передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності;
- створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств;
- екологічне страхування об’єктів;
- завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону;
- в інших випадках, передбачених законом.
В розумінні статей 11-12 Закону України «Про екологічний аудит» а ні Замовник а ні учасники даної закупівлі не є об’єктами обов’язкового екологічного аудиту. Крім того, враховуючи, що вимога Замовника про надання звіту з екологічного аудиту викладена саме в Додатку 1 до Тендерної документації, що містить медико – технічні вимоги до предмета закупівлі, а ні в розділі про кваліфікаційні та інші критерії до самих учасників закупівлі звертаємо вашу увагу на наступне. Застосування вимог до екологічних характеристик товарів, послуг чи робіт у технічних специфікаціях документації конкурентних торгів передбачено ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно Закону, у разі встановлення екологічних чи інших характеристик до предмету закупівлі, замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Екологічною характеристикою продукції є та що пов’язана з впливом на довкілля і здоров'я людини на однієї або декількох стадіях життєвого циклу. Абзацом другим пункту 5 цієї ж статті встановлена вимога що маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Жодних документів на підтвердження даних вимог або встановлення такої вимоги тендерна документація не містить, не зважаючи на те, що є обов’язком для Замовника у разі встановлення вимог щодо екологічних характеристик.
Наголошуємо, що учасник процедури закупівлі № UA-2022-06-20-006633-а ТОВ «ГОЛДЕНМЕД» не є об’єктом обов’язкового екологічного аудиту та вимагання Замовником звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора є незаконним, а також дана вимога з боку Замовника обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників закупівлі. Замовником порушені вимоги статей 22-23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналізуючи прийняті Замовником рішення, в тому числі й рішення викладене в Протоколі № 121 від 4.07.2022 року про відхилення тендерної пропозиції учасника «Науково-виробничої організації «КАММЕД» також з причин ненадання звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора, можна дійти висновку, що в результаті дані документи будуть надані виключно учасником – переможцем, та дану вимогу у тендерній документації було внесено Замовником навмисно, з метою створення сприятливих умов для конкретного учасника ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ», який є переможцем закупівлі, у складі тендерної пропозиції якого є той самий звіт з екологічного аудиту, проте вартість товару значно перевищує пропозиції інших учасників, а тут вже йде мова про нераціональне використання бюджетних коштів у період дії воєнного стану в країні, а це вже є грубим порушенням закону та приводом для звернення до відповідних контролюючих та правоохоронних органів.
Відповідно до положень ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. На підставі викладеного, вимагаємо скасувати рішення Замовника, викладене в Протоколі № 127 від 20.07.2022 року та повернути тендерну пропозицію ТОВ «ГОЛДЕНМЕД» на розгляд.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.07.2022 13:44
Вирішення:
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів UA-2022-06-20-006633-a Комунальним некомерційним підприємством "Житомирська обласна дитяча клінічна лікарня" Житомирської обласної ради (далі за текстом – Замовник) було розпочато процедуру публічної закупівлі за предметом закупівлі – ДК 021:2015:33140000-3: Медичні матеріали (далі за текстом – Процедура закупівлі).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОЛДЕНМЕД", Код ЄДРПОУ:43703861 (далі за текстом – Учасник) через портал публічних закупівель звернувся до Замовника з вимогою про усунення порушення, яке, на думку Учасника, виявилося в незаконній дискваліфікації за результатами оцінки його тендерної пропозиції в зазначеній Процедурі закупівлі (далі за текстом – Тендерна документація) згідно з Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.07.2022 року № 127 (далі за текстом – Протокол).
Так, Учасник вважає, що його тендерну пропозицію було незаконно відхилено Замовником з підстав не надання звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора.
Уважно вивчивши вимогу Учасника, Замовник повідомляє, що вона не підлягає задоволенню з наступних підстав:
1. Учасник, в порушення п. 3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон), вимагає скасувати Протокол Замовника, а не надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
Відповідно до п. 3 ст. 31 Закону якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
Отже, враховуючи зміст наведеної норми Закону, учасник має право вимагати лише надання додаткової інформації щодо роз’яснень причин, з яких його тендерна пропозиція була відхилена.
Разом з тим, Замовник констатує, що Учасник замість отримання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, вимагає скасувати рішення Замовника про відхилення його тендерної пропозиції (Протокол), що взагалі не передбачено статтею 31 Закону, на яку Учасник посилається, як на підставу для звернення з вимогою.
Таким чином, вимога Учасника не підлягає задоволенні з підстав її невідповідності ст. 31 Закону.
2. Учасник не скористався правом оскарження Тендерної документації відповідно до ст. 18 Закону.
Згідно зі змістом вимоги, Учасник посилається на дискримінаційні вимоги в тендерній документації, зокрема на пункт 6 Додатку 1 до Тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі», яким вимагається надання учасниками у складі тендерної пропозиції звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора.
Відповідно до ст. 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
Таким чином, Учасник в строки, що передбачені Законом, своїм правом на оскарження Тендерної документації в частині дискримінаційних, на його думку, вимог не скористався, а подавши свою тендерну пропозицію на розгляд Замовника фактично прийняв всі умови Тендерної документації, в тому числі й ті, що вимагаються пунктом 6 Додатку 1 до Тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі».
Враховуючи наведене, аргументи Учасника щодо дискримінаційних вимог в Тендерній документації Замовником не приймаються до уваги, оскільки правом на оскарження умов такої Тендерної документації останній не скористався.
3. Роз’яснення причин невідповідності пропозиції Учасника умовам тендерної документації.
Відповідно до п. 6 «Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації від учасників вимагається надання у складі їх тендерних пропозицій звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора з метою забезпечення заходів із захисту довкілля та в цілях підтвердження досвіду належного управління екологічними аспектами.
Так, Учасником у складі його тендерної пропозиції надано лише лист про те, що, оскільки, Учасник не є об’єктом обов’язкового екологічного аудиту, то він не подає документи, що вимагаються п. 6 Медико-технічних вимог до предмета закупівлі Тендерної документації.
Враховуючи наведене, уповноважена особа Замовника при оцінці тендерної пропозиції Учасника зробила єдиний висновок про те, що Учасником не надано документи, що вимагалися Тендерною документацією, що стало підставою для відхилення його тендерної пропозиції на підставі абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо про залишення Вимоги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГОЛДЕНМЕД" без задоволення.
Статус вимоги:
Не задоволено