• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Експертне обстеження вантажопідіймальних механізмів, (технічне діагностування), частковий, повний, первинний та позачерговий технічний огляд вантажопідіймальних механізмів та технічний огляд великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів

Торги відмінено

754 026.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 770.13 UAH
Період оскарження: 17.06.2022 09:05 - 30.06.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

неправомірна дискваліфікація

Номер: 55575e02b5d2448bb87a44117e4ca2e9
Ідентифікатор запиту: UA-2022-06-17-000263-a.c1
Назва: неправомірна дискваліфікація
Скарга:
ПрАТ «МЕТЦ» не згодне з підставами відхилення тендерної пропозиції та вимагає усунення порушень з боку АТ «МИКОЛАЇВОБЛЕНЕРГО»: 1. В Протоколі зазначено: Порушено пункт 6.3.1 Стандарту ISO/IEC 17020:2014 Оцінювання відповідності. Вимоги щодо діяльності різних типів органів, що здійснюють інспектування. Однак, пункт 6.3.1 Стандарту ISO/IEC 17020:2014 «Оцінювання відповідності. Вимоги щодо діяльності різних типів органів, що здійснюють інспектування.» містить наступні положення: Орган з інспектування зазвичай повинен сам виконувати інспектування, на виконання яких він укладає договори. Якщо орган з інспектування передає виконання будь-якої частини інспектування на умовах субпідряду, він повинен забезпечити і бути здатним продемонструвати, що субпідрядник є компетентним для здійснення такої діяльності, і якщо це застосовно, задовольняє відповідні вимоги, визначені в цьому стандарті чи в іншому доречному стандарті з оцінювання відповідності Таким чином, ПрАТ «МЕТЦ» під час укладання відповідного договору самостійно перевіряє здатність субпідрядника виконувати певну частину роботи (послуг) та означені дії не входять до компетенції Замовника, оскільки відповідними повноваження як орган інспектування він діючим законодавством не наділений. Крім того, документи, що підтверджують спроможність субпідрядника здійснити певну частину роботи (послуг), було надано до документів ПрАТ «МЕТЦ» для розгляду тендерної пропозиції. Зокрема, Виписка ЄДРПОУ на ТОВ «МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЕТЦ», повідомлення про зміну найменування ТОВ «МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЕТЦ» від 01 лютого 2022 року, рішення про перейменування ТОВ «МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЕТЦ», Дозвіл Держпраці 230.19.30, Атестат про акредитацію №70578, тип А, дійсний до 15.12.2026р. та Сфера акредитації до Атестату від 18.02.2022р., Сертифікат ISO 9001:2015. Таким чином, ПрАТ «МЕТЦ» жодним чином не міг порушити вимоги пункту 6.3.1 Стандарту ISO/IEC 17020:2014 «Оцінювання відповідності. Вимоги щодо діяльності різних типів органів, що здійснюють інспектування.» 2. В протоколі вказано: Порушено пункт 9 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8. В пункті 9 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8 вказано: «9. Перед реєстрацією (введенням в експлуатацію), в тому числі тимчасовою реєстрацією, у разі тимчасового ввезення на територію України під зобов’язання про зворотне вивезення кожного технологічного транспортного засобу проводиться його первинний технічний огляд, про що складається акт технічного огляду. Технічний огляд технологічних транспортних засобів проводиться експертними організаціями, які мають підтверджену компетенцію для провадження інспекційної діяльності як третя сторона відповідно до законодавства (далі - експертні організації).» З метою виконання даного положення нормативно-правового акту, ПрАТ «МЕТЦ» залучив ТОВ «МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЕТЦ» для виконання цієї частини робіт, що передбачені у відкритих торгах. Як вже було зазначено вище, під час залучення ТОВ «МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ ЕТЦ», ПрАТ «МЕТЦ» у відповідності до вимог чинного законодавства перевірило спроможність даного підприємства до виконання зазначеної ділянки робіт та надало документи вказаного підприємства Замовнику. Отже, з боку ПрАТ «МЕТЦ» порушень пункту 9 Порядку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 січня 2010 р. № 8 – не має. 3. В протоколі зазначається, що в договорі між ПрАТ «Миколаївський експертно-технічний центр» та ТОВ «Міжрегіональний експертно технічний центр» від 10.06.2022 № 6 в пункті 1.3 розділі «1 Предмет договору» зазначено, що «Результатом надання послуг є оформлення Акту здачі-приймання наданих послуг та оформлення технічних талонів», чим буде порушено пункт 12 та пункт 13 Порядку проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого наказом Держгірпромнагляду 27.01.2010 № 9. У відповідності до Наказу Міністерства економіки N 556-22 (z0365-22) від 24.03.2022 року, Порядок проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого наказом Держгірпромнагляду 27.01.2010 № 9 та Наказ щодо його затвердження ВТРАТИВ ЧИННІСТЬ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0163-10#Text). Вважаємо, що не можливо порушити вимоги документу, який втратив чинність. 4. Крім того, Протоколом визначено, що пунктом 12 та пунктом 13 Порядку проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого наказом Держгірпромнагляду 27.01.2010 № 9 визначено, що за результатами державного технічного огляду ЕТЦ складається акт державного технічного огляду технологічних транспортних засобів та видається талон про проходження державного технічного огляду технологічного транспортного засобу. У відповідності до Наказу Міністерства економіки N 556-22 (z0365-22) від 24.03.2022 року, Порядок проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого наказом Держгірпромнагляду 27.01.2010 № 9 та Наказ щодо його затвердження ВТРАТИВ ЧИННІСТЬ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0163-10#Text) Вважаємо, що не можливо порушити вимоги документу, який втратив чинність. ПрАТ «МЕТЦ» вважає зазначені підстави відхилення грубим порушенням умов діючого законодавства України.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2022 13:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.08.2022 13:25
Дата виконання рішення Замовником: 08.08.2022 14:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного акціонерного товариства "Миколаївський експертно-технічний центр" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ" переможцем за процедурою закупівлі —— "Експертне обстеження вантажопідіймальних механізмів, (технічне діагностування), частковий, повний, первинний та позачерговий технічний огляд вантажопідіймальних механізмів та технічний огляд великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-06-17-000263-a - скасовано.
Автор: ПРАТ "МЕТЦ", Бойченко Ірина 380512478961 NIKEKSP@GMAIL.COM http://netc.com.ua
Скарга
Відхилено

Скарга на дії Замовника торгів з приводу відміни (скасування) відкритих торгів

Номер: 4f338024fa16430590b902c0e533795b
Ідентифікатор запиту: UA-2022-06-17-000263-a.b2
Назва: Скарга на дії Замовника торгів з приводу відміни (скасування) відкритих торгів
Скарга:
11 серпня 2022 року Замовник оприлюднив Протокол щодо рішення уповноваженою особою № 122/22т з наступним змістом прийнятого рішення: «1. Відмінити процедуру відкритих торгів згідно предмету закупівлі «Експертне обстеження вантажопідіймальних механізмів, (технічне діагностування), частковий, повний, первинний та позачерговий технічний огляд вантажопідіймальних механізмів та технічний огляд великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів» - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «ДК 021:2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань», Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-06-17-000263-a, з підстави, що передбачена згідно частини 1 статті 32 Закону, а саме: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг (значне скорочення фінансування, неможливість проведення технічного обстеження ВПМ у філіях АТ «Миколаївобленерго» у зв’язку з окупацією, обстрілами та пошкодження ВПМ в наслідок бойових дій). 2. Зазначити в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення про відміну тендеру з урахуванням вимог частини 7 статті 32 Закону.» Ознайомившись з прийнятим рішенням Замовника ПрАТ «МЕТЦ» не згодне з ним з наступних підстав: 1. В Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 122/22т від 11 серпня 2022 року зазначено три складові підстави для відміни відкритих торгів. Безпосередньо уповноважена особа відмінила торги з посиланням на те, що у підприємства пропала потреба в проведенні експертного обстеження заявленого обладнання. Підстава «відсутність подальшої потреби» не відповідає дійсності. Проведення експертизи згідно вимог Порядку проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 687 із змінами від 17.05.2022 року. В п.22 цієї Постанови зазначено, що: « У разі досягнення призначеного строку служби, встановленого виробником в технічній документації, роботодавець припиняє подальшу експлуатацію устатковання до проведення експертного обстеження.» Наслідком такого рішення є те, що фактично підприємство перестане працювати, адже експлуатувати обладнання, строк служби якого закінчився без проведення експертного обстеження неможливо. Крім того, як зазначено в Тендерній документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи від «17» червня 2022р. №37/22т, надання Послуг обумовлено: «1.1.Вимоги НПАОП 0.00-1.80-18 «Правила охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання», 1.2. Послуги з проведення державного технічного огляду надаються відповідно до вимог НПАОП 0.00-6.01-10 Порядку проведення державного технічного огляду великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого наказом Держгірпромнагляду 27.01.2010 №9, Постанови Кабінету Міністрів України від 06.01.2010 № 8. 1.3. Вимоги Мінінфраструктури та Міністерства внутрішніх справ України про обов'язкову перевірку первинних, проміжних, періодичних та позапланових перевірок цистерн на перевезення небезпечних вантажів згідно наказу від 12.05.2015 за N 166/550.» Враховуючи, що законодавство в цій частині не змінювалось, то відповідно «потреба» у отриманні послуг не відпала та не може відпасти. У випадку не отримання зазначених послуг, експлуатація обладнання без проведення відповідного експертного дослідження є порушенням чинного законодавства України. 1.1. Другою підставою зазначено «скорочено фінансування». В цьому випадку слід зазначити, що Замовник визнавав Протоколом №94/22т від 19 липня 2022 року переможцем учасника з пропозицією в 754 026,00 грн., в той час я к пропозиція ПрАТ «МЕТЦ» 699 978,84 грн., що 54047,16 грн менше та відповідає меті скорочення видатків. В той же час слід зазначити, що сума ПДВ в розмірі 116 663,14 грн. від суми запропонованої ПрАТ «МЕТЦ», також повертається у вигляді податкового кредиту Замовнику, а отже його твердження щодо скорочення фінансування не відповідає дійсності. 1.2. Третьою підставою зазначено «неможливість проведення технічного обстеження ВПМ у філіях АТ «Миколаївобленерго» у зв’язку з окупацією, обстрілами та пошкодження ВПМ в наслідок бойових дій». В даному випадку, слід зазначити, що з заявленого обладнання тільки розташоване в Снігурівці знаходиться в окупації. Обладнання, що розташоване в Снігурівці можливо обстежити одразу після її звільнення, оскільки запропонований договір передбачає строк виконання до 31.12.2022 року (додаток 5 до Тендерної документації). Інше обладнання, знаходиться на підконтрольній Україні території та, до прийняття Рішення № 5291-р/пк-пз Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України, обставини щодо обстрілів не перешкоджали Замовнику для визначення переможцем ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕСПЕРТ». Вважаємо, що в даному випадку, мова йде про антиконкурентні дії Замовника в інтересах ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕСПЕРТ», про що також свідчить підсумки відкритих торгів про закупівлю UA-2021-03-01-003100-b від 06 квітня 2021 року, було прийнято рішення Замовником - АТ «Миколаївобленерго» щодо визначення переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ", яке також є єдиним іншим учасником даних відкритих торгів, та в даному випадку, вбачається узгодження антиконкурентних дії, що також може містити і корупційну складову на користь саме ТОВ "МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ". Вважаємо, що всі три складові, які зазначені Замовником в Протоколі є безпідставними та надуманими, такими, що свідчать про небажання визначити переможцем ПрАТ «МЕТЦ» та його допуску для надання замовлених послуг. В той час, як Кабінет Міністрів України затвердив розроблений Міністерством економіки Порядок проведення моніторингу рівня безпеки об’єктів критичної інфраструктури.
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 30.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.08.2022 15:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.09.2022 14:57
Автор: ПРАТ "МЕТЦ", Бойченко Ірина 380512478961 NIKEKSP@GMAIL.COM http://netc.com.ua