-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Створення у цифровій формі топографічної основи масштабу 1:2 000 с. Гавиноси (із застосуванням геоінформаційних технологій). Розроблення документацій із землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів Окнянської селищної ради. Розроблення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Окнянської селищної ради із застосуванням геоінформаційних систем
Завершена
1 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження:
10.06.2022 10:25 - 09.07.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів
Номер:
fc914ee3af8847c6a2cafd6cb9242c6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-10-001282-a.b1
Назва:
Кваліфікаційний критерій щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів
Вимога:
Шановний Замовник, перелік видів робіт, передбачених Тендерною документацією, є різногалузевим. Як правило, окремі підприємства спеціалізуються на виконанні робіт із землеустрою, оцінки земель, аерофотознімальних та топографо-геодезичних робіт. В Україні одиниці підприємств, які самостійно виконують весь комплексний предмет закупівлі, заявлений у Тендерній документації, та мають відповідні аналогічні договори на всі види робіт. Ваша вимога щодо наявності у Учасника аналогічних, за предметом закупівлі, договорів, замовником послуг у яких, "виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу самоврядування", є дискрімінаційною.
Така вимога різко зменшує кількість учасників тендерної закупівлі. Більше того, обмежена кількість учасників не сприятиме визначенню оптимально низької вартості передбаченого комплексу робіт та раціональному використанню бюджетних коштів. З метою усунення дискрімінації учасників, просимо внести зміни до кваліфікаційного критерію "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, замовником послуг у яких, виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу самоврядування" та розширити коло учасників, прописавши, що "аналогічним договором може вважатися договір, виконаний Учасником на умовах субпідряду, а також, з будь-яким замовником послуг.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.06.2022 12:12
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Уважно розглянувши ваше звернення (вимогу), повідомляємо наступне:
1. Необхідність об’єднання у рамках одного предмету закупівлі декількох видів послуг обґрунтовується наступним.
Предмет закупівлі визначається Замовником самостійно з дотриманням норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономрозвитку від 15.04.2020 №708, про що також зазначається Мінекономрозвитку у Листі № 3304-04/53972-06 від 03.09.2020 «Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель».
Відповідно до п. 22 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Норми діючого законодавства України не встановлюють обмежень та заборон щодо об'єднання відповідної групи послуг у одній закупівлі.
Важливо наголосити, що об’єднання предмету запланованої закупівлі значно вплине на економію державних коштів про проведені закупівлі, оскільки надання кожної із топографічних та землевпорядних послуг будуть здійснюватися на території Окнянської селищної ради.
Розбиття предмету запланованої закупівлі на окремі лоти/закупівлі за кожним із видів землевпорядних послуг призведе до подорожчання вартості закупівлі, оскільки збільшиться матеріальні та загальновиробничі витрати фактичних виконавців (основна та додаткова заробітна плата виробничого персоналу, відрахування на загальнообов'язкове державне пенсійне та соціальне страхування, знос основних засобів, оренда вимірювальної техніки, відрядження виробничого персоналу, матеріали, паливо-мастильні матеріали, папір, фарби, канц. товари, підтримка програмного забезпечення тощо), а також ускладниться процес забезпечення усунення недоліків землевпорядної документації виконавцями, оскільки послуги будуть надаватися різними виконавцями. Об’єднання предмету запланованої закупівлі має ще й наступну перевагу, а саме суттєва оптимізація процесу надання послуг, що входять в такий предмет та пришвидшення строків проведення процедури тендеру, оскільки застосування у Процедурі закупівлі принципу «одна послуга – один лот/окрема закупівля» буде вимагати укладання не одного договору із одним переможцем, а з кожним з переможців по кожному (-ній) лоту/закупівлі, що, своєю чергою, може призвести до затягування строків за окремим лотом/закупівлею з огляду на необхідність узгоджувати умови та графіки надання послуг, вивченням інформаційної бази однієї території кожним із виконавців окремо.
Оголошення тендерної закупівлі щодо вказаних послуг в рамках об’єднаного предмета передбачає виконання договору, укладеного за результатами закупівлі, одним переможцем, що дасть можливість замовнику зекономити державні кошти, зменшить фактичні строки надання послуг та підвищить ефективність результатів таких послуг.
Також наголошуємо, що складовою надання послуг за закупівлею є подальше розміщення матеріалів наданих послуг у геоінформаційній системі. Для нас важливо отримати виконані роботи в паперовому вигляді та в електронному (цифровому) виді, а саме створене програмне забезпечення та інтерактивна карта (сайт) з відображенням земель на території Окнянської селищної ради, що міститиме в своєму складі цілий ряд функцій, які дозволяють більш детально аналізувати представлену на карті інформацію про вільні земельні ділянки на відповідній території, їх угіддя, можливе цільове використання даних ділянок, схеми розповсюдження локальних факторів, схеми економіко-планувального зонування. Зауважимо, що створення інтерактивної карти та програмного забезпечення це не окремий вид робіт, а лише один із видів систематизації та відображення інформації, отриманої після, наприклад, нормативно-грошової оцінки земель. Створення інтерактивної карти одним виконавцем робіт безперечно має перевагу, ніж створення однієї інтерактивної карти різними виконавцями або створення двох таких карт, що також, в свою чергу, вплине на вартість послуг, їх якість та своєчасність надання, оскільки кожен із виконавців створюватиме інтерактивну карту з урахуванням свого бачення, можливостей та встановлюватиме власну вартість за внесення до такої карти інформації щодо однієї і тієї ж території.
Зауважимо, що об’єднання предмету закупівлі жодним чином не обмежить можливість учасників брати участь у такій закупівлі та не матиме своїм наслідком порушення інших принципів закупівлі, оскільки предмет закупівлі не містить послуг, що призводять до монопольного становища.
2. Щодо вказання у вимогах Тендерної документації до аналогічного досвіду щодо наявності аналогічних договорів саме з замовником послуг який «виступає орган місцевого самоврядування або підрозділ, департамент, управління, виконавчий орган такого органу самоврядування» повідомляємо, що Замовником буде внесено зміни та виключено вказану вимогу з Тендерної документації.
3. Щодо вимоги учасника про внесення до Тендерної документації умов про те, що «аналогічним договором може вважатися договір, виконаний Учасником на умовах субпідряду» зазначаємо наступне.
Можливість встановлення Замовником вимог щодо наявності документально підтвердженого досвіду відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Встановлення зазначеного критерію є правом, а не обов’язком замовника.
Перелік та особливості документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів, закріплених здійснення публічних закупівель. Замовник керується виключно рекомендаціями Уповноваженого органу та напрацьованою за роки практикою під час встановлення цього кваліфікаційного критерію.
У листі Мінекономрозвитку від 07 лютого 2017 року № 3302-06/3812-06 зазначено, що вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, та з дотриманням законодавства в цілому.
Вимоги щодо підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для стабільно працюючих учасників, які мають необхідний досвід та спроможні здійснити усі необхідні технічні та організаційні заходи для успішного досягнення результату, і які дають захист від недобросовісних учасників та створюють необхідні умови для якісного та професійного виконання робіт. Замовником визначається, що виконання всього комплексу робіт за даною закупівлею потребує певного комплексу професійних знань та досвіду у виконанні не лише ключових видів робіт та не може бути доручено некомпетентним учасникам без відповідної кваліфікації. На переконання судових органів у кожному конкретному випадку Замовник самостійно визначає перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність визначеним кваліфікаційним критеріям, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Надане документальне підтвердження має підтвердити Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт/послуг, визначений Замовником в тендерній документації. Тобто, під час формування тендерної документації замовник визначив предмет закупівлі, з урахуванням Національного класифікатору України «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015, що відповідає вимогам п.13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року N 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за N 610/34893 та п.4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783. Код, затверджений Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 запроваджено саме з метою оптимального планування закупівлі та визначення предмета закупівлі.. Виходячи зі змісту п.13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року N 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за N 610/34893 та п.4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 червня 2020 р. за № 500/34783 для визначення предмета закупівлі робіт необхідно використання показників, включаючи п'яту цифру Єдиного закупівельного словника, оскільки саме перші п'ять цифр коду визначають конкретну категорію робіт. Необхідність врахування конкретного виду робіт, послуг, товарів як предмета закупівлі з метою надання аналогічних договорів на підтвердження наявності відповідного досвіду підтверджено в постанові Верховного Суду від 17 жовтня 2018 року в справі № 826/11824/17.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням статті 5 Закону.
Таким чином, вважаємо, що аналогічні договори, надані учасником в складі тендерної пропозиції мають бути укладені з учасником, як виконавцем, що належним чином підтвердить повноту виконання договору та якість наданих послуг. Таким чином, в цій частині вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Задоволено