• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з благоустрою населених пунктів

Завершена

4 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
Період оскарження: 09.06.2022 12:46 - 24.06.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника

Номер: f690878a76734eeb88c14c0b376673b5
Ідентифікатор запиту: UA-2022-06-09-003328-a.a3
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
№ 19/08/22-0001 Від 19 серпня 2022 р. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-4 Замовник: Підгороднянська сільська рада, 47721, Україна, Тернопільська область, с.Підгородне, Зелена, 2 ЄДРПОУ: 14029197 Тел. +380679917453 Е-mail: tender_pidgorodnesrada@ukr.net Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «БМБУД» ЄДРПОУ: 41037833 47734, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, село Настасів, вул.Плебанівка, будинок 712/9 Тел: +38-097-822-42-06 e-mail: bmbtov@gmail.com Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-06-09-003328-a СКАРГА на дії Замовника 09.06.2022 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів на надання послуг: «Послуги з благоустрою населених пунктів – відновлення покриття вул. Карпенка с. Великий Ходачків Тернопільського району Тернопільської області» (надалі – Процедура закупівлі). Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі - Пропозиції) для участі у процедурі закупівлі подали наступні учасники: • Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД" (далі – Скаржник); • ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР"; • Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ". За результатами проведеного аукціону який завершився 01 липня 2022 року ТОВ «БМБУД» перемогло з остаточною ціною своєї пропозиції 2 985 000,00 грн., з ПДВ. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною. Згідно частини 10 статті 29 Закону «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення». 1. У відповідності до протоколу №09-08-2022-12 від 12.07.2022р., Уповноважена особа Підгороднянської сільської ради всупереч принципам та основним засадам законодавства про публічні закупівлі відхиляє тендерну пропозицію ТОВ «БМБУД». Своє рішення Замовник обґрунтовує тим, що «Оскільки учасником Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД" не надано уточнених та/або нових документів в порядку передбаченому частиною 9 статті 26, вирішили ВІДХИЛИТИ пропозицію учасника на підставі статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку із не виправленням виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.». ТОВ «БМБУД» категорично не погоджується з прийнятим незаконним рішенням Замовника, оскільки вважає його безпідставним та таким що порушує його права, законні інтереси, суперечить принципам та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та встановленим вимогам в тендерній документації і підлягає скасуванню в частині відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД» з наступних підстав. 05.07.2022р. о 14:33:13 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції Скаржника – ТОВ «БМБУД» із кінцевою датою та часом усунення невідповідностей до до 06.07.2022р., 14:33:13. У відповідь на вказане повідомлення, 06.07.2022р. Скаржником було усунуто вищевказані невідповідності. Після чого, Замовник 08.07.2022 року відхилив тендерну пропозицію Скаржника з інших причин, що не стосувалися повідомлення про усунення невідповідностей, а саме у зв’язку із невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. У відповідь на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника, було подано скаргу в орган оскарження 18.07.2022 року, за результатами розгляду скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення №5255-р/пк-пз від 28.07.2022 року. Згідно вказаного рішення, орган оскарження задовольним подану нами Скаргу та постановив «Зобов’язати Підгороднянську сільську раду скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД» та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» переможцем за процедурою закупівлі – «Послуги з благоустрою населених пунктів», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2022-06-09-003328-а». У відповідності до пункту 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: «22. Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.» 04.08.2022 року надана тендерна пропозиція Скаржника надійшла на кваліфікацію. 05.08.2022 року Замовником повторно оголошено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «БМБУД». Виходячи зі змісту тексту щодо оприлюдненого у повідомленні щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «БМБУД», можна констатувати, що вказане повідомлення не має жодного відношення пов’язаного з виконання рішення органу оскарження. Тобто, Замовником, у спосіб не передбачений статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі» повторно оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення порушень, що не стосується прийнятного Органом оскарження рішення про незаконне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БМБУД. Законом України «Про публічні закупівлі» не передбачено право Замовника проводити повторний розгляд тендерної пропозиції Скаржника на відповідність кваліфікаційним критеріям після оприлюднення вимоги про усунення невідповідностей, які були усунуті учасником, та не передбачено право Замовника повторно оприлюднювати повідомлення про усунення невідповідностей не на виконання рішення органу Оскарження, що прямо заборонено ч.16 ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі». Статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначено алгоритм розгляду тендерних пропозицій, зокрема пунктом 16 статті 29 вказано, що: «Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження». Таким чином, Замовником, повторно у спосіб не передбачений Законом України «Про публічні закупівлі», здійснено розгляд тендерної пропозиції учасника – ТОВ «БМБУД» на відповідність кваліфікаційним критеріям та повторно оприлюднено щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі – ТОВ «БМБУД», більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції. Вказане, свідчить про грубе порушення порядку розгляду тендерних пропозицій, що встановлений статтею 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Зважаючи на все вищезазначене, звертаємо Вашу увагу на допущення грубого порушення Уповноваженою особою Підгороднянської сільської ради норм чинного законодавства, що регулюють порядок проведення публічних закупівель, порушення ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі», порушення принципів: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та вчинення дій чи бездіяльності Уповноваженою особою Підгороднянської сільської ради, що провокують упереджене ставлення до учасника ТОВ «БМБУД» та натомість діаметральних дій відносно учасника, що був визначений переможцем – ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР». Звертаємо увагу на те, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей опубліковане Уповноваженою особою 05.08.2022 року о 12:02:00 є НЕПРАВОМІРНИМ, НЕЗАКОННИМ, ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ ТА ТАКИМ, ЩО ПОРУШУЄ ПРИНЦИПИ ПРОВЕДЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ТА ПОРУШУЄ НОРМИ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО ЗДІЙСНЕННЯ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ. Замовник розмістивши щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішенням органу оскарження, припустився до НЕЗАКОННИХ ТА НЕПРАВОМІРНИХ ДІЙ. Враховуючи все вищевикладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати протокол №09-08-2022-12 від 12.07.2022р. про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БМБУД». На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 22, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення порядку проведення процедури закупівлі Замовником. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД». Додатки: - Пiдтвердження відхилення 09.08; - Лист-пояснення про усунення невідповідностей ДИРЕКТОР ТОВ «БМБУД» Валерій НОСИК
Дата розгляду скарги: 30.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.08.2022 13:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.09.2022 15:00
Дата виконання рішення Замовником: 02.09.2022 12:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням АМКУ № 5644-р/пк-пз від 30.08.2022 р. зобов’язано замовника Підгороднянську сільську раду скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР" переможцем за процедурою закупівлі "Послуги із благоустрою населених пунктів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-06-09-003328-a Підгороднянською сільською радою дане рішення виконано в повному обсязі, а саме: скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР" переможцем за процедурою закупівлі "Послуги із благоустрою населених пунктів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-06-09-003328-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД", Носик Валерій Вікторович 380959389724 bmbtov@gmail.com http://bmbud.com.ua
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на дії Замовника

Номер: dda01d04c8b445228619b3d20e174231
Ідентифікатор запиту: UA-2022-06-09-003328-a.a2
Назва: СКАРГА на дії Замовника
Скарга:
№ 18/07/22-0001 Від 18 липня 2022 р. Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ЄДРПОУ: 00032767 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-4 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «БМБУД» ЄДРПОУ: 41037833 47734, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, село Настасів, вул.Плебанівка, будинок 712/9 Тел: +38-097-822-42-06 e-mail: bmbtov@gmail.com Замовник: Підгороднянська сільська рада, 47721, Україна, Тернопільська область, с.Підгородне, Зелена, 2 ЄДРПОУ: 14029197 Тел. +380679917453 Е-mail: tender_pidgorodnesrada@ukr.net Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-06-09-003328-a Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника 08.07.2022 р СКАРГА на дії Замовника 09.06.2022 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів на надання послуг: «Послуги з благоустрою населених пунктів – відновлення покриття вул. Карпенка с. Великий Ходачків Тернопільського району Тернопільської області» (надалі – Процедура закупівлі). Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі - Пропозиції) для участі у процедурі закупівлі подали наступні учасники: • Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД" (далі – Скаржник); • ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР"; • Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ". За результатами проведеного аукціону який завершився 01 липня 2022 року ТОВ «БМБУД» перемогло з остаточною ціною своєї пропозиції 2 985 000,00 грн., з ПДВ. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною. Згідно частини 10 статті 29 Закону «Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення». 1. У відповідності до протоколу №08-07-2022-03 від 08.07.2022р., Уповноважена особа Підгороднянської сільської ради всупереч принципам та основним засадам законодавства про публічні закупівлі відхиляє тендерну пропозицію ТОВ «БМБУД». Своє рішення Замовник обґрунтовує тим, що «У поданих документах пропозиції учасника (файл пропозиції "40 Підтверджуючі розрахунки"), вказано, що при розрахунку пропозиції учасника застосована середньомісячна заробітна плата одного робітника в режимі повної зайнятості на рівні 6000 грн. Оскільки цей рівень є нижчим за законодавчо-встановлений рівень мінімальної заробітної плати, то ціна тендерної пропозиції не є такою, що розрахована відповідно до вимог чинного законодавства. Таким чином пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД" не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.». ТОВ «БМБУД» категорично не погоджується з прийнятим незаконним рішенням Замовника, оскільки вважає його безпідставним та таким що порушує його права, законні інтереси, суперечить принципам та нормам Закону України «Про публічні закупівлі» та встановленим вимогам в тендерній документації і підлягає скасуванню в частині відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД» з наступних підстав. Відповідно до пп.1.2 п.18 тендерної документації: «Ціна тендерної пропозиції учасника щодо проведення відповідних робіт повинна бути розрахована відповідно до вимог чинного законодавства». Згідно пп.1.4 п.18 тендерної документації: «Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до «НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва» затвердженої наказом мінрегіону «про затвердження кошторисних норм України у будівництві від 01.11.2021 р. №281 виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об`єкту замовлення та поточних цін на них, про що у складі пропозиції гарантує учасник.» Вказану вимогу тендерної документації учасник ТОВ «БМБУД» виконав та надав в складі тендерної пропозиції файл «9 ЛГ Розрахунки згідно настанови.pdf», а саме лист-гарантію з вихідним №9 від 27.06.2022р. із наступним текстом: «Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «БМБУД» підтверджуємо та гарантуємо, що ціна пропозиції, за яку Ми згодні виконати замовлення, розраховується відповідно до «НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва" затвердженої наказом мінрегіону» про затвердження кошторисних норм України у будівництві від 01.11.2021 р. №281 виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об'єкту замовлення та поточних цін на них.» Згідно пп.1.4 п.18 Замовник вимагає надання учасниками такий вид документу як підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, а саме: «Розрахунок договірної ціни та локальні кошториси;  розрахунок вартості матеріальних ресурсів (відомість ресурсів, обладнання та будівельних матеріалів, необхідних для виконання обсягу робіт, вказаного у технічному завданні)  розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; розрахунок вартості машино – годин власної будівельної техніки, вартості оренди машино – годин орендованої техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення; ціни енергоносіїв та мастильних матеріалів враховані для розрахунку вартості машино-години;  Розрахунок загальновиробничих витрат;  Розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат;  Розрахунок прибутку;  Інші розрахунки.». До вказаних розрахунків тендерною документацію ставилася вимога про те, що вони повинні складатися у відповідності до Державних будівельних норм з урахуванням змін та доповнень (пп.1.4 п.18 ТД). Учасник ТОВ «БМБУД» на вказану вимогу тендерної документації надав в складі тендерної пропозиції відповідні розрахунки, що складенні у відповідності до Державних будівельних норм з урахуванням змін та доповнень. Згідно протоколу про відхилення нашої тендерної пропозиції, Замовник не мав жодних зауважень про те, що вказані розрахунки не відповідають Державним будівельним нормам з урахуванням змін та доповнень, на підставі яких такі розрахунки складаються. Окремо наголошуємо на тому, що тендерна документація не містить окремих вимог до порядку Розрахунку ціни пропозиції учасників згідно інших нормативно-правових актів. Немає вимоги проте, що розрахунки повинні складатися саме з урахуванням мінімальної заробітної плати в 2022 році. Зважаючи на вищезазначене, вважаємо, що Замовник безпідставно та неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «БМБУД», оскільки не довів чим саме наданні нами розрахунки не відповідають Державним будівельним нормам з урахуванням змін та доповнень. Констатуємо той факт, що «Пояснювальна записка» яка міститься у складі наданих розрахунків, складена згідно вимоги, що міститься у пп.1.4 п.18 тендерної документації: «Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до «НАСТАНОВИ з визначення вартості будівництва» затвердженої наказом мінрегіону «про затвердження кошторисних норм України у будівництві від 01.11.2021 р. №281. Додатково, в Пояснювальній записці вказано наступне: «Договірна ціна складена відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва» Наказ від 1.11.2021 №281. Також, ТОВ «БМБУД» в своїй підприємницькій діяльності дотримується норм чинного законодавства, зокрема щодо встановленої мінімальної заробітної плати робітників. Вказане підтверджується наданими в складі тендерної пропозиції розрахунками файл «9 ЛГ Розрахунки згідно настанови.pdf». Зокрема, у документі на сторінках 16-18 містяться вихідні дані про «Розрахунок розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва за даними підрядника». Зокрема, пункт 3 Розділу «РОЗРАХУНОК» містить інформацію про розмір кошторисної заробітної плати для звичайних умов будівництва при складності робіт 3,8 у розмірі 18 403,72 грн. Що свідчить про дотримання підприємством встановленої мінімальної заробітної плати робітників. Враховуючи все вищевикладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати протокол №08-07-2022-03 від 08.07.2022р. про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БМБУД». На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 22, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення порядку проведення процедури закупівлі Замовником. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД». Додатки: - ТД Благоустрій Карпенка виправлена - Пiдтвердження відхилення БМБУД - 40 Підтверджуючі розрахунки - 9 ЛГ Розрахунки згідно настанови ДИРЕКТОР ТОВ «БМБУД» Валерій НОСИК
Дата розгляду скарги: 28.07.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.07.2022 14:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.07.2022 14:28
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2022 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням АМКУ №5255-р/пк-пз від 28.07.20222 р. зобов’язано замовника Підгороднянську сільську раду скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР" переможцем за процедурою закупівлі "Послуги із благоустрою населених пунктів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-06-09-003328-a Підгороднянською сільською радою дане рішення виконано в повному обсязі, а саме: скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД" та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР" переможцем за процедурою закупівлі "Послуги із благоустрою населених пунктів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-06-09-003328-a.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД", Носик Валерій Вікторович 380959389724 bmbtov@gmail.com http://bmbud.com.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 2bd45b2ab8cc439c8f8ee17be1d8af90
Ідентифікатор запиту: UA-2022-06-09-003328-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
№ 23/06/22-0002 Від 23 червня 2022 р. Антимонопольний комітет України (Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель) 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Замовник: Підгороднянська сільська рада, 47721, Україна, Тернопільська область, с.Підгородне, Зелена, 2 ЄДРПОУ: 14029197 Тел. +380679917453 Е-mail: tender_pidgorodnesrada@ukr.net Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «БМБУД» ЄДРПОУ: 41037833 47734, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, село Настасів, вул.Плебанівка, будинок 712/9 Тел: +38-097-822-42-06 e-mail: bmbtov@gmail.com Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-06-09-003328-a СКАРГА, що стосується тендерної документації ( в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі») 09.06.2022 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів на надання послуг: "Послуги з благоустрою населених пунктів – відновлення покриття вул. Карпенка с. Великий Ходачків Тернопільського району Тернопільської області" (надалі – Процедура закупівлі). Проаналізувавши тендерну документацію зі змінами, затверджену Рішенням Уповноваженої особи (№ 08-06/3 від 08.06.2022 року) (надалі - Документація), Скаржник вважає, що її умови порушують вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон) та право ТОВ «БМБУД» на участь у цих відкритих торгах. Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, вважаємо, що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та основоположні принципи здійснення державних закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. 1. Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Проте, всупереч вищезазначеній нормі ЗУ «Про публічні закупівлі» , Замовником 17.06.2022 р. розміщено в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації, однак, не оприлюднено перелік змін, що вносяться. Враховуючи наведене, дії Замовника, в частині внесення змін до тендерної документації, не узгоджуються з вимогами Закону, що не дає нам, як потенційному учаснику, належним чином підготувати нашу тендерну пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до нас. 2. Згідно пп. 2.2.1 п.2 Додатку №1 до тендерної документації, учасники в складі тендерної пропозиції зобов'язані надати: «копію поданої звітності 4-ДФ за останній звітний період згідно чинного законодавства та повідомлення про прийняття на роботу працівників (якщо такі повідомлення подавались після подання звітності) Копії наказів на призначення або переведення працівників». Слід констатувати, що цей Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску містить персональні дані всіх фізичних осіб, яким були здійснені або нараховані виплати у звітному кварталі, зокрема, реєстраційний номер облікової картки платника податків або паспорті дані, ПІБ, а також суми нарахованих та/або виплачених ним грошових коштів. Розголошення цих персональних даних без згоди їх власника заборонено чинним законодавством України. Враховуючи викладене, у разі відмови хоча б однієї особи (персональні дані якої зазначені у цьому Податковому розрахунку) на використання своїх персональних даних, пропозиція такого учасника буде відхилена Замовником з незалежних від учасника процедури закупівлі причин. Тобто Замовник ставить можливість учасника прийняти участь у цій Процедурі у залежність від доброї волі третіх осіб, які не є учасниками даних торгів, що також є порушенням прав Скаржника. Відтак, Замовник встановивши вказану вимогу, штучно звузив коло учасників, тільки тими хто отримав згоду на обробку персональних даних від осіб, що вказані у цьому звіті. Наголошую, що згода від власників персональних даних надається на добровільній основі та ні ми та жоден інший учасник, не зможе (та не має право) заставити іншу особу надати таку згоду. Не зрозумілим є і те, навіщо Замовник вимагає вказаний документ, якщо у зазначеній вимозі вже вимагає надання учасниками документів, що підтверджують наявність факту трудових відносин між учасником та працівниками, а саме: Копії наказів на призначення або переведення працівників. Що саме хоче дізнатися Замовник вимагаючи вказаний документ? Про сплату податків чи як учасник подає вказану звітність? Яким чином вказане відноситься до кваліфікації учасника? Вважаємо, що вимога про надання звітності 4-ДФ за останній звітний період не є обґрунтованою. Замовником жодним чином не доведено необхідність встановлення вищевказаної умови тендерної документації. Більше того, не всі суб’єкти господарювання подають «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» звітність 4-ДФ за останній звітний період, а тому така вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників (суб’єктів господарювання), таких суб'єктів, що звітність не подають. Окрім того, у зв'язку із введенням воєнного стану на території України відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 "Про введення воєнного стану в Україні", платників податків згідно пп. 69.1 перехідних положень Податкового кодексу України виокремили у дві групи: 1) платники податків у яких відсутня можливість своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо подання звітності та 2) платники податків які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки щодо подання звітності. Абзац 3 пп.69.1 Податкового кодексу України передбачає, що навіть платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки щодо подання звітності, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків під час війни, проте за умови подання такої податкової звітності до 20 липня 2022 року. Тобто, вимога щодо надання вказаного документу є дискримінаційною до обох груп платників податків, незалежно від того чи має можливість потенційний учасник процедури закупівлі виконувати належним чином своїх податкові зобов'язання щодо подання звітності. Зважаючи на вищевказане, складається враження, що Замовник навмисно встановив вказану вимогу, з метою обмеження кількості учасників для участі у процедурі закупівлі. Зважаючи на вищевказане, складається враження, що Замовник навмисно встановив вказану вимогу, з метою обмеження кількості учасників для участі у процедурі закупівлі. З метою захисту прав Скаржника на участь у процедурі закупівлі, просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної Документації та виключити з неї вимогу щодо надання копії поданої звітності 4-ДФ за останній звітний період згідно чинного законодавства та повідомлення про прийняття на роботу працівників (якщо такі повідомлення подавались після подання звітності). Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Законом визначено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Безпідставні, дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника призводять до обмеження конкуренції і дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права ТОВ «БМБУД» на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника, об'єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі. Статтею 5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно частини 18 статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1. про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом; 2. про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення порядку проведення процедури закупівлі Замовником. 3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, що зазначені вище, та привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства України. Додатки: 1. ТД Благоустрій Карпенка 2. ТД Благоустрій Карпенка виправлена 3. ТД Благоустрій Карпенка. ДИРЕКТОР ТОВ «БМБУД» Валерій НОСИК
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.06.2022 15:04
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД", Носик Валерій Вікторович 380959389724 bmbtov@gmail.com http://bmbud.com.ua