Номер:
253552e4d45d44aaa0c0057011183df8
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-08-004186-a.b1
Назва:
запит на зміни
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
10.06.2022 14:54
Вирішення:
Комунальне підприємство «Дитяча міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» (далі - Замовник) розглянула вимогу Заявника від 10.06.2022 № UA-2022-06-08-004186-a.b1 щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- Привести вимоги тендерної документації до вимог чинного законодавства України, а саме виділити окремим лотом препарати, що входять до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №770 від 6 травня 2000 р.;
- Вилучити вимогу щодо надання листа від виробника,
та повідомляє наступне.
Замовник під час складання тендерної документації щодо закупівлі Наркотичні засоби, психотропні речовини, прекурсори та засоби для наркозу, ДК 021:2015 - 33600000-6 - Фармацевтична продукція: Лот №1 :Морфін (Morphine), Кетамін (Ketamine), Сибазон (Diazepam), Фентаніл (Fentanyl), Атракуріум (Atracurium), Севофлуран (Sevoflurane), ДИТИЛІН (Suxamethonium); Пропофол (Propofol); Лот№2 : Тіопентал (Thiopental) (згідно з оголошенням UA-2022-06-08-004186-a) неухильно дотримувався вимог законодавства, зокрема викладених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), та тендерна документація для цієї закупівлі не містить жодних вимог, які б могли привести до дискримінації потенційних учасників.
Порядок визначення предмету закупівлі під час проведення тендеру (відкритих торгів) у розумінні Закону регламентовано Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі».
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 № 454 із змінами «Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН).
У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів.».
Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право (може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб.
З метою проведення закупівлі наркотичних засобів, психотропних речовин, наркозних засобів, які входять до Лоту № 1, одномоментно та цілісною номенклатурою Замовником торгів не було проведено поділ препаратів Лоту № 1 на частини (лоти).
На думку Уповноваженої особи закупівля цілісним одним Лотом № 1 позитивно вплине на виконання договору про закупівлю за кошти місцевого бюджету, а також може зменшити ризики необґрунтованих оскаржень та відміни процедури в частині лотів.
Також, однією із підстав неділення закупівлі наркотичних засобів, психотропних речовин, наркозних засобів, які входять до Лоту № 1, на лоти, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати по транспортуванню, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику та зменшує ризики відміни торгів.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону є максимальна економія та ефективність.
У випадку, коли проводиться розділення потреби на лоти, серед яких прекурсори, продаж яких не вимагає наявності ліцензії, наркотичні препарати, які мають мінімальну націнку у розмірі 7% і продаж яких вимагає наявності ліцензії та інші лікарські засоби, ймовірний розвиток ситуації, коли аукціони по лотам не відбудуться.
Це може статися з декількох причин: зважаючи на наявність мінімальної націнки, необхідність сплати за право приймати участь в тендерних торгах, майбутні транспортні витрати через розташування лікарні, постачання даної продукції стає затратним і невигідним. Поділ предмету закупівлі на лоти призводить до зменшення очікуваної вартості та зацікавленості потенційних учасників, які відмовляються приймати участь в торгах, що нівелює один із принципів здійснення закупівель – максимальна ефективність.
Таким чином постачання необхідних для надання медичної допомоги препаратів відкладається на невідомий час. Це ставить під загрозу надання медичної допомоги, зокрема з надання стаціонарної допомоги з проведенням оперативних втручань.
Крім того потрібно зауважити, що більшість компаній, що працюють на ринку фармацевтичної продукції, зазвичай, мають всі необхідні дозвільні документи на право провадження своєї діяльності. Співпраця саме з такими компаніями може забезпечити стабільне і безперебійне постачання медикаментів згідно договору та якісне і своєчасне надання медичної допомоги.
Комунальне підприємство «Дитяча міська клінічна лікарня Полтавської міської ради», як Замовник, ні в якій мірі не перешкоджає жодному учаснику в отриманні дозволів, ліцензій або інших необхідних документів, якщо їх наявність необхідна для прийняття участі в відкритих торгах.
Таким чином, вимога Заявника щодо виділення окремим лотом препаратів, що входять до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №770 від 6 травня 2000 р. є необґрунтованою.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону, під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Так, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пункт 9 Додатку 3 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ містить наступну вимогу: «9. Учасники надають оригінал листа виробника (якщо учасник не є виробником), який підтверджує що учасник торгів є офіційним представником (дилером, агентом, дистриб’ютором) та має можливість поставки товару у необхідній кількості, належної якості та у визначені тендерною документацією і ціновою пропозицією учасника строки.».
Виходячи з зазначеної вимоги, учасник може бути як виробником так і офіційним представником (дилером, агентом, дистриб’ютором). Для участі у вказаній процедурі учаснику, який не є виробником, достатньо надати вищезазначений гарантійний лист виробника. Тобто, коло учасників не обмежено (не звужено), а тому дискримінаційні вимоги у тендерній документації відсутні.
З огляду на зазначене, Замовник переконаний, що складнощів для отримання вищезазначеного документу у добросовісного учасника, який має намір поставити якісний товар, не виникне.
Комунальне підприємство «Дитяча міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» в своїх діях керується виключно інтересами пацієнтів і ставить на меті, в першу чергу, забезпечення в повному обсязі медичної допомоги в рамках законодавства нашої держави.
З огляду на зазначене вважаємо, що твердження Заявника щодо дискримінаційних умов в процедурі відкритих торгів не містять обґрунтованих доводів та базуються на суб’єктивному припущенні Заявника.
Враховуючи вказане вважаємо недоцільним вносити зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Відхилено
declined
declined