-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бухгалтерські та аудиторські послуги
Торги відмінено
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
06.06.2022 16:15 - 18.06.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на дії та прийняті рішення Замовника про відміну торгів
Номер:
dc741cd21f29454d81e9161b8a8debcd
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-06-005709-a.a1
Назва:
Скарга на дії та прийняті рішення Замовника про відміну торгів
Скарга:
Замовником – ДЕРЖАВНОЮ ІПОТЕЧНОЮ УСТАНОВОЮ 06 червня 2022 р. було об’явлено відкриті торги із закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер відкритих торгів у Prozorro – UA-2022-06-06-005709-a. Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг – до 30 вересня 2022 року.
Відповідно до протоколу розкриття конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) свої пропозиції конкурсних торгів надали такі учасники: 1) ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» 2) ТОВ «СТАНДАРТ-АУДИТ». За результатами аукціону пропозиція ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» була найбільш економічно вигідною (за ціною).
Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій (ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі»).
З урахуванням приписів частини 3 статті 181 Господарського кодексу України, статті 638, частини 1 статті 640, частин 1, 2 статті 641, частин 1, 2 статті 642 Цивільного кодексу України, пунктів 15, 28, 30, 35 частини 1 статті 1, частин 1, 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», оприлюднення Замовником оголошення про проведення процедури закупівлі слід вважати запрошенням невизначеному колу осіб робити пропозиції укласти договір. Відповідно, направлення учасником процедури закупівлі своєї тендерної пропозиції слід вважати пропозицією укласти договір на умовах, зазначених таким учасником у своїй тендерній пропозиції. Тому визначення замовником переможця процедури закупівлі та направлення такій особі повідомлення про намір укласти договір свідчить про прийняття (акцепт) пропозиції переможця процедури закупівлі, викладеної ним у тендерній пропозиції, а конструкція «замовник укладає», а не «замовник має право укласти» в ст. 32 Закону, на думку суду (витяг із Постанови Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 03.04.2018 р. у справі №910/5798/17; Постанова Верховного Суду від 15.06.2021 р. у справі № 922/2987/20, Постанова Верховного Суду 06.02.2020 р. у справі № 904/4036/18), свідчить, що ця норма покладає саме обов’язок, а не право, і саме на Замовника укласти договір із переможцем торгів, проєкт та істотні умови якого вже узгоджені сторонами. Тобто право на відміну торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після їх завершення на стадії укладання договору з переможцем.
Процедура прийому пропозицій закінчилася 22 червня 2022 р.
Електронні торги відбулися 23 червня 2022 р.
З 23 червня 2022 р. до 27 липня 2022 р. пропозиція ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» перебувала в процесі оцінки Державною іпотечною установою, що, відповідно, складало 24 робочих дні, чим Замовник порушив вимоги пункту 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів із дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня ухвалення відповідного рішення. Жодної аргументації щодо причин затримки та продовження строку розгляду тендерної документації Державна іпотечна установа не оприлюднила і не надала.
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» неодноразово зверталося до керівництва Державної іпотечної установи шляхом направлення листів на офіційну електронну адресу та засобами поштового зв’язку (Вих. № 22-0807/03 від 08.07.2022 р. (додається); Вих. № 22-2207/04 від 22.07.2022 р. (додається)) щодо отримання роз’яснень причин затримки розгляду тендерної документації, однак відповіді так і не отримала.
Зважаючи на обставини правового режиму воєнного стану, уповноваженою особою ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ відповідно до Протоколу від 27 липня 2022 року було прийнято рішення про відміну закупівлі аудиторських послуг, за кодом ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2022-06-06-005709-a на підставі пункту 1 частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме через відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану. Замовник не надав жодного документа та жодним чином не підтвердив обставин, за якими в Замовника відпала потреба в закупівлі.
Окрім того, зазначимо, що Замовником 28 січня 2022 р. вперше було оголошено відкриті торги із закупівлі ДК 021:2015:79210000-9 – Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі – UA-2022-01-28-003542-c. Пропозиції конкурсних торгів надали такі учасники: 1) ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» 2) ТОВ «СТАНДАРТ-АУДИТ». За результатами аукціону пропозиція ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» також була найбільш економічно вигідною.
Однак, згідно з витягом із Протоколу від 25.05.2022 р., засідання тендерного комітету ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ, закупівлю аудиторських послуг за кодом ДК 021:2015:79210000-9 – Бухгалтерські та аудиторські послуги, визнано такою, що не відбулась на підставі пункту 1 частини 5 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме через те, що здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили.
Замовником – ДЕРЖАВНОЮ ІПОТЕЧНОЮ УСТАНОВОЮ – було двічі (вперше – до початку воєнної агресії рф проти держави України; вдруге – під час дії правового режиму воєнного стану) оголошено відкриті торги із закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, що свідчить про те, що навіть в умовах воєнного часу Замовник має відповідну потребу в предметі закупівлі для належного забезпечення своєї діяльності. Тобто Замовником здійснено відміну повторно оголошеної закупівлі, мотивовану відсутністю подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану, при тому що початок процедури закупівлі відбувався вже під час дії воєнного стану.
Метою діяльності ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ відповідно до Статуту (у редакції Наказу Міністерства фінансів України від 05.04.2021 р. № 198) є рефінансування іпотечних кредитів (банків і небанківських фінансових установ, які провадять діяльність із надання забезпечення іпотекою кредитів) за рахунок власних та залучених коштів, у тому числі коштів, що надійшли від розміщення цінних паперів.
Статутом ДЕРЖАВНОЇ ІПОТЕЧНОЇ УСТАНОВИ передбачено, що Установа зобов’язана вести оперативний та бухгалтерський облік та інший облік результатів своєї господарської діяльності (п. 43), що фінансові результати господарської діяльності Установи визначаються на підставі річної фінансової звітності (п. 44); Установа забезпечує складання та подання статистичної інформації та фінансової звітності в обсягах та у строки, передбачені законодавством (п. 45).
ДЕРЖАВНА ІПОТЕЧНА УСТАНОВА повинна в обов’язковому порядку оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським звітом за 2021 р. (URL: https://ipoteka.gov.ua/financial-statements/ дата звернення: 31.07.2022 р. – річна звітність Державної іпотечної установи за 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 роки).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV в редакції від 01.07.2021 підприємства, що становлять суспільний інтерес, – підприємства – емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до торгів на фондових біржах або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до цього Закону належать до великих підприємств.
На підставі вищенаведеного варто зазначити, що ДЕРЖАВНА ІПОТЕЧНА УСТАНОВА – підприємство, що становить суспільний інтерес.
Відповідно до частини 3 ст. 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV в редакції від 01.07.2021 підприємства, що становлять суспільний інтерес (крім великих підприємств, які не є емітентами цінних паперів), публічні акціонерні товариства, суб’єкти природних монополій на загальнодержавному ринку та суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність у видобувних галузях, зобов’язані не пізніше ніж до 30 квітня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй вебсторінці (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством.
Великі підприємства, які не є емітентами цінних паперів, та середні підприємства зобов’язані не пізніше ніж до 1 червня року, що настає за звітним періодом, оприлюднювати річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком на своїй вебсторінці (у повному обсязі).
З аналізу норм частини 3 ст. 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» випливає наявна потреба в проведенні аудиту.
Відповідно до пункту 1 частини 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» від 07.03.2022 р. №2115-Х фізичні особи, фізичні особи-підприємці, юридичні особи подають облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або в електронній формі, протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи та пункту 5 частини 1 цей Закон не поширюється на податкові правовідносини.
Як убачається зі змісту пункту 1 частини 1 Закону України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни», законодавець трактує лише про подання таких пакетів звітностей, а не про скасування вимог до обов’язковості проведення аудиту.
Окрім того, відповідно до пункту 3 цей Закон не поширюється на податкові правовідносини.
Відповідно до пункту 46.2. ст. 46 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010р. (в редакції від 19.07.2022 р.) платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом із відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 цього Кодексу.
Зокрема, порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначений у пп. 69.1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 р. (в редакції від 19.07.2022), а саме – платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються лише від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Проаналізувавши нормативно-правові акти (в т. ч. зміни та доповнення до них) констатуємо, що на період з 06 червня 2022 р. (відкриття торгів по закупівлі) до 22 червня 2022 р. (закінчення прийому пропозицій) нормами закону не передбачалась відміна обов’язковості проведення обов’язкового аудиту підприємством, що становить суспільний інтерес.
Відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до п. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» не погоджується з відміною закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2022-06-06-005709-a, та вважає що такі причини відміни є необґрунтованими, оскільки:
- виходячи зі змісту опублікованого Протоколу від 27.07.2022 р., рішення про відміну торгів із закупівлі ДК 021:2015: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2022-06-06-005709-a, не було підтверджено належним чином жодними документами та/або іншими достатніми аргументованими на те причинами;
- ДЕРЖАВНА ІПОТЕЧНА УСТАНОВА є підприємством, що становить суспільний інтерес та повинна в обов’язковому порядку проводити аудит фінансової звітності за 2021 р., а тому посилання на відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану є необґрунтованими;
- проведення нового тендеру ДЕРЖАВНОЮ ІПОТЕЧНОЮ УСТАНОВОЮ після закінчення терміну воєнного стану призведе до необхідності завершення аудиту в менш ніж тримісячний термін. Ураховуючи термін проведення тендерних процедур, очевидно, виникне потреба в проведенні аудиту в стислі терміни, що є передумовою обмеження в проведенні повноцінних процедур аудиту.
З огляду на вищевикладене, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Взяти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати ДЕРЖАВНУ ІПОТЕЧНУ УСТАНОВУ скасувати рішення вповноваженої особи, оформлене Протоколом від 27 липня 2022 року, про відміну торгів у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі послуг під час дії воєнного стану та визначити переможця публічних торгів за результатами аукціону пропозицій.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 16.08.2022 № 5429.pdf 18.08.2022 16:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.08.2022 № 5429.pdf 17.08.2022 11:22
- рішення від 04.08.2022 5299.pdf 04.08.2022 15:05
- 27.07 аудит уо відміна pdf.pdf 08.08.2022 14:15
- 30.06 аудит уо продовження терміну.docx 08.08.2022 14:14
- ТЕНДЕР Аудит за 2021 рік погоджена 2 (1) ю.doc 08.08.2022 14:13
- Пояснення до скарги 2022_правки юр.депа_3_rev 5.docx 08.08.2022 14:12
- Пояснення до скарги 2022_правки юр.депа_3_rev 5 pdf.pdf 08.08.2022 14:12
- 27.07 аудит уо відміна.docx 08.08.2022 14:17
- 27.07 аудит уо відміна pdf.pdf 08.08.2022 14:15
- ТЕНДЕР Аудит за 2021 рік погоджена 2 (1) ю pdf.pdf 08.08.2022 14:13
- 06.06 аудит уо.docx 08.08.2022 14:13
- 30.06 аудит уо продовження терміну pdf.pdf 08.08.2022 14:13
- 06.06 аудит уо pdf.pdf 08.08.2022 14:12
- копії листів.pdf 02.08.2022 13:31
- ДІУ_Антимон.pdf 02.08.2022 13:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.08.2022 13:48
Дата розгляду скарги:
16.08.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.08.2022 15:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.08.2022 16:20