ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей)
ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей) згідно документації. Склад послуг: 1.Розробити робочу документацію на улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей на підставі вихідних даних. Вихідним даним для розробки робочої документації є: розроблена стадія «Проект», архітектурні плани в форматі dwg, завдання на проектування. Робоча документація повинна містити структурні схеми, плани розміщення обладнання та прокладання комунікацій, схеми підключення, специфікацію. При виконанні робіт щодо предмету закупівлі Виконавець повинен передбачити в документації комплекс технічних засобів системи автоматичної пожежної сигналізації, що має модульну структуру побудови, розрахований на цілодобову роботу, надійно забезпечує контроль стану пожежних зон: «норма», «несправність», «пожежа», забезпечує раннє виявлення загорання в приміщеннях, видає сигнал на запуск системи оповіщування та іншого інженерного обладнання згідно вимог нормативних документів. Система має містити у складі систему передачі тривожних сповіщень на пульт пожежного спостерігання в м. Києві по GSM-каналу. Передбачене у документації обладнання повинне бути сертифіковане згідно вимог чинного законодавства. Обладнання приміщень системою пожежної сигналізації та оповіщення та управління евакуюванням людей повинно виконуватися згідно вимог ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" та інших нормативно – правових актів, чинних в Україні. Робоча документація повинна відповідати вимогам: - ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво»; - ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту"; - ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT). - ДБН В.2.5-23:2010 "Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення" - НАПБ А.01.001-2014 «Правила пожежної безпеки в Україні» - НПАОП 40.1-1.32-01 "Правила будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок"; - МЕ та ВПУ Наказ №476 від 21.07.2017 «Правила улаштування електроустановок»; - ПУЕ - Правила улаштування електроустановок для України, та іншим нормативно-правовим актам. - Робоча документація передається Замовнику Виконавцем у паперовому вигляді в 3-х екземплярах та електронний варіант у форматі pdf. - Отримати експертну оцінку на робочу документацію на улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей. 2. Виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей. Виконавець допускається на об’єкт Замовника за попередньо наданим листом зі списком працівників (при наявності посвідчень особи), узгодженим режимом роботи.
Завершена
2 435 277.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 352.77 UAH
Період оскарження:01.06.2022 15:02 - 04.07.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
скарга на дискримінаційні та антиконкурентні умови тендерної документації
Номер:b10ea191bf17477580ec55766e013f04
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-06-01-004000-a.c5
Назва:скарга на дискримінаційні та антиконкурентні умови тендерної документації
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Суб’єкт оскарження:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГНІ ІНЖИНІРИНГ»
04074, Україна, м. Київ, вул. Новомостицька, будинок 25
Тел.: +38 (063) 588-72-64
e-mail: agni.engineering20@gmail.com
Замовник:
Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації
код ЄДРПОУ: 39833860
Місцезнаходження:
01021, Україна, Київська область, Київ, вул. Інститутська, буд. 24/7
тел. (044) 253-00-86
email: tender.osvita@ukr.net
Інформація про закупівлю:
ID 6fcd06907b3546a896df3458b6b77556
Закупівля:
UA-2022-06-01-004000-a
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та в порядку статті 18 Закону
ТОВ «АГНІ ІНЖИНІРИНГ» має намір взяти участь у процедурі закупівлі «ДК 021:2015 45310000-3 Електромонтажні роботи. Системи протипожежного захисту (послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей)
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій: 04-07-2022
Очікувана вартість закупівлі: 2 435 277,00 грн.
При цьому, Замовником у тендерній документації встановлені вимоги, які порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону (зокрема, – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників, запобігання корупційним діям та зловживанням ), положення частини четвертої статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників а також вимог, щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною та оприлюднена у формі відкритих данних), а також права та законні інтереси суб'єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства.
ТОВ "АГНІ ІНЖИНІРИНГ" вважає, що дискримінаційними (по відношенню до суб'єкта оскарження) та такими, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та перешкоджають суб'єкту оскарження взяти участь у Процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, є наступні умови тендерної документації (надалі – Документація):
1.У тендерній документації міститься вимога: п. 2 розділу Оцінка тендерних пропозицій «Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції іншим умовам тендерної документації учасник повинен надати: . 3. Копія рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі»
Повідомляємо, що відповідно до п 4 ст 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним» та відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: ліцензія- це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (пункт 5 частини першої статті 1).
Видача ліцензії надання суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії,про що робиться запис у ліцензійному реєстрі (пункт 11 частини першої статті 1).
Суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії (частина третя статті 2).
Відповідно до п. 11 ст. 13 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності»: «11. Ліцензія на провадження здобувачем ліцензії визначеного ним виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, оформлюється органом ліцензування в електронному вигляді (запис про рішення органу ліцензування щодо видачі ліцензії суб’єкту господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань) та відображається у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, яка видається ліцензіату безоплатно, та підлягає обов’язковому оприлюдненню на порталі електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.»
Ліцензійний реєстр – автоматизована система збору, накопичення та обробки даних про суб’єктів господарювання, які в установленому законом порядку звернулися до органу ліцензування із заявою про отримання ліцензії, проводять діяльність на підставі ліцензії, дія ліцензії яких зупинена, ліцензія яких анульована (пункт 11 частини першої статті 1).
Формування ліцензійних реєстрів забезпечують органи ліцензування (частина п’ята статті 21).
До формування ліцензійних реєстрів органи ліцензування оприлюднюють на своїх офіційних веб-сайтах прийняті ними рішення наступного робочого дня після їх прийняття (абзац другий частини п’ятої статті 21).
Ми, як цього і вимагає законодавство, маємо ліцензію, яка видана нам в електронному вигляді, (докази –витяг з електронного реєстру ліцензіатів ДСНС), проте ми не маємо «Копія рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі» та не зобов’язані їх мати в паперовому вигляді.
Дана вимога порушує наші права та не дозволяє нам прийняти участь у закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації вилучити вимогу про надання «Копія рішення Державної служби України з надзвичайних ситуацій про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності щодо предмету цієї закупівлі» та привести тендерну документацію у відповідність у відповідність
2.У тендерній документації міститься вимога: замовник відповідно до додатку 2 до тендерної документації розділ «Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою):» пункт 5 вимагає надати «Довідка або довідка у формі електронного документа або копія нотаріально завіреної довідки про те, що службова (посадова) особа переможця процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, до кримiнальної вiдповiдальностi не притягується, незнятої чи непогашеної судимостi не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. Додатково замовник перевіряє достовірність довідки на офіційному сайті МВС за посиланням http://wanted.mvs.gov.ua/test/..»
Дана вимога для нас є дискримінаційною виходячи з наступного:
Постановою Кабінету Міністрів України про деякі питання реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб № 165 від 28.02.2022 (далі — Постанова № 165) Уряд зупинив надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання та видачу дозвільними органами документів дозвільного характеру на час воєнного стану в Україні. Крім цього, передбачено поновлення зупинених строків у місячний строк після припинення чи скасування воєнного стану на відповідній території України.
МВС України призупинили видачу довідок про те, що службова (посадова) особа переможця процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, до кримiнальної вiдповiдальностi не притягується, незнятої чи непогашеної судимостi не має та в розшуку не перебуває на період дії воєнного стану та місяць після його завершення.
Відповідно до Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, затвердженого Законом № 2263-IX від 22.05.2022} воєнний стан в України продовжено з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб до 23 серпня 2022 року.
Виходячи з вищенаведеного дана вимога для нас є дискримінаційною та такою, що не дозволяє нам прийняти участь у закупівлі, оскільки ми не маємо та не можемо отримати ми не маємо можливості отримати «Довідка або довідка у формі електронного документа або копія нотаріально завіреної довідки про те, що службова (посадова) особа переможця процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, до кримiнальної вiдповiдальностi не притягується, незнятої чи непогашеної судимостi не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа.» проте ми можемо надати аналогічняий документ «Витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"» відповідно до чинного законодавста.
Відповідно до наказу МВС від 30.03.2022 № 207 «Деякі питання ведення обліку відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2022 року за № 425/37761 Відомості з персонально-довідкового обліку надаються особі у формі витягу з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"
Виходячи з вищенаведеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації да доповнити вищезазгачену вимогу можливістю надання Витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості"
3. У тендерній документації міститься вимога: додаток 1 до тендерної документації «Огляд існуючих проектів Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий, про що обов’язково надається акт огляду об’єктів за підписом сторін (Учасник та Замовник) !» та «4. Акт огляду на розроблену стадію «Проект» на кожен навчальний заклад з відміткою Замовника.»
Вважаємо, що вимога щодо надання акту огляду об’єкта та акту огляду на проект підписаного уповноваженою особою Замовника є дискримінаційною та додана з метою дискримінації небажаних учасників. Оскільки Замовник має можливість підписати відповідні акти лише обраними безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові барєри для участі у процедурі закупівлі.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує наше право на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати « акт огляду об’єктів за підписом сторін та акт огляду на проект» за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акту огляду об’єкту та акту огляду на проект» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону , адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема нас, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від нас підстав причиною відхилення нашої Пропозиції.
На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема и нас.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Частиною першою статті 5 Закону № визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
На підставі викладеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни шляхом видалення з тендерної документації вимоги «…Учасник повинен обов’язково оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції ««Огляд існуючих проектів Учасником перед подачею пропозиції є обов’язковий, про що обов’язково надається акт огляду об’єктів за підписом сторін (Учасник та Замовник) !»» та «4. Акт огляду на розроблену стадію «Проект» на кожен навчальний заклад з відміткою Замовника.».
4. У тендерній документації міститься вимога: Учасник повинен надати: «6. Довідку або інший документ з органів ДФС (органів ДПС) про наявність зареєстрованих рахунків у банківських установах, що видана у місяці, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів, або місяці наступному після місяця, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів»
Вважаємо, що вимога щодо надання довідки або іншого документу з органів ДФС (органів ДПС) про наявність зареєстрованих рахунків у банківських установах, що видана у місяці, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів, або місяці наступному після місяця, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів є дискримінаційною для нас та додана з метою дискримінації небажаних учасників. Оскільки участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті учасники, які зможуть надати дану довідку саме у місяці, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів, або місяці наступному після місяця, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів.
Ми маємо довідку органів ДФС (органів ДПС) про наявність зареєстрованих рахунків у банківських установах, проте вона видана не саме у місяці, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів, або місяці наступному після місяця, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів а видана терміном раніше (докази – довідка ДФС). Вимога про надання щодо надання довідки або іншого документу з органів ДФС (органів ДПС) про наявність зареєстрованих рахунків у банківських установах, що видана у місяці, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів, або місяці наступному після місяця, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів є дискримінаційною по відношенню до нас, та такоє що не дає нам можливості прийняти участь у закупівлі.
На підставі викладеного просимо зобов’язати Замовника внести зміни шляхом видалення з тендерної документації вимогидо вищекзазначена довідка повинна бути видана САМЕ місяці, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів, або місяці наступному після місяця, в якому оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів
Виходячи з вищенаведеного, керуючись нормами, зокрема, статті 18 Закону просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, усунувши наведені вище неправомірні, такі, що не відповідають нормам Закону, дискримінаційні та антиконкурентні умови, та привести тендерну документацію у відповідність до вимог законодавства.
Докази:
- Доказ - витяг з електронного реєстру ліцензіатів ДСНС
- Доказ – Довідка ДФС
Директор _______________ О.А.Кузьмінський
Дата прийняття скарги до розгляду:16.06.2022 13:32
Дата розгляду скарги:28.06.2022 11:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:21.06.2022 13:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:30.06.2022 12:54
Дата виконання рішення Замовником:30.06.2022 20:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:Виконано Замовником.
Автор:ТОВ АГНІ ІНЖИНІРИНГ, Кузьмінський Олександр +380635887264 agni.engineering20@gmail.com
resolved
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо необхідності внесення змін до тендерної документації
Номер:64fa6beb828048a0b974cd16e6c3305d
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-06-01-004000-a.b4
Назва:Вимога щодо необхідності внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику, ви будь-ласка уважно прочитайте законодавство,
а особливо наказ №45 від 16.05.2011 року "Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів", цитуємо спеціально для вас:
п.12. Генпроектувальник (проектувальник) визначає розпорядчим документом ГАПа та/або ГІПа.
При проектуванні об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми наслідками (СС2) та зі значними наслідками (СС3), можуть одночасно призначатись ГАП та ГІП з визначенням одного з них головним виконавцем.
Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат.
Титульний аркуш проекту підписується та скріплюється печаткою ГАПа (ГІПа). Окремі розділи або частини проектної документації підписуються виконавцями, які мають кваліфікаційний сертифікат, які є безпосередніми розробниками цих розділів або частин проектної документації.
Тобто ви не звужуєте коло потенційних Учасників, а вимога, щодо обовязковоcті наявності в Учасника(ів) сертифікованого виконавця робіт - інженерно-будівельне проектування у частині дотримання вимог пожежної безпеки, а саме головного (провідного) інженера проектувальника значні наслідки (СС3) є вимога чинного законодавства України. Без наявності в Учасника фахівця, а саме головного (провідного) інженера-проектувальника даний Учасник немає ніякого законного права, щодо виконання робочого проекту при проектуванні об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів зі значними наслідками (СС3).
І дана вимога не є дискримінаційною, це є норма чинного законодавства України, щодо виконання робочого проекту при проектуванні об'єктів, до яких відноситься об'єкт, який є предметом закупівлі.
При відсутності в Учасника головного (провідного) інженера-проектувальника, значні наслідки (СС3) даний розроблений проект, не може бути затверджений та відповідно не пройде експертизу. Все крапка.
Вирішення:Шановний Учаснику, Ваше зауваження прийнято до уваги. В разі необхідності буде внесено відповідні зміни.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:08.07.2022 10:04
invalid
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо необхідності внесення змін до тендерної документації
Номер:7a16c05b737d49c9bc0ee488201456ad
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-06-01-004000-a.b3
Назва:Вимога щодо необхідності внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику закупівлі в тендерній документації в Додатку 1
"ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ" в п.10 абз.2 ви вимагаєте від Учасників надати - кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури за напрямком інженерно – будівельне проектування у частині дотримання вимог пожежної безпеки.
Необхідно чітко зауважити, що даний об'єкт, який є предметом закупівлі, згідно таблиці 1 діючого ДСТУ-Н Б В.1.2-16:2013 Визначення класу наслідків (відповідальності) та категорії складності об’єктів будівництва відноситься до класу наслідків СС3 (значні наслідки) - при кількості осіб, які постійно перебувають на об'єкті - понад 400 осіб.
Виходячи з вищезазначеної інформації робочий проект та відповідну робочу документацію, має права розробляти та затверджувати тільки - провідний інженер-проектувальник - інженерно-будівельне проектування у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо обєктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3 значні наслідки. В іншому разі робочий проект ніколи не пройде експертизу.
Доводимо до Вашого відома, що згідно з частиною 4 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», у редакції станом на 09.06.2017, обов’язковій експертизі підлягають проекти будівництва об’єктів, які:
1) належать до IV і V категорій складності, – щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення;
2) споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, – в частині міцності, надійності та довговічності будинків і споруд;
3) споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, якщо їх кошторисна вартість перевищує 300 тисяч гривень, – щодо кошторисної частини проектної документації.
На основі розробленого робочого проекту, який є предметом закупівлі Системи протипожежного захисту (послуги з розробки робочої документації та улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей), який обов'язково повинен пройти експертизу та отримати позитивний ексертний висновок, складається кошторис (виконуються відповідні кошторисні розрахунки). Даний кошторис виконується тільки сертифікованим інженер-проектувальником - інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації. До-речі даний кошторис також повинен пройти експертизу і ви як Замовник повинні мати на руках - експертний висновок по кошторису.
Виходячи з вищезазначеної інформації просимо вас надати чітку інформацію, чи пройшов робочий проект експертизу і чи отримали ви позитивний експертний висновок по кошторису, адже при відсутності даних підтверджуючих документів виконувати роботи по монтажу системи протипожежного захисту - заборонено!!!
Також виходячи з вищезазначеної інформації, просимо вас долучити до вимог тендерної документації наступні пункти, які грунтуються на вимогах чинного законодавства України:
1) наявність в учасника сертифікованого провідного інженер-проектувальника - інженерно-будівельне проектування у частині дотримання вимог пожежної безпеки щодо обєктів будівництва класу наслідків (відповідальності) СС3 значні наслідки;
2) наявність в учасника сертифікованого інженер-проектувальника - інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації.
з наданням копій підтверджуючих документів, щодо працевлаштування даних сертифікованих фахівців (копії сторінок трудових книжок, або трудового договору, або договору роботи за сумісництвом і т.д.).
Вирішення:Шановний Учаснику, з метою розширення кола учасників закупівлі та уникнення дискримінаційних вимог, Замовником передбачається можливість надання учасниками (та/або субпідрядниками/співвиконавцями) довідки в довільній формі про наявність кваліфікованого штатного головного інженера-проекту з підтверджуючим кваліфікаційним сертифікатом виданим уповноваженим органом (роботи (послуги), пов’язані з створенням об’єктів архітектури спроможність виконання, яких визначено кваліфікаційним сертифікатом: інженерно-будівельне проектування у частині дотримання вимог пожежної безпеки) та надати копію наказу про прийняття на роботу. В разі прийняття за цивільно-правовим договором (угодою) – надати копію
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:08.07.2022 10:04
Задовільнена:Ні
invalid
0
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
Незаконна вимога
Номер:f729d9d2cb4b42e69d424212575d5ccf
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-06-01-004000-a.b2
Назва:Незаконна вимога
Вимога:
Замовнику, у Додатку 1 до тендерної документації міститься вимога надати Лист-згоду на те, що виконавець у разі розкрадання матеріалу з об'єкту готовий нести фінансову відповідальність. Дана вимога є незаконною. У Проекті договору прописано обов'язки та відповідальність як Замовника так і Виконавця. У разі крадіжки винна особа повинна нести відповідальність згідно Закону України.
Вирішення:Шановний Учаснику, Замовник формує вимоги тендерної документації, керуючись нормами чинного законодавства України. Хочемо звернути Вашу увагу на те, що встановлена вимога щодо листа-згоди, де виконавець у разі розкрадання матеріалу з об'єкту, готовий нести фінансову відповідальність жодним чином не позбавляє Вас можливості взяти участь у даній процедурі закупівель.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:08.07.2022 10:04
invalid
invalid
Вимога
Залишено без розгляду
Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації.
Номер:90c9a3899a6641b8addd71d86b978650
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-06-01-004000-a.b1
Назва:Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації.
Вимога:
Відповідно до вимог тендерної документації передбачено ,що учасники надають документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015) чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний на період виконання робіт щодо предмету даної закупівлі), отриманий учасником на підставі діючого на даний час нормативного документу, виданий органом сертифікації. В сертифікаті або в додатку до нього повинен бути зазначений перелік галузей, на які поширюються система менеджменту якості, серед яких зазначені електромонтажні роботи або послуги з монтажу системи пожежної сигналізації.
Зазначена вимога є дискримінаційною та порушує принципи передбачені ст. 5 Закону України «По публічні закупівлі», оскільки отримання даного сертифікату або будь -якого іншого аналогічного не є обов’язковим відповідно до чинного законодавства України та не передбачене для здійснення діяльності, що є предметом закупівлі.
Наявність даного критерію в тендерній документації обмежує потенційне коло Учасників є штучним обмеженням конкуренції серед потенційних учасників та не впливає на кваліфікаційні критерії, що дають змогу Замовнику визначити відповідність поданих пропозицій.
Окрім цього вимога ,щодо надання у складі пропозиції Сертифікату системи управління якістю ISO визнана дискримінаційною вимогою відповідно до практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель., а саме:
1. Рішення Колегії №11323-р/пк-пз від 24.05.2021р.
2. Рішення Колегії №9206-р/пк-пз від 27.04.2021р.
3. Рішення Колегії №8809-р/пк-пз від 22.04.2021р.
Згідно з ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, враховуючи обов’язок Замовника дотримуватися положень Закону України «Про публічні закупівлі» та заборону даного Закону щодо наявності дискримінаційних вимог, а також не одноразове встановлення органом оскарження твердження, що вимога стосовно наявності сертифікатів ISO є дискримінаційною, вимагаємо виключити дану вимогу з умов тендерної документації.
Доводимо до відома Замовника, що у разі не задоволення даної вимогу, буде використано право на оскарження положень тендерної документації на підставі та у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вирішення:Відповідно до ч.5 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Також, відповідно до п.4 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - У тендерній документації зазначаються такі відомості: 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник має право вимагати від Учасників документи, що підтверджують впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю стосовно предмета закупівлі (Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015) чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний на період виконання робіт щодо предмету даної закупівлі), отриманий учасником на підставі діючого на даний час нормативного документу, виданий органом сертифікації. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативно-правової документації і не містить жодних дискримінаційних елементів.
Організація, що видає вище переховані документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та мати відповідну сферу акредитації.
Слід зазначити, що позиція Уповноваженого органу щодо встановлення у тендерній документації вимог щодо наявності в учасників сертифікатів ISO 9001:2015 зводиться до того, що ТАКА ВИМОГА НЕ Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ (зокрема рішеннями постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 та № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 Колегією АМКУ відмовлено в задоволенні скарг в частині вказівки скаржників на те, що вимога щодо надання сертифікатів є неправомірною).
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:08.07.2022 10:04