-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне ДГ 13-100
Торги не відбулися
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період оскарження:
03.06.2022 13:25 - 20.06.2022 00:00
Вимога
Відхилено
ISO SA 8000 «Соціальна відповідальність»
Номер:
51a80cea3c734a2dbaaff61529fac719
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-03-003560-a.c2
Назва:
ISO SA 8000 «Соціальна відповідальність»
Вимога:
Відповідно Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 5 ппп.5.2.2 учасник закупівлі "зобов’язаний документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації його діяльності вимогам ISO SA 8000 «Соціальна відповідальність» та/або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі" Прошу чіткого обгрунтування даної вимоги в тендерній докуметації, якими саме законодавчими актами ви керуєтесь, встановлюючи дану вимогу і як вона впливає на вашу тендерну закупівл. Прошу дану вимогу виключити з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2022 10:03
Вирішення:
Шановний Учасник! щодо Вашого запитання повідомляємо наступне.
Відповідно до положень частини 2 статті 16 Закону Замовником встановлено умови підтвердження такого кваліфікаційного критерію як «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Наявність працівників в учасника автоматично зобов’язує учасника як суб’єкта господарювання забезпечити умови праці та відпочинку згідно вимог законодавства про працю та законодавства у сфері соціального страхування працівників.
Так, пунктом 10 частини 1 статті 3 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» сформовано принцип: «відповідальності роботодавців та Фонду за реалізацію права застрахованої особи на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за цим Законом».
Статтею 15 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» покладено ряд обов’язків на роботодавця, стосовно забезпечення першим ряду гарантованих державною соціальних благ для працівників, що перебувають у трудових відносинах із суб’єктом господарювання, зокрема:
Роботодавець зобов’язаний:
1) надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом;
2) вести облік коштів соціального страхування і своєчасно надавати Фонду встановлену звітність щодо цих коштів;
3) під час перевірки правильності використання коштів Фонду та достовірності поданих роботодавцем даних надавати посадовим особам Фонду необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірки;
4) подавати в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про:
розмір заробітної плати та використання робочого часу працівників;
річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), кількість нещасних випадків і професійних захворювань на підприємстві за минулий календарний рік;
використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами в порядку, встановленому правлінням Фонду;
5) інформувати про кожний нещасний випадок або професійне захворювання на підприємстві;
6) безоплатно створювати всі необхідні умови для роботи на підприємстві представників Фонду;
7) повідомляти працівникам підприємства про адреси та номери телефонів Фонду, а також лікувально-профілактичних закладів та лікарів, які за угодами з Фондом обслуговують підприємство;
8) подавати звітність до Фонду у строки, в порядку та за формою, що встановлені правлінням Фонду;
9) повернути Фонду суму виплаченого матеріального забезпечення та вартість наданих соціальних послуг потерпілому на виробництві у разі невиконання своїх зобов’язань щодо сплати страхових внесків.
Достовірність зазначених у документах даних перевіряється Фондом. У разі подання недостовірних відомостей, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Роботодавцеві забороняється вчиняти будь-які дії, що можуть призвести до прийняття ним разом із застрахованою особою спільного рішення, яке може в подальшому зашкодити цій особі або членам її сім’ї реалізувати своє право на матеріальне забезпечення та отримання соціальних послуг відповідно до цього Закону.
Роботодавець несе відповідальність за:
1) порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення;
2) несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом;
3) подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду;
4) шкоду, заподіяну застрахованим особам або Фонду внаслідок невиконання або неналежного виконання обов’язків, визначених цим Законом.
У разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Все передбачене вище є обов’язком суб’єкта господарювання перед працівниками в частині належного виконання взятих на себе соціальних гарантій праці, що повністю узгоджується із принципом «Соціальної відповідальності», що є предметом дослідження та атестації уповноважених акредитованих організацій при перевірці та наступного оформленні Сертифікату ISO SA 8000 «Соціальна відповідальність» та/або або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства.
Відтак Замовником законно встановлено зазначену вимогу в тендерній документації, а порядок оформлення запитуваного документу – Сертифікату ISO SA 8000 «Соціальна відповідальність» не обмежується однією чи декількома організаціями. Більш того навіть назва сертифікату може містити різні варіації з основним зобов’язанням – відповідністю діяльності учасника вимогам чинного законодавства України в частині соціальної відповідальності роботодавця перед працівниками.
Більш того, аналогічні системи проведено вже такими підприємствами як АТ "Укртрансгаз" та його філіями УМГ; АТ «УКРНАФТА»; НЕК «УКРЕНЕРГО»; НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ», групою компаній ДТЕК, більшістю інших підприємств, що діє на ринку виробництва та реалізації енергоресурсів: природного газу, електричної енергії, нафтопродуктів та твердого палива. Жоден суб’єкт господарювання не ставив під сумнів необхідність сертифікації їхньої діяльності як підприємства відповідно до вимог Третього енергетичного пакету ЄС, до якого долучилась Україна.
З огляду на вищевказане, жодних дискримінаційних або неможливих до виконання вимог Замовником закупівлі не сформовано, в частині документального підтвердження проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі. Поряд з цим, потенційним учасником не доведено неможливість виконання вимоги що свідчить про безпідставність та невмотивованість поданої Вимоги.
Аналогічної позиції і Орган оскарження, який своїм рішенням від 18.09.2019 року №13208 відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧЕРНІГІВГАЗ ЗБУТ" від 27.08.2019р. №14704-Сл-24028-0819 (номер скарги UA-2019-08-15-000763-a.a6 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)» (номер закупівлі UA-2019-08-15-000763-a)) (надалі – Процедура закупівлі) Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області з аналогічного питання.
Окрім цього законність вимог про надання учасниками сертифікатів ISO неодноразово була підтверджена рішеннями АМКУ. Зокрема за рішенням № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 року, де Замовником - Відділом освіти Заваллівської селищної ради запитувались вказані документи, і Скаржник - ТОВ "ПРАЙМЕНЕРГІЯ" не зміг довести їх незаконність та неможливість оформлення.
Саме тому, вважаємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі.
Аналогічної позиції і Орган оскарження за схожих обставин при оскарженні учасниками вимог тендерної документації в частині підтвердження учасниками відповідності вимогам різних по сфері контролю ISO.
Зокрема АМКУ своїм рішенням від 26.01.2021 року № 1317-р/пк-пз відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛІПРОМ СЕРВІС" від №30/12-1 від 30.12.2020 року (номер скарги UA-2020-12-23-004045-a.c1 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне марок АМ, АС, ДГ)» (номер закупівлі UA-2020-12-23-004045-a) (надалі – Процедура закупівлі) Відділом освіти виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради з аналогічного питання. Далі цитата із висновку Органу оскарження: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.»
З огляду на вказане у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
показник важкості та напруженості праці
Номер:
9393f067856245609971c6f2045952eb
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-06-03-003560-a.c1
Назва:
показник важкості та напруженості праці
Вимога:
Відповідно Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 5 ппп.5.2.2 учасник закупівлі повинен надати " На виконання ст. 13 Закону України «Про охорону праці», Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці Учасника, зокрема за показниками важкості та напруженості праці, а саме: протокол проведення дослідження важкості та напруженості праці у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те що, показники напруженості праці не перевищують допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такомупоказниками важкості та напруженості праці. Надайте чітке обгрунтування даної вимоги та поясніть якого біса вас хвилює показник важкості та напруженості праці іншого підприємства та як це впливає на закупівлю вугілля вашою установою . Вимагаю цю вимогу виключити з тендерної документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2022 09:53
Вирішення:
Шановний Учасник! Щодо Вашого запитання повідомляємо наступне.
Частиною 2 статті 16 Закону передбачено такий кваліфікаційний критерій як «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Постачання вугілля кам’яного включає в себе вимоги до працівників щодо особливостей виконання трудової діяльності під час навантаження, розвантаження вугілля кам’яного його транспортування та зберігання на складських майданчиках. Вугільний пил негативно впливає на здоров’я працівника, що відображується в умовах його праці за категоріями важкості та напруженості.
Обов’язком роботодавця є забезпечення належних та безпечних умов праці для працівників.
Вказана вимога безпосередньо стосується такого предмету закупівлі як вугілля кам’яне, а отже потребує підтвердження від учасника дотримання умов праці.
Статтею 2 Закону України «Про охорону праці» передбачено: «Дія цього Закону поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, та на всіх працюючих».
Відповідно до статті 18 Закону України «Про охорону праці» працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
Статтею 13 Закону України «Про охорону праці» задекларовано наступну вимогу:
«Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме:
створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання …»
Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об’єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій - стаття 70 Кодексу ЦЗУ.
Враховуючи, що постачання вугілля, яке включає в себе навантаження, розвантаження товару, його перевезення та зберігання є складним технологічним процесом, що може завдати шкоди здоров’ю працівників, які задіяні у вказаній діяльності, вимога про лабораторне підтвердження дослідження умов праці у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те що, показники напруженості праці не перевищують допустимі є цілком та повністю вмотивованою, оскільки надасть змогу Замовнику врахувати можливі ризики в своєчасному отримані замовленої партії товару.
Більш того, запитувана інформація може бути отримана як від незалежної лабораторії, що має допуск на атестацію таких умов праці так і від Держпраці або Фонду соціального страхування, що в свою чергу є формою державного контролю в сфері охорони праці, що свідчить про рівні можливості для всіх без винятку учасників закупівлі отримати запитуваний документ.
Учасником не надано доказів та не доведено, що ним подавались звернення до підприємства або установи, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, і вказане підприємство або установа надано відмову учаснику в оформленні запитуваного документу або роз’яснення стосовно відсутності потреби заявнику оформлювати зазначений документ.
Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Статус вимоги:
Відхилено