-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Прокат тонколистовий та товстолистовий
Завершена
4 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 000.00 UAH
Період оскарження:
24.05.2022 16:24 - 30.05.2022 10:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо виключення ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ!!!!
Номер:
266f94c2df9f4654a89e55deaec38811
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-24-004996-a.b1
Назва:
Вимога щодо виключення ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ!!!!
Вимога:
27.05.2022 року наприкінці робочого дня в Оголошення про проведення допорогової закупівлі (надалі - Оголошення) додано пункт 14.16. з дискримінаційною вимогою наступного змісту: «14.16. Якщо учасник не є виробником продукції, надати скановані копії документів, які підтверджують стосунки із виробником: б) сертифікат дистриб'ютора, представника, дилера; або в) лист виробника про представництво його інтересів учасником; Зазначені документи повинні бути дійсними на весь термін постачання продукції та обов'язково містити гарантії виробника щодо якості продукції. Якщо в документі зазначено термін дії до кінця року постачання з автоматичною пролонгацією, надати документальне підтвердження пролонгації цього документу від виробника.».
В Україні немає виробника який би виготовляв весь асортимент продукції, що є предметом закупівлі, відповідно прийняти участь у даній закупівлі може виключно дистриб'ютор, представник, дилер з відповідним листом або сертифікатом, а не виробник продукції.
З початку 2022 року Замовником тільки в електронній системі Prozorro було оголошено близько 153 тендерів, в жодному з яких не містилась умова щодо надання копій документів, які підтверджують стосунки із виробником, тим більше із терміном дії, у тому числі у торгах ПрАТ «ЛЛРЗ» з аналогічним предметом закупівлі, які можна перевірити за наступними посиланями: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-03-09-000547-b; https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-18-003103-c в оголошеннях були відсутні вищезазначені вимоги.
Відповідно, включення такої дискримінаційної вимоги Замовником в оголошенні безпосередньо перед закінченням строку подання тендерних пропозицій, зроблено з метою обмеження конкуренції, дискримінації учасників та фактичного створення умов для участі у закупівлі виключно одного учасника. Такі дії з боку замовника грубо порушують принципи здійснення публічних закупівель визначені в Україні.
Враховуючи вищезазначене вимагаємо внести зміни у тендерну документацію та прибрати з Оголошення вимогу щодо надання учасником сканованих копій документів, які підтверджують стосунки із виробником (тобто видалити пункт 14.16.).
У разі відмови у задоволенні даної вимоги наше підприємство буде вимушене звернутись до Львівської обласної військової адміністрації та спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції (органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційне бюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції) для детального аналізу даної закупівлі, наявності в ній дискримінаційних вимог та пов’язаності учасників закупівлі, а також можливої наявності корупційної складової.
Більш детальне обгрунтування вимоги та аналогічне рішення АМКУ щодо віднесення таких вимог до дискримінаційних наведено у доданих файлах
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 04.10.2018 № 10218 (1).pdf 30.05.2022 09:38
- Вимога до ПрАТ ЛЛРЗ.pdf 30.05.2022 09:39
Дата подачі:
30.05.2022 09:39
Вирішення:
Вимога до тендерної документації, яка викладена у п. 14.16, була додана виходячи з нижченаведеного.
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, а також відповідно до Конституції України та Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05год.30хв. 24 лютого 2022 року. Наразі воєнний стан подовжено до 25 серпня поточного року.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», встановлено наступні заборони та обмеження щодо господарської діяльності з суб’єктами на/з тимчасово окупованих територій України:
1. здійснення господарської діяльності юридичними особами, фізичними особами — підприємцями та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, місцезнаходженням (місцем проживання) яких є тимчасово окупована територія, дозволяється виключно після зміни їхньої податкової адреси на іншу територію України;
2. правочин (у тому числі будь-який договір, зокрема й договір про закупівлю), стороною якого є суб’єкт господарювання, місцезнаходженням (місцем проживання) якого є тимчасово окупована територія, є нікчемним. На такі правочини не поширюється дія положення абзацу 2 частини 2 статті 215 Цивільного кодексу України, а отже такий правочин не може бути визнаний дійсним у судовому порядку;
3. переказ коштів між тимчасово окупованою територією та іншою територією України забороняється;
4. видані до моменту окупації дозвільні документи вважаються недійсними на тимчасово окупованих територіях, але можуть використовуватися для проведення господарської (підприємницької) діяльності на іншій території України до закінчення строку їх дії у випадку перереєстрації таких суб’єктів на іншій території України, у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику. Такі документи не можуть бути продовженими відповідно до законодавства України, крім випадків, коли до закінчення строку дії таких ліцензій (дозволів) здійснено деокупацію відповідної тимчасово окупованої території;
5. на товари, вироблені на тимчасово окупованих територіях, не може бути видано сертифікат українського походження;
6. на період тимчасової окупації переміщення товарів (робіт, послуг) з тимчасово окупованих територій на іншу територію України та/або з іншої території України на тимчасово окуповану територію усіма видами транспорту, у тому числі автомобільним, залізничним, повітряним та трубопровідним транспортом, а також лініями електропередач та гідротехнічними спорудами, заборонено;
7. переміщення товарів, маркування (етикетування) яких свідчить про вироблення таких товарів на тимчасово окупованих територіях, забороняється.
Виробниками продукції, що є предметом закупівлі UA-2022-05-24-004996-a оголошеної 24.05.2022 р., є підприємства, які на момент оголошення закупівлі знаходились на тимчасово окупованих територіях, а саме: Приватне акціонерне товариство «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча» та Приватне акціонерне товариство «Металургійний комбінат «Азовсталь». На момент оголошення закупівлі ці підприємства були зареєстровані за адресами: Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Доменна та Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Лепорського, 1 відповідно. Окрім цього, на даний час у власності ПАТ «Металургійний комбінат «Азовсталь» є земельні ділянки за адресами: Донецька обл., м. Маріуполь, вулиця Українського козацтва, земельна ділянка 57 та Донецька обл., м. Маріуполь, вулиця Орджонікідзе, будинок 57, а також орендовані земельні ділянки за адресою: Донецька обл., м. Маріуполь, вулиця Лепорського, земельна ділянка 1. Стосовно ПАТ «Маріупольський металургійний комбінат імені Ілліча» - мають земельні ділянки в оренді, які надані для ведення господарської діяльності. Відповідно, у цих підприємств присутні орендні зобов’язання на тимчасово окупованих територіях, що суперечить Закону.
Таким чином підприємства вели господарську діяльність безпосередньо у приміщеннях (цехах/складах та ін.), які були розташовані на земельних ділянках. На даний час підприємства лише перереєстрували юридичні адреси. Обладнання та продукція залишаються на окупованій території, які неможливо вивезти на територію України у зв’язку із загрозою життю людей. Враховуючи вищезазначене та з метою запобігання порушень чинного законодавства України, зокрема яке діє на час воєнного стану та в період агресії російської федерації, для уникнення спірних питань по поставленій продукції у період бойових дій на території країни, до переліку тендерної документації було додано п. 14.16.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.06.2022 09:30