-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт дорожнього покриття по вулиці Лесі Українки в м.Сквира Білоцерківського району Київської області
Торги не відбулися
191 371.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 956.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 956.86 UAH
Період оскарження:
20.05.2022 16:22 - 26.05.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Розрахунок років для кваліфікації
Номер:
ac03074d50a24a808aa9f0164fd5bacd
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-004176-a.c6
Назва:
Розрахунок років для кваліфікації
Вимога:
Інженер з проектно-кошторисної роботи повинен кожні п’ять років проходити підвищення кваліфікації, інакше сертифікат втратить чинність.
Білоцерківський С.І. отримав Сертифікат у 2012 році. + 5 років = 2017 рік. +5 років = 2022 рік.
Станом на 2020 рік Сертифікат інженера у реєстрі атестованих осіб значиться чинним. За наведеною замовником логікою це означає, що у 2017 році він пройшов підвищення кваліфікації і продовжив дію сертифіката.
2022 рік ще триває, тому у цьому році сертифікат залишається чинним у будь-якому випадку.
Ця інформація є у відкритому доступі, але перевірена не була.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.06.2022 15:04
Вимога
Залишено без розгляду
Скарга 2
Номер:
16a5d1891a5f43a8bfddc2f7f7ceba53
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-004176-a.c5
Назва:
Скарга 2
Вимога:
Дякуємо за відповідь на Скаргу.
Ваша позиція щодо печатки на Договірній ціні така - в документації прямо написано «підкріплена печаткою», тому має бути. Закон пише про інше, і ми дали аргументи у скарзі з посиланням на норми Закону. Ваша відповідь ігнорує це, а у своїх поясненнях навіть не зазначили які норми закону формують вашу позицію.
Добре, але тоді ваша позиція щодо Кваліфікаційного сертифіката не зрозуміла. Бо в документації написано «чинного сертифіката». Ми подали сертифікат і він чинний. Об’єктивно чинний. Свідоцтва чи інші документи вимагалися Документацією? Ні! Ми їх і не надавали. Але чому ви нас тоді відхиляєте?
У замовника є можливість звернутися до учасника за підтвердженням? Або подати запит до Кваліфікаційної комісії щодо чинності сертифіката? Є, і законом передбачена така можливість.
Ви звернулися? Ні.
Добре, а як ви будете впевнені, що Кваліфікаційний сертифікат дійсний? Учасник може надати навіть документ про підвищення кваліфікації, але це не гарантія, що інженера потім не позбавили права займатися діяльністю та не анулювали сертифікат. Ви це збираєтесь перевіряти?
Ми з повагою відносимося до замовників та учасників, але змушені відстоювати свої права, коли їх зухвало порушують.
Просимо вас бути об’єктивними і не застосовувати подвійних стандартів.
Загалом Ваші три закупівлі підозрілі. Спочатку там вимагався обов’язковий рециклер та специфічний аналогічний договір. Потім ви з формальних помилок відхиляєте учасника з найнижчою ціною.
Такі тенденції рано чи пізно призводять до написання скарг АМКУ, прокуратуру, фінансових органів.
Просимо вас дотримуватися чинного законодавства і бути неупередженими при оцінці пропозицій.
Просимо выдповысти на скаргу з посиланням на норми закону.
Дякуємо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.06.2022 13:50
Вимога
Вирішена
скарга
Номер:
cc3375cc13354c189e3a099fd5046fb3
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-004176-a.b4
Назва:
скарга
Вимога:
КП Сквираблагоустрій (далі-Замовник) розміщено оголошення про проведення спрощеної закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-004176-a Поточний ремонт дорожнього покриття по вулиці Лесі Українки в м. Сквира Білоцерківського району Київської області.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ» в ході аукціону 02.06.2022 надало найбільш економічно вигідну цінову пропозицію - 187`887.83 грн.
08.06.2022 Уповноваженою особою Приндюк Л. М. через систему закупівель опубліковано протокол ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РIШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ 08 червня 2022 р. №17 про відхилення пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» через її невідповідність вимогам тендерної документації.
Першою причиною відхилення зазначено:
1. Відповідно до умов оголошення п. 7 Розділ 4 «Розрахунок договірної ціни, локальний кошторис, зведений кошторисний розрахунок, розрахунок загальновиробничих витрат, підсумкова відомість ресурсів на весь обсяг робіт, розрахований відповідно до Наказу Мінрегіону від 30.04.2022 №67. Договірна ціна та розрахунки до неї повинні бути підкріплені печаткою сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи, копія діючого кваліфікованого сертифікату надається в складі пропозиції обов’язково». На Договірній ціні відсутній підпис та печатка сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи. Замовник вказує що учасник не виконав вище вказану вимогу.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не погоджується з висновками Замовника у цій частині. Так, нами подано Договірну ціну та розрахунки до неї, відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова). Застосування Настанови є обов’язковим під час визначення вартості будівництва за бюджетні кошти, що вказано у «Порядку застосування кошторисних норм», затверджених Наказом Мінрегіону від 25.06.2021 року № 162.
Підпункт 5.2 Настанови містить припис: Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови. У разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Отже Додаток 30 і Додаток 31 до Настанови є законодавчо встановленою обов’язковою формою складання договірної ціни, але не містять вимоги підкріплення Договірної ціни печаткою сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи, а також не містять реквізитів для проставлення його підпису / печатки.
Наказ Мінрегіону від 30.04.2022 №67 на який спирається замовник, на міняє форми або правил посвідчення Договірної ціни.
Таким чином, розрахунок Договірної ціни здійснюється у порядку та у формі, відповідно до Настанови і Додатків. Розрахунки договірної цини ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у передбачених для цього місцях підкріплено печаткою інженера з проектно-кошторисної роботи.
Документація спрощеної закупівлі у підпункті 1.5. пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачає, що Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Такий же припис містить ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Отже, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у складі пропозиції подано Договірну ціну встановленої Законодавством форми з належними реквізитами. Відсутність відбитку печатки інженера з проектно-кошторисної роботи на Договірній ціні не передбачена законодавством, а тому не може бути підставою відхилення пропозиції згідно ч. 11 ст. 26 Закону.
Другою причиною відхилення пропозиції зазначено:
2) Відповідно до ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність», «Строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується.» Наданий Учасником ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» кваліфікаційний сертифікат відповідного виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єкта архітектури інженера-проектувальника, виданий Міністерством оегіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 року на ньому відсутня відмітка про продовження строку дії.
Отже, Замовник вважає не чинним поданий Учасником Кваліфікаційний сертифікат серії АР №001661 інженера-проектувальника Білоцерківського Сергія Ігоровича, що виданий Атестаційною архітектурно-будівельною комісією від 31.07.2012 року (далі – Кваліфікаційний сертифікат), зареєстровано у реєстрі атестованих осіб 08.06.2012 №833.
В підтвердження своїх висновків Замовник приводить припущення про те, що на Кваліфікаційному сертифікаті має стояти відмітка про продовження строку його дії.
Однак, при цьому Замовник не посилається на:
- законодавчий акт, який би передбачав процедуру обов’язкового проставлення такої відмітки (бо його не існує),
- звернення Замовника до уповноважених органів за уточненням інформації про чинність дії Кваліфікаційного сертифіката,
- Відповідь уповноваженого органу про недійсність Кваліфікаційного сертифіката
- або відомості з відкритих реєстрів про недійсність Кваліфікаційного сертифіката
Вважаємо висновки Замовника помилковими та передчасними з наступних причин.
Жоден законодавчий акт не передбачає на Кваліфікаційному сертифікаті інженера-проектувальника відмітки про продовження строку його дії. Існуюче законодавство передбачає проведення процедури Атестації, підвищення кваліфікації інженерів-проектувальників, занесення відомості про чинність їх сертифікатів до Реєстру атестованих осіб, а після запуску Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. – до цієї системи. (Система під час воєнного стану обмежена в доступі).
Білоцерківський С.І. у 2017 році підвищив кваліфікацію, що підтверджується Свідоцтвом №0067, від 27.09.2017, яке видане Товариством ОВ «Науково-методичний центр «Інпроетк» інженеру-проектувальнику Білоцерківському С.І. про підвищення кваліфікації відповідно до ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність» за напрямком інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації (Кваліфікаційний сертифікат серії АР №001661).
Більше того, у відкритому доступі у Реєстрі Атестованих осіб станом на 10.12.2020 статус Кваліфікаційного сертифіката є чинним, що свідчить про виконання Білоцерківським С.І. вимоги про підвищення кваліфікації.
Слід зауважити, що Документацією спрощеної закупівлі вимагалася тільки копія діючого кваліфікованого сертифікату інженера з проектно-кошторисної роботи, а документи про підвищення кваліфікації не вимагалися.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» надало Кваліфікаційний сертифікат, він є чинним, (це можна перевірити за запитом до уповноважених органів), а тому вимоги Документації спрощеної закупівлі було виконано в точності і підстав для відхилення пропозиції немає.
Крім того, Замовник, відповідно до ч. 15 статті 29 Закону, має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, однак не використав даного йому права , не перевірив правильність своїх припущень і помилкового дійшов висновку про невідповідність пропозиції Учасника.
ПОСИЛАННЯ НА ВИКОРИСТАНЕ ЗАКОНОДАВСТВО
1) Наказом Мінрегіону від 25.06.2021 року № 162 затверджено Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва (зокрема пункт 3 щодо обов’язковості застосування).
2) Наказом Мінрегіону від 01.112021 № 281 затверджено Кошторисні норми України у будівництві , зокрема «Настанова з визначення вартості будівництва» (Розділ V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни); (Додаток 30, Додаток 31);
3) Наказ Мінрегіону від З0.04.2022 № 67 і додатки до нього – це зміни до Настанови.
4) ЗУ «Про архітектурну діяльність», Відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України (ст. 17 щодо проходження атестації і підвищення кваліфікації)
5) Постанова КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (Затверджено Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури)
6) Наказ Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 25.06.2011 № 93 «Про затвердження Положення про Атестаційну архітектурно-будівельну комісію» (Положення про ААБК, ведення Реєстру атестованих осіб)
7) ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва»
8) Постанова КМУ від 23 червня 2021 р. № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» (затверджено порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва).
ВИМОГИ ДО ЗАМОВНИКА
Згідно зі ст. 5 Закону, приципами закупівель є зокрема: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону, Замовник відхиляє пропозицію в разі якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» надана у відповідності до вимог Оголошення (Документації спрощеної закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі». Вказані Замовником невідповідності не мають законодавчого підґрунтя і є помилковими.
Згідно з ч. 14 ст. 14 Закону, Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Вимагаємо скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» та переглянути її відповідно до чинного законодавства з урахуванням наведених вище обставин.
Директор ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» А.К. Петросян
Пов'язані документи:
Учасник
- свідоцтво Білоцерківський.jpg 10.06.2022 09:43
- Скарга Л. Украинки.pdf 10.06.2022 09:43
- Оцінка відповіді замовника 10.06.2022 14:01
Дата подачі:
10.06.2022 09:43
Вирішення:
Шановний Учаснику – Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ», основною причиною відхилення Вашої пропозиції спрощеної закупівлі за предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»-45230000-8 –Будівництво трубопроводів, ліній зв»язку та електропередач, шосе, доріг аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (Поточний ремонт дорожнього покриття по вулиці Лесі Українки в місті Сквира Білоцерківського району Київської області) було порушення п.1 ч.13 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме «пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі», що було вимогою до Учасників в тендерній документації в спрощеній закупівлі.
Вимогою Замовника в оголошенні була обов»язкова наявність підпису та печатки сертифікованого інженера з проетно-кошторисної роботи на договірній ціні. В поданій Вами документації відсутній підпис та печатка сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи на договірній ціні.
Наступною вимогою була наявність дійсного кваліфікаційного сертифіката відповідного виконання окремих видів робіт (послуг) інженера-проектувальника, пов»язаних із створенням об»єкта архітектури. Поданий Вами Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника виданий 30.07.2012 року. Відповідно до ст.17 Закону України «Про архітектурну діяльність» : «Строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п"ять років...», тобто ваш інженер-проектувальник повинен був підвищувати кваліфікацію кожні п»ять років з дати видачі сертифікату.
Під час воєнного стану в Україні, у відкритому доступі Реєстр Атестованих осіб нажаль станом на 10.12.2020 року, тому підтвердження про його дійсність немає.
Тому в тендерній документації підтверджуючого документу про проходження підвищення кваліфікації інженера-проектувальника Вами подано не було.
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Залишено без розгляду
скарга
Номер:
92b13abccfd14b8fbc712a49c28db036
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-004176-a.c3
Назва:
скарга
Вимога:
КП Сквираблагоустрій (далі-Замовник) розміщено оголошення про проведення спрощеної закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-004176-a Поточний ремонт дорожнього покриття по вулиці Лесі Українки в м. Сквира Білоцерківського району Київської області.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ» в ході аукціону 02.06.2022 надало найбільш економічно вигідну цінову пропозицію - 187`887.83 грн.
08.06.2022 Уповноваженою особою Приндюк Л. М. через систему закупівель опубліковано протокол ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РIШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ 08 червня 2022 р. №17 про відхилення пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» через її невідповідність вимогам тендерної документації.
Першою причиною відхилення зазначено:
1. Відповідно до умов оголошення п. 7 Розділ 4 «Розрахунок договірної ціни, локальний кошторис, зведений кошторисний розрахунок, розрахунок загальновиробничих витрат, підсумкова відомість ресурсів на весь обсяг робіт, розрахований відповідно до Наказу Мінрегіону від 30.04.2022 №67. Договірна ціна та розрахунки до неї повинні бути підкріплені печаткою сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи, копія діючого кваліфікованого сертифікату надається в складі пропозиції обов’язково». На Договірній ціні відсутній підпис та печатка сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи. Замовник вказує що учасник не виконав вище вказану вимогу.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не погоджується з висновками Замовника у цій частині. Так, нами подано Договірну ціну та розрахунки до неї, відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова). Застосування Настанови є обов’язковим під час визначення вартості будівництва за бюджетні кошти, що вказано у «Порядку застосування кошторисних норм», затверджених Наказом Мінрегіону від 25.06.2021 року № 162.
Підпункт 5.2 Настанови містить припис: Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови. У разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Отже Додаток 30 і Додаток 31 до Настанови є законодавчо встановленою обов’язковою формою складання договірної ціни, але не містять вимоги підкріплення Договірної ціни печаткою сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи, а також не містять реквізитів для проставлення його підпису / печатки.
Наказ Мінрегіону від 30.04.2022 №67 на який спирається замовник, на міняє форми або правил посвідчення Договірної ціни.
Таким чином, розрахунок Договірної ціни здійснюється у порядку та у формі, відповідно до Настанови і Додатків. Розрахунки договірної цини ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у передбачених для цього місцях підкріплено печаткою інженера з проектно-кошторисної роботи.
Документація спрощеної закупівлі у підпункті 1.5. пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачає, що Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Такий же припис містить ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Отже, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у складі пропозиції подано Договірну ціну встановленої Законодавством форми з належними реквізитами. Відсутність відбитку печатки інженера з проектно-кошторисної роботи на Договірній ціні не передбачена законодавством, а тому не може бути підставою відхилення пропозиції згідно ч. 11 ст. 26 Закону.
Другою причиною відхилення пропозиції зазначено:
2) Відповідно до ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність», «Строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується.» Наданий Учасником ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» кваліфікаційний сертифікат відповідного виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єкта архітектури інженера-проектувальника, виданий Міністерством оегіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 року на ньому відсутня відмітка про продовження строку дії.
Отже, Замовник вважає не чинним поданий Учасником Кваліфікаційний сертифікат серії АР №001661 інженера-проектувальника Білоцерківського Сергія Ігоровича, що виданий Атестаційною архітектурно-будівельною комісією від 31.07.2012 року (далі – Кваліфікаційний сертифікат), зареєстровано у реєстрі атестованих осіб 08.06.2012 №833.
В підтвердження своїх висновків Замовник приводить припущення про те, що на Кваліфікаційному сертифікаті має стояти відмітка про продовження строку його дії.
Однак, при цьому Замовник не посилається на:
- законодавчий акт, який би передбачав процедуру обов’язкового проставлення такої відмітки (бо його не існує),
- звернення Замовника до уповноважених органів за уточненням інформації про чинність дії Кваліфікаційного сертифіката,
- Відповідь уповноваженого органу про недійсність Кваліфікаційного сертифіката
- або відомості з відкритих реєстрів про недійсність Кваліфікаційного сертифіката
Вважаємо висновки Замовника помилковими та передчасними з наступних причин.
Жоден законодавчий акт не передбачає на Кваліфікаційному сертифікаті інженера-проектувальника відмітки про продовження строку його дії. Існуюче законодавство передбачає проведення процедури Атестації, підвищення кваліфікації інженерів-проектувальників, занесення відомості про чинність їх сертифікатів до Реєстру атестованих осіб, а після запуску Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. – до цієї системи. (Система під час воєнного стану обмежена в доступі).
Білоцерківський С.І. у 2017 році підвищив кваліфікацію, що підтверджується Свідоцтвом №0067, від 27.09.2017, яке видане Товариством ОВ «Науково-методичний центр «Інпроетк» інженеру-проектувальнику Білоцерківському С.І. про підвищення кваліфікації відповідно до ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність» за напрямком інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації (Кваліфікаційний сертифікат серії АР №001661).
Більше того, у відкритому доступі у Реєстрі Атестованих осіб станом на 10.12.2020 статус Кваліфікаційного сертифіката є чинним, що свідчить про виконання Білоцерківським С.І. вимоги про підвищення кваліфікації.
Слід зауважити, що Документацією спрощеної закупівлі вимагалася тільки копія діючого кваліфікованого сертифікату інженера з проектно-кошторисної роботи, а документи про підвищення кваліфікації не вимагалися.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» надало Кваліфікаційний сертифікат, він є чинним, (це можна перевірити за запитом до уповноважених органів), а тому вимоги Документації спрощеної закупівлі було виконано в точності і підстав для відхилення пропозиції немає.
Крім того, Замовник, відповідно до ч. 15 статті 29 Закону, має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, однак не використав даного йому права , не перевірив правильність своїх припущень і помилкового дійшов висновку про невідповідність пропозиції Учасника.
ПОСИЛАННЯ НА ВИКОРИСТАНЕ ЗАКОНОДАВСТВО
1) Наказом Мінрегіону від 25.06.2021 року № 162 затверджено Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва (зокрема пункт 3 щодо обов’язковості застосування).
2) Наказом Мінрегіону від 01.112021 № 281 затверджено Кошторисні норми України у будівництві , зокрема «Настанова з визначення вартості будівництва» (Розділ V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни); (Додаток 30, Додаток 31);
3) Наказ Мінрегіону від З0.04.2022 № 67 і додатки до нього – це зміни до Настанови.
4) ЗУ «Про архітектурну діяльність», Відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України (ст. 17 щодо проходження атестації і підвищення кваліфікації)
5) Постанова КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (Затверджено Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури)
6) Наказ Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 25.06.2011 № 93 «Про затвердження Положення про Атестаційну архітектурно-будівельну комісію» (Положення про ААБК, ведення Реєстру атестованих осіб)
7) ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва»
8) Постанова КМУ від 23 червня 2021 р. № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» (затверджено порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва).
ВИМОГИ ДО ЗАМОВНИКА
Згідно зі ст. 5 Закону, приципами закупівель є зокрема: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону, Замовник відхиляє пропозицію в разі якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» надана у відповідності до вимог Оголошення (Документації спрощеної закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі». Вказані Замовником невідповідності не мають законодавчого підґрунтя і є помилковими.
Згідно з ч. 14 ст. 14 Закону, Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Вимагаємо скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» та переглянути її відповідно до чинного законодавства з урахуванням наведених вище обставин.
Директор ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» А.К. Петросян
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Л. Украинки.pdf 09.06.2022 14:40
Дата подачі:
09.06.2022 14:40
Вимога
Відкликано скаржником
Скарга
Номер:
2a8d1906b25a4208ad5242acc7d9a7ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-004176-a.a2
Назва:
Скарга
Вимога:
КП Сквираблагоустрій (далі-Замовник) розміщено оголошення про проведення спрощеної закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-004176-a Поточний ремонт дорожнього покриття по вулиці Лесі Українки в м. Сквира Білоцерківського району Київської області.
Товариство з обмеженою відповідальністю «РЕГДОРСТРОЙ» в ході аукціону 02.06.2022 надало найбільш економічно вигідну цінову пропозицію - 187`887.83 грн.
08.06.2022 Уповноваженою особою Приндюк Л. М. через систему закупівель опубліковано протокол ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РIШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ 08 червня 2022 р. №17 про відхилення пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» через її невідповідність вимогам тендерної документації.
Першою причиною відхилення зазначено:
1. Відповідно до умов оголошення п. 7 Розділ 4 «Розрахунок договірної ціни, локальний кошторис, зведений кошторисний розрахунок, розрахунок загальновиробничих витрат, підсумкова відомість ресурсів на весь обсяг робіт, розрахований відповідно до Наказу Мінрегіону від 30.04.2022 №67. Договірна ціна та розрахунки до неї повинні бути підкріплені печаткою сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи, копія діючого кваліфікованого сертифікату надається в складі пропозиції обов’язково». На Договірній ціні відсутній підпис та печатка сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи. Замовник вказує що учасник не виконав вище вказану вимогу.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не погоджується з висновками Замовника у цій частині. Так, нами подано Договірну ціну та розрахунки до неї, відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад на території України від 01 листопада 2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова). Застосування Настанови є обов’язковим під час визначення вартості будівництва за бюджетні кошти, що вказано у «Порядку застосування кошторисних норм», затверджених Наказом Мінрегіону від 25.06.2021 року № 162.
Підпункт 5.2 Настанови містить припис: Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови. У разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Отже Додаток 30 і Додаток 31 до Настанови є законодавчо встановленою обов’язковою формою складання договірної ціни, але не містять вимоги підкріплення Договірної ціни печаткою сертифікованого інженера з проектно-кошторисної роботи, а також не містять реквізитів для проставлення його підпису / печатки.
Наказ Мінрегіону від 30.04.2022 №67 на який спирається замовник, на міняє форми або правил посвідчення Договірної ціни.
Таким чином, розрахунок Договірної ціни здійснюється у порядку та у формі, відповідно до Настанови і Додатків. Розрахунки договірної цини ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у передбачених для цього місцях підкріплено печаткою інженера з проектно-кошторисної роботи.
Документація спрощеної закупівлі у підпункті 1.5. пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачає, що Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Такий же припис містить ч. 11 ст. 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Отже, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у складі пропозиції подано Договірну ціну встановленої Законодавством форми з належними реквізитами. Відсутність відбитку печатки інженера з проектно-кошторисної роботи на Договірній ціні не передбачена законодавством, а тому не може бути підставою відхилення пропозиції згідно ч. 11 ст. 26 Закону.
Другою причиною відхилення пропозиції зазначено:
2) Відповідно до ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність», «Строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується.» Наданий Учасником ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» кваліфікаційний сертифікат відповідного виконання окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єкта архітектури інженера-проектувальника, виданий Міністерством оегіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 року на ньому відсутня відмітка про продовження строку дії.
Отже, Замовник вважає не чинним поданий Учасником Кваліфікаційний сертифікат серії АР №001661 інженера-проектувальника Білоцерківського Сергія Ігоровича, що виданий Атестаційною архітектурно-будівельною комісією від 31.07.2012 року (далі – Кваліфікаційний сертифікат), зареєстровано у реєстрі атестованих осіб 08.06.2012 №833.
В підтвердження своїх висновків Замовник приводить припущення про те, що на Кваліфікаційному сертифікаті має стояти відмітка про продовження строку його дії.
Однак, при цьому Замовник не посилається на:
- законодавчий акт, який би передбачав процедуру обов’язкового проставлення такої відмітки (бо його не існує),
- звернення Замовника до уповноважених органів за уточненням інформації про чинність дії Кваліфікаційного сертифіката,
- Відповідь уповноваженого органу про недійсність Кваліфікаційного сертифіката
- або відомості з відкритих реєстрів про недійсність Кваліфікаційного сертифіката
Вважаємо висновки Замовника помилковими та передчасними з наступних причин.
Жоден законодавчий акт не передбачає на Кваліфікаційному сертифікаті інженера-проектувальника відмітки про продовження строку його дії. Існуюче законодавство передбачає проведення процедури Атестації, підвищення кваліфікації інженерів-проектувальників, занесення відомості про чинність їх сертифікатів до Реєстру атестованих осіб, а після запуску Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. – до цієї системи. (Система під час воєнного стану обмежена в доступі).
Білоцерківський С.І. у 2017 році підвищив кваліфікацію, що підтверджується Свідоцтвом №0067, від 27.09.2017, яке видане Товариством ОВ «Науково-методичний центр «Інпроетк» інженеру-проектувальнику Білоцерківському С.І. про підвищення кваліфікації відповідно до ст. 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність» за напрямком інженерно-будівельне проектування у частині кошторисної документації (Кваліфікаційний сертифікат серії АР №001661).
Більше того, у відкритому доступі у Реєстрі Атестованих осіб станом на 10.12.2020 статус Кваліфікаційного сертифіката є чинним, що свідчить про виконання Білоцерківським С.І. вимоги про підвищення кваліфікації.
Слід зауважити, що Документацією спрощеної закупівлі вимагалася тільки копія діючого кваліфікованого сертифікату інженера з проектно-кошторисної роботи, а документи про підвищення кваліфікації не вимагалися.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» надало Кваліфікаційний сертифікат, він є чинним, (це можна перевірити за запитом до уповноважених органів), а тому вимоги Документації спрощеної закупівлі було виконано в точності і підстав для відхилення пропозиції немає.
Крім того, Замовник, відповідно до ч. 15 статті 29 Закону, має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, однак не використав даного йому права , не перевірив правильність своїх припущень і помилкового дійшов висновку про невідповідність пропозиції Учасника.
ПОСИЛАННЯ НА ВИКОРИСТАНЕ ЗАКОНОДАВСТВО
1) Наказом Мінрегіону від 25.06.2021 року № 162 затверджено Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва (зокрема пункт 3 щодо обов’язковості застосування).
2) Наказом Мінрегіону від 01.112021 № 281 затверджено Кошторисні норми України у будівництві , зокрема «Настанова з визначення вартості будівництва» (Розділ V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни); (Додаток 30, Додаток 31);
3) Наказ Мінрегіону від З0.04.2022 № 67 і додатки до нього – це зміни до Настанови.
4) ЗУ «Про архітектурну діяльність», Відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України (ст. 17 щодо проходження атестації і підвищення кваліфікації)
5) Постанова КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (Затверджено Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури)
6) Наказ Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 25.06.2011 № 93 «Про затвердження Положення про Атестаційну архітектурно-будівельну комісію» (Положення про ААБК, ведення Реєстру атестованих осіб)
7) ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва»
8) Постанова КМУ від 23 червня 2021 р. № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» (затверджено порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва).
ВИМОГИ ДО ЗАМОВНИКА
Згідно зі ст. 5 Закону, приципами закупівель є зокрема: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону, Замовник відхиляє пропозицію в разі якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» надана у відповідності до вимог Оголошення (Документації спрощеної закупівлі» та ЗУ «Про публічні закупівлі». Вказані Замовником невідповідності не мають законодавчого підґрунтя і є помилковими.
Згідно з ч. 14 ст. 14 Закону, Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Вимагаємо скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» та переглянути її відповідно до чинного законодавства з урахуванням наведених вище обставин.
Директор ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» А.К. Петросян
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.06.2022 14:23
Опис причини скасування:
не підкріпився документ
Дата скасування:
09.06.2022 14:38
Вимога
Вирішена
Аналогічний договір та рециклер
Номер:
bc6853c8124849368ba5063ab9467e5b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-004176-a.c1
Назва:
Аналогічний договір та рециклер
Вимога:
Відповідно до статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), принципами публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Частиною 5 статті 14 Закону визначено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимогами Оголошення від учасника вимагається: - підтвердити наявність рециклера - надати аналогічний договір, за яким виконувалися роботи рециклером. Дані вимоги обмежують конкуренцію і створюють дискримінацію, а саме: участь у закупівлі можуть прийняти лише ті учасника, які мають рециклер, і одночасно мають аналогічний договір з ремонту доріг за допомогою рециклера. Поряд з тим, поточний ремонт доріг не передбачає обов’язкове застосування рециклера і може бути виконаний в інший спосіб та іншою технікою. Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 року № 1572 затверджено «Методичні рекомендації щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства» (далі – Рекомендації). Пункт 15 Розділу IV Рекомендацій встановлено, що при закупівлі робіт із будівництва автомобільних доріг аналогічним за предметом закупівлі договором, крім договору на нове будівництво, капітальний ремонт, реконструкцію, може вважатися також договір на поточний середній ремонт, який містить виконання видів робіт, що подібні основним (ключовим) видам робіт, передбаченим предметом закупівлі. Отже, визначальним в аналогічному договорі є виконання подібних робіт, незалежно від способу їх виконання та застосування технологій. Крім того, постійно діючою адміністративною колегією АМКУ регулярно приймалися рішення щодо недопустимості обмежень Учасників при наданні аналогічного договору, зокрема рішення № 12125-р/пк-пз від 27.11.2018 рішення від 24.06.2019 № 8289; рішення від 18.09.2018 № 9621;; рішення від 22.01.2019 № 6428 . Також, колегією АМКУ постановлялися рішення щодо недопустимості обмеження учасників за вимогами наявності специфічної техніки, зокрема рішення від 20.09.2019 №13386. У зв’язку з наведеним Вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги про підтвердження наявності рециклера, та аналогічного договору із застосування рециклера. В іншому випадку будемо змушені звернутися до прокуратури, а також до контролюючих фінансових органів щодо питань розпорядження бюджетними коштами під час Військового стану в Україні.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 10 вул Лесі Українки.pdf 24.05.2022 18:08
- Оголошення зі змінами вул Лесі Українки.pdf 24.05.2022 18:08
Дата подачі:
24.05.2022 16:08
Вирішення:
Дискримінаційна вимога, щодо обов"язкової наявності техніки та обладнання для надання послуг усунена. Тендерна документація змінена та підтягнута в систему.
Статус вимоги:
Задоволено