• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Наркотичні анальгетики – 10 найменувань

Наркотичні анальгетики – 10 найменувань – 3426 одиниць. Найменування та міжнародна непатентована назва, АТХ, а також асортимент (кількість), одиниці виміру товару зазначено в Додатку 1 до тендерної документації (технічна специфікація) та по тексту оголошення. Категорії замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Вид закупівлі - процедура закупівлі (відкриті торги) - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Застосовані критерії оцінки - Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.

Завершена

2 380 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 900.00 UAH
Період оскарження: 10.05.2022 12:58 - 08.07.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»

Номер: 4d6bed13441b4bcabe4c7baa6baa8c6a
Ідентифікатор запиту: UA-2022-05-10-002344-a.a2
Назва: Щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Скарга:
З метою недопущення порушення вимог Закону, забезпечення прав і законних інтересів Суб’єкта оскарження, керуючись статтею 18 Закону, просимо: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виокремлення з єдиного лоту ексклюзивних лікарських засобів (позиції 2,7,9,10 таблиці у додатку 1 до тендерної документації). 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом приведення у відповідність строку (терміну) придатності лікарських засобів у пунктах 5 та 11 Технічних вимог до предмету закупівлі (Додаток 1 до тендерної документації) до пункту 4.2 проекту договору про закупівлю (Додаток 2 до тендерної документації). 4. Зобов’язати Замовника внести зміни до пункту 3 таблиці Додатку 1 до тендерної документації шляхом заміни коду АТХ/АТС згідно зареєстрованих в Україні лікарських засобів. 5. Зобов’язати Замовника виключити пункт 3 та внести зміни до пункту 1 Технічних вимог до предмету закупівлі (Додаток 1 до тендерної документації).
Дата розгляду скарги: 14.06.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.06.2022 13:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.06.2022 12:51
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2022 16:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення № 4881-р/пк-пз від 14.06.2022 року виконано шляхом внесення змін до умов тендерної документації.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «ДІАТОМ», Солоджук Сергій 380442288440 diatom@diatom.com.ua
Вимога
Відхилено

Щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: fb9ec69c9f1b4542b43a3a4c2b363a7d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-05-10-002344-a.b1
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Доброго дня. Звертаємося з вимогою щодо усунення порушень під час проведення тендеру. Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Проте, ознайомившись із тендерною документацією (далі - ТД), нами було виявлено умови, що порушують принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Як зазначено у пункті 4.2. Розділу I. «Загальні положення» ТД закупівля здійснюється в цілому. Тобто учасники позбавлені можливості запропонувати окремі позиції предмету закупівлі. Порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності полягає в тому, що Замовник, незважаючи при цьому, що закупівля кожного лікарського засобу окремо один від одного може бути здійснена із меншими витратами бюджетних коштів, оскільки у такій спосіб підвищується коло учасників, а отже збільшується конкуренте середовище, проводить закупівлю загальним переліком. Порушення принципу добросовісної конкуренції серед учасників полягає в тому, що загальний перелік предмету закупівлі, який складається із 10 позицій (лікарських засобів) зможуть запропонувати лише учасники, які мають відповідні договірні контрактні відносини із виробниками цих 10 лікарських засобів. Слід наголосити, що серед переліку предмету закупівлі є такі товари, що зареєстровані та виробляються в Україні лише одним виробником. Так, наприклад, -позиція №2 Бупренорфін 0,3 мг/мл, амп. 1 мл. №5. МНН: Buprenorphine, виробляється лише Товариством з обмеженою відповідальністю "Харківське фармацевтичне підприємство "Здоров'я народу", Україна; - позиція №7 Клофелін, амп. 1 мл. №10. МНН: Clonidine, виробляється лише Товариством з обмеженою відповідальністю "Харківське фармацевтичне підприємство "Здоров'я народу", Україна; -позиція №9 Натрію оксибутират 200 мг/мл, амп. 10 мл №10. МНН: Sodium oxybate виробляється лише АТ "Фармак", Україна; - позиція№ 10 Налоксон 0,4 мг/мл, амл. 1 мл №10. МНН: Naloxone, Товариством з обмеженою відповідальністю "Харківське фармацевтичне підприємство "Здоров’я народу" (всі стадії виробництва, контроль якості, випуск серії), Україна Товариство з обмеженою відповідальністю "Фармацевтична компанія "Здоров'я" (всі стадії виробництва, контроль якості), Україна Вищевказані товари не мають на фармацевтичному ринку України аналогів (еквівалентів) за МНН та/або дозуванням та/або формою випуску, є незамінними («ексклюзивними») товарами. Об’єднуючи в одну частину предмету закупівлі (лот) лікарські засоби, які виробляються лише одним виробником з іншими лікарськими засобами, Замовник штучно звужує коло потенційних учасників, а отже призводить до їх дискримінації, оскільки прийняти участь, перемогти у закупівлі та отримати контракт на поставку товарів зможе лише учасник, який запропонує повний перелік. Вищевказані вимоги тендерної документації ставлять учасників в залежне становище від виробників тих товарів, що не мають на ринку аналогів. Повідомляємо, що відповідно до висновку, що викладений у рекомендаціях Антимонопольного комітету України №4-рк від 30.03.2018р., включення незамінних «ексклюзивних» лікарських засобів (у тому числі тих, які знаходяться під патентним захистом та/або під захистом реєстраційної інформації оригінального лікарського засобу, ті що мають лише одного виробника) в одну частину предмету закупівлі (лот) з іншими лікарськими засобами призводить до порушення конкуренції на відповідних ринках лікарських засобів. Також, звертаємо Вашу увагу, що по позиції №3 Промедол 20 мг/мл невірно вказаний Код АТХ/АТС N02A B04, правильний - N02AX. Просимо внести зміни. Задля уникнення дискримінації потенційних учасників, потрібно виправити допущені порушення. У зв’язку з вищевикладеним, вимагаємо внести зміни до тендерної документації та до оголошення про проведення закупівлі, а саме: відокремити позиції №2,7,9 та №10 в окрему частину предмету закупівлі (лоти).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вельми шановний учасник, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне: Замовник, під час визначення предмета закупівлі керувався виключно нормами законодавства України, а саме: Згідно пункту 22, частини 1 статті ЗУ «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Замовник, формуючи технічну специфікацію предмета закупівлі, в цілях максимальної ефективності та економії майбутньої поставки від одного учасника (постачальника) предмета закупівлі, характеристики якого визначені виходячи з функціональних потреб підприємства, керуючись принципами здійснення закупівлі, закріплених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», не вважає критерії, викладені в тендерній документації, дискримінаційними. Щодо поділу предмета закупівлі на два окремі лоти. При плануванні предмету закупівлі та детальному вивченні ринку даного товару, Замовником прийнято рішення, що проведення закупівлі лікарських засобів єдиною закупівлею є доцільним та не призведе до зниження конкуренції. Крім цього, станом на сьогодні є чинним Порядок визначення предмета закупівлі затверджений Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 500/34783 від 09.06.2020 року, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства). Пунктом 6 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі запроваджено особливості визначення предмета закупівлі лікарських засобів, а саме: під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі — МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Тобто, розподіляти предмет закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника. Разом із цим, Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі, лікарських засобів та критерії такого поділу. З огляду на зазначене вбачається, що згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, Замовник закупівлі лікарських засобів самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Фармацевтична продукція», яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах визначених класів та категорій. Отже, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі лікарських засобів та критерії такого поділу, -вимога автора звернення розділити предмет закупівлі (специфікацію) на окремі лоти є, по суті, його власним (суб’єктивним) бажанням та ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, оскільки згідно з вимогами тендерної документації та Закону учасником закупівлі може бути як і виробник, так і постачальник товару. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі. Якщо Учасник не має в наявності всього переліку (асортименту) товару, що є предметом даної закупівлі, то йому нічого не заважає закупити їх на ринку, тобто розширити свій асортимент, звісно, якщо є бажання співпрацювати з різними виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі. Крім того, Вами не обґрунтовано як саме це обмежує Вашу участь у даній закупівлі, а також не надано доказів що дану умову не можуть виконати 2 та більше Учасників. Стосовно Вашого зауваження щодо коду АТХ/АТС пропонуємо ознайомитись: АТХ класифікація N ЗАСОБИ, ЩО ДІЮТЬ НА НЕРВОВУ СИСТЕМУ N02 АНАЛЬГЕТИКИ N02A ОПІОЇДИ N02A B Похідні фенілпіперидину N02A B04** Тримеперидин Джерело: https://compendium.com.ua/uk/atc/n02ab04/. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника у тендерній документації відсутній будь який дискримінаційний характер та не має потреби вносити зміни до умов тендерної документації в цій частині. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Відхилено