-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Заправка картриджів, поточний ремонт комп'ютерної оргтехніки (для структурних підрозділів Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) у Черкаській області) згідно коду за ДК 021:2015: 50310000-1 «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки»
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
26.04.2022 11:55 - 08.05.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
5e7b89267fea4b7586fe7ca1afef8ba6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-26-000942-a.a2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Згідно протоколу тендерного комітету від 26.04.2022 Центральним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Київ) оголошено тендер Заправка картриджів, поточний ремонт комп'ютерної оргтехніки (для структурних підрозділів Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) у Черкаській області) згідно коду за ДК 021:2015: 50310000-1 «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки» № UA-2022-04-26-000942-a.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ознайомившись із тендерною документацію, вважаємо, що існують деякі неточності та дискримінаційні умови з огляду на наступне.
В пункті 1 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документи на підтвердження відповідність його пропозиції вимогам Замовника, а саме: Витратні матеріали (тонери, фотоциліндри очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів та інші основні комплектуючі), які використовуватимуться при наданні послуг, повинні бути новими, не перебувати під забороною відчуження, арештом, не бути предметом застави, а також не бути предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним в Україні законодавством, щодо походження товарів з країн стосовно яких діє Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII та тимчасово окупованих територій. На підтвердження учасник має надати:
- Сертифікати походження товарів (в разі імпорту додати копію інвойсу з переліком товарів) на витратні матеріали, які будуть використані для виконання робіт (тонери, фотоциліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів), видані уповноваженою установою виробнику зазначених витратних матеріалів, відповідно до законодавства країни походження;
- Копії висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на витратні матеріали запропонованих виробників, відповідно сертифікату походження (тонери, фотоциліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи картриджів та інші основні комплектуючі) які використовуватимуться при наданні послуг з заправки/відновлення тонерних картриджів, є безпечними для оточуючого персоналу та застосування за призначенням, дійсні на момент розкриття пропозицій.»
Таким чином, зазначеною умовою Замовником встановлюються вимоги до витратних матеріалів, які будуть використані для надання послуг із заправки картриджів, поточного ремонт комп'ютерної оргтехніки.
Тобто, Замовником встановлюються вимоги для ТОВАРУ, а не для ПОСЛУГИ.
Так, додаток 5 до Тендерної документації називається «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ».
Як зазначається в п. 4.1. розділу І «Загальні положення» Тендерної документації назва предмету закупівлі - Заправка картриджів, поточний ремонт комп'ютерної оргтехніки (для структурних підрозділів Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) у Черкаській області) згідно коду за ДК 021:2015: 50310000-1 «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки».
Тобто, Замовником визначено, що ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ є послуги - Заправка картриджів, поточний ремонт комп'ютерної оргтехніки, а не товар.
Отже, додаток 5 повинен визначати технічні, якісні та кількісні характеристики саме до предмету закупівлі, яким є ПОСЛУГИ із заправки картриджів, поточного ремонту комп'ютерної оргтехніки, а не до товарів (витратних матеріалів тонери, фотоциліндри очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів та інші основні комплектуючі), які не є предметом закупівлі.
Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Отже, в тендерній документації та тендерній пропозиції повинні міститись виключно інформація та вимоги щодо предмета закупівлі, яким є послуги з заправки картриджів, а не витратні матеріали для заправки картриджів, які є Товаром та не є предметом закупівлі.
Таким чином, умова щодо надання будь-яких документів виробника на товар - витратні матеріали, які будуть використовуватись під час надання послуги з заправки та відновлення картриджів, не відповідає вимогам законодавства та є дискримінаційною по відношенню до учасників, оскільки зазначені витратні матеріали Учасник може купувати не у безпосереднього виробника, а у посередника, який не буде мати таких документів.
Слід також звернути увагу, що тендерна документація Замовника не містить вимог до витратних матеріалів, оскільки витратні матеріали не є ПРЕДМЕТОМ закупівлі, тому не зрозуміло яким вимогам повинні відповідати витратні матеріали.
Отже, така умова суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною та обмежує конкуренцію.
Так, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.»
Також встановлення у Тендерній документації вимоги до учасника надавати документи щодо витратних матеріалів та комплектуючих необґрунтовано обмежує коло учасників, які можуть виконати таку вимогу, адже особа, що надає послуги заправки та відновлення картриджів в більшості випадків не є безпосереднім виробником витратних матеріалів та не повинно ним бути, адже це зовсім інший вид діяльності.
Тому, з Тендерної документації необхідно виключити вимогу про необхідність надання документів стосовно витратних матеріалів, а саме сертифікати походження товарів на витратні матеріали, які будуть використані для виконання робіт та копії висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на витратні матеріали, оскільки витратні матеріали не є предметом закупівлі.
В пункті 2 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документи на підтвердження відповідність його пропозиції вимогам Замовника, а саме: Документи підтверджуючі радіаційну безпеку витратних матеріалів, що використовуються учасником:
- Копії протоколів про проведення випробувань та визначення радіологічних показників безпеки на тонер, яким буде проводитися заправка картриджів замовника, що виданий органом з оцінки відповідності на радіаційну безпеку на його офіційному бланку та за встановленою їм формою.
- Документ, підтверджуючий акредитацію органу з проведення досліджень у визначеній галузі та копію чинного договору на проведення досліджень між виробником товару або учасником торгів та органу з проведення досліджень.»
Аналогічна ситуація.
Замовником встановлені вимоги на ТОНЕР, що є товаром, а предметом закупівлі є ПОСЛУГА.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Таким чином, в тендерній документації може міститись умова про надання протоколів випробувань, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим вимогам.
ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ – ПОСЛУГИ із заправки картриджів, а тому Замовник не має права вимагати протоколи про проведення випробувань на ТОВАР, який не є предметом закупівлі.
Тому, вважаємо що умова щодо надання протоколів про проведення випробувань та визначення радіологічних показників безпеки на тонер та надання документу, підтверджуючого акредитацію органу з проведення досліджень у визначеній галузі та копію чинного договору на проведення досліджень між виробником товару, є дискримінаційною, не відповідає вимогам законодавства про публічні закупівлі, а тому повинна бути виключена із Тендерної документації.
В пункті 4 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документи на підтвердження відповідність його пропозиції вимогам Замовника, а саме: Копія сертифікату учасника, який підтверджує відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC. Надати посилання на офіційну сторінку організації, яка здійснила сертифікацію https://i-itc.org/certified-companies/, за якою можна перевірити чинність сертифікату та відомості про його власника»
STMC розшифровується як Комітет із стандартизованих методів випробувань. Цей глобальний комітет створено для пошуку та просування стандартизованих методів випробувань для виробників картриджів для принтерів. Методи випробувань використовують для оцінки продуктивності картриджів для принтерів. Стандартизовані методи тестування дозволяють оцінювати картридж у будь-якому місці та отримувати однакові результати незалежно від того, хто його тестує. Стандартні тести не визначають, як має працювати картридж; вони лише вимірюють.
ASTM International - це незалежна організація добровольців, які пишуть методи випробувань, схвалені на основі суворого консенсусу. STMC і ASTM - це не те саме. STMC ухвалив кілька методів випробувань ASTM International.
STMC (Standardized Test Methods Committee) – це міжнародний комітет стандартизації методів тестування. Комітет було створено спеціально для розробки та впровадження стандартів тестування в індустрії картриджів із тонером. STMC-стандарти включають методи тестування ASTM - американської міжнародної добровільної організації з розробки та видання стандартів для продуктів, послуг, матеріалів і систем.
Таким чином, відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC не є обов’язковою відповідно до законодавства України, а є добровільною. Тому, умова про наявність у учасника сертифікату, який підтверджує відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Якщо перейти за посиланням «https://i-itc.org/certified-companies/»то ми попадаємо на сайт компанії International Imaging Technology Council, де зазначені компанії, які єдиними компаніями, яким дозволено нести друк навченого STM.
На цьому ж сайті в розділі «Огляд (Обзор)» зазначено, що
«International ITC — єдина активна торгова асоціація в Північній Америці, що є динамічною організацією дилерів витратних матеріалів для обробки зображень, спеціалістів з відновлення, галузевих постачальників та консультантів, що займаються захистом та просуванням галузі.
Міжнародний ITC сприяє освітній та соціальній взаємодії між компаніями-членами, щоб сприяти фінансовій конкурентоспроможності та довгостроковій життєздатності своїх компаній-членів.»
В розділі «Істрія» зазначено:
«Int'l ITC є некомерційною торговельною асоціацією 501 (c) (6), яка представляє інтереси світової індустрії витратних матеріалів для обробки зображень, включаючи роздрібний продаж та ремонт офісної техніки, роздрібний продаж та відновлення офісного приладдя, роздрібну торгівлю комп'ютерами, ремонтні та мережеві компанії та всі постачальники суміжних галузей.
Мета Міжнародного ITC – допомогти своїм членам впоратися з майбутніми завданнями».
Тобто компанія International Imaging Technology Council знаходиться в Північній Америці, її метою є допомогти своїм членам впоратися з майбутніми завданнями. Яким чином сертифікати, видані зазначеними компаніями, впливають на надання послуг з заправки картриджів, Замовником не зазначено. Крім того, відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC не є обов’язковою відповідно до законодавства України, а тому в тендерній документації Замовник не може зобов’язувати учасника надавати документи, які не передбачені діючим законодавством України.
В пункті 5 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Завірені учасником копії затверджених відповідно законодавства, дійсних на момент подання пропозицій, повних технічних умов, що використовуються учасником при наданні послуг по заправці та відновленню лазерних (тонерних) картриджів для друкувальних пристроїв, з обов’язковим підтвердженням відповідності процесів надання послуг стандартам ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ASTM/STMC. Підтвердження про
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_1651841156.pdf 06.05.2022 16:30
- Скарга до АМКУ Змінена. Остання версія .pdf 08.05.2022 17:40
- рішення від 11.05.2022 № 4528.pdf 11.05.2022 13:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.05.2022 12:49
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.05.2022 13:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на умови тендерної документації.
Номер:
31fb09f42f3e40ab8ba64f8c9b090de5
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-26-000942-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації.
Скарга:
Згідно протоколу тендерного комітету від 26.04.2022 Центральним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Київ) оголошено тендер Заправка картриджів, поточний ремонт комп'ютерної оргтехніки (для структурних підрозділів Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) у Черкаській області) згідно коду за ДК 021:2015: 50310000-1 «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки» № UA-2022-04-26-000942-a.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ознайомившись із тендерною документацію, вважаємо, що існують деякі неточності та дискримінаційні умови з огляду на наступне.
В пункті 1 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документи на підтвердження відповідність його пропозиції вимогам Замовника, а саме: Витратні матеріали (тонери, фотоциліндри очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів та інші основні комплектуючі), які використовуватимуться при наданні послуг, повинні бути новими, не перебувати під забороною відчуження, арештом, не бути предметом застави, а також не бути предметом будь-якого іншого обтяження чи обмеження, передбаченого чинним в Україні законодавством, щодо походження товарів з країн стосовно яких діє Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII та тимчасово окупованих територій. На підтвердження учасник має надати:
- Сертифікати походження товарів (в разі імпорту додати копію інвойсу з переліком товарів) на витратні матеріали, які будуть використані для виконання робіт (тонери, фотоциліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів), видані уповноваженою установою виробнику зазначених витратних матеріалів, відповідно до законодавства країни походження;
- Копії висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на витратні матеріали запропонованих виробників, відповідно сертифікату походження (тонери, фотоциліндри, очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи картриджів та інші основні комплектуючі) які використовуватимуться при наданні послуг з заправки/відновлення тонерних картриджів, є безпечними для оточуючого персоналу та застосування за призначенням, дійсні на момент розкриття пропозицій.»
Таким чином, зазначеною умовою Замовником встановлюються вимоги до витратних матеріалів, які будуть використані для надання послуг із заправки картриджів, поточного ремонт комп'ютерної оргтехніки.
Тобто, Замовником встановлюються вимоги для ТОВАРУ, а не для ПОСЛУГИ.
Так, додаток 5 до Тендерної документації називається «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ».
Як зазначається в п. 4.1. розділу І «Загальні положення» Тендерної документації назва предмету закупівлі - Заправка картриджів, поточний ремонт комп'ютерної оргтехніки (для структурних підрозділів Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) у Черкаській області) згідно коду за ДК 021:2015: 50310000-1 «Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки».
Тобто, Замовником визначено, що ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ є послуги - Заправка картриджів, поточний ремонт комп'ютерної оргтехніки, а не товар.
Отже, додаток 5 повинен визначати технічні, якісні та кількісні характеристики саме до предмету закупівлі, яким є ПОСЛУГИ із заправки картриджів, поточного ремонту комп'ютерної оргтехніки, а не до товарів (витратних матеріалів тонери, фотоциліндри очищувальні та дозуючі леза, вали магнітні та первинного заряду, чіпи для картриджів та інші основні комплектуючі), які не є предметом закупівлі.
Відповідно до п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Відповідно до п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Отже, в тендерній документації та тендерній пропозиції повинні міститись виключно інформація та вимоги щодо предмета закупівлі, яким є послуги з заправки картриджів, а не витратні матеріали для заправки картриджів, які є Товаром та не є предметом закупівлі.
Таким чином, умова щодо надання будь-яких документів виробника на товар - витратні матеріали, які будуть використовуватись під час надання послуги з заправки та відновлення картриджів, не відповідає вимогам законодавства та є дискримінаційною по відношенню до учасників, оскільки зазначені витратні матеріали Учасник може купувати не у безпосереднього виробника, а у посередника, який не буде мати таких документів.
Слід також звернути увагу, що тендерна документація Замовника не містить вимог до витратних матеріалів, оскільки витратні матеріали не є ПРЕДМЕТОМ закупівлі, тому не зрозуміло яким вимогам повинні відповідати витратні матеріали.
Отже, така умова суперечить Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною та обмежує конкуренцію.
Так, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.»
Також встановлення у Тендерній документації вимоги до учасника надавати документи щодо витратних матеріалів та комплектуючих необґрунтовано обмежує коло учасників, які можуть виконати таку вимогу, адже особа, що надає послуги заправки та відновлення картриджів в більшості випадків не є безпосереднім виробником витратних матеріалів та не повинно ним бути, адже це зовсім інший вид діяльності.
Тому, з Тендерної документації необхідно виключити вимогу про необхідність надання документів стосовно витратних матеріалів, а саме сертифікати походження товарів на витратні матеріали, які будуть використані для виконання робіт та копії висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи на витратні матеріали, оскільки витратні матеріали не є предметом закупівлі.
В пункті 2 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документи на підтвердження відповідність його пропозиції вимогам Замовника, а саме: Документи підтверджуючі радіаційну безпеку витратних матеріалів, що використовуються учасником:
- Копії протоколів про проведення випробувань та визначення радіологічних показників безпеки на тонер, яким буде проводитися заправка картриджів замовника, що виданий органом з оцінки відповідності на радіаційну безпеку на його офіційному бланку та за встановленою їм формою.
- Документ, підтверджуючий акредитацію органу з проведення досліджень у визначеній галузі та копію чинного договору на проведення досліджень між виробником товару або учасником торгів та органу з проведення досліджень.»
Аналогічна ситуація.
Замовником встановлені вимоги на ТОНЕР, що є товаром, а предметом закупівлі є ПОСЛУГА.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Таким чином, в тендерній документації може міститись умова про надання протоколів випробувань, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим вимогам.
ПРЕДМЕТ ЗАКУПІВЛІ – ПОСЛУГИ із заправки картриджів, а тому Замовник не має права вимагати протоколи про проведення випробувань на ТОВАР, який не є предметом закупівлі.
Тому, вважаємо що умова щодо надання протоколів про проведення випробувань та визначення радіологічних показників безпеки на тонер та надання документу, підтверджуючого акредитацію органу з проведення досліджень у визначеній галузі та копію чинного договору на проведення досліджень між виробником товару, є дискримінаційною, не відповідає вимогам законодавства про публічні закупівлі, а тому повинна бути виключена із Тендерної документації.
В пункті 4 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Учасник у складі тендерної пропозиції має надати документи на підтвердження відповідність його пропозиції вимогам Замовника, а саме: Копія сертифікату учасника, який підтверджує відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC. Надати посилання на офіційну сторінку організації, яка здійснила сертифікацію https://i-itc.org/certified-companies/, за якою можна перевірити чинність сертифікату та відомості про його власника»
STMC розшифровується як Комітет із стандартизованих методів випробувань. Цей глобальний комітет створено для пошуку та просування стандартизованих методів випробувань для виробників картриджів для принтерів. Методи випробувань використовують для оцінки продуктивності картриджів для принтерів. Стандартизовані методи тестування дозволяють оцінювати картридж у будь-якому місці та отримувати однакові результати незалежно від того, хто його тестує. Стандартні тести не визначають, як має працювати картридж; вони лише вимірюють.
ASTM International - це незалежна організація добровольців, які пишуть методи випробувань, схвалені на основі суворого консенсусу. STMC і ASTM - це не те саме. STMC ухвалив кілька методів випробувань ASTM International.
STMC (Standardized Test Methods Committee) – це міжнародний комітет стандартизації методів тестування. Комітет було створено спеціально для розробки та впровадження стандартів тестування в індустрії картриджів із тонером. STMC-стандарти включають методи тестування ASTM - американської міжнародної добровільної організації з розробки та видання стандартів для продуктів, послуг, матеріалів і систем.
Таким чином, відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC не є обов’язковою відповідно до законодавства України, а є добровільною. Тому, умова про наявність у учасника сертифікату, який підтверджує відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC, є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Якщо перейти за посиланням «https://i-itc.org/certified-companies/»то ми попадаємо на сайт компанії International Imaging Technology Council, де зазначені компанії, які єдиними компаніями, яким дозволено нести друк навченого STM.
На цьому ж сайті в розділі «Огляд (Обзор)» зазначено, що
«International ITC — єдина активна торгова асоціація в Північній Америці, що є динамічною організацією дилерів витратних матеріалів для обробки зображень, спеціалістів з відновлення, галузевих постачальників та консультантів, що займаються захистом та просуванням галузі.
Міжнародний ITC сприяє освітній та соціальній взаємодії між компаніями-членами, щоб сприяти фінансовій конкурентоспроможності та довгостроковій життєздатності своїх компаній-членів.»
В розділі «Істрія» зазначено:
«Int'l ITC є некомерційною торговельною асоціацією 501 (c) (6), яка представляє інтереси світової індустрії витратних матеріалів для обробки зображень, включаючи роздрібний продаж та ремонт офісної техніки, роздрібний продаж та відновлення офісного приладдя, роздрібну торгівлю комп'ютерами, ремонтні та мережеві компанії та всі постачальники суміжних галузей.
Мета Міжнародного ITC – допомогти своїм членам впоратися з майбутніми завданнями».
Тобто компанія International Imaging Technology Council знаходиться в Північній Америці, її метою є допомогти своїм членам впоратися з майбутніми завданнями. Яким чином сертифікати, видані зазначеними компаніями, впливають на надання послуг з заправки картриджів, Замовником не зазначено. Крім того, відповідність процесу заправки і відновлення картриджів стандартам ASTM / STMC не є обов’язковою відповідно до законодавства України, а тому в тендерній документації Замовник не може зобов’язувати учасника надавати документи, які не передбачені діючим законодавством України.
В пункті 5 Додатку 5 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації зазначено:
«Завірені учасником копії затверджених відповідно законодавства, дійсних на момент подання пропозицій, повних технічних умов, що використовуються учасником при наданні послуг по заправці та відновленню лазерних (тонерних) картриджів для друкувальних пристроїв, з обов’язковим підтвердженням відповідності процесів надання послуг стандартам ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ASTM/STMC. Підтвердження про
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_1651841156.pdf 06.05.2022 16:15
- Скарга до АМКУ Змінена .pdf 07.05.2022 12:40
- Скарга до АМКУ Змінена. Остання версія .pdf 08.05.2022 17:52
- рішення від 11.05.2022 №4532.pdf 11.05.2022 13:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.05.2022 16:24
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.05.2022 13:06