• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

Антисептичні та дезінфекційні засоби

Антисептичні та дезінфекційні засоби

Торги відмінено

1 490 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 450.00 UAH
Період оскарження: 17.11.2017 17:58 - 30.11.2017 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду

щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів

Номер: 0eabfd24aa7e474d9d5d8bbb89ea1057
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-17-003322-a.c4
Назва: щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
ТМО "ПСИХІАТРІЯ" у місті Києві (надалі — Замовник) було оприлюднено Оголошення про заплановану закупівлю Засіб дезінфікуючий ЕКОНОРМ DEZ ПРЕМІУМ, Серветки дезінфекційні НОР-експрес, засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Посуд, засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Ванна кімната Код ДК 021:2015: 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату, що опубліковано на державному веб-порталі PROZORRO № UA-2017-11-17-003322-a. ТОВ «ІМЕД» (надалі – Скаржник) уважно вивчивши тендерну документацію повідомляє про встановлення Замовником дискримінаційних вимог, що штучно обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у зазначеній процедурі закупівлі. З огляду на вказане, Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів державних закупівель та інших положень, визначених Законом, що серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника, як потенційного учасника процедури закупівлі. Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що Документація повинна містити: « інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"» Всупереч вищезазначеним нормам Закону медико – технічні вимоги Додатку 3 (надалі - МТВ) прописані Замовником під конкретні торгівельні марки, що не дозволяє потенційним учасникам торгів запропонувати «еквівалентний» товар або товар який підійшов би за своїми функціональними та якісними характеристиками до вимог закупівлі, адже технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі. А саме: 1. Згідно технічної специфікації додатку 3 Документації визначено, що умови зберігання препаратів у широкому діапазоні температури, але не менше: від мінус 40 градусів за Цельсієм до плюс 35 градусів за Цельсієм. Даний температурний режим відповідає лише заявленим на торги дезінфікуючим засобам та не дає можливості запропонувати еквівалент. Нижче наведено таблицю еквівалентів, які відповідають за сферою застосування та антимікробною дією але не мають інший температурний режим: № з/п Назва засобу згідно тендерної документації, виробник, Температурний режим зберігання згідно методичних вказівок Еквівалент Еквівалент Еквівалент Еквівалент 1. ЕКОНОРМ DEZ ПРЕМІУМ виробник: ТОВ «ДЕЗ -ЕКОМ», Україна Від -40 ° С до + 35 °С Амісепт Виробник: ТОВ «Бланідас», Україна Від 0°С до +40°С АНІОЗІМ ДД1 UA Виробник: ТОВ «ДЕЗАНТ», Україна Від + 5° С до + 35 °С 2. Серветки дезінфекційні НОР-експрес ТОВ «МДМ», Україна Від -40 ° С до + 35 °С АХД 200 експрес серветки ТОВ «Бланідас», Україна Від +5°С до +30°С Біонол Сілфур С Виробник: ТОВ «ОРДЕМА», Україна Від + 5° С до + 35 °С серветки дезінфікуючі ВІП'АНІОС ПРЕМІУМ Виробник Laboratoires ANIOS, Франція. Від + 5° С до + 35 °С дезінфекційний засіб "Серветки Сані Клос Актів Виробник компанія "Есоlab GmbH & Co.oHG" (Німеччина). від +4 C до +35 С Скаржник звернувся до Замовника щодо внесення змін до тендерної документації та визначити температурний режим, який би дозволяв розширити конкурентне поле, а саме прибрати вимогу щодо мінусової температури та визначити наступний температурний режим зберігання від 0 до 35 градусів. Але Замовник категорично відмовив посилаючись на період глобальних кліматичних змін не виключені будь-які аномальні явища (аномальна спека, аномальні морози тощо). Намагання не бути заручником несподіваних погодних явищ є зрозумілим та виправданим. Але ж слід зазначити, що дезінфікуючі засоби зберігаються у приміщенні лікарні де має бути опалення, температура яких не знижується нижче 0 градусів. Тому дана вимога технічної специфікації не може бути визначальною при закупівлі дезінфікуючих засобі. Слід зауважити, що після розморожування дані засоби не можуть бути придатні до використання оскільки діюча речовина міняє свою хімічну властивість і вже не може проводити належним чином дезінфекцію. Оскільки навіть вода міняє свою фізико-хімічний склад після розморожування. Тому просимо зобов’язати Замовника внести зміни у технічну специфікацію додатку 3 Документації. 2. Згідно п. 2 Серветки дезінфекційні НОР-експрес-або еквівалент технічної специфікації додатку 3 Документації чітко визначено кількість серветок в упаковці, а саме повинна бути 100 штук. Дана вимога є дискримінаційною, оскільки не дає можливості запропонувати еквівалент, який має більшу кількість серветок у банці, чим саме надають можливість більш економічного використання засобу та ефективному використанню бюджетних коштів. Тому просимо зобов’язати Замовника внести зміни у технічну специфікацію додатку 3 Документації. 3. Згідно опису технічних характеристики засобу Чистолайн-Посуд-або еквівалент визначено, що дезінфекційний мийний концентрований засіб, для одночасного миття та дезінфекції посуду на основі комплексу ПАР (аніонні 5-15%%, амфотерні –не більше 5%, неіногенні –не більше 5%) (миючі компоненти). Дані вимоги та складові відповідають мийним засобам такі, як: Чистолайн Посуд, Білизина Посуд, Фейрі, Подолянка, Гала та інші миючі засоби для посуду. Але слід зазначити, що технічний опис містить Чистолайн-Посуд-або еквівалент містить складову, а саме 1% 2-феноксіетанолу (дезінфікуючий компонент), дані технічні характеристики містять дискримінаційний вимоги оскільки тільки засіб Чистолайн-Посуд має у своєму складі дезінфікуючий компонент 2-феноксіетанол у 1%співвідношенні. Слід зазначити, що 2-феноксіетанол у 1% концентрації діє, як консервант засобу та не має дезінфікуючих властивостей, тому не може бути визнано, як основна вимога технічних характеристик засобу. Тому просимо зобов’язати Замовника внести зміни у технічну специфікацію додатку 3 Документації та виключити вищезазначену складову із опису щодо засобу Чистолайн-Посуд , флакон 1л та Чистолайн-Посуд каністра, 5 л. 4. Згідно опису технічних характеристики засобу Чистолайн-Ванна кімната або еквівалент визначено, що засіб повинен вміщувати дезінфікуючий компонент (не менше 0,1% алкілдиметилбензила- моній хлорид) та миючі компоненти (неіоно генні ПАР- не більше 5 % та кислота лимонна). Дані вимоги та складові відповідають мийним засобам такі, як: Чистолайн Ванна кімната, Білизина Кераміка та інші миючі засоби для ванних кімнат. Але слід зазначити, що технічний опис містить Чистолайн-Посуд-або еквівалент містить складову, а саме 1% 2-феноксіетанолу (дезінфікуючий компонент), дані технічні характеристики містять дискримінаційний вимоги оскільки тільки засіб Чистолайн-Ванна кімната має у своєму складі дезінфікуючий компонент 0,1% алкілдиметилбензила- моній хлорид. Слід зазначити, що даний компонент не у 01% концентрації не може проводити дезінфекцію у повній мірі. Тому просимо зобов’язати Замовника внести зміни у технічну специфікацію додатку 3 Документації та виключити вищезазначену складову із опису щодо засобу Чистолайн-Ванна кімната. 5. Згідно п.п. 1.1.1. п. 1.1. Додатку 1 визначена вимога надання оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі та назву замовника згідно оголошення. Дана вимога грубо порушує ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» та обмежує конкуренцію і надає перевагу лише тим учасникам, які можуть надати листи від певних виробників або уповноважених представників виробників щодо визначеного переліку продукції. Враховуючі, що технічний опис додатку 3 Документації містить технічні характеристики товару, які лише відповідають заявленим на торги засобам та не має можливості запропонувати еквівалент, який би відповідав би вимогам тендерної документації, то тільки безпосередньо виробники або офіційні представники виробника зможуть прийняти участь у вищезазначених торгах. 6. Згідно ст. 16 Закону визначено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, який Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх кваліфікаційним критеріям, а саме: Кваліфікаційні критерії наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Згідно п. 1 розділу ІІІ Документації необхідно надати наступні документи: - Копія Балансу (форма №1) за третій квартал 2017 року з відміткою про прийняття органом статистики. - Копія Звіту про фінансові результати (форма №2) * за третій третій 2017 року з відміткою про прийняття органом статистики. Дані вимоги є кваліфікацією учасника, тобто порушує ст. 16 Закону, тому Замовник н
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Автор: ООО "ІМЕД", Іванна Нощенко +380933930705, +380933930721 tovimed@gmail.com
Вимога
Є відповідь

щодо дискримінаційних вимог

Номер: 4fb2d8bc11c34929a89a9ce2952082b8
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-17-003322-a.b3
Назва: щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний замовнику! Наполегливо просимо внести зміну у тендерну документацію та усунути дискримінаційні вимоги, що визначені у Додатку 3 ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ, ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ на закупівлю 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату за ДК 021:2015 (Антисептичні та дезінфекційні засоби) (засіб дезінфікуючий ЕКОНОРМ DEZ ПРЕМІУМ, Серветки дезінфекційні НОР-експрес, засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Посуд, засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Ванна кімната) (надалі –МТВ), прописані Замовником під конкретні торгівельні марки, що не дозволяє потенційним учасникам торгів запропонувати Товар «еквівалентний» за своїми функціональними та якісними характеристиками. Ще раз вам нагадуємо: 1. Згідно МТВ на Засіб дезінфікуючий для стерилізації виробів медичного призначення , дезінфекції поверхонь при проведенні генеральних прибирань, дезінфекції виробів медичного призначення та посуду ЕКОНОРМ DEZ ПРЕМІУМ та Серветки дезінфекційні НОР-експрес умови зберігання – температура -40 до 35 °С. Підкажіть де мають зберігатись такі засоби, мабуть на вулиці а не в складських приміщення щоб температурний режим достигала - 40°С, а то і нижче. Навіть у неопалювальних приміщеннях, щоб температура досягла - 40°С необхідно, щоб на вулиці температура становила - 50 °С, а таких морозів в Україні ніколи не було. Також звертаємо увагу, що після розморожування дані засоби не можуть бути придатні до використання оскільки діюча речовина міняє свою хімічну властивість і вже не може проводити належним чином дезінфекцію. Оскільки навіть вода міняє свою фізико-хімічний склад після розморожування. Тому просимо виключити даний пункт з Детального МТВ технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі вищезазначених дезінфікуючих засобів. Також слід зауважити, що засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Посуд та засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Ванна кімната є миючий засіб, але який має реєстрацію дезінфікуючого засобу існує лише один виробник ТОВ «МДМ», який встиг зареєструвати миючі засоби, як дезінфекції. При ретельному моніторингу та аналізу ринку Засобів дезінфікуючих з урахуванням встановлених Замовником у Технічних характеристиках з’ясовано, що «еквівалентний» Товар, який був би рівноцінним за його технічними особливостями не існує. Серед зареєстрованих в Україні дезінфекційних засобів, які б відповідали заявленим технічним характеристикам, що наведені у Технічних характеристиках Документації, немає. Тому учасники, які вам запропонують еквівалент, який буде рівнозначний антимікробною дією та сферою застосування буде відхилений як такий що не відповідає умовам Документації. Чим саме не залишив можливості запропонувати товар інших виробників, які за своєю антимікробною дією не гірше, а може навіть і кращі ніж завалені на торги товари. Та мають конкурентну ціну і вище якість ніж товар, який ви маєте закупити. Зазначені Вами препарати не є унікальними. На ринку України зареєстровано і дозволено до використання в ЛПЗ безліч аналогічних засобів, які мають теж саме призначення, але можуть не відповідати всім тим прописаним в тендерній документації необов`язковим для замовника ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ технічним вимогам! Також слід зауважити , що згідно абз. 2 п.п. 1.1.1. п. 1. Додатку 1 Документації учасники повинні надати : оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією та пропозицією учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі та назву замовника згідно оголошення. Нагадаємо Замовнику, що дана вимога визнана АМКУ дискримінаційною (розгляд справ № 237-р/пк-ск від 26.02.2014, № 429-р/пк-ск від 18.04.2014). Ще раз зауважую, що Детальний опис технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, не є описом технічних, кількісних, якісних або функціональних характеристик предмета закупівлі, а є, скоріше, описом окремо взятої марки Товару виробника – за його технічними особливостями. Щодо взаємозв’язків тендерного комітету та потенційних переможців Групи компанії ВІК-А неважко довести, оскільки протягом п’яти років, ваш заклад проводить торги щодо закупівлі дезінфікуючих засобів лише виробництва ТОВ «ВІК-А», ТОВ «МАДАР», ТОВ «МДМ» або нового виробник групи компанії ТОВ «ДЕЗ-ЕКОМ . Таким чином, дії Замовника порушують вимоги ст. 3, ч.3 ст. 5 та ч.4 ст. 22 Закону. Виходячи з наведеного вище, просимо винести зміни та привести Документацію у відповідність до норм чинного законодавства України, в іншому випадку ми будемо змушені звернутися до розпорядника коштів, Антимонопольного комітету України, Департаменту охорони здоров`я, Державної аудиторської служби України, Антикорупційного бюро та представників Громадського контролю.  
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Територіальне медичне об'єднання "ПСИХІАТРІЯ" у місті Києві є спеціалізованим медичним закладом, який надає психіатричну допомогу пацієнтам, які відносяться до високої групи ризиків до тяжких інфекційних хвороб (соціально неблагополучні особи, особи без певного місця проживання, хворі на туберкульоз та інші хронічні інфекції). Вказана особливість відповідно визначає підвищений рівень застовсовуємих організаційних заходів та відповідну лінійку дезінфекційних засобів, які володіють важливими для замовника характеристиками, спрямованих на забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя пацієнтів та персоналу. Крім того, по рішенню профспілкового комітету, дезіефекційні засоби зберігаються в окремо стоячему неопалювальному приміщенні біля корпусу №5. Крім того, по суті скарги повідомляємо наступне. 1. Щодо температури зберігання вичерпна відповідь надана у відповіді на попереднє звернення (UA-2017-11-17-003322-a.b1). 2. Щодо твердження: “... засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Посуд та засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Ванна кімната є миючий засіб, але який має реєстрацію дезінфікуючого засобу ...”. РОЗ'ЯСНЮЄМО, що згідно з п.11 “Порядку державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 липня 2006 р. № 908, після прийняття рішення щодо державної реєстрації засобу видається свідоцтво про державну реєстрацію засобу за встановленою формою. Як вже зазначалося у відповіді на попереднє звернення (UA-2017-11-17-003322-a.b1). Засоби “Чистолайн-Посуд” та “Чистолайн-Ванна кімната” мають свідоцтва про державну реєстрацію деззасобу за встановленою формою. За таких умов, відсутні будь-які підстави для тверджень, що ця продукція не є дезінфекційними засобами. 3. Щодо тверджень про відсутність еквівалентів та наявність дискримінаційних умов у тендерній документації вичерпні роз'яснення надані у відповіді на попереднє звернення (UA-2017-11-17-003322-a.b1). 4. Щодо твердження: “Нагадаємо Замовнику, що дана вимога (прим. - вимога про надання гарантійного листа) визнана АМКУ дискримінаційною (розгляд справ № 237-р/пк-ск від 26.02.2014, № 429-р/пк-ск від 18.04.2014). НАГАДУЄМО, що ця процедура закупівлі проводиться у відповідності із Законом України “Про публічні закупівлі”, у той час як вищезазначені рішення прийняті АМКУ у період дії Закону України “Про здійснення державних закупівель”. Крім того, рішення АМКУ є актами індивідуальної дії, тобто вони є обов'язковими для конкретного замовника в межах конкретної процедури закупівлі, зазначених у цьому рішенні. Скаржник не обґрунтував неможливості виконання цієї вимоги тендерної документації та не довів, яким чином це порушує його права та перешкоджає взяти участь у процедурі закупівлі. 5. Стосовно твердження: “Щодо взаємозв’язків тендерного комітету та потенційних переможців Групи компанії ВІК-А неважко довести, оскільки протягом п’яти років, ваш заклад проводить торги щодо закупівлі дезінфікуючих засобів лише виробництва ТОВ «ВІК-А», ТОВ «МАДАР», ТОВ «МДМ» або нового виробник групи компанії ТОВ «ДЕЗ-ЕКОМ”. Ми вражені такою ретельною увагою до діяльності нашої установи, а також ми вражені таким неприкритим намаганням отримати бажане за будь-яку ціну. Навіть шляхом перекручення інформації, безпідставних звинувачень та залякування. Як відомо: “ціль виправдовує засоби”. Доброчесність і порядність при цьому взагалі не беруться до уваги. Як випливає з вищенаведенного твердження, протягом тривало періоду наша установа здійснює ротацію дезінфекційних засобів, тобто закуповує різні дезінфекційні засоби різних виробників. Навіть сам скаржник навів чотирьох виробників. По-перше, як відомо при проведенні дезінфекційних заходів необхідно проводити періодичну ротацію деззасобів. Скаржнику варто ознайомитися з останніми дослідженнями у цьому питанні: https://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiCkIeCkNfXAhWL1BoKHQJCBXEQFghuMAk&url=http%3A%2F%2Firbis-nbuv.gov.ua%2Fcgi-bin%2Firbis_nbuv%2Fcgiirbis_64.exe%3FC21COM%3D2%26I21DBN%3DUJRN%26P21DBN%3DUJRN%26IMAGE_FILE_DOWNLOAD%3D1%26Image_file_name%3DPDF%2Faptm_2015_1_8.pdf&usg=AOvVaw159tMM_50WrDaNxwI05xFH. По-друге, на жаль скаржник не обтяжує себе використанням термінології, передбаченої законодавством. У ст. 1 Закону України “Про публічні закупівлі” наведено визначення терміну “афілійовані підприємства”. Мабуть саме цей термін мав на увазі скаржник коли писав про “групу компаній”. Якщо би скаржник проаналізував відомості, що містяться у відкритому доступі в ЄДР (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), то він би побачив, що відсутні будь-які підстави вважати вищезазначені підприємства афілійованими (різний склад засновників, різні кінцеві бенефіціарні власники (контролери), різні керівники тощо).
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

порушеня ст 16 ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: fd0f7bc1f1fd4aaa8bf647a6e620a9b0
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-17-003322-a.a2
Назва: порушеня ст 16 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Згідно ст. 16 Закону визначено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, який Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх кваліфікаційним критеріям, а саме: Кваліфікаційні критерії наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Згідно п. 1 розділу ІІІ Документації необхідно надати наступні документи: - Копія Балансу (форма №1) за третій квартал 2017 року з відміткою про прийняття органом статистики. - Копія Звіту про фінансові результати (форма №2) * за третій третій 2017 року з відміткою про прийняття органом статистики. Дані вимоги є кваліфікацією учасника, тобто порушує ст. 16 Закону, тому Замовник не має права вимагати від учасників надання вищезазначених документів. Просимо виключити даний перелік документів з тендерної документації. Також слід зазначити згідно Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» На підтвердження отримання звітності надсилається квитанція, що є невід’ємною частиною звітності. Тобто надання копій Балансу (форма №1) за третій квартал 2017 року з відміткою про прийняття органом статисти та Звіту про фінансові результати (форма №2) * за третій третій 2017 з відміткою про прийняття органом статисти є неправомірним. Виходячи з наведеного вище, просимо винести зміни та привести Документацію у відповідність до норм чинного законодавства України, в іншому випадку ми будемо змушені звернутися до розпорядника котів, органу оскарження та інших органів відповідно до їх компетенції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно пункту 2 частини 2 статті 22 ЗУ "Про публічні закцпівлі" Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, Замовник у повній відповідності до закону встановив кваліфікаційні вимоги: наявність обладнання, працівників та досвіду. А вказані скаржником документи (Копія Балансу (форма №1) за третій квартал 2017 року з відміткою про прийняття органом статистики та Копія Звіту про фінансові результати (форма №2) * за третій третій 2017 року з відміткою про прийняття органом статистики) вимагаються Замовником не як кваліфікаційні критерії, а як спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Оскількі у випадку відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям це обовязково повинно найти відображення у фінансовій звітності (майно повинно бути оприбутковано на балансі, з найманими співробітниками повинні бути нарахування по зарплаті, по аналогічним договорам повинен бути рух коштів і так далі). Тому дії замовника по встановленню вимоги про надання копій фінансових документів повністю здійснені в рамках діючого законодавства. Що стосується відмітки органу статистики, то спосіб підтвердження надання звітності вирішує сам участник. У випадку подання звітності через єдине вікно участник надає копію відмітки органу статистики. У випадку надання звітності в електронному вигляді участник надає копію електронної квитанції про прийняття звітності та додає відповідне пояснення. Тендерна документація містить відповідні інструкції, які повністю регламентують вказані альтернативи можливих дій замовника. Тому документація не потребує внесення додаткових змін.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

щодо дискримінаційних вимог у додатку 3 Документації

Номер: 2b85588ed2f64b9f8106e241c0e72a2b
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-17-003322-a.b1
Назва: щодо дискримінаційних вимог у додатку 3 Документації
Вимога:
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону передбачено, що Документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Всупереч вищезазначеним нормам Закону Детальний опис технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі Додатку 3 ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ, ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ на закупівлю 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату за ДК 021:2015 (Антисептичні та дезінфекційні засоби) (засіб дезінфікуючий ЕКОНОРМ DEZ ПРЕМІУМ, Серветки дезінфекційні НОР-експрес, засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Посуд, засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Ванна кімната) (надалі –МТВ), прописані Замовником під конкретні торгівельні марки, що не дозволяє потенційним учасникам торгів запропонувати Товар «еквівалентний» за своїми функціональними та якісними характеристиками. 1. Згідно МТВ на Засіб дезінфікуючий для стерилізації виробів медичного призначення , дезінфекції поверхонь при проведенні генеральних прибирань, дезінфекції виробів медичного призначення та посуду ЕКОНОРМ DEZ ПРЕМІУМ та Серветки дезінфекційні НОР-експрес умови зберігання – температура -40 до 35 °С. Підкажіть де мають зберігатись такі засоби, мабуть на вулиці а не в складських приміщення щоб температурний режим достигала - 40°С, а то і нижче. Навіть у неопалювальних приміщеннях, щоб температура досягла - 40°С необхідно, щоб на вулиці температура становила - 50 °С, а таких морозів в Україні ніколи не було. Також звертаємо увагу, що після розморожування дані засоби не можуть бути придатні до використання оскільки діюча речовина міняє свою хімічну властивість і вже не може проводити належним чином дезінфекцію. Оскільки навіть вода міняє свою фізико-хімічний склад після розморожування. Тому просимо виключити даний пункт з Детального МТВ технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі вищезазначених дезінфікуючих засобів. 2. Згідно п. 4 та п. 5 Додатку 3визначено перелік дезінфікуючий мийний ,призначений для одночасного миття та дезінфекції посуду та кухонного інвентарю на харчоблоках Чистолайн-Посуд та Засіб дезінфікуючий мийний ,призначений для одночасного миття та дезінфекції посуду та кухонного інвентарю на харчоблоках Чистолайн-Ванна кімната які не входять до переліку дезінфікуючих засобів та не маю та реєстрації. Згідно з Листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 07.02.2017 р. № 3302-06/3816-06 щодо порядку визначення предмета закупівлі: Відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 N 454 (далі - Порядок). Водночас 17.01.2017 набрав чинності наказ Мінекономрозвитку від 19.12.2016 N 2092 "Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі", згідно з яким предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 N 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Повідомляємо Вам, що засіб дезінфікуючий ЕКОНОРМ DEZ ПРЕМІУМ, Серветки дезінфекційні НОР-експрес – відносяться до коду 33631600-8 Антисептичні та дезінфекційні засоби за ДК 021:2015. В свою чергу засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Посуд та засіб дезінфікуючий мийний Чистолайн-Ванна кімната до 39831200-8 Мийні засоби. Нагадуємо, що включення до одного лоту засобів для дезінфекції та миючих засобів значно звужує конкуренцію та кількість можливих учасників. Пропонуємо Вам внести зміни та розділити закупівлю по лотам, у разі якщо внесення змін неможливе – скасувати закупівлю та провести її у відповідності до вимог чинного законодавства. Також слід зазначити, що ри ретельному моніторингу та аналізу ринку Засобів дезінфікуючих з урахуванням встановлених Замовником у Технічних характеристиках з’ясовано, що «еквівалентний» Товар, який був би рівноцінним за його технічними особливостями не існує. Серед зареєстрованих в Україні дезінфекційних засобів та миючих засобів, які б відповідали заявленим технічним характеристикам, що наведені у Технічних характеристиках Документації, немає. Тому учасники, які вам запропонують еквівалент, який буде рівнозначний антимікробною дією та сферою застосування буде відхилений як такий що не відповідає умовам Документації. Чим саме не залишив можливості запропонувати товар інших виробників, які за своєю антимікробною дією не гірше, а може навіть і кращі ніж завалені на торги товари. Та мають конкурентну ціну і вище якість ніж товар, який ви маєте закупити. Зазначені Вами препарати не є унікальними. На ринку України зареєстровано і дозволено до використання в ЛПЗ безліч аналогічних засобів, які мають теж саме призначення, але можуть не відповідати всім тим прописаним в тендерній документації необов`язковим для замовника ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ технічним вимогам! Ще раз зауважую, що Детальний опис технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, не є описом технічних, кількісних, якісних або функціональних характеристик предмета закупівлі, а є, скоріше, описом окремо взятої марки Товару виробника – за його технічними особливостями. Незважаючи, що МТВ містить вираз «або еквівалент» , технічні характеристики містять перелік особливих характеристик, які відповідають лише засобам виробництва групи компаній ВІК-А. Може вони вам самі підказали, як краще прописати технічні вимоги, щоб уникнути конкуренції? В слід чого ви отримаєте не тільки засоби низької якості та і «подяку» від Переможця у грошовому еквіваленті. Отже, виходячи з наведеного вище вимоги Додатку 3 встановленні Замовником у Документації, суперечать головним принципам здійснення закупівель визначених статтею 3 Закону, що може призвести до не об’єктивної і упередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів і, як наслідок, – до зловживань, корупційних дій та не ефективного використання бюджетних коштів. Таким чином, дії Замовника порушують вимоги ст. 3, ч.3 ст. 5 та ч.4 ст. 22 Закону. Виходячи з наведеного вище, просимо винести зміни та привести Документацію у відповідність до норм чинного законодавства України, в іншому випадку ми будемо змушені звернутися до розпорядника коштів, Антимонопольного комітету України, Департаменту охорони здоров`я, Державної аудиторської служби України, Антикорупційного бюро та представників Громадського контролю.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. У відповіді на запитання від 28.08.2017 Мінекономрозвитку зазначило таке: “... замовник САМОСТІЙНО визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.” З цією відповіддю можна ознайомитися за посиланням: http://www.me.gov.ua/InfoRez/List?id=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA&fCtx=inAll&f=самостійно%20визначає%20необхідні%20технічні%20характеристики&sortCtx=date Вимога про умови зберігання – температуру -40 до 35 °С є обґрунтованою, оскільки такий діапазон температур є запорукою якості дезінфекційного засобу. Широкий діапазон температур зберігання свідчить проте, що при менших значеннях температури засіб гарантовано збереже свої властивості. Крім того, у період глобальних кліматичних змін не виключені будь-які аномальні явища (аномальна спека, аномальні морози тощо). Намагання не бути заручником несподіваних погодних явищ є зрозумілим та виправданим. Скаржник не обґрунтував неможливості виконання цієї вимоги тендерної документації та не довів, яким чином це порушує його права та перешкоджає взяти участь у процедурі закупівлі. 2. Засоби “Чистолайн-Посуд” та “Чистолайн-Ванна” пройшли державну реєстрацію як дезінфекційні засоби та мають відповідні свідоцтва від 07.04.2016 №05.03.02-08/1516 та №05.03.02-08/1515. Окремо звертаємо увагу, що повні назви засобів “Чистолайн”: - засіб дезінфікуючий мийний “Чистолайн-Посуд”; - засіб дезінфікуючий мийний “Чистолайн-Ванна кімната”. Саме такі назви використані у тендерній документації. Таким чином, предмет закупівлі у тендерній документації відповідає вимогам Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 №454. 3. Відповідно до ст.1 Закону України “Про захист економічної конкуренції”: «економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку”. Дезінфекційні засоби, зазначені у технічних вимогах тендерної документації, реалізує необмежене коло продавців. Твердження скаржника про відсутність еквівалентів ніяким чином документально не підтверджені, тобто мають характер припущень. Також, в своїй вимозі Ви звинувачуєте Замовника в тому, що члени тендерного комітету можуть отримати «подяку» від Переможця у грошовому еквіваленті. Слід зазначити, що дане звинувачення є голослівним та таким, що не відповідає дійсності. Також повідомляємо Вам, що КК України передбачена кримінальна відповідальність за наклеп (ст.125 КК України), тому члени тендерного комітету Замовника залишають за собою право, після проведення аукціону, звернутися із відповідною заявою до правоохоронних органів України з метою порушення кримінальної справи стосовно осіб, які безпідставно звинуватили членів тендерного комітету в можливості отримання хабара від Переможця торгів.
Статус вимоги: Не задоволено