-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«МОНОБЛОК (ДК 021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)»
Завершена
530 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 300.00 UAH
Період оскарження:
18.04.2022 14:21 - 01.05.2022 00:00
Вимога
Вирішена
недобросовісна конкуренція
Номер:
250365ead80446d1a213a3c350dc81ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-18-002355-a.a3
Назва:
недобросовісна конкуренція
Вимога:
Тендерна документація містить наступну дискримінаційну вимогу: «Технічне (сервісне) обслуговування техніки у власних сервісних центрах або надання договору на сервісне обслуговування.
1. Наголошуємо, що гарантійне обслуговування має проводити лише в авторизованих сервісних центрах. Будь який ремонт, який здійснюється поза авторизованого сервісного центру – автоматично анулює гарантію від виробника. Тому дана вимога – є не обґрунтованою та такою, що суперечить правилам здійснення гарантійного обслуговування або прописана під конкретного учасника.
2. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами.
Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників.
Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо власного сервісного центру або надання договору з сервісним центром в м. де розташован Замовник обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають.
Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами
Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні.
Таким чином ви дискримінуєте учасників за територіальною ознакою, виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимогаи суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України.
Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції, забезпечивши можливість брати участь у закупівлі усім учасникам надавши гарантійний лист та вказавши адреси авторизиваоних сервісних центрів виробника в Україні або інформацію про сервісний центр, яка зазначена на офіційному сайті виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Scan10001.PDF 21.04.2022 15:35
Дата подачі:
19.04.2022 10:22
Вирішення:
«Замовники при проведенні процедур закупівель у своїй діяльності керуються Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон). Розглянувши зміст вашої вимоги повідомляємо наступне: що тендерною документацією та проектом договору передбачено гарантійне обслуговування товару упродовж визначеного терміну. Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір на поставку товару. Комунальне підприємство "Хмельницький міський лікувально-діагностичний центр" Хмельницької міської ради є замовником медичної сфери, більше того - об’єктом критичної інфраструктури, який потребує першочергового, термінового обслуговування техніки для забезпечення безперебійної роботи в цілому. Сервісний центр учасника-переможця в м. Хмельницький потрібний для того, щоб здійснювати оперативну діагностику техніки, визначення гарантійного/негарантійного випадку, швидший аналіз та оцінку техніки, а також забір та доставку техніки до/від Замовника. Тому наявність сервісного центру у місті, де територіально знаходиться учасник є обґрунтованим та критично необхідним для діяльності Замовника. Відсутність сервісного центру на території міста Хмельницький обумовить потребу в надмірних витратах замовника для звернення до авторизованого сервісного центру, що суперечитиме принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Хочемо зауважити, що в потенційних учасників є можливість залучення сервісних центрів у м. Хмельницькому на договірних засадах. Отже, Замовником при визначені вимог в тендерній документації та вимог до предмету закупівлі враховано всі принципи публічних закупівель визначених у Законі, та Замовник не обмежує коло учасників за територіальною ознакою. Кількість учасників, які можуть взяти участь в даній процедурі закупівлі достатня для проведення конкурентних торгів. Учасники не залежно від місця реєстрації, місцезнаходження можуть брати участь в даній процедурі закупівлі. Але і Замовник має на меті отримати якісні товари в довгостроковій перспективі та з максимальною ефективністю використання державних коштів. Враховуючи вищевикладене Замовник може задовільнити вашу вимогу частково, тобто в тендерну документацію будуть внесені зміни і п.3,5 Додатку 2 тендерної документації і викладені в наступній редакції :
3. Обов’язковою умовою є наявність в Учасника не менше одного сервісного центру або авторизованого сервісного центу в місті Хмельницький для гарантійного та післягарантійного обслуговування предмету закупівлі. На підтвердження надається довідка про наявність такого центру, а також документ, що підтверджує факт власності або оренди (договір оренди тощо).
4. Запропоновані моделі обладнання повинні бути сучасними. Обладнання повинно ввозитися на територію України через офіційні канали поставки зі сплатою всіх необхідних податків і зборів. Замовник залишає за собою право запросити перевірку моделей та серійних номерів обладнання, що постачається, у локального офісу виробника і відмовитися від поставки в разі неофіційного ввозу. Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання обладнання на територію України надати листа від виробника обладнання (офіційного представництва) із зазначенням найменування Постачальника, а також згідно тендерної документації найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, терміном гарантії на обладнання моменту поставки товару, за умови виконання Замовником правил зберігання та експлуатації, з гарантійним та післягарантійним обслуговуванням в сервісних або авторизованих сервісних центрах.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
1
Номер:
827c548644574283983fc01252683a17
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-18-002355-a.a2
Назва:
1
Вимога:
Це не перший випадок, коли Замовники з міста Хмельницького мають використовують вимогу про наявність власного сервісного центру з метою обмежити конкуренцію або можливо мають певні домовленості з місцевим постачальником, що є прямим фактом порушення основних принципів проведення закупівель наведених в ст. Закону "Про публічні закупівлі" Навіть у військовий час, корупційна складова є притаманною рисою Замовників, які зловживають службовим становищем та прописують дискримінаційні вимоги з метою обмеження конкуренції, адже усі виробники мають політику гарантійного та сервісного обслуговування лише а АВТОРИЗОВАНИХ СЕРВІСНИХ ЦЕНТРАХ, аж ніяк ні у ВЛАСНИХ, про що прямо зазначено на сайті провідних виробників комп'ютерної техніки та моноблоків зокрема:
AICER:
https://www.acer.com/ac/uk/UA/content/service-centers2
DELL
https://i.dell.com/sites/csdocuments/App-Merchandizing_esupport_flatcontent_global_Documents/ru/ua/UA_CIS_Service_Centers.pdf
LENOVO
https://service.lenovo.ua/service-centers
HP
https://support.hp.com/ua-uk/service-center
У разі ігнорування даної вимоги та обрання переможцем учасник з власним сервісним центром, який не буде знаходитися в переліку авторизованих сервісних центрів, які зазначені на сайті виробника - це прямий доказ змови замовника з учасником, тож будемо просити відповідні органи для здійснення перевірки витрачання коштів шляхом корупційних зв'язків.
Пов'язані документи:
Замовник
- Scan10001.PDF 21.04.2022 15:36
Дата подачі:
19.04.2022 10:22
Вирішення:
«Замовники при проведенні процедур закупівель у своїй діяльності керуються Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон). Розглянувши зміст вашої вимоги повідомляємо наступне: що тендерною документацією та проектом договору передбачено гарантійне обслуговування товару упродовж визначеного терміну. Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено відповідний договір на поставку товару. Комунальне підприємство "Хмельницький міський лікувально-діагностичний центр" Хмельницької міської ради є замовником медичної сфери, більше того - об’єктом критичної інфраструктури, який потребує першочергового, термінового обслуговування техніки для забезпечення безперебійної роботи в цілому. Сервісний центр учасника-переможця в м. Хмельницький потрібний для того, щоб здійснювати оперативну діагностику техніки, визначення гарантійного/негарантійного випадку, швидший аналіз та оцінку техніки, а також забір та доставку техніки до/від Замовника. Тому наявність сервісного центру у місті, де територіально знаходиться учасник є обґрунтованим та критично необхідним для діяльності Замовника. Відсутність сервісного центру на території міста Хмельницький обумовить потребу в надмірних витратах замовника для звернення до авторизованого сервісного центру, що суперечитиме принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Хочемо зауважити, що в потенційних учасників є можливість залучення сервісних центрів у м. Хмельницькому на договірних засадах. Отже, Замовником при визначені вимог в тендерній документації та вимог до предмету закупівлі враховано всі принципи публічних закупівель визначених у Законі, та Замовник не обмежує коло учасників за територіальною ознакою. Кількість учасників, які можуть взяти участь в даній процедурі закупівлі достатня для проведення конкурентних торгів. Учасники не залежно від місця реєстрації, місцезнаходження можуть брати участь в даній процедурі закупівлі. Але і Замовник має на меті отримати якісні товари в довгостроковій перспективі та з максимальною ефективністю використання державних коштів. Враховуючи вищевикладене Замовник може задовільнити вашу вимогу частково, тобто в тендерну документацію будуть внесені зміни і п.3,5 Додатку 2 тендерної документації і викладені в наступній редакції :
3. Обов’язковою умовою є наявність в Учасника не менше одного сервісного центру або авторизованого сервісного центу в місті Хмельницький для гарантійного та післягарантійного обслуговування предмету закупівлі. На підтвердження надається довідка про наявність такого центру, а також документ, що підтверджує факт власності або оренди (договір оренди тощо).
4. Запропоновані моделі обладнання повинні бути сучасними. Обладнання повинно ввозитися на територію України через офіційні канали поставки зі сплатою всіх необхідних податків і зборів. Замовник залишає за собою право запросити перевірку моделей та серійних номерів обладнання, що постачається, у локального офісу виробника і відмовитися від поставки в разі неофіційного ввозу. Для підтвердження сучасності обладнання та офіційності постачання обладнання на територію України надати листа від виробника обладнання (офіційного представництва) із зазначенням найменування Постачальника, а також згідно тендерної документації найменування Замовника, найменування запропонованого Товару, номера оприлюднення оголошення на веб-порталі Уповноваженого органу, терміном гарантії на обладнання моменту поставки товару, за умови виконання Замовником правил зберігання та експлуатації, з гарантійним та післягарантійним обслуговуванням в сервісних або авторизованих сервісних центрах.
Статус вимоги:
Задоволено