-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Дезінфікуючі засоби (ДК 021:2015:24450000-3: Агрохімічна продукція).
абезпечення дезінфікуючими засобами КНП "Теплицька міська лікарня" протягом 2022 року за рахунок коштів НСЗУ. Закупівля проводиться на очікувану потребу та суму коштів. Обсяг закупівлі корегуватиметься відповідно до потреби та фінансування підприємства.
Завершена
190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
Період оскарження:
08.04.2022 15:11 - 14.04.2022 15:16
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо заборони надання Учасниками аналогів/еквівалентів (приховані корупційні дії)
Номер:
dd716087379945e4b06a01168bb42816
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-08-002401-b.b1
Назва:
Вимога щодо заборони надання Учасниками аналогів/еквівалентів (приховані корупційні дії)
Вимога:
У відповідності до абзацу 2 пункту 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»: «У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників». Тобто, Закон надає лише право, але не зобов’язує Замовника здійснювати закупівлю аналогів предмету закупівлі. В Детальному описі предмета закупівлі та технічних вимогах (Додаток 1) до ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель, Вами вказано, що: «Еквіваленти не пропонувати». Тобто у випадку наявності в пропозиції Учасника аналогів (еквівалентів) потрібної Вам продукції, такого Учасника буде відхилено. Шановний замовнику, Ваш припис про не розгляд еквівалентів є протизаконним. Закон дійсно вказує на можливість замовника самостійно обрати засоби та вказувати які еквіваленти може розглядати, тобто зазначити не конкретно один засіб, а декілька, через «або», не створюючи обмеження одним засобом чи виробником. Не розгляд еквівалентів, а тим більше заборона є порушенням Закону. Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. При проведенні закупівлі за державні кошти необхідно дотримуватись Законів цієї держави - УКРАЇНИ, а саме Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У відповідності до абзацу 2 пункту 4 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі»: «У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників». Тож Ваше трактування закону є однобічним і це дійсно підтверджує корупційну змову, та це, ще в такий тяжкий для країни час!!! Тож питання до вас, як професійних працівників "Комунального некомерційного підприємства Теплицької селищної ради "Теплицька міська лікарня": "Чи довіряєте Ви виробникам інших засобів, адже вони зареєстровані згідно чинного законодавства, мають всі документи, які підтверджують якість та безпечність засобу, інструкції по застосуванні"? Чому віддаєте перевагу саме заявленим засобам, адже інші засоби, які можуть мати інший склад (різні спирти та допоміжні), але при цьому мають теж призначення, застосування, безпечність, та можуть мати інші кращі характеристики, як то ширший спектр дії, наприклад COVID-19 або економічніші у використанні. Це не привід переглянути своє категоричне відхилення будь яких еквівалентів? Такі вимоги можна трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. На підставі вищевикладеного, а також з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель в цій закупівлі вимагаємо внести відповідні зміни в ОГОЛОШЕННЯ про проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель, а саме в Детальному описі предмета закупівлі та технічних вимогах (Додаток 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі), яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів та додати вираз «або еквівалент». Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до розпорядників коштів, представників Громадського контролю та НАБУ, щодо надання ними належної правової оцінки умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.04.2022 15:39
Вирішення:
На вашу вимогу від 11.04.2022 р. повідомляємо наступне.
Хочемо звернути вашу увагу, що проведення спрощеної процедури здійснюється замовником відповідно до ст.14 Закону України "Про публічні закупівлі", де частиною 4 зазначено «У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник МОЖЕ вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.». Тобто, це ПРАВО Замовника вказувати конкретну марку відповідно до закону. При складанні медико-технічних вимог в Додатку 1 до оголошення замовником врахована наявна потреба, співвідношення складових деззасобів, досвід застосування цих засобів в установі, думку медичного персоналу лікарні, які безпосередньо будуть використовувати ці засоби та інші показники дезінфікуючих засобів.
Ви самі зазначаєте в свої вимозі «Закон надає лише право, але НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ Замовника здійснювати закупівлю АГАЛОГІВ предмету закупівлі». Наполягаючи на виразі «або еквівалент» ви просите застосувати норму статті 22 Тендерна документація. Ця стаття відноситься до проведення ВІДКРИТИХ ТОРГІВ, а не спрощених закупівель.
Дана вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників. Будь-який постачальник має змогу звернутись до офіційного виробника або його офіційного представника, або до посередника, тощо. Оголошення про проведення спрощеної процедури НЕ МІСТИТЬ вимоги щодо участі ЛИШЕ виробників цих засобів та їх представників, тож ваше твердження що «Такі вимоги можна трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників» є надуманим та таким що не відповідає дійсності. Пропонувати товар може буд-який суб’єкт підприємницької діяльності який має бажання поставити замовнику цей товар.
Тож ваше «Ваш припис про не розгляд еквівалентів є протизаконним», «… лобіювати інтереси певного виробника, та його представників» є хибним твердженням, що спростовується вищезазначеним.
З огляду на зазначене, в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, учасник процедури самостійно приймає рішення щодо організації своєї господарської діяльності, в тому числі співпраці з виробниками, представниками виробника, іншими суб’єктами, тощо. Неспроможність учасника запропонований певний товар, що відповідає вимогам Замовника відноситься до його ризиків та не може свідчити про порушення вимог Закону.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.04.2022 22:16