• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з інженерного проектування

Завершена

570 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 700.00 UAH
Період оскарження: 08.04.2022 11:53 - 14.04.2022 09:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: 588c51e1df514e15b100c5c8ede1284c
Ідентифікатор запиту: UA-2022-04-08-000784-c.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі передбачено надання сертифікатів ISO Зазначена вимога є дискримінаційною та порушує конкуренцію даної закупівлі. Відповідно до позиції Європейського суду з прав людини: « відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими.» Зазначені ISO сертифікати не переслідують мету підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасників, а також жодним чином не обґрунтовані Замовником. Більш того, вимоги щодо надання ISO сертифікату визначена дискримінаційною відповідно до практики АМКУ, а саме: Рішення Колегії № 4063-р/пк-пз від 03.03.2021 Рішення Колегії № 8809-р/пк-пз від 22.04.2021 Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021 Окрім того сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який є необов’язковим у його сфері діяльності. Також оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально. Відповідно, зазначене вище підтверджує обмеження конкурентоспроможності за рахунок встановлення даної вимоги. Вимагаємо виключити дану вимогу з умов оголошення як дискримінаційну та необґрунтовану та привести дане оголошення у відповідність до чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашого звернення можемо повідомити наступне. Згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення спрощеної закупівлі може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Зазначена вимога обумовлена Замовником тим, що для забезпечення якісного виконання робіт учасником, останній повинен мати впроваджену систему управління якістю, що відповідає національному стандарту ДСТУ ISO 9001. Так, відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»; був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015). Вимога Замовника щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Впровадити систему управління якістю та пройти сертифікацію за стандартом ДСТУ ISO 9001:2015 може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001:2015, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності якісно та своєчасно виконувати обов’язки за договором та не є дискримінаційною. Аналогічно із іншими видами сертифікатів відповідності (надання сертифіката на відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 14001:2015 відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі). Окрім того, обґрунтованість встановлення Замовниками вимог щодо надання міжнародних сертифікатів на систему якості підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема №18408-р/пк-пз від 11.12.2019, № 3463-р/пк-пз від13.04.2018, № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021, № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021. Тому, дана вимога не є дискримінаційною (може бути виконана будь-яким суб'єктом господарювання), а є такою, що підтверджує відповідність Учасника та його спроможність виконати роботи.
Статус вимоги: Відхилено