-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Поточний ремонт асфальтобетонного покриття доріг у м. Нікополь, Дніпропетровської області
2 лоти
Торги не відбулися
5 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 20 000.00 UAH
Період оскарження:
04.04.2022 15:19 - 16.04.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні вимоги щодо учасників
Номер:
35310dfd172141d3a83449b300a39afa
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-04-000614-a.b3
Назва:
Дискримінаційні вимоги щодо учасників
Вимога:
Вимога
щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, вважаємо, що окремі її умови не відповідають вимогам законодавства, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Вимоги до аналогічного договору згідно з п. 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації порушують принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з вищезазначеним пунктом Тендерної документації, учасник закупівлі повинен, на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору, вказати: «2.1. Довідка Учасника у довільній формі з інформацією, що підтверджує досвід самостійного виконання аналогічних договорів Учасником. (Обов’язково зазначається ідентифікатор закупівлі)».
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників.
Згідно з п. 2 частини 2, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Враховуючи вище наведені положення законодавства, відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір» та виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір» щодо досвід самостійного виконання аналогічних договорів Учасником та щодо виконання аналогічних договорів лише в публічних закупівлях. Так, вважаємо, що вищезгадані умови Тендерної документації грубо порушують передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно положень Закону України «Про публічні закупівлі» для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних по предмету закупівлі), а не щодо самостійного виконання аналогічних договорів Учасником та щодо виконання аналогічних договорів лише в публічних закупівлях. Вказаною вимогою Замовник фактично створив перешкоду у доступі до процедури закупівлі тим учасникам, які виконували аналогічні договори поза процедурою державних закупівель, а також виконують роботи по договорам субпідряду. До того ж, використовувані механізми, технологія виробництва та застосовувані методи при здійсненні поточного ремонту автомобільної дороги є однаковими без залежності від чи виконуються роботи згідно процедури державних закупівель, або поза процедурою державних закупівель, а також виконують роботи по прямим договорам підряду, або по договорам субпідряду.
Зауважимо, що законодавець, передбачаючи можливість для Замовника встановлювати такий кваліфікаційний критерій як виконання аналогічних договорів ставив за мету виключити тих учасників, що не мають взагалі досвіду у відповідному предметі закупівлі і відповідно не зможуть якісно з виконанням технологічного процесу виконати договір в повному обсязі. У цьому ж випадку, на нашу думку Замовник навмисно та необґрунтовано встановив вимогу про підтвердження виконання робіт (надання) послуг підтверджує досвід самостійного виконання аналогічних договорів Учасником, обов’язково зазначається ідентифікатор закупівлі, а відтак ця вимога обмежує конкуренцію та дискримінує тих учасників процедури закупівлі, які мають аналогічні договори.
Встановивши подібні вимоги, Замовник автоматично відхиляє (встановлює дискримінацію) тих учасників, які не мають досвіду виконання аналогічних робіт саме у публічних закупівлях, однак мають досвід виконання аналогічних робіт поза процедурою публічних закупівель та виконували самостійно роботи по договорам субпідряду. Замовник штучно обмежує конкуренцію, встановивши дискримінаційні вимоги, які дозволять прийняти участь у тендері дуже обмеженій кількості учасників.
Ми, як потенційний Учасник, маємо у наявності обладнання та матеріально-технічну базу, працівників відповідної кваліфікації, маємо значний досвід у сфері ремонту автомобільних доріг, зокрема і у аналогічних роботах по предмету даної закупівлі, маємо аналогічні договори з будівництва, реконструкції, капітального, поточного ремонту автомобільних доріг.
На підставі вищевикладеного, просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою відкритих торгів «Поточний ремонт асфальтобетонного покриття доріг у м. Нікополь, Дніпропетровської області» 2 лоти, а саме: у п.2.1 Додатку 1 виключити наступні вимоги:
- «самостійного»;
- «Обов’язково зазначається ідентифікатор закупівлі.»
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.docx 05.04.2022 15:17
Дата подачі:
05.04.2022 15:17
Вирішення:
Тендерна документація буде переопрацьована, будуть внесені зміни до неї та буде пере об'явлена.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Дискриминаційна вимога до потенційних учасників
Номер:
f7432768396b4834934de99292802219
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-04-000614-a.b2
Назва:
Дискриминаційна вимога до потенційних учасників
Вимога:
Україна понад усе!
Наше підприємство має намір прийняти участь у вказаній закупівлі. Проте, при підготовці пропозиції нами була виявлена вимога в тендерній документації, яка в порушення ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Наявність нижченаведеної дискримінаційної вимоги у тендерній документації порушує права та охоронювані законом інтереси нашого підприємства, оскільки на даний час наше підприємство не може підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала такій дискримінаційній вимогі, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити нашу пропозицію.
А саме вимога про те, що Не менше 7 осіб, офіційно працевлаштованих, з сканкопією штатного розпису.
Ця умова є дискримінаційною та звужує кількість потенційних учасників, вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Однак, пунктом 1 Додатку 1 тендерної документації визначено дискримінаційна вимога, а саме "Не менше 7 осіб, офіційно працевлаштованих, з сканкопією штатного розпису".
Відповідно до ст.3 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або
декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Відповідно до Документації тендерна пропозиція подається в
електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких
зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів (кольорових сканкопій), зокрема, з
документально підтвердженою інформацією про відповідність учасника кваліфікаційним
критеріям згідно вимог статті 16 Закону, зокрема, наявність працівників відповідної
кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, що підтверджується:
1) довідкою від учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які
мають необхідні знання та досвід; учасник
повинен мати - не менше 7 працівників саме у штаті та надати штатний розпис.
Враховуючи викладене, взяти участь зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які
мають працівників відповідної кваліфікації саме у штаті підприємства (що є
дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, зокрема, щодо учасників, які залучають працівників за цивільно-правовими договорами та на інших підставах відповідно до діючого законодавства України).
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принципи
здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, нас як Учасника), та вимоги
частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити
вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Усунення вищезазначеної дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів.
Враховуючи вищевикладене, керуючись Закону України «Про публічні закупівлі» просимо усунути вищевказану дискримінаційну вимогу "Не менше 7 осіб, офіційно працевлаштованих, з сканкопією штатного розпису" та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.04.2022 20:49
Вирішення:
Тендерна документація буде переопрацьована, будуть внесені зміни до неї та буде пере об'явлена.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Дискриминаційна вимога до потенційних учасників
Номер:
976e0ae181de494b9be5dad075fb88ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-04-04-000614-a.b1
Назва:
Дискриминаційна вимога до потенційних учасників
Вимога:
Наше підприємство має намір прийняти участь у вказаній закупівлі. Проте, при підготовці пропозиції нами була виявлена вимога в тендерній документації, яка в порушення ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Наявність нижченаведеної дискримінаційної вимоги у тендерній документації порушує права та охоронювані законом інтереси нашого підприємства, оскільки на даний час наше підприємство не може підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала такій дискримінаційній вимогі, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити нашу пропозицію.
А саме вимога про те, що місцезнаходження заводу повинно бути розташоване в зоні не більше 20 км від Замовника.
Відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Однак, пунктом 9 Додатку 2 тендерної документації визначено дискримінаційна вимога, а саме "Відстань перевезення асфальтобетону від виробника до об’єкту Замовника не повинна перевищувати 20 км за умови поточного ремонту..
Відповідно до ст.3 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія та ефективність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників;
- об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Разом з тим, дана встановлена Замовником в тендерній документації вимога суперечать вищевказаним принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст.31 Господарського кодексу України.
Окрім того, встановлення Замовником такої вимоги значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників, місцезнаходження заводів яких знаходяться на відстані понад 20 км від Замовника.
Наше підприємство має намір взяти участь у даній процедурі закупівлі. Однак, у разі прийняття нами участі в процедурі закупівлі без неусунення Замовником дискримінаційних вимог наша тендерна пропозиція буде відхилена з підстав невідповідності вимогам встановлених в тендерній документації, оскільки місцезнаходження заводу нашого асфальтобетонного заводу знаходиться в зоні понад 20 км від Замовника. А тому, вищевказана дискримінаційна вимога порушує права нашого підприємства як потенційного учасника закупівлі.
Розташування нашого асфальтобетонного заводу до місцезнаходження Замовника становить близько 30 км, що перевищує граничну зону, встановлену в оскаржувальному положенні тендерної документації.
При цьому в тендерній документації немає жодного пояснення необхідності вказаного обмеження.
Пояснюємо, що ніде у законодавстві, державних стандартах чи інших нормативних документах не встановлено числових обмежень щодо відстані транспортування асфальтобетонних сумішей.
Державними стандартами, зокрема ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний» не регламентується вимог щодо відстані перевезення гарячих асфальтобетонних сумішей. У вказаних документах встановлені вимоги щодо фізико-механічних властивостей асфальтобетону та відповідно до марки бітуму мінімальні температури на початку ущільнення укладеного шару суміші.
Разом з тим, відстань від місцерозташування нашого заводу до місцезнаходження Замовника становить близько 30 км!
Відповідно до діючих національних стандартів, а саме, п.п. 5.3.6. ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний» передбачено, що укладання гарячої асфальтобетонної суміші потрібно проводити весною за температури повітря не нижче 5 °С, влітку або восени - не нижче 10 °С.
Підпунктом 5.4.4 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 вказано, що час зберігання гарячої асфальтобетонної суміші у бункері-накопичувачі не повинен перевищувати трьох годин після її приготування. Отже, такий товар як асфальтобетонні суміші повинен бути доставлений до об’єкту будівництва протягом 3 годин і відстань при цьому не має жодного значення.
Підпунктом 5.4.5 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 вказано, що температура початку ущільнення гарячої асфальтобетонної суміші у залежності від марки в'яжучого наведена в таблиці 12.
Враховуючи те, що виготовлення асфальтобетонної суміші здійснюється безпосередньо перед відвантаженням в автомобілі Покупця термін поставки такого товару становить 3 (три) години. Також, Замовник може не прийняти товар, який був виготовлений із порушенням строків, та який не відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-119-2011.
Чому Замовником встановлено таку вимогу щодо відстані перевезення асфальтобетонної суміші (а саме всього 20 км), а не часу, як того вимагають діючі на даний час ДСТУ, не обґрунтовано. Жодним нормативно-правовим актом така вимога, як відстань перевезення при закупівлі товарів не встановлена.
Вважаємо за необхідне також зазначити, що з приводу обмеження відстані транспортування асфальтобетонних сумішей Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України вже неодноразово висловлювала свою позицію, наприклад у рішенні №5373-р/пк-пз від 09.08.2017 р. комісія визнала дискримінаційною вимогу щодо обмеження у відстані доставки асфальтобетонної суміші у 30 км та зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації.
Усунення вищезазначеної дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів.
Враховуючи вищевикладене, керуючись Закону України «Про публічні закупівлі» просимо усунути вищевказану дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.04.2022 19:27
Вирішення:
Тендерна документація буде переопрацьована, будуть внесені зміни до неї та буде пере об'явлена.
Статус вимоги:
Задоволено