• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Поточний ремонт асфальтобетонного покриття доріг у м. Нікополь, Дніпропетровської області

5 лотів

Торги не відбулися

4 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 500.00 UAH
Період оскарження: 10.03.2022 09:18 - 22.03.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Дискриминаційна вимога до потенційних учасників

Номер: 1926461d90c84c308ed6c646118433ae
Ідентифікатор запиту: UA-2022-03-10-000117-c.a1
Назва: Дискриминаційна вимога до потенційних учасників
Вимога:
Україна понад усе! Наше підприємство має намір прийняти участь у вказаній закупівлі. Проте, при підготовці пропозиції нами була виявлена вимога в тендерній документації, яка в порушення ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Наявність нижченаведеної дискримінаційної вимоги у тендерній документації порушує права та охоронювані законом інтереси нашого підприємства, оскільки на даний час наше підприємство не може підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала такій дискримінаційній вимогі, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити нашу пропозицію. А саме вимога про те, що місцезнаходження заводу повинно бути розташоване в зоні не більше 20 км від Замовника. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Однак, пунктом 9 Додатку 2 тендерної документації визначено дискримінаційна вимога, а саме "Відстань перевезення асфальтобетону від виробника до об’єкту Замовника не повинна перевищувати 20 км за умови поточного ремонту.. Відповідно до ст.3 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Разом з тим, дана встановлена Замовником в тендерній документації вимога суперечать вищевказаним принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст.31 Господарського кодексу України. Окрім того, встановлення Замовником такої вимоги значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників, місцезнаходження заводів яких знаходяться на відстані понад 20 км від Замовника. Наше підприємство має намір взяти участь у даній процедурі закупівлі. Однак, у разі прийняття нами участі в процедурі закупівлі без неусунення Замовником дискримінаційних вимог наша тендерна пропозиція буде відхилена з підстав невідповідності вимогам встановлених в тендерній документації, оскільки місцезнаходження заводу нашого асфальтобетонного заводу знаходиться в зоні понад 20 км від Замовника. А тому, вищевказана дискримінаційна вимога порушує права нашого підприємства як потенційного учасника закупівлі. Розташування нашого асфальтобетонного заводу до місцезнаходження Замовника становить близько 25 км, що перевищує граничну зону, встановлену в оскаржувальному положенні тендерної документації. При цьому в тендерній документації немає жодного пояснення необхідності вказаного обмеження. Пояснюємо, що ніде у законодавстві, державних стандартах чи інших нормативних документах не встановлено числових обмежень щодо відстані транспортування асфальтобетонних сумішей. Державними стандартами, зокрема ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво», ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний» не регламентується вимог щодо відстані перевезення гарячих асфальтобетонних сумішей. У вказаних документах встановлені вимоги щодо фізико-механічних властивостей асфальтобетону та відповідно до марки бітуму мінімальні температури на початку ущільнення укладеного шару суміші. Підпунктом 5.5.1 пункту 5.5. «Вартість матеріалів, виробів і конструкцій» ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 вказано, що витрати на доставку матеріальних ресурсів обчислюються або калькуляційним методом, або за усередненими показниками вартості транспортних витрат на 1 т. відповідного будівельного вантажу за середньою відстанню перевезення в населеному пункті. Середні відстані перевезень наведено у додатку В. У додатку В ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013, який називається «Середні відстані перевезення будівельних матеріалів, виробів і конструкцій» вказано, що він являється довідковий, та зазначено в таблиці В.1 наступну інформацію: Місце розташування будови Середня відстань, км Міста 30 Сільська місцевість, селища міського типу 80 Разом з тим, відстань від місцерозташування нашого заводу до місцезнаходження Замовника становить навіть менше 30 км! Пунктом 1 ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 вказано, що цей стандарт установлює основні положення з визначення прямих витрат у вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель, і споруд будь – якого призначення, їх комплексів, лінійних об’єктів інженерно – транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Тобто, ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 використовується для складання проектно-кошторисних документації для визначення прямих витрат у вартості РОБІТ. ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 не може використовуватися при закупівлі асфальтобетонних сумішей. Відповідно до діючих національних стандартів, а саме, п.п. 5.3.6. ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний» передбачено, що укладання гарячої асфальтобетонної суміші потрібно проводити весною за температури повітря не нижче 5 °С, влітку або восени - не нижче 10 °С. Підпунктом 5.4.4 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 вказано, що час зберігання гарячої асфальтобетонної суміші у бункері-накопичувачі не повинен перевищувати трьох годин після її приготування. Отже, такий товар як асфальтобетонні суміші повинен бути доставлений до об’єкту будівництва протягом 3 годин і відстань при цьому не має жодного значення. Підпунктом 5.4.5 ДСТУ Б В.2.7-119-2011 вказано, що температура початку ущільнення гарячої асфальтобетонної суміші у залежності від марки в'яжучого наведена в таблиці 12. Враховуючи те, що виготовлення асфальтобетонної суміші здійснюється безпосередньо перед відвантаженням в автомобілі Покупця термін поставки такого товару становить 3 (три) години. Також, Замовник може не прийняти товар, який був виготовлений із порушенням строків, та який не відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-119-2011. Чому Замовником встановлено таку вимогу щодо відстані перевезення асфальтобетонної суміші (а саме всього 20 км), а не часу, як того вимагають діючі на даний час ДСТУ, не обґрунтовано. Жодним нормативно-правовим актом така вимога, як відстань перевезення при закупівлі товарів не встановлена. Вважаємо за необхідне також зазначити, що з приводу обмеження відстані транспортування асфальтобетонних сумішей Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України вже неодноразово висловлювала свою позицію, наприклад у рішенні №5373-р/пк-пз від 09.08.2017 р. комісія визнала дискримінаційною вимогу щодо обмеження у відстані доставки асфальтобетонної суміші у 30 км та зобов’язала Замовника внести зміни до тендерної документації. Усунення вищезазначеної дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів. Враховуючи вищевикладене, керуючись Закону України «Про публічні закупівлі» просимо усунути вищевказану дискримінаційну вимогу та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ДСТУ на який ви опираєтесь належить до будівництва доріг, проте для недискримінації учасників та дотримуватись принципам закупівлі згідно зі статтею 3, Закону про публічні закупівлі, до тендерної документації буде збільшено відстань перевезення суміші на відстань 30 км.
Статус вимоги: Задоволено