-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Завершена
190 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 950.00 UAH
Період оскарження:
09.03.2022 17:37 - 15.03.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги
Номер:
0dd7240eb8f8409f893cf2f7a3714015
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-03-09-000691-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, у тендерній документації в пункті 8 та 9 Додатку №1, Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, в розділі: Гарантійні та кваліфікаційні вимоги, вказано:
п.8. При наданні послуг щодо заправки картриджів до принтерів HP, Canon, мають використовуватися матеріали, сумісні з оригінальним обладнанням (тонер – welldo). В разі якщо Учасник не є виробником чи імпортером витратних матеріалів (тонеру), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції листа авторизації Учасника, котрий адресований Замовнику з вказанням ідентифікатора закупівлі в якому буде зазначено, що Учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника або імпортера Welldo.
п.9. При наданні послуг щодо заправки картриджів до принтерів Xerox WC, ОКІ мають використовуватися матеріали, сумісні з оригінальним обладнанням (тонер – static control). В разі якщо Учасник не є виробником чи імпортером витратних матеріалів (тонеру), необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції листа авторизації Учасника, котрий адресований Замовнику з вказанням ідентифікатора закупівлі в якому буде зазначено, що Учасник є авторизованим партнером або офіційним представником виробника або імпортера static control.
Вважаємо, що наявність вимог про надання послуг щодо заправки картриджів мають використовуватися матеріали, сумісні з оригінальним обладнанням виробників Welldo та Static Control, а також вимоги щодо надання Авторизаційного листа від конкретного виробника, імпортера чи офіційного дистриб’ютора компанії Welldo та Static Control - є дискримінаційними та такими що обмежують конкуренцію з огляду на наступне:
З метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитку добросовісної конкуренції, Законом України "Про публічні закупівлі" встановлені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В даному випадку за умовами Додатку № 1 постачальником витратних матеріалів для заправки картриджів до принтерів HP, Canon повинна бути лише одна фірма Welldo, а для заправки картриджів до принтерів Xerox WC, ОКІ повинна бути лише одна фірма Static Control, яка може співпрацювати не з усіма учасниками. Отже, якщо із конкретним учасником дані виробники не співпрацюють, він буде позбавлений можливості брати участь у процедурі закупівлі, що є обмеженням конкуренції, оскільки учасник буде залежати від волі третіх осіб, що є неприпустимим. Таким чином, у одного Постачальника, який закуповує тонер у фірми Welldo та Static Control, виникає необґрунтована перевага над іншими конкурентами, що суперечить принципам, встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються на принципі недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
При цьому, предметом закупівлі є послуги із заправки та відновлення картриджів, а не постачання Товару, зокрема тонеру та комплектуючих. Таким чином, Замовник двічі порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», встановлюючи вимогу до Товару, в той час як Товар не є предметом закупівлі, а тонер та комплектуючі є лише засобом виконання послуги із заправки та відновлення картриджів.
Крім того, надання Авторизаційного листа, адресованого Замовнику з вказанням ідентифікатора закупівлі, видається тільки одному партнеру виробника чи його представника і ніяк не вказує на використання даних витратних матеріалів у даній закупівлі. Для підтвердження співпраці із виробником чи представником виробника можна надати копію договору співпраці та Авторизаційний лист без зазначення найменування замовника та номера тендеру.
Отже, згідно того, що тонер та комплектуючі, а також авторизаційний лист повинен бути саме від фірм Welldo та Static Control адресований Замовнику з вказанням ідентифікатора закупівлі, Замовник напевно знає переможця та упереджено визначає таку вимогу, що з одного боку вже є певною домовленістю з конкретним постачальником (що в свою чергу є корупцією), з другого боку обмежує конкуренцію щодо участі в тендері Учасників, які мають змогу виконати умови договору, але з іншим постачальником тонеру та комплектуючих матеріалів.
Враховуючи викладене, ВИМАГАЄМО:
1. Виключити із Додатку № 1 дискримінаційні умови: пункти 8 та 9 Додатку №1, Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, в розділі: Гарантійні та кваліфікаційні вимоги.
2. Або видалити в даних пунктах твердження: «адресованого Замовнику з вказанням ідентифікатора закупівлі» та добавити після назви виробника: «або еквівалент»!
Згідно частини 20 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
У разі не задоволення вимоги, та якщо Замовник буде продовжувати вчиняти дії, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, ми будемо вимушені звернутись до органу, що здійснює контроль над замовником, та до суду за захистом своїх порушених прав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.03.2022 18:53
Вирішення:
Шановний учаснику, Ваша вимога розглянута та за результатами її розгляду повідомляємо наступне:
У першу чергу нас цікавить отримання якісних послуг із заправки та відновлення картриджів, оскільки вимоги до якості друку згідно специфіки нашої роботи дуже високі. Хочеться зазначити, що наш парк техніки досить різноманітний – присутня техніка різних виробників і багато техніки, яка має значне напрацювання, але незалежно від цього друк повинен бути якісним. Також, досвід попередньої роботи з різними постачальниками послуг, які в свою чергу використовували тонер та витратні матеріали різних виробників, показав, що якість друку напряму залежить від того, які саме тонер чи витратні матеріали використовуються при заправці/відновленні картриджів.
Згідно ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» - вимоги до предмета закупівлі, визначені Замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, Замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Тобто вказати еквівалент є правом Замовника, а не обов’язком.
Практика надання авторизаційних листів чи інших документів, що підтверджують правовідносини учасника із виробником широко поширена як у комерційних закупівлях, так і у публічних закупівлях, що розміщується у системі PROZORRO. Авторизаційний лист від виробника або офіційного представництва виробника є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій надання послуг відповідно до вимог документації.
Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який надасть якісні послуги, які можуть бути надані лише за умови офіційного постачання товару на територію України. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме: недискримінації учасників. А наявність авторизаційного листа від виробника або офіційного представництва виробника/дистриб’ютора продукції, в свою чергу свідчить про високу довіру Учаснику. Також ця вимога дозволяє уникнути ризиків придбання неякісного чи підробного товару невідомого походження. Авторизаційний лист свідчить лише про офіційність товару та те, що він пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які зазначає учасник на послуги, що пропонуються. А оскільки закупівля здійснюється для Управління Державної міграційної служби України в Тернопільській області, Замовник зобов’язаний впевнитись, що запропоновані учасниками послуги будуть відповідати всім вимогам законодавства, оскільки не можна допустити ситуацію коли зупиниться робота або працівники будуть отримувати неякісну, контрафактну, шкідливу для здоров’я послугу або іншим чином невідповідну до законодавства України.
Звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання авторизаційного листа не лише від виробника, а й від офіційного імпортера. Окрім того, зазначаємо, що за умови законності правовідносин між учасником та виробником або офіційним імпортером, отримання вищевказаного авторизаційного листа не є проблематичним.
Таким чином на думку Замовника дана вимога жодним чином не порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі, вимоги документації не містять дискримінаційних вимог та у замовника відсутні правові підстави для внесення змін до документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.03.2022 18:51