• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Пакети програмного забезпечення для створення документів (офісне програмне забезпечення)

Пакети програмного забезпечення для створення документів (офісне програмне забезпечення)

Завершена

878 900.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 394.50 UAH
Період оскарження: 02.11.2017 17:54 - 16.11.2017 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі та попередження шахрайства

Номер: e8d2c3a8b3d54ce38b07c1f3380a8204
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-02-003155-a.c1
Назва: Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі та попередження шахрайства
Вимога:
Вимоги замовнику щодо забезпечення прозорості закупівлі та попередження шахрайства: 1) Вимагати від учасника-переможця аукціону обов’язкової публікації в остаточній пропозиції ОБОХ параметрів, які ідентифікують продукцію: точного коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника. Публікувати остаточну пропозиції на порталі Prozorro. 2) Вказувати у специфікаціях договорів, які укладаються з переможцем торгів ОБИДВА параметри, які ідентифікують продукцію: точний коду (артикулу) виробника та найменування ліцензії за каталогом виробника. ПОЯСНЕННЯ Останнім часом, на протязі 2017 року, у публічних закупівлях поширюється схеми шахрайства у проведенні тендерів і закупівель на програмне забезпечення. Найбільше поширення ці схеми набули у закупівлях ліцензій та програмного забезпечення Microsoft. Суть шахрайства полягає в підміні предмета закупівлі на етапі постачання. Основні методи шахрайства: 1) Підміна ліцензій OLP або легалізації, які було оголошено предметом закупівлі, ліцензіями OEM, які дешевше. Дана схема є нелегальною, оскільки ліцензії OEM призначені виключно для виробників персональних комп’ютерів (ПК), які виробляють ПК під власною торговою маркою. Ліцензії OEM не можуть продаватися окремо від ПК кінцевому користувачу. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошується на придбання ліцензій FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, але на етапі укладення договору підміняється ліцензіями FQC-08909 Microsoft Windows 10 Pro 64-bit Russian 1pk DVD, які значно дешевші. 2) Підміна закупівлі ліцензій закупівлею електронних ключів, які дешевше, але мають обмеження у способах використання, не закріплюються за організацією, яка їх придбала і можуть бути вільно використані поза її межами, та привласнені сторонніми особами, а також не враховуються у обсягах закупівель, що позбавляє організацію можливості отримання знижок на наступні закупівлі продукції Microsoft. На даний момент, електронні ключі офіційно не постачаються в Україну, але їх можна придбати на зовнішніх ринках, наприклад у Росії. Якщо партнер Microsoft, таким чином, займається реекспортом – він порушує ліцензійні правила Microsoft, що означає припинення статусу офіційного партнера Microsoft. З іншого боку, такі дії мають бути розглянуті на відповідність діючому законодавству про санкції. Приклад, який зафіксовано: Постачання електронних ключів FQC-09131 Microsoft Windows 10 Professional 32-bit/64-bit All Lng PK Lic Online DwnLd NR, постачання електронних ключів: FQC-08788 Windows 10 Professional 32/64-Bit USB 3) Підміна рівня знижки для державних установ. Існує три рівня знижки і три відповідних ліцензії на кожний продукт: OLP A Gov, OLP B Gov, OLP C GOV. Причому, ціна на OLP C Gov значно нижча за OLP A Gov. Річь у тім, що знижка С GOV надається замовникам, які досягли певного обсягу закупівель продуктів Microsoft або взяли на себе відповідні зобов’язання. Шахрайська схема працює наступним чином: Замовник оголошує закупівлю ліцензій OLP A Gov але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії A Gov на ліцензії C Gov, які значно дешевші. Дана схема реалізується виключно за домовленістю з замовником, який, оголошуючи торги, має рівень знижки OLP A Gov, але очікує отримати OLP C Gov до закінчення закупівлі, про що повідомляє лише одному з учасників. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій 021-10587 OfficeStd 2016 UKR OLP A Gov, але на етапі поставки постачальник підміняє їх на ліцензії 021-10555OfficeStd 2016 UKR OLP C Gov 4) Підміна типу ліцензій, наприклад – замовник оголошує торги на «коробочну» версію продукту, але на етапі укладання договору та/або поставки постачальник підміняє ліцензії коробочної версії на ліцензії легалізації, або OLP, які значно дешевші. Приклад, який зафіксовано: Закупівля оголошена на придбання ліцензій FQC-09128 Win Pro 10 32-bit/64-bit Ukrainian USB, але на етапі укладання договору ці ліцензії підміняються ліцензіями FQC-09481 WinPro 10 SNGL OLP NL Legalization GetGenuine wCOA, які значно дешевші. Всі ці схеми працюють наступним чином: шахраї приймають участь у закупівлі та етапі аукціону пропонують ціну, яка нижче собівартості, або майже дорівнює собівартості, і виграють аукціон. Після чого, на етапі укладення або виконання контракту здійснюють підміну предмету закупівлі та отримують неправомірну вигоду за рахунок державних коштів. Є підстави вважати що більшість цих випадків відбуваються за попередньої змови або згоди замовника. Маємо звернути увагу на той факт, що: 1) підміна ліцензій, описана вище не підпадає під дію терміну «або еквівалент». У всіх випадках мова йде про піратський спосіб отримання програмного забезпечення, аналогічний способу використання піратським чином згенерованих ключів. Але в даному випадку, за ліцензії, отримані піратським шляхом замовник сплачує державними коштами. 2) Наведені вище схеми, та їх варіанти є прямим порушенням закону «Про публічні закупівлі» у багатьох статтях. 3) Виявити шахрайські схеми можна по таким ознакам: - Замовник не надає кодів та найменувань ліцензій у тендерній документації, хоча всі ці коди та найменування добре відомі. Замовник відмовляється надати такі коди та найменування, посилаючись на «досвід» учасників, які самі мають їх обрати. - Учасник, не надає відповідних кодів а ні у пропозиції, ані у остаточній пропозиції, ані у договорі. - Коди ліцензій та їх найменування у договорі та остаточній пропозиції не відповідають вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідь на «Вимогу Замовнику щодо забезпечення прозорості та попередження шахрайства», зареєстровану 27.11.2017 о 18:06:20 на авторизованому електронному майданчику ТОВ «Е-тендер» одним із учасників відкритих торгів із закупівлі пакетів програмного забезпечення для створення документів (офісне програмне забезпечення) (код за ДК 021:2015 – 48310000-4)
Статус вимоги: Задоволено
Дата виконання рішення Замовником: 30.11.2017 11:36
Підтвердження вирішення: Розглянувши «Вимогу Замовнику щодо забезпечення прозорості та попередження шахрайства», повідомляємо. За результатами проведеного електронного аукціону цінова пропозиція переможця торгів була знижена у порівнянні з ціною, що зазначалася при реєстрації тендерної пропозиції на авторизованому електронному майданчику ТОВ «Е-тендер», що потребує відповідного корегування цін на кожен з пакетів програмного забезпечення. Враховуючи це, переможцю торгів буде запропоновано опублікувати остаточну пропозицію з зазначенням коду (артикулу) та найменування ліцензії за каталогом виробника. Керуючись нормами частини першої ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України при укладанні договору Замовник запропонує переможцю торгів доповнити специфікацію пакетів програмного забезпечення для створення документів (офісне програмне забезпечення) (додаток 1 до договору) колонкою «Код програмної продукції Виробника». Замовник також має змогу перевірити отримані ліцензії в особистому кабінеті, зареєстрованому на веб-порталі фірми Майкрософт, і лише після цього здійснити оплату. Згідно з нормами ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» укладений договір буде розміщений через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу протягом двох днів з дня його укладення. Замовник дякує за надані пропозиції та змістовні пояснення щодо можливих схем шахрайства, які обов’язково будуть враховані як при проведенні майбутніх закупівель, так і аудиті публічних закупівель, що здійснюються за кошти Державного бюджету України.