• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція (Suxamethonium, Atracurium, Thiopental, Propofol)

Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою.

Торги не відбулися

425 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 125.00 UAH
Період оскарження: 17.02.2022 15:50 - 16.03.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: ac75772ec3f74aedb5b8e53e607b11ca
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-17-013364-b.a2
Назва: Вимога
Вимога:
Ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-17-013364-b Замовник: Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради Предмет закупівлі: «ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Suxamethonium,Atracurium,Thiopental,Propofol)» Шановний замовник, повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9 ст.89){Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407 № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488 (далі – Закон). А саме : Додаток 2 до тендерної документації № з/п МНН Дозування та форма випуску Склад діючих речовин Одиниця виміру Кількість 1 Суксаметоній/ Suxamethonium ампули по 5 мл ДИТИЛІН Розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі по 10 ампул у пачці або еквівалент ампул 600 2 Атракуріум бесилат/ Atracurium ампули по 5 мл АТРАКУРІУМ розчин для ін'єкцій, 10 мг/мл, по 5 мл у флаконі; по 5 флаконів у контурній чарунковій упаковці; по 1 контурній чарунковій упаковці у пачці з картону ампул 2000 3 Тіопентал/ Thiopental флаконипо 1,0 г ТІОПЕНТАЛ ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г; флакони з ліофілізатом або еквівалент флакон 600 4 Пропофол/ Propofol ампули по 20 мл ПРОПОФОЛ Емульсія для інфузій, 10 мг/мл по 20 мл в ампулах № 5 або еквівалент ампул 3500 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Предмет закупівлі: код за ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (Атракуріуму бесилат (Atracurium), Тіопентал натрію (Thiopental), Суксаметоній (Suxamethonium)) Предметом процедури закупівлі є лікарські засоби різних виробників, об’єднані Замовником в один лот, що реального порушує принцип добросовісної конкуренції серед Учасників процедури закупівлі, оскільки, по-перше, участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які зможуть запропонувати до постачання повний перелік лікарських засобів предмету закупівлі. По-друге, перелік лікарських засобів, що закуповуються, містить два унікальних лікарських засоби, які не мають еквівалентів/аналогів за діючою речовиною та іншими показниками, за даними Державного реєстру лікарських засобів України та представлені на фармацевтичному ринку України лише одним виробником. Звертаємо Вашу увагу, що виробником лікарського засобу ТІОПЕНТАЛ ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г; флакони з ліофілізатом — є один виробник на ринку — : ПАТ «Київмедпрепарат»,Україна, номер реєстрації, UA/3916/01/01 дата 30.04.2015-30/04/2020. Витяг з "Державний реєстр лікарських засобів України" додається. Також, стосовно лікарського засобу ДИТИЛІН Розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі по 10 ампул у пачці або еквівалент- згідно Державного реєстру лікарських засобів України зареєстровано 2 виробники: ПраАТ “Фармацевтична фірма “Дарниця”, Україна та АТ “Біолік”, Україна. Проте згідно офіційного листа від ПрАТ “Дарниця” №1020/29-01 від 29.01.2020 виробництво лікарського засобу ДИТИЛІН Розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі по 10 ампул у пачці призупинено.(Лист додається). Таким чином, на ринку представлений лише ДИТИЛІН Розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі по 10 ампул у пачці вироника АТ “Біолік”, Україна. Отже, оскільки зазначені лікарські засоби є монопольними на ринку, у будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі відсутня можливість запропонувати еквівалентний препарат іншого виробника, то він буде позбавлений можливості бути Учасником торгів та на конкурентних засадах поставити інші лікарські засоби, що є предметом цієї закупівлі. Такі вимоги Замовника є грубим порушенням частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З урахуванням наведеного та підставі статей 1, 2, 5, 22–24 Закону України «Про публічні закупівлі», –ВИМАГАЄМО: 1. Привести тендерну документацію процедури закупівлі у відповідність до вимого Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою усунення дискримінаційних умов тендерної документації, зазначених у цій вимозі: • виокремити «унікальні» лікарські засоби ДИТИЛІН Розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі по 10 ампул у пачці та Тіопентал натрію ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г в окремі лоти; В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами . Додатки: 1. Витяг з Державного реєстру лікарських засобів України на тіопентал. 2. Витяг з Державного реєстру лікарських засобів України на дитилін. 3.Лист від ПрАТ “Дарниця” №1020/29-01 від 29.01.2020.
Вирішення: Вважаємо, що висловлені Вами зауваження не свідчать про обмеження конкуренції та жодним чином не призводять до дискримінації учасників. По-перше, згідно із ч. 1, 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити, зокрема, наступну інформацію: 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності). Відповідно до ч. 1, 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав (ч. 1 ст. 22). У тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами. Крім цього, відповідно до п. 2 Розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом № 708 від 15.04.2020 року Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника, крім того замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів. Отже, нормами діючого законодавства регламентовано право (а не обовʼязок) Замовника визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти), відповідно до його потреб. У даному випадку, Замовник не вважає за доцільне здійснювати поділ предмета закупівлі на лоти, оскільки такий поділ може негативно вплинути на цінову політику потенційних учасників, несе ризики щодо ритмічності і своєчасності здійснення поставок Замовнику, а також може спричинити процедури оскарження окремих частин (лотів) закупівлі, що відтермінує її проведення. По-друге, Замовник торгів визначав предмет закупівлі самостійно, відповідно до власних потреб,а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства, а якщо в них немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно оприлюдненого оголошення та тендерної документації, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їх запит чи запит будь-якого іншого суб’єкта. Проведення закупівлі лікарських засобів, що не мають еквівалентів/аналогів за діючою речовиною та іншими показниками, за даними Державного реєстру лікарських засобів України та представлені на фармацевтичному ринку України лише одним виробником, жодним чином не свідчать про порушення умов принципу конкуренції. Адже жоден субʼєкт господарювання, який здійснює свою діяльність на законних підставах і має необхідні дозвільні документи, не позбавлений права закупити лікарські засоби у виробників чи отримати відповідні гарантійні листи щодо забезпечення поставки необхідних лікарських засобів. Субʼєкт господарювання, зацікавлений в участі у закупівлі, може безперешкодно звернутися до виробників відповідних лікарських засобів за отриманням гарантійного листа відповідно до умов, які містяться у тендерній документації. Зважаючи на вище викладене, вимогу слід відхилити.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога, щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Номер: ed25fa3d3a3e445c8ee626fff87835fe
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-17-013364-b.b1
Назва: Вимога, щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимога:
Вимога, щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-17-013364-b Замовник: Комунальне некомерційне підприємство "Хмельницький обласний серцево-судинний центр" Хмельницької обласної ради Предмет закупівлі: «ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Suxamethonium,Atracurium,Thiopental,Propofol)» Шановний замовник, повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2016, № 9 ст.89){Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407 № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488 (далі – Закон). А саме : Додаток 2 до тендерної документації № з/п МНН Дозування та форма випуску Склад діючих речовин Одиниця виміру Кількість 1 Суксаметоній/ Suxamethonium ампули по 5 мл ДИТИЛІН Розчин для ін'єкцій, 20 мг/мл по 5 мл в ампулі по 10 ампул у пачці або еквівалент ампул 600 2 Атракуріум бесилат/ Atracurium ампули по 5 мл АТРАКУРІУМ розчин для ін'єкцій, 10 мг/мл, по 5 мл у флаконі; по 5 флаконів у контурній чарунковій упаковці; по 1 контурній чарунковій упаковці у пачці з картону ампул 2000 3 Тіопентал/ Thiopental флаконипо 1,0 г ТІОПЕНТАЛ ліофілізат для розчину для ін'єкцій по 1,0 г; флакони з ліофілізатом або еквівалент флакон 600 4 Пропофол/ Propofol ампули по 20 мл ПРОПОФОЛ Емульсія для інфузій, 10 мг/мл по 20 мл в ампулах № 5 або еквівалент ампул 3500 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ Предмет закупівлі: код за ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція (Атракуріуму бесилат (Atracurium), Тіопентал натрію (Thiopental), Суксаметоній (Suxamethonium)) “10. У складі своєї пропозиції учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника торгів .” Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018: • не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу, за умовами яких виробник (його дистриб'ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб 2) Мають ліцензію на торгівлю лікарськими засобами та дотримуються ліцензійних умов. Дотримання ліцензійних умов контролюється Держлікслужбою. 3) Мають на складських приміщеннях залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором 4) Відносно якості запропонованих товарів ( ЛЗ ) - Якість запропонованих до поставки ЛС визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару. Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом виключення умови про надання учасником у складі пропозиції гарантійного листа виробника або його офіційного представництва, також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 3 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 3 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників) та спільного листа МЄРТ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018. . Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: “10. У складі своєї пропозиції учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника торгів .” В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами .
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. У зв'язку із цим, Замовником до тендерної документації ( Додаток 2 до тендерної документації) було включено умову: «10. У складі своєї пропозиції учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі цих торгів у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника торгів». Нам відомо про те, що частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. У зв'язку із цим, зауважуємо на тому, що Закон України «Про публічні закупівлі» не конкретизує зміст ознак дискримінації. Разом із тим, визначення цього поняття наведено у п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до якого дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. У даному випадку, умова щодо надання гарантійного листа виробника, яким підтверджується можливість поставки запропонованого товару, ні в якому разі не може вважатися дискримінаційною, оскільки стосується всіх учасників закупівлі, кожен із яких у рівній мірі має змогу отримати від виробника необхідний гарантійний лист. При цьому, підкреслюємо, що тендерна документація не містить переліку виробників, які можуть надати гарантійний лист. Щодо мети включення відповідної умови до тендерної докуменатції можемо пояснити, що Замовник безумовно зацікавлений у своєчасному отриманні якісних лікарських засобів та медичних виробів та бажає уникнути можливих затримок у поставці товарів чи їх фальсифікації, адже це прямо впливає на кількість та якість наданих ним медичних послуг та має виключне значення для наших пацієнтів, які розраховують на отримання необхідної та своєчасної медичної допомоги. Ми переконані у тому, що надання відповідних гарантійних листів від виробника є додатковим механізмом захисту саме інтересів Замовника і жодним чином не обмежує конкуренцію між потенційними учасниками, кожен із яких може безперешкодно отримати необхідні підтверджуючі документи, як того вимагає тендерна документація. Більше того, відповідна умова дозволяє заздалегідь відсіяти потенційний недобросовісних або сумнівних контрагентів, які, надавши найвигіднішу цінову пропозицію в ході торгів, фактично, не можуть забезпечити реальну поставку якісних лікарських засобів у визначений термін, через що у медичного закладу постає критична потреба повторно проводити тривалу процедуру закупівлі, в той час як лікарські засоби необхідні терміново. Таким чином, відповідна умова, про яку йдеться у запереченні, була включена до тендерної документації не з метою обмеження конкуренції, а з абсолютно інших міркувань, про що зазначено вище. Щодо посилання на спільний лист МЄРТ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018, хочемо відмітити по-перше, те, що даний лист має рекомендаційний, а не зобовʼязальний характер, а, по-друге, у тексті листа вказано про те, що встановлення у тендерній документацій вимоги щодо надання гарантійного листа від виробника лікарського засобу може спричинити дискримінацію потенційних учасників лише в окремих випадках, до кола яких дана публічна закупівля, оголошена КНП «ХОССЦ», не відноситься. Враховуючи вище викладене, у внесенні змін до тендерної документації слід відмовити.
Статус вимоги: Відхилено