-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з комплексного прибирання приміщень адміністративної будівлі та прибудинкової території Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Завершена
1 082 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 410.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 410.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2022 15:01 - 01.03.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога щодо аналогічності договору
Номер:
4e02f270a0b9468fb2e37096ab0a3c0d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-17-011589-b.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога щодо аналогічності договору
Вимога:
Замовник вимагає від учасників закупівлі подання у складі тендерної пропозиції підтвердженої документально інформації про виконання аналогічних договорів. При цьому наголошується, що " Під аналогічним договором слід розуміти договір або договори з аналогічним предметом закупівлі, а також з аналогічним переліком послуг (наприклад: комплексне прибирання, підтримуюче прибирання, генеральне прибирання, прибирання під час проведення ремонтних робіт, комплексне прибирання прибудинкової території, скошування трави та чагарників). Аналогічний договір повинен містити перелік миючих засобів, інструментів та обладнання, які використовувались при наданні аналогічних послуг.".
Ця вимога Замовника щодо наявності в тексті аналогічного договору конкретного вичерпного та конкретного переліку послуг, а також обов’язкової наявності в аналогічному договорі інформації щодо переліку миючих засобів, інструментів та обладнання, є дискримінаційною, яка порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі і є такою, що грубо порушує принципи здійснення закупівель, зазначені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (частина 4 цієї статті «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників).
На недопустимість подібних за характером вимог у тендерній документації неодноразово наголошувалося Антимонопольним комітетом України в рішеннях: № 22599-р/пк-пз від 07.12.2020, № 22782-р/пк-пз від 09.12.2020, № 2240-р/пк-пз від 26.04.2017.
Таким чином, дії Замовника щодо встановлення цієї незаконної вимоги є упередженими стосовно широкого кола потенційних учасників процедури закупівлі, які мають досвід виконання аналогічних договорів з прибирання.
З огляду на викладене, вимагаємо виключити з тендерної документації незаконну вимогу, а саме: вищевказаний перелік видів послуг, які повинні бути в аналогічному договорі, інформації щодо переліку миючих засобів, інструментів та обладнання.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.02.2022 16:21
Вирішення:
Шановний Учаснику! На Вашу вимогу від 22.02.2022 (ідентифікатор UA-2022-02-17-011589-b.b1) повідомляємо наступне. Закупівлю здійснено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Метою Замовника при проведенні закупівлі є забезпечення ефективного та прозорого здійснення, створення конкурентного середовища, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Закупівлі ґрунтуються, як на принципах економії, так і на принципах максимальної ефективності. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі неякісних предметів/послуг і в подальшому, як наслідок - до низької ефективності закупівлі.
Перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону.
При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, тобто не можна передбачати в тендерній документації вимоги, які ставлять учасників в нерівні умови в рамках одних і тих же торгів.
Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до вимог статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та перелік документів, що підтверджує відповідність учасника цим критеріям. Враховуючи вищезазначене, інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника установленим критеріям, визначається замовником самостійно, згідно із законодавством України, виходячи із специфіки предмета закупівель з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Зазначені Вами у вимозі рішення Антимонопольного комітету України з розглянутими в них питаннями, ніяким чином не відносяться до закупівлі по предмету закупівлі «Послуги з комплексного прибирання приміщень адміністративної будівлі та прибудинкової території Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)».
Аналогічним договором у розумінні тендерної документації може вважатись договір, що містить перелік послуг, аналогічних до переліку послуг технічного завдання. Але будь в якому випадку – договір за предметом закупівлі у розумінні Закону.
Статус вимоги:
Відхилено