-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прання медичної білизни
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами документації. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та не підготовлені безпосередньо учасником, мають бути складені українською мовою.
Торги не відбулися
54 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 270.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 270.00 UAH
Період оскарження:
17.02.2022 14:45 - 01.03.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо розташування потужностей учасника в межах Хмельницької області
Номер:
d834794948a04a099121947fc8c1f8af
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-17-011018-b.a1
Назва:
Вимога щодо розташування потужностей учасника в межах Хмельницької області
Вимога:
Звернення щодо усунення дискримінаційних вимог.
Ознайомившись із вимогами Тендерної документації Замовника - було виявлено дискримінаційну вимогу, яка може призвести до обмеження кола потенційних учасників закупівлі.
Замовником у пункті 3.5.2. підпункті 1.4. Тендерної документації встановлено вимогу, що має явно дискримінаційний характер, а саме - встановлено граничні межі розташування виробничих потужностей (пральні) учасника, а саме лише на території м. Хмельницький чи Хмельницької області.
Враховуючи, що умовами Тендерної документації даної закупівлі передбачено, що “доставка білизни здійснюється власними силами учасника за адресою замовника: Хмельницька область, Кам'янець-Подільський район, м. Кам'янець-Подільський, і, замовником не передбачено можливості самостійно перевозити білизну від місця знаходження учасника до власної адреси, - тому вимога щодо розташування виробничих потужностей (пральні) жодним чином не вливає на замовника та не може створювати будь-яких перешкод для нього щодо отримання ним послуг прання.
Разом з цим, дана вимога є економічно недоцільною, так як відстань, наприклад, між м. Шепетівкою (Хмельницької області) до м. Кам'янець-Подільський складає 229 км.
А, в свою чергу, відстань від м. Кам'янець-Подільський до міст, розташованих в інших областях є коротшою. Наприклад, до міста Івано-Франківська орієнтовно - 217 км, до міста Вінниця - 215 км, до міста Тернопіль - 154 км, до міста Чернівці - 90 км.
Таким чином, очевидно, що вказаний пункт є необґрунтованим, а вимога в цілому є дискримінаційною та дає підстави вважати, що Замовник орієнтований на певне коло учасників ринку. Місце розташування та наявність або відсутність виробничих потужностей (пральні) у Хмельницькій області не може впливати на вчасне отримання послуг замовником, згідно умов, зазначених у проєкті Договору.
Приймаючи до уваги позицію Антимонопольного комітету України з аналогічних питань щодо окремих вимог розташування (рішення від 06.02.2019 № 1292-р/пк-пз у процедурі № UA-2019-01-14-001063-b) вважаємо, що Замовник порушив вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», застосувавши дискримінаційний підхід до складання вимог тендерної документації та порушив законні інтереси потенційних учасників. Враховуючи вищезазначене, Вашою вимогою порушено принципи статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачають: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивності та неупередженості оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того стаття 5 Закону регламентує недискримінацію учасників торгів, відповідно до якої учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тобто, керуючись статтями 5, 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Вас, з метою усунення дискримінаційних умов до учасників торгів, внести зміни до тендерної документації в частині, де вказано вимогу до окремого місце розташування виробничих потужностей (пральні) учасника ( пункт 3.5.2. підпункт 1.4. тендерної документації).
У разі не задоволення нашої Вимоги, будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.02.2022 10:46
Вирішення:
Частиною другою статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази. При цьому, спосіб документального підтвердження відповідності зазначеним у частині другій статті 16 Закону кваліфікаційним критеріям Замовники визначають самостійно та на виконання норм пункту 2 частини другої статті 22 Закону зазначають у тендерній документації. На виконання зазначених вище норм Закону, Замовником було прийнято рішення про встановлення вимоги щодо надання інформації та копії документів, підтверджуючих наявність власного або залученого обладнання та матеріально-технічної бази, в тому числі: Виробничі потужності учасника повинні бути територіально знаходитись в межах м. Хмельницький чи Хмельницької області).
При цьому, виходячи з характеру вимог тендерної документації, виробничі потужності учасника можуть розміщуватися не лише у власних обʼєктах нерухомого майна, але й на підставі договору оренди (іншому правовому титулі), що дозволяє будь-яким учасникам, які зацікавлені у публічній закупівлі, взяти у ній участь.
Додатково можемо пояснити, що встановлення вимоги щодо територіального розміщення виробничих потужностей учасника покликане, передусім, надати Замовнику можливості додаткового контролю та не забороненого законом впливу на переможця, з яким буде укладено договір, з метою стимулювання його до належного виконання взятих на себе зобовʼязань, що значно простіше у випадку, коли контрагент знаходиться у територіальних межах Хмельницької області.
Також, знаходження учасника в межах Хмельницької області значно спрощує співпрацю та, у разі необхідності, внесення змін до умов договору та порядку надання послуг.
Варто памʼятати також те, що у разі неналежного виконання чи невиконання переможцем взятих на себе зобовʼязань, внаслідок чого постане необхідність звертатися до суду за вирішенням спору, такий спір за територіальною підсудністю буде вирішуватися Господарським судом Хмельницької області, що відповідає інтересам Замовника, який знаходиться у місті Хмельницькому.
Тобто, Замовник, встановлюючи відповідну умову у тендерній документації, не мав жодного наміру порушувати принципи проведення публічних закупівель щодо конкуренції, а керувався абсолютно іншими міркуваннями, про що зазначено вище.
Щодо наведених запитувачем розрахунків відстані до населених пунктів та тверджень про дискримінацію слід відмітити, що такі доводи є голослівними і недоречними, і жодним чином не охоплює усі населені пункти, у тому числі, у межах Хмельницької області, де розташована велика кількість субʼєктів господарювання, які можуть надавати послуги, що є предметом договору. Це безумовно свідчить про те, що у конкурсній процедурі може брати участь невизначене коло осіб (потенційних учасників) на умовах, визначених законом та тендерною документацією, що свідчить про наявність добросовісної конкуренції серед потенційних учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, і про недискримінацію учасників.
Враховуючи вище викладене, у внесенні змін до тендерної документації в частині, де вказано вимогу до окремого місце розташування виробничих потужностей (пральні) учасника ( пункт 3.5.2. підпункт 1.4. тендерної документації) слід відмовити.
Статус вимоги:
Відхилено