• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт з встановлення системи автоматичної пожежної сигналізації, оповіщення людей про пожежу в нежитлових приміщеннях Зеленьківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Миронівської міської ради Київської області"

Завершена

354 131.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 770.66 UAH
Період оскарження: 17.02.2022 14:50 - 23.02.2022 14:55
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінація

Номер: 930cd0b6f99b4fee8cb069ce0e2d4fce
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-17-002499-c.a2
Назва: Дискримінація
Вимога:
Ліцензія з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення видана і діє на території всієї України і підприємство здійснює свою діяльність дотримуючись ліцензійних вимог та вимог чинного законодавства. Сертифікати: ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».; ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення»; ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення»;ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19»; SA 8000:2014 Товариство не отримувало і законодавчий обовязок на їх отримання відсутній. Надання їх у складі Припозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо їх надання є неправомірною. Аналогічні вимоги були оскарженні в АМКУ, рішення № 19422- р/пк-п3 від 27.12.2019 р. Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання зазначених Вами Сертифікатів Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такі Сертифікати. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності таких сертифікатів в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання таких Сертифікатів (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання таких Сертифікатів не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності таких Сертифікатів прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, частина сертифікатів фактично дублюється, а саме: 1) сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» є аналогічним сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення». 2) сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» є аналогічнимсертифікату ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». 3) сертифікат ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я і безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» є аналогічним сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19» 4) Сертифікат SA 8000-2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності є аналогічним за своїм змістом Сертифікату ISO 45001:2018, який підтверджує системи впровадження безпеки праці, охорони здоров'я тощо. Тобто зазначені сертифікати є практично ідентичними, вимога про надання ідентичних сертифікатів є ні що іншим як дискримінаційною, оскільки збільшує шанси одним учасникам так званим гігантам, для яких провести п’ять чи більше аудитів вартістю понад 150 тисяч грн для отримання зазначених сертифікатів не є проблемою, та водночас є великою проблемою для малих та середніх підприємств, які в свою чергу надають не гірше а часом навіть краще послуги проте не мають можливості пройти аудити які ви вимагаєте, зокрема 11 стандартів, звертаємо Вашу увагу, що це близько 300 000 грн. Наше підприємство має сертифікати базові, які зазвичай вимагаються замовниками: сертифікат ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».; сертифікату ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я і безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».; сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи».; сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»; сертифікату ISO 28000:2007 «Системи управління безпекою ланцюга постачаннь. Вимоги»; сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування». Проте не має інших, які Ви вимагаєте. Про штучно створені Вами перешкоди також свідчить, що Ви єдиний учасник який виставив вимоги про надання такої кількості сертифікатів у спрощеній закупівлі за всю мабуть історію існування системи прозоро. По – четверте, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікати: ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».; ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення»; ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення»;ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19»;SA 8000:2014 не можуть бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифікатів в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цих Сертифікатів та з тим, що саме вони підтверджують. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити вимогу з тендерної документації про надання сертифікатів ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».; ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення»; ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення»;ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19»; SA 8000:2014, оскільки щонайперше такі стандарти які ці сертифікати підтверджують дублюються у інших сертифікатах які Вами вимагаються. Більше того, вами жодним чином не аргументовано та не обґрунтування на яких законних підставах ви вимагаєте той чи інший сертифікат для підтвердження чого Ви його вимагаєте. Встановлена вами вимога є абсолютно абсурдною
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами, здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням законодавства в цілому. Зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних умов, які б порушували Закон та основні принципи здійснення публічних закупівель. Наявність відповідних Сертифікатів, які видаються компетентним органом після комплексної перевірки робіт що виконуються підприємством, в певній мірі підтверджує кваліфікацію Учасника торгів. Оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 23.02.2022 13:04
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: c80acd45591f44bc95428395ac3cdf39
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-17-002499-c.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний замовнику! Тендерна документація оприлюдненої Вами закупівлі містить вимогу про надання «Виданих на ім’я Учасника сертифікатів»: Копію сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Копію сертифікату ISO 37001:2016 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Копію сертифікату ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я і безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Копію сертифікату ДСТУ ISO 23932:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи». Копію сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» Копію сертифікату ISO 28000:2007 «Системи управління безпекою ланцюга постачаннь. Вимоги» Копію сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» Копію сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» Копію сертифікату ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» Копію сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19» Копію сертифікату на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014 Попри, це частина сертифікатів попросту дублюється, зокрема: 1) сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» та сертифікат ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення». 2) сертифікату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування» та сертифікат ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення». 3) сертифікат ISO 45001:2018 «Системи управління охороною здоров’я і безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» та сертифікат ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19» 4) Варто також зазначити, що Сертифікат SA 8000-2014 на систему менеджменту соціальної відповідальності є аналогічним за своїм змістом до Сертифікату ISO 45001:2018, який підтверджує системи впровадження безпеки праці, охорони здоров'я тощо. Приведені сертифікати є практично ідентичними, вимога про надання ідентичних сертифікатів є ні що іншим як дискримінаційною такою, що обмежує коло учасників. Для Вашого відома практично кожен національний стандарт з вказаних Вами вартує в розмірі 15 тис. грн, це тільки вартість проходження аудиту та отримання документів, не беручи до уваги приведення у відповідність підприємства під той чи інший стандарт. Просимо змінити п. 11 таблиці 2 Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі шляхом виключення частини сертифікатів, а саме: 1) Копію сертифікату ДСТУ ISO 16732-1:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» 2) Копію сертифікату ДСТУ 8965:2019«Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення» 3) Копію сертифікату ISO/PAS 45005:2020 «Управління охороною здоров’я та безпекою праці. Загальні рекомендації щодо безпечної роботи під час пандемії COVID-19» 4) Копію сертифікату на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014 Оскільки зазначені стандарти вже підтверджуються сертифікатами ДСТУ ISO 23932:2018, ДСТУ CEN/TS 54-14:2021, ISO 45001:2018. Штучне встановлення додаткових дискримінаційних вимог може свідчити лиш про зацікавлення Замовника в певному учаснику чи/або не розуміння при встановленні тих чи інших критеріїв, в даному випадку розраховуємо на останнє, оскільки в протилежному випадку будемо змушені звернутися до контролюючих органів та розпорядника бюджетних коштів для взяття під контроль цієї процедури закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами, здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням законодавства в цілому. Зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних умов, які б порушували Закон та основні принципи здійснення публічних закупівель. Наявність відповідних Сертифікатів, які видаються компетентним органом після комплексної перевірки робіт що виконуються підприємством, в певній мірі підтверджує кваліфікацію Учасника торгів. Оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 23.02.2022 13:03