• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція міні-футбольного поля зі штучним покриттям по вул. Л. Українки,9 в м. Деражня, Хмельницького району, Хмельницької області

Торги не відбулися

2 121 788.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 609.00 UAH
Період оскарження: 17.02.2022 12:11 - 14.04.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаціні умови

Номер: 856017fbb1064b9aa0c49d677551ee64
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-17-001250-a.b1
Назва: Дискримінаціні умови
Вимога:
Замовником в Додаток 2 (технічна специфікація) до тендерної документації від учасників вимагається: - наявність у виробника покриття міжнародного сертифікату ISO 9001 (надати копію та переклад завірений підписом та печаткою учасника). - наявність в учасника сертифікату ISO 14001:2015(сертифікат системи екологічного менеджменту) (надати копію завірену підписом та печаткою учасника). - наявність в учасника сертифікату ISO 9001:2015(сертифікат системи менеджменту якості) (надати копію завірену підписом та печаткою учасника). Замовник не має право вимагати те що не узаконено Законом. Просимо видалити дискримінаційну вимогу щодо надання - сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, так як відповідно до норм чинного законодавства сертифікація є необовязковою. Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі., А також, дискримінуєте усіх учаників крім виробників. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-яке Товариство може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме роботи, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Систему екологічного управління ISO 14001:2015; цей стандарт стосується безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар., а в нашому випадку роботу Так, застосовуючи сертифікати ISO Замовник встановлює дискримінаційні вимоги до тендерної документації під час проведення закупівлі чим порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. На Ваше звернення повідомляємо наступне. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації самостійно зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищевикладене, Замовником визначено в Додатку 2 до ТД зазначено «Технічні вимоги до покриття», про необхідність надання в складі пропозиції сертифікату ISO 14001:2015(сертифікат системи екологічного менеджменту) (надати копію завірену підписом та печаткою учасника) та сертифікату ISO 9001:2015(сертифікат системи менеджменту якості) (надати копію завірену підписом та печаткою учасника). Керуючись Законом України "Про стандартизацію" та згідно наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародні стандарти ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» та ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління». Вимоги та настанови щодо застосовування» були прийняті у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015), тому вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікатів, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Обидва стандарти є частиною національного законодавства України та їх дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Отже, вимоги які було включено до тендерної документації, щодо надання учасниками сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 та сертифікату екологічного менеджменту ISO 14001:2015 повністю відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та з точки зору їх доступності можуть бути дотримані будь-яким учасником. Крім того, ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Але, з метою залучення в торгах якнайбільше Учасників та забезпечення конкурентного середовища, Замовником буде внесено зміни в тендерну документацію та оприлюднено в порядку та строки, визначені Законом. Дякуємо за взаєморозуміння!
Статус вимоги: Задоволено