• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Засоби індивідуального захисту

Завершена

620 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 100.00 UAH
Період оскарження: 17.02.2022 10:02 - 23.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено

МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ

Номер: a900796a87514565bdacd5e212a0eff7
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-17-000463-a.b1
Назва: МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Вимога:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Комунальне некомерційне підприємство «Бердянський центр первинної медико-санітарної допомоги» Бердянської міської ради в особі уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Дмитра Квасова - було оголошено спрощену закупівлю за номером UA-P-2022-02-17-001681-b на предмет закупівлі: Засоби індивідуального захисту ДК 021:2015: 33190000-8 – Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Проаналізувавши тендерну документацію, нами як компанією, що має намір взяти участь в цій закупівлі, виявлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель та порушують наше право брати участь та перемогти в цій закупівлі з огляду на наступне. Так, в Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі : Засоби індивідуального захисту за кодом ДК 021:2015: 33190000-8 – Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ ) в Таблиці в графах 3 і 6 в колонці «Технічні вимоги» вказано конкретного суб’єкта господарювання – ФОП Бубненко О.В. та виробника RED APPLE MEDIKAL ANONIM SIRKETI. Turkey. Ми вважаємо, що вказавши конкретного суб’єкта господарювання – ФОП Бубненко О.В., фактично постачальника товарів, Замовник наділив цю фізичну особу - підприємця переважним правом та домінуючим положенням в цій закупівлі, позбавивши тим самим інших суб’єктів господарювання можливості перемогти в цій закупівлі та укласти договір. Дії уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Замовника Дмитра Квасова в частині встановлення наведеної вище вимоги до предмета закупівлі порушують один з принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини п’ятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою встановлено, що вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ми вважаємо, що включення такої вимоги в тендерну документацію є встановленням дискримінаційного положення тендерної закупівлі задля відсіювання непотрібної конкуренції. Дії уповноваженої особи Замовника Дмитра Квасова спрямовані на суттєве обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання в оголошеній закупівлі без об’єктивно виправданих на те причин, що є порушенням вимог чинного законодавства. Преамбулою до Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) передбачено, що метою Закону України "Про публічні закупівлі" є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У відповідності до ч. 2 ст. 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Частиною першою статті п’ятої Закону гарантуються принципи здійснення закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 2 ст. 5 вказаного Закону, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. А згідно з положеннями п. 4 ст. 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Таким чином, при здійсненні спрощених закупівель Замовник має дотримуватися основних принципів здійснення закупівель та порядку їх проведення. Зокрема, дотримання принципів закупівель забезпечується, зокрема, через вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товарів, надавачів послуг та виконавців робіт до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Вказану правову позицію висловлено у листі Міністерства економічного розвитку та торгівлі України N 3302-06/31462-06 від 30.09.2016 р. Таким чином, закупівлі здійснюються за можливості взяття участі у них декількох учасників на рівних умовах, тому Замовник не може звужувати коло учасників та не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, зокрема, шляхом створення конкретно визначеному суб`єкту господарювання переважного , домінуючого становища в закупівлі. Тому, в силу вимог Закону, Комунальне некомерційне підприємство «Бердянський центр первинної медико-санітарної допомоги» Бердянської міської ради в особі уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Дмитра Квасова зобов`язане забезпечувати вільний та рівний доступ усіх учасників до участі у оголошеній закупівлі та встановлювати такі умови проведення закупівель, що є недискримінаційними для всіх суб`єктів господарювання. В рішенні Господарського суду Херсонської області від 07 квітня 2021 року по справі № 923/74/21, що залишено в силі постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 12 липня 2021 року у цій справі , суд вказав: «… Застосування спрощеної процедури закупівлі не дає замовнику право, при розгляді пропозицій учасників та визначення переможця спрощеної процедури, довільно тлумачити відповідність таких пропозицій умовам та вимогам, зазначених в Оголошенні». Таким чином, враховуючи те, що положення тендерної документації Замовника містять в опису вищезазначених в Таблиці товарів вказівку на конкретного суб’єкта господарювання - ФОП Бубненко О.В. та конкретного виробника RED APPLE MEDIKAL ANONIM SIRKETI. Turkey, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників та ч. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», ми вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Зазначена вимога в тендерній документації є дискримінаційною відносно нас, як компанії, яка бажає взяти участь в закупівлі, а ставлення Замовника - упередженим, що, на нашу думку, є підставою для внесення змін тендерну документацію шляхом виключення з колонки «Технічні вимоги» Таблиці Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі в графах 3 і 6 Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі : Засоби індивідуального захисту за кодом ДК 021:2015: 33190000-8 – Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні посилання на суб’єкта господарювання - ФОП Бубненко О.В. та RED APPLE MEDIKAL ANONIM SIRKETI. Turkey. Наприкінці, звертаємо увагу уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Замовника Дмитра Квасова, що її дії по включенню в тендерну документацію вищевказаної дискримінаційної вимоги та такої, що обмежує конкуренцію, суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель та суттєво порушують права інших суб’єктів господарювання взяти участь в цій закупівлі. Крім цього, такі дії уповноваженої особи Замовника, які призвели до того, що тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, підпадають під склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-14 КУпАП, санкція якої передбачає накладання штрафу на уповноважену особу Замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Тендерна документація Замовника розроблена на підставі норм Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами) (далі – Закон), а також з дотриманням умов інших Законів і Постанов, які регламентують процес закупівлі за бюджетні кошти, зокрема Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11,01,2011 року №2210-ІІІ, Закону України «Про електронні довірчі послуги», Закону України «Про електронні документи та електронний документооборот» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель тощо. Звертаємо вашу увагу на те, що у своїй діяльності уповноважена особа керується такими принципами здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. А також надає вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Також наголошую на тому, що Замовник самостійно, виходячи із потреби свого закладу , формує предмет закупівлі. Згідно п.3 ч.3 ст. 14 Закону оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону, обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі відповідно до потреби Замовника та специфіки його діяльності. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Відповідно до ч.4 ст.14 Закону України « Про публічні закупівлі» прийом аналогів та/або еквівалентів у пропозиціях учасників є правом замовника, а не обов'язком. Закон не зобов’язує Замовника проводити аналіз наявності або відсутності товару з такими характеристиками у одного чи декількох постачальників. Неспроможність будь-якого потенційного постачальника поставити товари, яких потребує Замовник не є ознакою дискримінації. Замовник жодним чином не обмежує конкуренцію серед учасників. Така вимога є гарантією виконання умов закупівлі, зважаючи на вартість закупівлі, що мінімізує ризики невиконання учасником зобов’язань за договором у разі його укладання. Це є цілком виправданим під час напруженої епідеміологічної ситуації у нашому місті та країні у цілому. Звертаємо увагу, що вказана сфера, для якої створено закупівлю, відноситься до захисту людського життя та здоров’я, що кореспондується зі статті 3 Конституції України: людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а тому якість та придатність мають бути прямо доведені відповідними документами. Особливо при здійсненні заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню , локалізацію та ліквідацію спалахів , епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID 19, спричиненої корона-вірусом SARS-CoV-2. Дані засоби індивідуального захисту(ЗІЗ) використовується госпітальною базою для госпіталізації хворих на COVID 19 для захисту медичних працівників . Згідно Наказу МОЗ України від 28.03.2020р. № 722 Профілактичні заходи необхідні медичним працівникам, щоб захистити себе і запобігти інфікуванню і передачі збудника в закладах охорони здоров'я. До таких заходів, в першу чергу, відноситься використання ЗІЗ – вибір належного типу ЗІЗ та навчання, як його надягати, знімати та утилізувати. Саме тому Замовник не має можливості піддавати ризику медичний персонал та пацієнтів лікарні, змінивши необхідні профілактичні/захисні засоби індивідуального захисту. Ваша вимога підлягає відхиленню Замовником.
Статус вимоги: Відхилено