-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва
Торги не відбулися
350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 500.00 UAH
Період оскарження:
15.02.2022 14:08 - 27.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
370e614a12794bd49ea60e6eab67512d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-15-007496-b.b1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Замовником, Комунальним некомерційним підприємством «Територіальне медичне об’єднання «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Запорізької обласної ради проводяться відкриті торги за закупівлею ДК 021:2015 - 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Натомість, у вимогах до учасника, вказаних у додатку 2 до тендерної документації, вказано про досвід роботи хоча б одного працівника учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності не менше 10 років. Встановлення такого критерію штучно звужує коло учасників, які можуть приймати участь у публічній закупівлі у якості учасника.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» адвокат - фізична особа, яка здійснює адвокатську діяльність на підставах та в порядку, що передбачені цим Законом; адвокатська діяльність - незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.
Основна мета діяльності юриста - представляти інтереси у різних судових та інших органах і консультувати з різних правових питань. Тобто, по своїй суті юрисконсульт, юрист та адвокат є правниками, тобто фахівцями, котрі мають професійні правові знання у галузі юридичних наук, законодавства і практики його застосування.
Окрім того, встановлення замовником такого критерію, як досвід роботи саме в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу є також дискримінаційною умовою, оскільки досвід роботи правника на підприємстві не свідчить про можливе неналежне виконання послуги з юридичного консультування та юридичного представництва.
Відповідно до ч. 2 ст. 55 Господарського кодексу України господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.
Згідно з ч. 1 та ч. 3 ст. 83 Цивільного кодексу України юридичні особи можуть створюватися у формі товариств, установ та в інших формах, встановлених законом. Установою є організація, створена однією або кількома особами (засновниками), які не беруть участі в управлінні нею, шляхом об'єднання (виділення) їхнього майна для досягнення мети, визначеної засновниками, за рахунок цього майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 62 Господарського кодексу України підприємство - самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.
Як адвокатом, так і юристом, і юрисконсультом надається юридичне консультування та здійснюється юридичне представництво незалежно від форм власності суб’єктів господарювання. Тобто, послуги, які є предметом цієї закупівлі охоплюють і адвокатську діяльність, здійснення якої регламентоване Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».
Також, є дискримінаційною вимога замовника щодо досвіду роботи не менше 10 років, оскільки з тендерної документації не зрозуміло, чому саме такий встановлений строковий критерій для учасників закупівлі? Відсутне будь-яке обґрунтування встановлення саме такого строку досвіду роботи.
Таким чином, зазначені вимоги замовника у тендерній документації покликані для створення перешкод шляхом штучного звуження кола учасників, а також з метою допущення до участі наперед визначеного суб’єкта. Звертаємо увагу, що встановлення дискримінаційних вимог до учасників тендерної закупівлі, є діями щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим учасникам закупівлі, що, в свою чергу, порушує принцип добросовісної конкуренції та недискримінації учасників при проведенні процедури закупівлі, що прямо заборонено законодавством у сфері публічних закупівель.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищезазначене, замовник повинен усунути наведені порушення та внести зміни до тендерної документації в цій частині шляхом включення до досвіду роботи хоча б одного працівника учасника/або керівника досвід роботи юрисконсультом, юристом та адвокатом в установах, закладах, організаціях та підприємствах незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.02.2022 21:15
Вирішення:
Замовником детально вивчену вимогу про внесення змін до тендерної документації, а саме до вимог до учасника, вказаних у додатку 2 до тендерної документації, щодо досвіду роботи хоча б одного працівника учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності не менше 10 років.
За наслідком розгляду даної вимоги, Замовник прийняв рішення про її відхилення враховуючи наступне.
Встановлення такої кваліфікаційної вимоги як досвід роботи хоча б одного працівника учасника/або керівника юрисконсультом в установах, закладах, організаціях незалежно від форм власності будь-якого типу діяльності не менше 10 років, спрямована на досягнення мети отримання належних та якісних послуг з юридичного консультування та юридичного представництва виходячи з роду діяльності Замовника. Вказана вимога свідчить про наявний досвід діяльності Виконавця та його кваліфікованість.
Ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо встановлює, що тендерна документація може містити і іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Слід зауважити, що вказані в тендерній документації кваліфікаційні критерії забезпечать участь у закупівлі досвідчених учасників, що дозволить отримати належну якість та своєчасність надання та виконання юридичних послуг. Відповідність учасників зазначеним в тендерній документації критеріям є ознакою компетентності та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов’язань учасником.
Замовник вважає, що саме відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника впливає на строки надання послуг, якість надання послуг або взагалі унеможливлює їх виконання.
Вимоги щодо підтвердження учасника вищевказаним кваліфікаційним критеріям не є дискримінаційними для учасників, які мають необхідний досвід та спроможні здійснити усі необхідні заходи для успішного досягнення результату, і які дають захист від недобросовісних учасників та створюють необхідні умови для якісного та професійного виконання послуг.
Крім того, вказані вимоги щодо підтвердження учасника вищевказаним кваліфікаційним критеріям не суперечать, а навпаки узгоджуються з нормами Закону України «Про публічні закупівлі».
Підсумовуючи викладене, Тендерна документація Замовника не містить вимог, які б обмежували конкуренцію та призводили б до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено