-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Страхові послуги (Страхування транспортних засобів)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2022-01-04-000660-b, згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Страхування транспортних засобів». Джерело фінансування: Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства).
Завершена
366 811.36
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 668.11 UAH
мін. крок: 1% або 3 668.11 UAH
Період оскарження:
15.02.2022 11:38 - 28.02.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Додаткова вимога
Номер:
e6c5dee76db842d2894fb3a2774dd320
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-15-004359-b.c2
Назва:
Додаткова вимога
Вимога:
Доброго дня.
26.04.2022 17:24 Замовником надано відповідь на вимогу Учасника про усунення порушення, а саме про незгоду учасника ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" щодо відхилення його тендерної пропозиції за предметом закупівлі «Страхові послуги (Страхування транспортних засобів), оголошення UA-2022-02-15-004359-b.
Відхилення як і додаткова інформація причини невідповідності тендерної пропозиції Учасника умовам тендерної документації, не ґрунтується на чинному законодавстві, а саме:
1. Щодо наявності в учасника заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) Учасник наголошує, що не тільки не мав але й не має, більше того має авансові платежі із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Надана Учасником інформація не тільки на дату подання тендерної пропозиції, а й протягом всього терміну дії тендерної пропозиції, що включає період розгляду тендерної пропозиції та дату визначення переможця процедури закупівлі підтверджувала ВІДСУТНІСТЬ ЗАБОРГОВАНОСТІ із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Крім того, у зв’язку із прийняттям Верховною Радою України 15 березня 2022 року Закону України № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» змінено встановлений Податковим кодексом України (далі – Кодекс) порядок сплати податків зборів.
Зміни, що прийняті у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, передбачають, що тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб.
Не зважаючи на вказане Учасником, земельний податок сплачено, що підтверджується платіжним дорученням від 22.03.2022 (копія в додатку).
В свою чергу, сплата Учасником всіх податків і зборів (навіть тих від які скасовані чи припинені) не впливає на своєчасне опрацювання, у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Державною податковою службою України, поданих декларацій та сплачених обов’язкових платежів і зорів, та не впливає на некоректність даних які відображає, чи не може відобразити Державна податкова служба України.
Вказане не є доказом порушення САМЕ Учасником умов.
Та в свою чергу свідчить про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, зазначених у статті 17 Закону .
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, таким чином, інформацію яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель перевіряється замовником самостійно.
При цьому Замовником самостійно здійснено перевірку інформації стосовно наявності/відсутності у вказаного учасника заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) через веб-портал Державної податкової служби України, ОДНАК НЕВРАХОВАНО, що у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, дана інформація веб-порталі Державної податкової служби України, відображається недостовірно.
Ураховуючи зазначене, Замовником НЕ ПРАВОМІРНО відхилено тендерну пропозицію ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" в частині невідповідності його тендерної пропозицій статті 17 Закону.
2. Щодо ненадання Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
ВКАЗАНІ ВИСНОВКИ Замовника Є ПОМИЛКОВИМИ, дискримінаційними.
Учасником надано та є у Учасника є діючі ліцензія.
Вказана обставина підтверджується Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 18.09.2018 № 1651, яким підтверджено наявність зокрема і Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) в частині проведення добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
Законом України від 26.11.2015 № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (із змінами), внесено зміни до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», які набрали чинності 01.01.2017, згідно з якими орган ліцензування не видає ліцензії на паперовому носії.
НАГОЛОШУЄМО, що наразі вся інформація, ЗОКРЕМА РЕЄСТРИ у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ, (https://kis.bank.gov.ua/ ) обмежені в доступі для всіх не тільки для замовника, з незалежних від Учасника обставин, вплив на які Учасник не має.
ПРИ ЦЬОМУ, при здійсненні оцінки Замовника з урахуванням обмеження доступу мав керуватися положеннями Постанови Національного банку України від 06.03.2022 № 39 «Про врегулювання діяльності учасників ринку небанківських фінансових послуг, небанківських фінансових груп, учасників платіжного ринку, колекторських компаній та юридичних осіб, які отримали ліцензію на надання банкам послуг з інкасації» (ізз змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 61 від 23.03.2022, № 66 від 30.03.2022, № 77 від 20.04.2022), відповідно до яких Національний банк протягом дії воєнного стану в Україні надає на письмові запити державних органів, органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб інформацію з реєстрів та переліків.
Ураховуючи вищезазначене, Замовником НЕПРАВОМІРНО прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" в частині відсутності підтвердження в учасника діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
НАРАЗІ у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та обмеженнями в доступі до реєстрів, зокрема до реєстрів Національного Банку України у замовника наявна була та є можливість перевірити наявність у учасника Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного) та термін її дії.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом застосування Замовником положень ст. ст. 26, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», для усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель УТОЧНЕНИХ або нових документів в електронній системі закупівель (щодо підтвердження відсутності заборгованості та щодо наявності ліцензії ).
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжка податок на землю.pdf 28.04.2022 14:17
- post_77.pdf 28.04.2022 14:17
- post_77.pdf.p7s 28.04.2022 14:17
- 39_КП_77.pdf 28.04.2022 14:17
Дата подачі:
28.04.2022 14:17
Вирішення:
Доброго дня, шановний учасник!
Відповідно до частини третьої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовником вже надано 26.04.2022 року додаткову інформацію ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації по закупівлі «Страхові послуги (Страхування транспортних засобів)», оголошення UA-2022-02-15-004359-b, а саме:
1. Щодо наявності в учасника заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)
Відповідно до абзацу 4 підпункту 1.3. пункту 1 «Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник поданням своєї тендерної пропозиції інформує замовника, що він (учасник), зокрема підтверджує відсутність підстав у замовника щодо відмови в участі у процедурі закупівлі та/або відхилення тендерної пропозиції учасника, зазначених у статті 17 та частині п’ятнадцятій статті 29 Закону, тобто підтверджує про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, зазначених у статті 17 Закону не тільки на дату подання тендерної пропозиції, а й протягом всього терміну дії тендерної пропозиції, що включає період розгляду тендерної пропозиції та дату визначення переможця процедури закупівлі.
При цьому відповідно до частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо, зокрема учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Оскільки, замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, таким чином, інформацію яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель перевіряється замовником самостійно.
Наразі, одним із джерел публічної інформації, що є доступним в електронній системі закупівель є веб-порталу Державної податкової служби України.
Таким чином, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" та в день прийняття рішення 18.04.2022 року щодо відповідності/невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, в тому числі частині першій статті 17 Закону, замовником перевірено інформацію стосовно наявності/відсутності у вказаного учасника заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) через веб-портал Державної податкової служби України, доступ до якого є вільним для всіх бажаючих, та з’ясовано, що у вказаного учасника наявний податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого учасника (платника) станом від 17.04.2022 року, що підлягає відхиленню тендерної пропозиції, як таку що не відповідає вимогам тендерної документації та статті 17 Закону.
Крім того, відповідно до відомостей веб-порталу Державної податкової служби України у вказаного учасника наявний податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого учасника (платника) станом від 20.04.2022 року, що свідчить про невідповідність тендерної пропозиції вказаного учасника на день прийняття рішення замовником щодо відхилення його тендерної пропозиції та підтверджує правомірність дій замовника.
Також, учасником не надано інформацію, яка підтверджує здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Ураховуючи зазначене, замовником правомірно відхилено тендерну пропозицію ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" в частині невідповідності його тендерної пропозицій статті 17 Закону.
2. Щодо ненадання Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
Відповідно до підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації замовником вимагалося надати: скановану копію/-ї діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), виданої учаснику органом ліцензування. Учасник, в разі наявності зазначеного документу у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, учасник може надати посилання на його розташування. Учасник має право завантажити таку Ліцензію в складі документів тендерної пропозиції.
На виконання вказаної вимоги учасником не надано у складі тендерної пропозиції скановану копію/-ї діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), виданої учаснику органом ліцензування.
При цьому учасником надана довідка щодо ліцензії на право провадження страхової діяльності від 02.03.2022 року № 740-тд, яка містить посилання (https://kis.bank.gov.ua/Home/SrchViewLic/20000032574) щодо розміщення вказаного документу у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких повинен бути вільний, але наразі посилання, зазначене у довідці - недоступне для перегляду, тому відсутня можливість здійснити перевірку, наданої учасником інформації щодо підтвердження наявності в нього Ліцензії та терміну її дії, оскільки доступ до даного реєстру знаходиться під паролем, а в замовника відсутня можливість проведення реєстрації для подальшого його перегляду.
При цьому, наданий учасник в складі тендерної пропозиції документ, а саме Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 18.09.2018 № 1651 «Про видачу ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)», відповідно до якого прийнято рішення про видачу учаснику, зокрема Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), зокрема в частині проведення добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), водночас Розпорядження не підтверджує наявність цієї Ліцензії в учасника на час проведення процедури закупівлі, а саме під час розгляду його тендерної пропозиції. Також серед наданих документів та інформації відсутня інформація щодо терміну дії такої Ліцензії.
Таким чином, учасником не надано діючу Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), а надане посилання (https://kis.bank.gov.ua/Home/SrchViewLic/20000032574) щодо розміщення вказаного документу у відкритих єдиних державних реєстрах наразі недоступне для перегляду.
Ураховуючи наведене, у замовника відсутня можливість перевірити наявність в учасника Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного) та термін її дії.
Також повідомляємо, після початку військової агресією Російської Федерації проти України учасник процедури закупівлі ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" не звертався до замовника щодо надання роз’яснень вимог тендерної документації та способу надання підтверджуючих документів та/або з вимогою про внесення змін до тендерної документації, в частині, зокрема підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації.
Оскільки вказана закупівля оголошена до ведення 24.02.2022 року в Україні воєнного стану (Указ Президента України № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”) та до прийняття постанови Кабінету Міністрів України № 169 від 28.02.2022 року «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» у зв’язку з цим зазначена закупівля здійснюється у порядку та у спосіб, що визначений Законом України «Про публічні закупівлі» та відповідно до вимог тендерної документації.
Крім того, додатково інформуємо, що до компетенції та функцій замовника не відноситься ведення, внесення та наповнення інформацією електронних ресурсів, а також здійснення контролю за роботою інформаційних електронних ресурсів на яких розміщена публічна інформація, в тому числі відкритих єдиних державних реєстрів, веб-порталів державних органів та інше, тому щодо неналежної роботи зазначених вище інформаційних електронних ресурсів, веб-порталів державних органів та розміщеної інформації, яка зображена на таких ресурсах, учасник повинен безпосередньо звертатися до уповноважених органів на яких покладено обов’язок здійснення вищезазначених функцій.
Також зазначаємо, що частиною шістнадцятою статті 29 Закону передбачена інформація та документи у разі невідповідності яких замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель. Інформація та документи щодо яких замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей є документи та інформація: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Разом з цим, наявність в учасника заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) та відсутності при цьому підтвердження про здійснення учасником заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості є підставою для відхилення тендерної пропозиції. Крім того, надання підтвердження щодо наявності в учасника діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного) не відноситься до інформації та документів, що підлягає виправленню учасником протягом 24 години.
Ураховуючи вищезазначене, замовником правомірно прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС", оскільки в день розгляду та прийняття рішення в учасника наявна заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), що не відповідає статті 17 Закону та відсутнє підтвердження щодо наявності в учасника діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Номер:
7c07b5390cb346b2a7c5faafaaf165f0
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-15-004359-b.a1
Назва:
Оскарження рішення про дискваліфікацію
Вимога:
Порушення при відхиленні тендерної пропозиції Учасника, яка відповідає встановленим Замовником вимога тендерної документації
Шановний Замовник!
Відповідно до Протоколу № 22/П/008-р-1 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ АТ «Укртрансгаз» від «18» квітня 2022 року, вбачається, тендерна пропозиція учасника ПрАТ «ПТ «ЄВРОПОЛІС» (код ЄДРПОУ 21510644) відхиляється у зв’язку з тим, що:
- в порушення абзацу 4 підпункту 1.3. пункту 1 «Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації в учасника наявний податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого учасника (платника) відповідно до відомостей веб-порталу Державної податкової служби України станом на 17.04.2022 року, що не відповідає вимога тендерної документації.
- на виконання підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації учасником не надано у складі тендерної пропозиції скановану копію/-ї діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), виданої учаснику органом ліцензування. При цьому учасником надана довідка щодо ліцензії на право провадження страхової діяльності від 02.03.2022 року № 740-тд, яка містить посилання (https://kis.bank.gov.ua/Home/SrchViewLic/20000032574) щодо розміщення вказаного документу у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких повинен бути вільний, але наразі посилання, зазначене у довідці - недоступне для перегляду, тому відсутня можливість здійснити перевірку, наданої учасником інформації щодо підтвердження наявності в нього Ліцензії та терміну її дії, оскільки доступ до даного реєстру знаходиться під паролем, а в замовника відсутня можливість проведення реєстрації для подальшого його перегляду».
З вказаним погодитись, не можливо.
По перше, щодо висновків Замовники про порушення абзацу 4 підпункту 1.3. пункту 1 «Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації в учасника наявний податковий борг. Учасник з такими доводами, висновками Замовника, що в учасника наявний податковий борг, не погоджується вважає їх безпідставними та необґрунтованими з урахуванням наступного:
Відповідно до абзацу 4 підпункту 1.3. пункту 1 «Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що поданням своєї тендерної пропозиції учасник інформує замовника, що він (учасник), зокрема підтверджує відсутність підстав у замовника щодо відмови в участі у процедурі закупівлі та/або відхилення тендерної пропозиції учасника, зазначених у статті 17 та частині п’ятнадцятій статті 29 Закону;
Так, Учасником на виконання «Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» надано лист гарантія від 02.03.2022 №733-тд про відсутність підстав відмови Замовником Учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст. 17 Закону, зокрема і щодо відсутності заборгованості зі сплати податків та зборів.
При цьому, Замовник зазначає, що відповідно до відомостей веб-порталу Державної податкової служби України станом на 17.04.2022, у Учасника наявний податковий борг.
Учасник наголошує, що як станом на 02.03.2022 дату подання Тендерної пропозиції та документів передбачених тендерною документацією, так і станом 17.04.2022 на дату оцінки такий борг відсутній.
На вказані дати Учасником сплачені всі податки та збори (обов’язкові платежі) у строки визначені чинним податковим законодавством і у органів державної податкової служби НЕ виникло право податкової застави на майно такого учасника (платника). При цьому вказані доводи Замовника не ґрунтуються на належних доказах.
В свою чергу, не своєчасне опрацювання у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Державною податковою службою України, поданих декларацій та сплачених обов’язкових платежів і зорів, після 02.03.2022 (дати подання тендерної пропозиції та відповідних документів у складі тендерної пропозиції) не свідчить про наявність підстав вважати, що у Учасника наявний податковий борг.
Крім того, у зв’язку із прийняттям Верховною Радою України 15 березня 2022 року Закону України № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» змінено встановлений Податковим кодексом України (далі – Кодекс) порядок сплати податків зборів.
Так, зміни, що прийняті у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, передбачають, що тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб.
Не зважаючи на вказане Учасником, земельний податок сплачено, що підтверджується платіжним дорученням від 22.03.2022 (копія в додатку).
Відповідно до інформації з __________________ заборгованість зі сплати податків та зборів відсутня.
Вказане свідчить про відсутність порушень абзацу 4 підпункту 1.3. пункту 1 «Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
По друге, щодо висновків Замовники в частині невиконання Учасником підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації учасником не надано у складі тендерної пропозиції скановану копію/-ї діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), виданої учаснику органом ліцензування.
Замовник зазначає, що учасником надана довідка щодо ліцензії на право провадження страхової діяльності від 02.03.2022 року № 740-тд, яка містить посилання (https://kis.bank.gov.ua/Home/SrchViewLic/20000032574) щодо розміщення вказаного документу у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких повинен бути вільний, але наразі посилання, зазначене у довідці - недоступне для перегляду, тому відсутня можливість здійснити перевірку, наданої учасником інформації щодо підтвердження наявності в нього Ліцензії та терміну її дії, оскільки доступ до даного реєстру знаходиться під паролем, а в замовника відсутня можливість проведення реєстрації для подальшого його перегляду.
Відповідно до підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації, зазначена Інша інформація, яка вимагається замовником у відповідності до ч. 3 ст. 22 Закону, зокрема сканована копія/-ї діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), виданої учаснику органом ліцензування*****.
Учасник, в разі наявності зазначеного документу у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, може надати посилання на його розташування. Учасник має право завантажити таку Ліцензію в складі документів тендерної пропозиції.
Учасник зауважує, що Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного) наявна у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, а тому на виконання підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації Учасником було надано посилання на розташування.
Відповідна ліцензія Учасника наявна у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною, І ЛИШЕ у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на сьогодні доступ є обмеженим, з незалежних від Учасника обставин.
При цьому, Учасник в складі Тендерної пропозиції завантажив документ, а саме Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 18.09.2018 № 1651, яким підтверджено наявність зокрема і Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) в частині проведення добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
Законом України від 26.11.2015 № 835-VIII «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (із змінами), внесено зміни до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», які набрали чинності 01.01.2017, згідно з якими орган ліцензування не видає ліцензії на паперовому носії.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Учасник, вважає вказану відхилення, дії, рішення Замовника, протиправними, такими, що не ґрунтуються на дійсних обставинах справи, суперечать їм , не ґрунтується на положеннях та вимогах Закону України «Про публічні закупівлі» та Тендерної документації, є такими, що порушують права та охоронювані інтереси Учасника, з урахуванням наступного.
Вказані вище доводи свідчить про виконання і дотримання умов, вимог Замовника вказаних в Тендерній документації та про відсутність підстав для застосування абзацу 2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону (не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону) до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону (не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства) для відхилення тендерної пропозиції Учасника.
Вказані дії та рішення Замовника в сукупності призвели до порушення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено, що Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено, що Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – неправомірно відхиливши Пропозицію Учасника з підстав, наведених у Протоколі № 22/П/008-р-1 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ АТ «Укртрансгаз» від «18» квітня 2022 року на підставі вимог статті 31 Закону, Замовник порушив право Учасника на об'єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції.
Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Учасника можуть бути захищені шляхом застосування Замовником положень ст. ст. 26, 29 Закону України «Про публічні закупівлі», для усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель.
Наголошуємо, що вказані невідповідності виникли, у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, та у зв’язку з тим, що доступ до відповідних ресурсів СТАВ обмеженим щодо ліцензії на право провадження страхової діяльності, некоректним щодо відсутності заборгованості зі сплати податків та зборів з незалежних від Учасника обставин. При цьому у Учасника відсутня заборгованість зі сплати податків та зборів та є ліцензія на право провадження страхової діяльності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.04.2022 16:27
Вирішення:
Доброго дня.
21.04.2022 року через електронну систему закупівель до замовника надійшла вимога про усунення порушення, а саме про незгоду учасника ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" щодо відхилення його тендерної пропозиції за предметом закупівлі «Страхові послуги (Страхування транспортних засобів), оголошення UA-2022-02-15-004359-b.
Ураховуючи частину третю статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) замовник надає додаткову інформацію ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" про причини невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, а саме:
1. Щодо наявності в учасника заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)
Відповідно до абзацу 4 підпункту 1.3. пункту 1 «Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник поданням своєї тендерної пропозиції інформує замовника, що він (учасник), зокрема підтверджує відсутність підстав у замовника щодо відмови в участі у процедурі закупівлі та/або відхилення тендерної пропозиції учасника, зазначених у статті 17 та частині п’ятнадцятій статті 29 Закону, тобто підтверджує про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, зазначених у статті 17 Закону не тільки на дату подання тендерної пропозиції, а й протягом всього терміну дії тендерної пропозиції, що включає період розгляду тендерної пропозиції та дату визначення переможця процедури закупівлі.
При цьому відповідно до частини першої статті 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо, зокрема учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Оскільки, замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, таким чином, інформацію яка міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель перевіряється замовником самостійно.
Наразі, одним із джерел публічної інформації, що є доступним в електронній системі закупівель є веб-порталу Державної податкової служби України.
Таким чином, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" та в день прийняття рішення 18.04.2022 року щодо відповідності/невідповідності його тендерної пропозиції умовам тендерної документації, в тому числі частині першій статті 17 Закону, замовником перевірено інформацію стосовно наявності/відсутності у вказаного учасника заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) через веб-портал Державної податкової служби України, доступ до якого є вільним для всіх бажаючих, та з’ясовано, що у вказаного учасника наявний податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого учасника (платника) станом від 17.04.2022 року, що підлягає відхиленню тендерної пропозиції, як таку що не відповідає вимогам тендерної документації та статті 17 Закону.
Крім того, відповідно до відомостей веб-порталу Державної податкової служби України у вказаного учасника наявний податковий борг та відповідно до пункту 88.2 статті 88 Податкового кодексу України у органів державної податкової служби виникло право податкової застави на майно такого учасника (платника) станом від 20.04.2022 року, що свідчить про невідповідність тендерної пропозиції вказаного учасника на день прийняття рішення замовником щодо відхилення його тендерної пропозиції та підтверджує правомірність дій замовника.
Ураховуючи зазначене, замовником правомірно відхилено тендерну пропозицію ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" в частині невідповідності його тендерної пропозицій статті 17 Закону.
2. Щодо ненадання Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
Відповідно до підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації замовником вимагалося надати: скановану копію/-ї діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), виданої учаснику органом ліцензування. Учасник, в разі наявності зазначеного документу у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, учасник може надати посилання на його розташування. Учасник має право завантажити таку Ліцензію в складі документів тендерної пропозиції.
На виконання вказаної вимоги учасником не надано у складі тендерної пропозиції скановану копію/-ї діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), виданої учаснику органом ліцензування.
При цьому учасником надана довідка щодо ліцензії на право провадження страхової діяльності від 02.03.2022 року № 740-тд, яка містить посилання (https://kis.bank.gov.ua/Home/SrchViewLic/20000032574) щодо розміщення вказаного документу у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких повинен бути вільний, але наразі посилання, зазначене у довідці - недоступне для перегляду, тому відсутня можливість здійснити перевірку, наданої учасником інформації щодо підтвердження наявності в нього Ліцензії та терміну її дії, оскільки доступ до даного реєстру знаходиться під паролем, а в замовника відсутня можливість проведення реєстрації для подальшого його перегляду.
При цьому, наданий учасник в складі тендерної пропозиції документ, а саме Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 18.09.2018 № 1651 «Про видачу ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів)», відповідно до якого прийнято рішення про видачу учаснику, зокрема Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів), зокрема в частині проведення добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), водночас Розпорядження не підтверджує наявність цієї Ліцензії в учасника на час проведення процедури закупівлі, а саме під час розгляду його тендерної пропозиції. Також серед наданих документів та інформації відсутня інформація щодо терміну дії такої Ліцензії.
Таким чином, учасником не надано діючу Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного), а надане посилання (https://kis.bank.gov.ua/Home/SrchViewLic/20000032574) щодо розміщення вказаного документу у відкритих єдиних державних реєстрах наразі недоступне для перегляду.
Ураховуючи наведене, у замовника відсутня можливість перевірити наявність в учасника Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного) та термін її дії.
Також повідомляємо, після початку військової агресії Російської Федерації проти України учасник процедури закупівлі ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" не звертався до замовника щодо надання роз’яснень вимог тендерної документації та способу надання підтверджуючих документів та/або з вимогою про внесення змін до тендерної документації, в частині, зокрема підпункту 8.1. пункту 8 Розділу І Додатку ІІ до тендерної документації.
Оскільки вказана закупівля оголошена до ведення 24.02.2022 року в Україні воєнного стану (Указ Президента України № 64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні”) та до прийняття постанови Кабінету Міністрів України № 169 від 28.02.2022 року «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» у зв’язку з цим зазначена закупівля здійснюється у порядку та у спосіб, що визначений Законом України «Про публічні закупівлі» та відповідно до вимог тендерної документації.
Ураховуючи вищезазначене, замовником правомірно прийняте рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ПРАТ "ПТ "ЄВРОПОЛІС" в частині відсутності підтвердження в учасника діючої Ліцензії на право провадження добровільного страхування наземного транспорту (крім залізничного).
Статус вимоги:
Не задоволено