• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бухгалтерські та аудиторські послуги. Послуги з аудиторської перевірки за 2021р., 2022р., огляду проміжної фінансової звітності, інших послуг в ході збільшення статутного капіталу

Торги не відбулися

1 710 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 100.00 UAH
Період оскарження: 14.02.2022 15:48 - 26.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про усунення дискримінаційних умов

Номер: 49df1150208b470d95bb7a7fc8199872
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-14-011936-b.c1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Відповідно до пункту 1.3. Додатку 6. розділу Кваліфікаційна умова Документації Замовник встановив кваліфікаційну вимогу щодо наявності в учасника: на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, у складі тендерної пропозиції надає сканкопії сертифікатів. Що підтверджують членство не менше як 15 працівників Учасника, наведених в довідці, в одній з таких міжнародних організацій Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Зараховується кількість персоналу лише за документами, що підтверджують їх членство: Member of the Association , Certificate of Membership, Fellow Member of the Association. Проте вищезазначена вимога є дискримінаційною і такою що звужує коло потенційних учасників. Оскільки наше підприємство вже надавало аналогічні послуги замовнику і успішно виконало умови договору. Таким чином включення замовником умов що, підтверджують членство не менше як 15 працівників Учасника, наведених в довідці, в одній з таких міжнародних організацій Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів(АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW)., є надмірними порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання умов договору про закупівлю. Включаючи дискримінаційні вимоги до умов замовник навмисно, або необґрунтовано звужує коло потенційних учасників. Також слід заначити що, Відповідно до ч. 1. ст 2 Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність“ цей Закон поширюється на аудиторів, суб’єктів господарювання незалежно від форми власності та виду діяльності, органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Відповідно до ч.1, ст. 3 Закону Аудиторська діяльність регулюється цим Законом, іншими нормативно-правовими актами та міжнародними стандартами аудиту. У разі якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що містить цей Закон, застосовуються правила міжнародного договору. Відповідно до ч.4 ст.23 Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність” достатній рівень кваліфікації та досвіду аудиторів і персоналу, який залучається до надання послуг відповідно до міжнародних стандартів аудиту. В суб’єкті аудиторської діяльності за основним місцем роботи має працювати не менше трьох аудиторів. При наданні послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес (крім тих, що відповідають критеріям малого підприємства), за основним місцем роботи має працювати не менше п’яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань, затверджується Радою нагляду; Отже, Замовник необґрунтовано, на порушення вимог ч. 4 ст. 23 Закону України “Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність “вимагає від учасників даної закупівлі наявність : на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації ,які мають знання та досвід, у складі тендерної пропозиції надає сканкопії сертифікатів. Що підтверджують членство не менше як 15 працівників Учасника, наведених в довідці, в одній з таких міжнародних організацій Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів(АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Зараховується кількість персоналу лише за документами ,що підтверджують їх членство: Member of the Association , Certificate of Membership, Fellow Member of the Association. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене просимо Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Дякуємо за запитання. ПрАТ «Експортно-кредитне агентство» (далі – Товариство) створене Кабінетом Міністрів України відповідно з метою стимулювання експорту товарів (робіт, послуг) українського походження. Товариство надає послуги у тому числі із страхування експортних кредитів та зовнішньоекономічних договорів (контрактів) від комерційних та некомерційних ризиків. Товариство провадить свою діяльність відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства", Закону України «Про забезпечення масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту» (далі - Закон), інших законодавчих актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні визначає Закон України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" (далі - Закон), який регулює відносини, що виникають при провадженні аудиторської діяльності, та дія якого поширюється на аудиторів, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та виду діяльності, органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Особливості проведення обов'язкового аудиту та аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, визначено розділом VI Закону. Зокрема, статтею 23 Закону встановлено вимоги до внутрішньої організації суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності. Відповідно до частини першої статті 29 Закону суб'єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності призначається вищим органом управління відповідно до законодавства та установчих документів, зокрема загальними зборами акціонерного товариства, загальними зборами учасників, засновником у недержавних унітарних підприємствах, органом управління за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, державних (комунальних) підприємств та господарських товариств, у яких державі належить 100 відсотків акцій (часток, паїв) статутного капіталу. Призначеним для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності може бути суб'єкт аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим Законом, та включений до відповідного розділу Реєстру. Крім того, з метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено право замовника включити у тендерну документацію кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до законодавства, які він визнає необхідними для виконання мети, цілей та завдань здійснення господарської діяльності замовника. Для проведення відкритих торгів Товариство, розробило критерії відбору суб'єктів аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності Товариства, які затверджені рішенням правління Товариства. Вказані вимоги містять критерії, які відповідають законодавству та враховують особливості діяльності Товариства, рівень відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності тощо. Так Товариство відповідно до Закону надає послуги із страхування, що притаманні виключно експортно-кредитним агентствам, від специфічних ризиків, зокрема комерційних та некомерційних, страхування прямих інвестицій з України. Для забезпечення фінансової стійкості Товариства, у частині зменшення ризику виконання обов’язків Товариством за страховими договорами у разі настання страхового випадку (власне утримання) та збільшення лімітів при формуванні страхового портфелю (надання послуг із страхування) буде здійснюватися перестрахування таких ризиків. Перестрахування це передача (страхування) частини своїх обов’язків перед страхувальником до іншого страховика (перестраховика). Виходячи з надання послуг Товариством із страхування специфічних лише для експортно-кредитних агентств ризиків такі ризики перестраховуються у спеціалізованих міжнародних страхових компаніях. При здійсненні такого перестрахування та формування тарифу для Товариства міжнародні страхові компанії беруть до уваги не тільки ризик країни інвестування або іноземного покупця товарів, робіт та послуг українського походження, а й незалежний міжнародний кредитний рейтинг Товариства та його фінансовий стан (за фінансовою звітністю). Міжнародний кредитний рейтинг Товариства заплановано отримати у визнаних міжнародних рейтингових агентствах як Fitch, Moody’s та S&P, вимогами та рекомендаціями яких визначено обов’язковий аудит фінансової звітності, складеної за МСФЗ, визнаними аудиторськими компаніями світу за переліком Tier 1 та Tier 2. Тому вимоги Товариства щодо кваліфікації аудиторів містять критерії, що відповідають вимогам (умовам) визнаних міжнародних компаній до аудитора та відповідно аудиту, що планується. Товариство встановлює прозорі та недискримінаційні критерії відбору, виходячи з власних потреб, та встановлює кваліфікаційні вимоги щодо наявності працівників суб’єкта аудиторської діяльності, визначаючи достатній рівень кваліфікації для надання якісних аудиторських послуг на максимально високому професійному рівні відповідно до Міжнародних стандартів аудиту. Ст. 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» встановлює вимоги до внутрішньої організації суб’єкта аудиторської діяльності, який має право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності, але цим законом не визначена гранична кількість працівників, які можуть бути залучені до аудиту, відповідно, зазначена кількість працівників у вимогах замовника закупівлі є правомірною. Звертаємо увагу, що рішення Ради нагляду за аудиторською діяльністю мають рекомендаційний характер, Міжнародні стандарти аудиту також не мають переважної сили щодо законодавчого чи нормативного акта, який регулює аудит фінансової звітності (А.57 Характер МСА параграф 18). Вважаємо, що вимога замовника ПрАТ «Експортно-кредитне агентство», зазначена в тендерній документації про кількість працівників та їх кваліфікацію відповідає спеціальному закону в сфері аудиту – Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» і спеціальному закону в сфері публічних закупівель – Закону України «Про публічні закупівлі», тому підстав для внесення змін до кваліфікаційних критеріїв не вбачається, а вимоги учасника не підлягають задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.02.2022 15:58