• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Витратні матеріали для оргтехніки

Торги не відбулися

2 840 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 200.00 UAH
Період оскарження: 14.02.2022 15:37 - 26.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено

щодо усунення дискримінаційної умови

Номер: a8b136a1b49c445b99863757b245fa9b
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-14-011532-b.c1
Назва: щодо усунення дискримінаційної умови
Вимога:
Шановний Замовнику, ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2022-02-14-011532-b, за предметом 30120000-6: Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку, та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. Згідно Додатку 4 до Тендерної документації встановлено вимогу до учасників: «Картридж має бути новим (не відновленим) та входити до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним). На підтвердження цього, учасником надається авторизаційний лист від виробника друкуючих пристроїв Brother, Canon та НР, виписаний на учасника з вказанням ідентифікатора закупівлі». З даною вимогою Тендерної документації Замовника не погоджуємося виходячи з наступного. Так, відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – «Закон») у тендерній документації зазначаються такі відомості один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, яка оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Згідно з приписами частини 1 статті 23 Закону зазначається, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Частиною 3 зазначеного Закону передбачено, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Частиною 5 статті 23 Закону вказано, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Діюче законодавство України передбачає можливість самостійного здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «авторизаційний лист від виробників друкуючих пристроїв Brother, Canon та НР» ставить учасників Торгів у залежність від взаємовідносин з виробниками. Відсутність «листів від виробників друкуючих пристроїв Brother, Canon та НР», ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває в особи, що пропонуватиме його на торгах. Згідно з положенням статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Відповідно до положень статті 5 та пункту 4 статті 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку (ст. 42 Господарського кодексу України). Чинне законодавство не встановлює обмежень щодо вільного обігу товарів та обов’язку компанії-виробника Товару (або його офіційного представництва в Україні) при кожному продажу Товару видавати листи з інформацію про товар. Надання на торги додаткових листів від виробника має ознаки дискримінації учасників, оскільки оригінальний товар та офіційна гарантія від виробника щодо такого товару і так це підтверджують. Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Необхідність надання листів від виробників друкуючих пристроїв Brother, Canon та НР ставить учасника в залежність від третіх осіб (виробників та представників виробника в Україні), є дискримінацією та обмежує коло можливих учасників – офіційними дистриб’юторами та підприємствами, які мають дані листи та документи, тобто мають договірні або будь-які інші взаємовідносини з виробником та представником товаровиробника в Україні. Разом з тим, чинне законодавство не забороняє реалізовувати продукцію, що є предметом закупівлі особам, які не є представництвами, дилерами, дочірніми підприємствами, дистриб’юторами продукції, однак на законних підставах її придбали та як власники мають право нею розпоряджатись, в тому числі й реалізувати в процедурі публічної закупівлі. Дії Замовника (в частині встановлення зазначеної умови Документації) порушують вимоги статті 22, 23 Закону та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них, добросовісна конкуренція серед учасників. Виходячи з зазначеного, вимагаємо виключити з Тендерної документації вимогу про надання авторизаційних листів, а саме: «Картридж має бути новим (не відновленим) та входити до переліку витратних матеріалів рекомендованих виробниками пристроїв друку (оригінальним). На підтвердження цього, учасником надається авторизаційний лист від виробника друкуючих пристроїв Brother, Canon та НР, виписаний на учасника з вказанням ідентифікатора закупівлі»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: «Шановний учасник! Повідомляємо, що Авторизаційні листи від виробників друкуючих пристроїв Brother, Canon та НР надають додаткові гарантії поставки необхідних витратних матеріалів, зменшить рівень ризику поставки неякісних чи фальсифікованих картриджів (адже виробник надаючи такого листа авторизації, буде ознайомлений з умовами та термінами поставки). Слід зауважити право Замовника передбачено ч. 3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідно до неї включити», то ж дана вимога є перш за все, як документальне підтвердження щодо надання учасником гарантій поставки, оскільки є нагальна потреба у даній закупівлі. Тож замовник не може ризикувати при даній закупівлі та має уникати недобросовісних постачальників, та не якісних витратних матеріалів. Слід зауважити, що рішення АМКУ, це не нормативні документи, якими регулюється публічні закупівлі і мають рекомендаційний характер. До того, ж слід зауважити, що по кожному з рішень проводяться індивідуальні засідання, які стосуються конкретних учасників, скаржників та замовників, та не можуть бути застосовані до всіх випадків».
Статус вимоги: Відхилено