-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуги їдалень
Послуги їдалень (Послуги з організації гарячого харчування учнів пільгових категорій)
Торги не відбулися
179 375.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 896.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 896.88 UAH
Період оскарження:
11.02.2022 16:13 - 25.02.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Усунення порушення законодавства в Тендерній документації
Номер:
a5d62c6bd5834bf5b7d090d0d5318848
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-11-013144-b.b1
Назва:
Усунення порушення законодавства в Тендерній документації
Вимога:
Статтею 16 закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) передбачено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Також чітко визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тендерною документацією було передбачено наявність додатка №3, який має назву «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям». Даний додаток містить таблицю, в якій зазначено два критерії, а саме «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» та «Інші документи». Щодо критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» заперечень немає, а от щодо кваліфікаційного критерію «Інші документи» виникає безліч заперечень. Перше питання – що це за такий критерій, що не передбачений Законом. І чому Замовником було встановлено кваліфікаційний критерій в супереч та з порушенням статті 16 Закону, а саме в порушення чітко вичерпному переліку кваліфікаційних критерії. Замовник може вибирати/установити лише з переліку кваліфікаційних вимог, що визначені статте. 16 Закону, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
До жодного з зазначених вище критеріїв, зазначений у вашій Тендерній документації критерій «Інші документи» не відноситься, тому не може вважатись кваліфікаційним критерієм.
Більш того в цій же таблиці в стовпчику «Документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» зазначено наступні документи:
«Інші документи (для учасників - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців)
- Довідку в довільній формі щодо відсутності заборгованості по орендній платі харчоблоку та копії квитанцій по орендній платі датовані не пізніше 15.01.2022р. (за наявності раніше укладеного договору)
- Довідка за підписом уповноваженої особи учасника, яка завірена печаткою (за наявності)*, яка містить відомості про учасника/субпідрядника у разі наявності:
- реквізити (місцезнаходження, телефон, факс);
- керівництво (посада, прізвище, ім’я, по батькові);
- інформація про реквізити банківського рахунку, за якими буде здійснюватися оплата за договором в разі акцепту.
- інформаційна довідка в довільній формі щодо не застосування до учасника санкцій відповідно до Закону України «Про санкції» та чинного законодавства України.»
Жоден з цих документів не може бути документом, який підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям бо за своїм змістом не стосується кваліфікаційних критеріїв згідно Закону. Більш того деякі з документів є таким, що суперечать самій же тендерній документації та принципам Закону. А саме стаття 5 Закону визначає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Дана стаття встановлює, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Окрім того в статті 5 Закону йдеться, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. І цією ж статтею встановлена заборона Замовникам, що вони не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно зазначеного вище хочу детальніше пройтись по кожному з важливий принципів. Якщо ширше розвернути питання порушення вами Закону «Про публічні закупівлі», то вимагаючи від учасника подання «Довідки в довільній формі щодо відсутності заборгованості по орендній платі харчоблоку та копії квитанцій по орендній платі датовані не пізніше 15.01.2022р. (за наявності раніше укладеного договору)», ви тим самим суворо порушуєте принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. По-перше вимагаючи подання зазначеної вище довідки, якої мети ви хочете досягти? Укладання договору з учасником, який має досвід, кваліфікацію, НАЙСУЧАСНІШІ СТАНДАРТИ та ТЕХНОЛОГІЇ, потенціал надавати послуги за вигідною ціною? Чи кривим та незаконним способом вибити ультимативно заборгованість, про існування якої учасник не ймовірно може не знати (про заборгованість окремо нижче ще зазначу). Чи може ваша мета звузити та обмежити коло учасників вимагаючи вже заздалегідь дискримінаційні та нерівні умови. Питання полягає в вимозі «довідки в довільній формі щодо відсутності заборгованості по орендній платі харчоблоку та копії квитанцій по орендній платі датовані не пізніше 15.01.2022р.» як такої взагалі та, що більше в питанні, що квитанції про оплату повинні бути датовані не пізніше 15.01.2022р., тобто оплачені до 15.01.2022р. Даною вимогою ви показуєте, що вас не цікавить сама оплата заборгованості, з цього видно, що метою є встановлення вимоги, яка є нереальною для виконання оскільки при наявності ймовірної заборгованості учасник вже не зможе оплатити таку заборгованість оскільки дата «до 15.01.2022р.» є датою, яка передувала дню оприлюдненню оголошення та тендерної документації цієї закупівлі (11.02.2022 р.). Оголошуючи закупівлю 11.02.2022 р. ви вимагаєте, щоб квитанції про оплату були датовані до 15.01.2022р. Що напряму показує на нерівне ставлення до учасників (тобто учасник, який має бажання і змогу оплатити ймовірну заборгованість вже немає рівних прав з тими учасниками, які ще не укладали договорів з Замовником і, відповідно, не зрозуміло, яка ситуація була б у них цим ймовірним боргом). Це є порушення Закону «Про публічні закупівлі», а саме статті 5. Окрім того ви порушуєте вимоги статті 5 Закону своїм неупередженим ставленням до учасників процедури закупівлі, які можуть мати ймовірну заборгованість по орендній платі харчоблоку. Тобто ви вбачаєте, що якщо учасник, що має досвід, кваліфікацію, НАЙСУЧАСНІШІ СТАНДАРТИ та ТЕХНОЛОГІЇ, потенціал надавати послуги за вигідною ціною, але також має станом на 11.02.2022р. відповідну ймовірну заборгованість та, головне, хоче і може її сплатити, то він все рівно не має права стати переможцем?
Тут хочу акцентувати на позиції Закону «Про публічні закупівлі» у аналогічній ситуації, тобто що говорить Закон у відповідних ситуаціях. А закон говорить наступне: «Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю (АКЦЕНТ НА ТЕ, ЩО ТУТ ЙДЕТЬСЯ ПРО ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ, ЩО БУВ УКЛАДЕНИЙ ЗА РЕЗУЛЬТАТОМ ТЕНДЕРУ, А НЕ ОКРЕМОГО ДОГОВОРУ, ЩО НЕ Є РЕЗУЛЬТАТОМ ТЕНДЕРУ, А Є ПРОСТО ДОГОВОРОМ ОРЕНДИ ПРИМІЩЕННЯ) з цим самим замовником (ЮРИДИЧНО ТОЙ САМИЙ), що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (ТОБТО ОФІЦІЙНО В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ ЙДЕТЬСЯ ПРО ЗАСТОСОВАНІ САНКЦІЇ). І навіть, у випадку такого суттєвого невиконання договору Закон говорить, що «Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених вище може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.»
Я, ФОП "Писарь Вікторія Василівна", як учасник тендеру (що ви оголосили 11.02.2022р.) маю намір та маю все для цього необхідне, а також хочу взяти участь у даній закупівлі. Тому повідомляю, що всі заборгованості, в тому числі заборгованості по орендній платі харчоблоків, які є та можуть бути, будуть з’ясовані та усунуті/оплачені в законному порядку згідно чинного законодавства. Щодо цього зобов’язуюсь та гарантую. В підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності надаю гарантійний лист, що додається нижче.
Оскільки мною максимально вжиті всі заходи для доведення своєї надійності та беручи до уваги позицію Закону, відповідно і позицію Антимонопольного комітету вимагаю усунути даний пункт, як такий що порушує принципи здійснення закупівель згідно Закону та взагалі Закону «Про публічну закупівлю». Не усунення даного порушення буде свідчити про тиск та вплив на добросовісну конкуренцію серед учасників, про дискримінацію учасників та нерівне ставлення до них, про необ’єктивне та упереджене ставлення до певних учасників тендеру, про поширення корупційних дій і про зловживання становищем на користь одного учасника та проти іншого.
Ще не останнім аргументом можу назвати принцип максимальної економії (стаття 5 Закону). Моя пропозиція виявилась найбільшекономічно вигідною, так показали попередня закупівля «ДК 021-2015 55510000-8 Послуги їдалень - (Послуги з організації гарячого харчування учнів пільгових категорій). Тому в додаток до зазначеного вище, а саме, те, що я маю досвід, кваліфікацію, НАЙСУЧАСНІШІ СТАНДАРТИ та ТЕХНОЛОГІЇ, потенціал , ще й можу надавати послуги за вигідною ціною, що одним з принципів здійснення закупівлі згідно Закону.
Тому даним вимагаю усунути з тендерної документації порушення, а саме вимогу «Довідки в довільній формі щодо відсутності заборгованості по орендній платі харчоблоку та копії квитанцій по орендній платі датовані не пізніше 15.01.2022р. (за наявності раніше укладеного договору)». Додатково акцентую, що залишаю за собою право також звертатись до Антимонопольного комітету щодо оскарження рішення замовника.
Також вимагаю усунення з тендерної документації примітки, що міститься в додатку № 5 до Тендерної ьдокументації, а саме:
«ПРИМІТКА:
Меню-розклад складається на основі примірного чотиритижневого сезонного меню з урахуванням технологічної документації на страви та вироби. Заміна страв та продуктів харчування у меню-розкладі допускається у разі виникнення об’єктивних причин (проблема з постачанням або якістю чи безпечністю окремого харчового продукту) та здійснюється в межах примірного чотиритижневого сезонного меню (зокрема, меню четверга може бути запропоновано в понеділок, відповідно меню понеділка - в четвер).
Складається єдине меню-розклад для відповідного закладу, але з різною кількістю продуктів відповідно до норм харчування для кожної вікової групи здобувачів освіти/дітей. В меню-розкладі обов’язково зазначається назва страв та їх теоретичний вихід для кожної вікової групи, кількість порцій для різних вікових категорій здобувачів освіти/дітей, кількість продуктів харчування, необхідних для виконання меню (вага брутто/нетто): у чисельнику - на одного здобувача освіти/дитину, у знаменнику - на всіх здобувачів освіти/дітей.»
Зазначена вище інформація про меню-розклад може стосуватися тільки учасника- переможця тендеру. Проте в примітці не зазначено, кого стосується ця інформація. Тому вимагаємо або уточнити інформацію в примітці (внесши зміни), а саме написати кого вона стосується учасника чи учасника-переможця, або взагалі видалити, як таку, що є зайвою в додатку, який стосується учасника. Окрім того, взагалі примітка прописано нечітко, невичерпно, неконкретно та некоректно. Додатково акцентую, що залишаю за собою право також звертатись до Антимонопольного комітету щодо оскарження рішення замовника.
Фізична особа-підприємець
_____________________
Писарь Вікторія Василівна
(підпис)
БП (ініціали та прізвище)
Пов'язані документи:
Учасник
- Писар В.В.-040.pdf 16.02.2022 21:21
- вимога щодо усунення порушення.docx 16.02.2022 21:21
- Щодо рекомедацій АМКУ.pdf 21.02.2022 17:22
- Примірна_ТД_-_послуги_їдалень_ (1).rtf 21.02.2022 17:22
- відповідь на вимогу (ЗЗСО 1).docx 21.02.2022 17:22
Дата подачі:
16.02.2022 21:21
Вирішення:
Щодо Вашої ВИМОГИ (Номер вимоги: UA-2022-02-11-013144-b.b1) повідомляємо наступне.
Процедура Відкриті торги код ДК 021:2015 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації гарячого харчування учнів пільгових категорій) проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» далі Закон.
Цілком погоджуємося з Вами, що Статтею 16 закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Водночас нами в Тендерній документації у Додатку №3, назва Додатку «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям». Нижче у таблиці вказано вимоги, щодо кваліфікаційного критерію, а саме «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», а в другому рядку зазначена вимога, щодо надання «Інших документів». Дана ситуація пояснюється тим, що під час розробки тендерної документації було допущену технічну помилку тому дана умова виглядала дещо некоректно. Наразі нами внесені відповідні зміни до тендерної документації, які оприлюднені згідно законодавства.
Також повідомляємо Вас, що статтею 22 Закону передбачено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3,ст.22). Отже виходячи в вищезазначеного Замовник має право в тендерній документації зазначати інші вимоги.
Порядок подання тендерної пропозиції передбачений ст.26 Закону, в якій зазначено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Також доводимо до Вашого відома, що тендерна документація розроблена з урахуванням Принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме:
- добросовісної конкуренції серед учасників;
- максимальної економії, ефективністі та пропорційністі;
- відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
- недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
- об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Що стосується зазначеної в тендерній документації вимоги про надання Довідки в довільній формі щодо відсутності заборгованості по орендній платі харчоблоку та копії квитанцій по орендній платі датовані не пізніше 15.01.2022р. (за наявності раніше укладеного договору). Дана вимога не покликана створити неконкурентне середовище для потенційних Учасників, а лише вказує на те, що в Учасника немає ніякої заборгованості перед Замовником, або третіми особами, що свідчить про можливість належного виконання взятих зобов’язань, оскільки будь-яка заборгованість може стати причиною невиконання зобов’язань, що в свою чергу буде мати наслідки неможливості надання послуг з організації харчування дітей, а це ставить під загрозу навчальний процес у закладах освіти, що є неприпустимим для закладу освіти. Також пояснюємо чому в довідці зазначено умова, що квитанція про оплату має бути датована не пізніше 15.01.22р., тому що відповідно до договору оренди від 01.03.2018р зазначено в п.3.3 Орендна плата перераховується Орендодавцю не пізніше 15 числа наступного місяця.
Стосовно Вашої вимоги, щодо усунення з тендерної документації примітки, що міститься в Додатку № 5 до Тендерної документації, а саме:
«ПРИМІТКА:
Меню-розклад складається на основі примірного чотиритижневого сезонного меню з урахуванням технологічної документації на страви та вироби. Заміна страв та продуктів харчування у меню-розкладі допускається у разі виникнення об’єктивних причин (проблема з постачанням або якістю чи безпечністю окремого харчового продукту) та здійснюється в межах примірного чотиритижневого сезонного меню (зокрема, меню четверга може бути запропоновано в понеділок, відповідно меню понеділка - в четвер).
Складається єдине меню-розклад для відповідного закладу, але з різною кількістю продуктів відповідно до норм харчування для кожної вікової групи здобувачів освіти/дітей. В меню-розкладі обов’язково зазначається назва страв та їх теоретичний вихід для кожної вікової групи, кількість порцій для різних вікових категорій здобувачів освіти/дітей, кількість продуктів харчування, необхідних для виконання меню (вага брутто/нетто): у чисельнику - на одного здобувача освіти/дитину, у знаменнику - на всіх здобувачів освіти/дітей.»
Дана вимога не є якоюсь особисто нашою примхою. Доводимо до Вашого відома, що Міністерство економіки України є Уповноваженим органом у сфері публічних закупівель. Однією з основних функцій Уповноваженого органу є: надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель (п.12,ч.1,ст.9). Тому Міністерством економіки на офіційному сайті було оприлюднено листа в якому зазначено, що Міністерство економіки України, як Уповноважений орган у сфері публічних закупівель спільно з Антимонопольним комітетом України з метою надання рекомендацій щодо підготовки тендерної документації у сфері організації харчування у закладах освіти підготувало примірну тендерну документацію відповідно до ДК 021:2015: –55510000-8 Послуги їдалень (далі – примірна тендерна документація), яку замовники можуть використовувати під час підготовки тендерних документацій для здійснення закупівель.
З метою надання допомоги замовникам було проаналізовано в електронній системі закупівель тендерні документації у сфері організації харчування та підготовлено примірну тендерну документацію, яка містить рекомендації для замовників та приклади щодо зазначення інформації, яку вона повинна/може містити. Пропонуємо ознайомитись з примірною тендерною документацією (додається) та рекомендуємо замовникам враховувати її під час проведення процедур закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти, зокрема виважено та з дотриманням законодавства формувати вимоги до предмета закупівлі та потенційних учасників, уникати встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників, передбачати у проекті договору про закупівлю оперативно-господарські санкції та порядок їх застосування.
Даний лист з усіма додатками додається.
Тобто вимога, щодо зазначення чотирьохтижневого меню це рекомендація Уповноваженого органі спільно з Антимонопольним комітетом України.
Оскільки Розділом ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, пунктом 8 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку 5 до цієї тендерної документації.
Тому просимо Вас з розумінням віднестись до даних умов та подати тендерну пропозицію відповідно до законодавства.
Статус вимоги:
Задоволено