Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (код ДК 021:2015:33199000-1 Одяг для медичного персоналу – Бахіли медичні, захисні нестерильні одноразові (код НК 024:2019:61937 – Бахіли хірургічні); Фартух медичний, непромокальний, нестерильний, ламінований (код НК 024:2019:35778 – Хірургічний фартух, одноразовий); Халат с манжетами на зав’язках, нестерильний (код НК 024:2019:35492 –Халат ізолюючий, одноразового застосування); Комбінезон захисний ламінований дихаючий (код НК 024:2019:35102 – Костюм хірургічний ізолюючий); Шапочка одноразова (код НК 024:2019:32297 – Шапочка хірургічна, одноразового використання, нестерильна); Щиток захисний (код НК 024:2019:11961– Захисний екран для обличчя); Рукавички нестерильні нітрилові, р. S (код НК 024:2019:47174 – Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні); Рукавички нестерильні нітрилові, р. М (код НК 024:2019:47174 – Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні); Рукавички нестерильні нітрилові, р. L (код НК 024:2019:47174 – Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні); Рукавички оглядові латексні текстуровані без пудри нестерильні з ланоліном та вітаміном Е, розмір М (код НК 024:2019:56286 – Рукавички оглядові / процедурні нітрилові, необпудровані, нестерильні))
Закупівля проводиться відповідно до пункту 31Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про публічні закупівлі»: "Установити, що на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", закупівля товарів (крім лікарських засобів, вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичних виробів для вакцинації від COVID-19, медичного обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, систем постачання медичних газів), робіт та послуг, пов’язаних з проектуванням та встановленням систем постачання медичних газів (у тому числі кисневих станцій, кріогенних ємностей, мереж централізованого киснепостачання та їх складових), а також інших послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), здійснюється в порядку, встановленому цим Законом для спрощених закупівель".
Торги не відбулися
856 990.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 284.95 UAH
Період оскарження:11.02.2022 15:48 - 17.02.2022 15:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення
Номер:330dac3721ad48998a791ffbbddfb11b
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-02-11-012514-b.b1
Назва:Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
Відповідно до інформації, розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Комунальне некомерційне підприємство «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради в особі уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Катерини Даніловець - було оголошено спрощену закупівлю за номером UA-2022-02-11-012514-b на предмет закупівлі:
медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (код ДК 021:2015:33199000-1 Одяг для медичного персоналу – Бахіли медичні, захисні нестерильні одноразові (код НК 024:2019:61937 – Бахіли хірургічні); Фартух медичний, непромокальний, нестерильний, ламінований (код НК 024:2019:35778 – Хірургічний фартух, одноразовий); Халат с манжетами на зав’язках, нестерильний (код НК 024:2019:35492 – Халат ізолюючий, одноразового застосування); Комбінезон захисний ламінований дихаючий (код НК 024:2019:35102 – Костюм хірургічний ізолюючий); Шапочка одноразова (код НК 024:2019:32297 – Шапочка хірургічна, одноразового використання, нестерильна); Щиток захисний (код НК 024:2019:11961– Захисний екран для обличчя); Рукавички нестерильні нітрилові, р. S (код НК 024:2019:47174 – Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні); Рукавички нестерильні нітрилові, р. М (код НК 024:2019:47174 – Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні); Рукавички нестерильні нітрилові, р. L (код НК 024:2019:47174 – Непудровані оглядові / процедурні рукавички з синтетичного полімеру, нестерильні); Рукавички оглядові латексні текстуровані без пудри нестерильні з ланоліном та вітаміном Е, розмір М (код НК 024:2019:56286 – Рукавички оглядові / процедурні нітрилові, необпудровані, нестерильні).
Проаналізувавши тендерну документацію, товариством з обмеженою відповідальністю «АТОН-ТОРГ» (далі - ТОВ «АТОН-ТОРГ», Товариство) як особою, що має намір взяти участь в цій закупівлі, виявлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель та порушують право Товариства брати участь та перемогти в цій закупівлі з огляду на наступне.
Так, в Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі(Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) в Таблиці (Код ДК 021:2015:33199000-1 Одяг для медичного персоналу) в графах 1, 2, 3, 4, 5 в колонці «Опис товару» вказано конкретного суб’єкта господарювання – ФОП Шмалько Антоніна Миколаївна.
ТОВ «АТОН-ТОРГ» вважає, що вказавши конкретного суб’єкта господарювання – ФОП Шмалько Антоніну Миколаївну, фактично постачальника товарів, Замовник наділив цю фізичну особу - підприємця переважним правом та домінуючим положенням в цій закупівлі, позбавивши тим самим інших суб’єктів господарювання можливості перемогти в цій закупівлі та укласти договір.
Дії уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Замовника Катерини Даніловець в частині встановлення наведеної вище вимоги до предмета закупівлі порушують один з принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників, у тому числі, ТОВ «АТОН-ТОРГ», та вимоги частини п’ятої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з якою встановлено, що вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
ТОВ «АТОН-ТОРГ» вважає, що включення такої вимоги в тендерну документацію є встановленням дискримінаційного положення тендерної закупівлі задля відсіювання непотрібної конкуренції.
Дії уповноваженої особи Замовника Катерини Даніловець спрямовані на суттєве обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання в оголошеній закупівлі без об’єктивно виправданих на те причин, що є порушенням вимог чинного законодавства.
Преамбулою до Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) передбачено, що метою Закону України "Про публічні закупівлі" є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
У відповідності до ч. 2 ст. 3 Закону замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.
Частиною першою статті п’ятої Закону гарантуються принципи здійснення закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 вказаного Закону, учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
А згідно з положеннями п. 4 ст. 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Таким чином, при здійсненні спрощених закупівель Замовник має дотримуватися основних принципів здійснення закупівель та порядку їх проведення.
Зокрема, дотримання принципів закупівель забезпечується, зокрема, через вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товарів, надавачів послуг та виконавців робіт до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Вказану правову позицію висловлено у листі Міністерства економічного розвитку та торгівлі України N 3302-06/31462-06 від 30.09.2016 р.
Таким чином, закупівлі здійснюються за можливості взяття участі у них декількох учасників на рівних умовах, тому Замовник не може звужувати коло учасників та не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, зокрема, шляхом створення конкретно визначеному суб`єкту господарювання переважного , домінуючого становища в закупівлі.
Тому, в силу вимог Закону, Комунальне некомерційне підприємство «Сарненська центральна районна лікарня» Сарненської міської ради в особі уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Катерини Даніловець зобов`язане забезпечувати вільний та рівний доступ усіх учасників до участі у оголошеній закупівлі та встановлювати такі умови проведення закупівель, що є недискримінаційними для всіх суб`єктів господарювання.
В рішенні Господарського суду Херсонської області від 07 квітня 2021 року по справі № 923/74/21, що залишено в силі постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 12 липня 2021 року у цій справі , суд вказав:
«… Застосування спрощеної процедури закупівлі не дає замовнику право, при розгляді пропозицій учасників та визначення переможця спрощеної процедури, довільно тлумачити відповідність таких пропозицій умовам та вимогам, зазначених в Оголошенні».
Таким чином, враховуючи те, що положення тендерної документації Замовника містять в опису вищезазначених в Таблиці товарів вказівку на конкретного суб’єкта господарювання - ФОП Шмалько Антоніну Миколаївну, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до учасників та ч. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», ТОВ «АТОН-ТОРГ» вважає їх протиправними та дискримінаційними.
Зазначена вимога в тендерній документації є дискримінаційною відносно нього, як особи, яка бажає взяти участь в закупівлі, а ставлення Замовника - упередженим, що, на думку Товариства, є підставою для внесення змін тендерну документацію шляхом виключення з колонки «Опис товарів» в Таблиці (Код ДК 021:2015:33199000-1 Одяг для медичного персоналу) в Додатку № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі) в графах 1, 2, 3, 4, 5 посилання на суб’єкта господарювання - ФОП Шмалько Антоніну Миколаївну.
Наприкінці ТОВ «АТОН-ТОРГ» звертає увагу уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення закупівель Замовника Катерини Даніловець, що її дії по включенню в тендерну документацію вищевказаної дискримінаційної вимоги та такої, що обмежує конкуренцію, суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель та суттєво порушують права інших суб’єктів господарювання взяти участь в цій закупівлі.
Крім цього, такі дії уповноваженої особи Замовника, які призвели до того, що тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, підпадають під склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164-14 КУпАП, санкція якої передбачає накладання штрафу на уповноважену особу Замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.