-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги цілодобової фізичної охорони та забезпечення фізичної охорони громадського порядку та спостереження за допомогою пунктів централізованого спостереження за станом сигналізації з відповідним реагуванням груп швидкого реагування при надходженні сигналу «ТРИВОГА» на об'єкті охорони
Торги не відбулися
1 675 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 375.00 UAH
Період оскарження:
11.02.2022 14:43 - 25.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
86ebb374f8924fd288d699e1609648a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-11-002021-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Вимога:
Шановний учаснику!
1) У Вашій тендерній документації є вимога щодо надання Документальне підтвердження наявності не менше десяти одиниць транспорту реагування, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України, шляхом надання наступних документів:
- копії технічних паспортів транспорту реагування;
- фото транспорту реагування з видимістю державного номеру;
- дозволи на встановлення та використання на транспорті реагування суб’єкта охоронної діяльності спеціальних світлових сигнальних пристроїв (відповідно до «Порядку обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами, затвердженим Наказом МВС України від 18.04.2013 № 375 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 травня 2013 р. за № 746/23278) та «Порядку обліку та видачі дозволів на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв автожовтого (оранжевого) кольору на транспортних засобах реагування суб’єктів охоронної діяльності, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 09.08.2016 № 771;
- копія документу (дозволу) виданого власнику транспортного засобу уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного засобу аналогового УКХ радіотелефонного зв’язку, що розташований в транспорті реагування, потужністю не менш 5Вт. Додатково надати копію документу (дозволу) виданого власнику транспортних засобів уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного засобу (базової станції розміщеної в м. Київ) аналогового УКХ радіотелефонного зв’язку сухопутної рухомої служби з потужністю передавача не менше 50 Вт.
- довідка про можливість здійснення Замовником контролю за групами мобільного реагування (обладнання автомобілів груп мобільного реагування системою GPS), підтверджується документами щодо наявності встановленої системи GPS (не менше 10 одиниць) та її технічні можливості.
В той самий час в тендерній документації зазначено дві адреси об’єктів охорони. Тоді стає не зрозуміло навіщо вимагається не менше 10 (десяти) авто!!! та на кожну засоби зв’язку на дві адреси? Так як адрес постів охорони два, то для такої кількості охорони цілком достатньо і трьох автомобілів з урахуванням поломок, заторів, техобслуговування або інших непередбачуваних ситуацій.
Аналогічне рішення, щодо встановлення кількості техніки було розглянуто на користь Скаржника рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.06.2019 №8140-р/пк-пз (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-05-21-001697-c).
На підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що Замовник при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої, містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасника.
Просимо Вас привести тендерну документацію у відповідність до законодавства та внести відповідні зміни, які не будуть дискримінувати учасників, а саме: встановити кількість машин не більше 3 (трьох).
2) Відповідно до умов тендерної документації є вимога щодо надання копії документу (дозволу) виданого власнику транспортного засобу уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного засобу аналогового УКХ радіотелефонного зв’язку, що розташований в транспорті реагування, потужністю не менш 5Вт. Додатково надати копію документу (дозволу) виданого власнику транспортних засобів уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного засобу (базової станції розміщеної в м. Київ) аналогового УКХ радіотелефонного зв’язку сухопутної рухомої служби з потужністю передавача не менше 50 Вт.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 5 Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників Закону визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Всупереч нормам Закону Ви встановлюєте вищезазанчену твимогу.
Ми не погоджується з даною вимогою з таких підстав.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність» транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами. Крім того, ні Ліцензійними умовами, ні Законом України «Про охоронну діяльність», ні іншими нормативно-правовими актами не передбачено визначення певних радіочастот та виду радіотехнологій для здійснення охоронної діяльності суб’єктами господарювання. Такі вимоги обмежують можливість участі у процедурі відкритих торгів учасників, які є як загальними, так і спеціальними користувачами радіочастотного ресурсу України. Також, Ви обмежуєте участь у процедурі відкритих торгів учасників, які здійснюють управління силами та засобами (у т.ч. групами реагування) шляхом отримання телекомунікаційних послуг, що надаються операторами та провайдерами телекомунікацій в частині використання ними певних радіотехнологій (аналоговий УКХ радіотелефонний зв’язок, цифровий УКХ радіозв’язок тощо) відповідно до вимог Закону України «Про радіочастотний ресурс України», Закону України «Про телекомунікації» та Постанови КМУ від 11.04.2012 № 295 «Про затвердження Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг». У Постанові КМУ від 09.06.2006 № 815 "Про затвердження плану використання радіочастотного ресурсу України" передбачено радіотехнології, які застосовуються загальними користувачами, зокрема, аналоговий короткохвильовий радіозв’язок, аналоговий ультракороткохвильовий радіотелефонний зв'язок тощо та радіотехнології, які застосовуються спеціальними користувачами, зокрема, ультракороткохвильовий радіозв’язок. Враховуючи викладене, встановлення вимоги щодо надання Додатково надати копію документу (дозволу) виданого власнику транспортних засобів уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного засобу (базової станції розміщеної в м. Київ) аналогового УКХ радіотелефонного зв’язку сухопутної рухомої служби з потужністю передавача не менше 50 Вт призводить до того, що участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають змогу надати відповідний документ (дозвіл) на право експлуатації радіоелектронного засобу (базової станції) аналогового УКХ радіотелефонного зв’язку, що є дискримінацією по відношення до інших суб’єктів господарювання.
Також хочемо зазначити, що потужність передавача в 20-25 Вт взмозі покрити не тільки м. Київ але й Київську область.
З огляду на зазначене, висунуті в Тендерній документації вимоги, є дискримінаційними та такими, що суперечать чинному законодавству і обмежують добросовісну конкуренцію серед учасників процедури відкритих торгів.
Враховуючи викладене вище, просимо усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині висунення дискримінаційних вимог до учасників процедури відкритих торгів та видалити з тендерної документації нижчезазначену вимогу, а саме:
- Додатково надати копію документу (дозволу) виданого власнику транспортних засобів уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного засобу (базової станції розміщеної в м. Київ) аналогового УКХ радіотелефонного зв’язку сухопутної рухомої служби з потужністю передавача не менше 50 Вт.
3) Відповідно до умов тендерної документації є вимога про те, що персонал охорони повинен мати 3 й та вище розряд охоронника, стаж роботи в охороні не менше 3 (трьох) років та вік не старше 55 років.
Це один із прикладів очевидної дискримінації у трудовій сфері.
Відповідно до п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності: «Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності)». Щодо вищого граничного віку та статі охоронників Ліцензійні умови не містять жодних обмежень. Виникає питання: якщо охоронник, який досяг 50 або 51 року, має відповідну професійну кваліфікацію, відповідає вимогам законодавства щодо стану здоров’я, то чому він не може охороняти Замовника? Це є дискримінацією за віком і дискримінацією учасників, зокрема, Підприємства, в штаті якого працює багато охоронників за віком близько 50-55 років (в тому числі й жінок) і, якщо не залучати цих охоронників, то Підприємство не зможе належним чином надати охоронні послуги Замовнику. Підприємство не має достатньої кількості охоронників віком до 55-ти років, яких може залучати до надання послуг Замовнику (наявні охоронники віком до 55-ти років по тим чи іншим обставинам не можуть бути залучені до надання таких послуг). Але Підприємство має достатню кількість охоронників віком від 52 та старше, які мають всі необхідні знання та досвід для надання послуг Замовнику.
Згідно з ч. З ст. 22 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) вимоги щодо віку працівника можуть встановлюватись виключно законодавством України. Обмеження віку при прийнятті на роботу може встановлюватися лише у випадку, якщо законодавством це обмеження прямо передбачено для відповідної категорії працівників.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про зайнятість населення» забороняється в оголошеннях (рекламі) про вакансії зазначати обмеження щодо віку кандидатів.
На підставі наведеного, з метою усунення дискримінаційних вимог, просимо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства та виключити вимогу про працівників віком не старше 55 років.
В противному випадку ми будемо змушені звернутися до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.02.2022 14:29
Вирішення:
Шановний учаснику! Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне.
Умови тендерної документації не є дискримінаційними з огляду на таке.
1. Щодо питання першого:
У тендерній документації є вимога щодо надання Документального підтвердження наявності не менше десяти одиниць транспорту реагування, зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
У кожної окремої охоронної структури під охороною знаходиться багато об'єктів. Проте Замовник хоче бути впевненим, що залучення під охорону додаткового об'єкта, дозволить охоронній структурі виконувати зобов'язання належним чином також і перед нами, а відтак чим краще матеріально-технічне оснащення суб’єкта охоронної діяльності, тим вище рівень якості охоронної послуги.
Замовник повідомляє, що зазначена умова Тендерної документації не є дискримінаційною, оскільки, учасник не повідомляє причину відсутності 10 (десяти) одиниць транспорту реагування та відсутність засобів зв’язку на дві адреси, які вимагаються Замовником в Тендерній документації.
Замовник додатково повідомляє, що така умова Тендерної документації не порушує вимоги законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює перешкод для участі у Процедурі закупівель кожному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано надавати якісні послуги, що є предметом закупівлі.
2. Щодо питання другого:
Відповідні зміни будуть внесені до Тендерної документації.
3. Щодо питання третього:
Відповідно до умов тендерної документації є вимога про те, що персонал охорони повинен мати 3-й та вище розряд охоронника, стаж роботи в охороні не менше 3 (трьох) років та вік не старше 55 років.
Вимога щодо віку охоронників висунута у зв’язку із попереднім досвідом співпраці із охоронними підприємствами, так як умови діяльності пов’язані з цілодобовим виконанням охоронних послуг та великим навантаженням, вбачається необхідним залучити до охорони осіб активного віку.
У своїй вимозі Ви зазначаєте, що Підприємство має достатню кількість охоронників віком від 52 та старше, які мають всі необхідні знання та досвід для надання послуг Замовнику. Повідомляємо вам, що залучення охоронників віком від 52 до 55 років цілком відповідає вимогам тендерної документації.
Вами не надано документального підтвердження, яким чином наведена умова Документації порушує права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави необхідності внесення змін до Документації в цій частині.
З повагою, уповноважена особа Оксана ПЛЕСКАЧ.
Статус вимоги:
Відхилено