• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Машини для обробки даних (персональні комп’ютери)

Завершена

795 150.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 975.75 UAH
Період оскарження: 11.02.2022 08:38 - 23.02.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Внесення змін у ТД та усунення дискримінаційних вимог

Номер: 857f6edc7f2541a89b6061411b32a99b
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-11-000160-c.a4
Назва: Внесення змін у ТД та усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! При детальному вивченні вимог Тендерної документації було виявлено невідповідність вимог Замовника, визначених Тендерною документацією, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), що у свою чергу призводить до порушення основних принципів здійснення державних закупівель встановлених Законом, та не дозволяє нам та багатьом іншим підприємствам взяти участь у даних відкритих торгах. В Додатку 3 до Тендерної документації Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета з метою підтвердження відповідності предмету закупівлі п. 4 наявна вимога: "У складі тендерної пропозиції Учасник має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Прозоро. ПЗ Операційна система ліцензійна Microsoft Windows, повинна бути інстальована за технологією АО 3.0. Активація проводиться замовником, ключ активації повинен бути вшитим у BIOS материнської плати системного блоку, активується користувачем." З огляду на зазначене, дані положення ТД призводить до обмеження кола потенційних учасників, створюють нерівноцінні умови для суб’єктів господарювання та можуть спричинити істотне здорожчання предмету закупівлі через відсутність конкуренції безпосередньо при проведенні процедури відкритих торгів. Задля уникнення порушення законодавства вимагаємо даний пункт викласти у наступній редакції: "Якщо Участник є виробником запропонованого товару - у складі тендерної пропозиції Учасник має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні, про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Прозоро. ПЗ Операційна система ліцензійна Microsoft Windows, повинна бути інстальована за технологією АО 3.0. Активація проводиться замовником, ключ активації повинен бути вшитим у BIOS материнської плати системного блоку, активується користувачем. Якщо Участник не є виробником - Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows нами вказано, що операційна система має бути встановлена виробником обладнання з усіма підтвержуючими документами згідно умов документації. Саме ця вимога унеможливлює придбання неоригінального програмного забезпечення. У тендерну документацію будуть внесені зміни
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо внесення змін до технічних характеристик

Номер: 9ac1ba6a851940d88b36705b741ac0dd
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-11-000160-c.a3
Назва: Щодо внесення змін до технічних характеристик
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимагаємо виключити з вимог до технічних характеристик моноблоку наявність такого зовнішнього інтерфейсу як 1 x COM port, який вже не використовують при виробництві більшість виробників у звязку з відсутністю потреби його застосування у користувачів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Відповідно до п. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник самостійно визначає перелік та характеристики предмету закупівлі у відповідності до його потреб та в межах бюджетного фінансування. Тендерна документація замовника торгів розроблена керуючись цим Законом та Наказами Міністерства освіти України. Замовником не встановлено дискримінаційних вимог до учасників, технічні вимоги передбачають надання еквівалентного товару. Якщо запропонований Вами товар є еквівалентним до встановлених технічним вимог у тендерній документації, то він буде вважатися таким, що відповідає вимогам тендерної документації. Замовник зацікавлений в закупівлі якісного товару, який не втратить своєї актуальності в найближчі роки, тому замовник не вноситиме зміни до тендерної документації з метою погіршення технічних вимог до предмета закупівлі. Згідно останніх тенденцій комп'ютеризації та інформатизації освітнього процесу є впровадження STEM-освіти. STEM-освіта - популярний напрям в освіті, що охоплює природничі науки, технології, технічну творчість та математику. Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Тому замовник планує закупити таке обладнання, яке дозволить здобувачам освіти вільно користуватися та задіювати всі його можливості для покращення рівня навчального процесу в найближчі роки. Вимоги до зовнішніх інтерфейсів встановлені виробничою необхідністю та запитами кінцевих користувачів такого обладнання. В тендерній документації жодних обмежень щодо можливості прийняти участь в закупівлі замовником не висувається, коло учасників не обмежується, доступ до інформації надається без обмежень і кожен учасник може запропонувати свої пропозиції в межах закону. Неспроможність учасника надати пропозицію та здійснити поставку моноблоків, що відповідають вимогам замовника відноситься до його ризиків. В тендерній документації не вказано конкретну торгівельну марку, модель товару, зазначені тільки технічні характеристики відповідності надання пропозиції та поставка еквіваленту. На даний час на споживчому ринку існує безліч виробників комп’ютерного обладнання.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.02.2022 09:56
Вимога
Вирішена

Вимога щодо розмірів

Номер: cef5e481166d4870b1ecb34f1ff16c88
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-11-000160-c.b2
Назва: Вимога щодо розмірів
Вимога:
Шановний замовнику, вимагаємо прибрати безглузді вимоги щодо ваги і розмірів моноблоку, так як це є пряма прописка під конкретну модель, а лист авторизації ще одне підтвердження цьому. Припиніть ці корупційні схеми!!!!!!!!!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Ваша вимога задоволена. В ТД внесено зміни
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

1

Номер: 0d57a8118158429898509159108c79df
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-11-000160-c.b1
Назва: 1
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист, повідомляємо наступне. Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує участь тих, хто таких відносин із виробником продукції не мають. Даний висновок також підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (ідентифікатор закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні (тощо) стосунки саме з виробником. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Надання листа (гарантія) від виробника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. Також це забезпечує високу якість товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товару (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником. Окрім того це забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок нижчі цінові пропозиції, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником не отриманий ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником-переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. З огляду на зазначене, нашим підприємством в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» «дискримінація – це ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними». У даному випадку жодних обмежень щодо можливості участі Замовником не висувається, коло Учасників не обмежується, доступ до інформації надається без обмежень і кожен Учасник може запропонувати свої пропозиції у межах закону. Неспроможність учасника подати документи, що відповідають вимогам Замовника відноситься до його ризиків.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 14.02.2022 10:47