-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медична рентгенівська плівка та розчини проявника та фіксажу (код НК 024:2019: 63183 - Медична плівка для принтера; 41009 - Хімічні реактиви для обробки рентгенівської плівки, в автоматичному режимі)
Торги не відбулися
1 268 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 342.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 342.50 UAH
Період оскарження:
10.02.2022 16:33 - 22.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога
Номер:
1578a190e80d46c1a5118ec1595f4efc
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-013006-b.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі.
У п. 4 Додатку 1 передбачена вимога, згідно якої «4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів, учасники повинні надати в складі пропозиції відкритих торгів гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника, яким підтверджується відповідність медико-технічним вимогам Замовника та можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, зі строком придатності та в терміни, визначені документацією та пропозицією учасника торгів, виданим із зазначенням замовника торгів та номером закупівлі, що опубліковане в Prozorro.».
Слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено. Тобто цією вимогою порушуються одні з ключових принципів здійснення закупівель, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, вимагаємо:
- виключити з п. 4 Додатку 1, що містить вищезгадані умови про надання оригінал листів авторизації від виробника.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf 16.02.2022 11:03
Дата подачі:
11.02.2022 14:01
Вирішення:
Шановний потенційний Учаснику!
Уважно розглянувши Вашу вимогу та детально опрацювавши її зміст, повідомляємо наступне. Відповідно до ч.3, 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону. 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Так, на підставі вищезазначеного, Замовником включено до ТД наступну вимогу, розміщену у п. 4 Додатку 1: 4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів, учасники повинні надати в складі пропозиції відкритих торгів гарантійного листа від виробника або уповноваженого представника, яким підтверджується відповідність медико-технічним вимогам Замовника та можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, зі строком придатності та в терміни, визначені документацією та пропозицією учасника торгів, виданим із зазначенням замовника торгів та номером закупівлі, що опубліковане в Prozorro.». При цьому, Замовником обґрунтовано та роз’яснено підстави встановлення такої вимоги: задля запобігання закупівлі фальсифікатів. Відповідно до оголошення про закупівлю, предметом закупівлі є медичні матеріали, що обумовлює особливу важливість своєчасності та якості, а також вимагає завчасного попередження (уникнення і не допущення) поставки фальсифікатів. У випадку, коли учасник не є виробником пропонованої ним продукції, у будь-якому разі ним здійснюються дії щодо закупівлі товарів у виробника, що породжує наявність певних господарських відносин із виробником. Разом з тим, учасник, який не є виробником, не спроможний прогарантувати поставку, зокрема, у кількості та у строки, оскільки виконання вказаного і дотримання усіх вимог Замовника прямо залежить від дій і СПРОМОЖНОСТІ виробника товару. Звертаємо Вашу увагу на об’єктивну відсутність у вказаній вимозі ознак дискримінаційності з огляду на наступне. Відповідно до ст.1 ЗУ «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» 2) дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними; Підсумовуючи вищенаведене, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, і з об’єктивних, незалежних від учасників причин, не можуть відповідати інші. У даному ж випадку, будь-якому учаснику, який не є виробником, потрібно надати відповідний лист від виробника із підтвердженням спроможності своєчасно і якісно виконати умови договору. У дійсності ж відсутність такої спроможності в отриманні листа може бути викликана відсутністю реальної спрямованості поставки товару від виробника, внаслідок чого є великий ризик закупівлі фальсифікатів продукції. Також, Замовником не обмежено учасників в суб’єкті, від якого може бути отримано такий лист: виробника, або уповноваженого представника.
Відповідно, дискримінація в даній частині відсутня, оскільки учасник може надавати в складі ТД лист не лише від виробника, а і від інших уповноважених на те осіб відповідно до вимог ТД. Таким чином, обставини даної закупівлі не є «окремим випадком», в якому аналізовані вимоги можуть спричинити дискримінацію. Варто наголосити на встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципах здійснення публічних закупівель, з яких виходить Замовник: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відтак, в рамках даної закупівлі учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь на рівних умовах, а Замовником забезпечено вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю. Встановлення зазначеної вище вимоги обумовлено принципами добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності і пропорційності, відкритості та недискримінації учасників. Детально дослідивши Ваше звернення та його обґрунтування, маємо зауважити, що Вами не доведено належним чином, не обґрунтовано, та не підтверджено ані документально, ані положеннями чинного законодавства неможливість виконання встановленої вимоги у ТД. На підставі вищевикладеного, наразі вимогу, з урахуванням відсутності належного обґрунтування та її недоведеності, не може бути задоволено.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
16.02.2022 11:03