-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015-90910000-9 (Послуги з прибирання) (Послуги по технічному обслуговуванню обладнання і чаш басейнів для закладів освіти Оболонського району міста Києва)
Торги не відбулися
290 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 450.00 UAH
Період оскарження:
10.02.2022 10:29 - 22.02.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Порушення вимог частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції»
Номер:
2524f776b31946dba89aa6c05ea08da2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-000841-c.b3
Назва:
Порушення вимог частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції»
Вимога:
1. У Додатку № 2 Виконавець, повинен мати достатні навики та бути вповноваженим використовувати хімію для басейнів виробництва Barchemicals (Італія). Необхідно надати відповідний Сертифікат від італійського Виробника чи українського Дистрибутора.
2. Персонал Виконавця, при виконанні своїх зобов'язань по Договору, має використовувати фотометричну станцію для контролю параметрів води «Descon» (Німеччина). Необхідно надати відповідну довідку.
Зазначена вимога суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних причин:
Абзацом 2 частини 3 статті 23 Закону передбачено, що в разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Ураховуючи викладене:
• замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства;
• у разі необхідності закупівлі з посиланням на конкретну торгову марку, тип, місце походження тощо стосовно предмета закупівлі замовник повинен зазначити відповідне обґрунтування в тендерній документації та обов’язково зазначити в технічній специфікації до тендерної документації вираз «еквівалент».
Відповідно до вимоги п. 29 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч. 2 ст. 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз “або еквівалент”.
• Вимога ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо наявності в технічній специфікації виразу «або еквівалент» стосується виключно тих моментів, коли технічна специфікація містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
• При підготовці розділу «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації на закупівлю тендерний комітет приймає рішення із врахуванням специфіки предмета закупівлі, його складності та спеціалізованого характеру надання послуг, постачання товарів та виконання робіт, а також, враховуючи вимоги:- п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону в частині можливості посилання у технічній специфікації на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилам.
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію Згідно із частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
В разі не приведення тендерної документації до норм Закону України « Про публічні закупівлі, ми вимушені будемо звертатися до органу оскарження
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.02.2022 16:36
Вирішення:
Будуть вжиті заходи відповідно до статті 32 Закону
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги, що порушують ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
b016ea36a75a4b7f9aa05047a42df221
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-000841-c.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги, що порушують ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ на надання послуг по технічному обслуговуванню обладнання і чаш басейнів Для надання послуг на об’єктах пунктом 2 зазначена вимога:
Виконавець має бути членом професійної галузевої спілки, громадської організації чи асоціації, наприклад, Асоціації Аквапарків України чи іншого галузевого не прибуткового об'єднання, яке зареєстровано згідно чинного законодавства України, мета і предмет діяльності якого напряму пов'язані з водним відпочинком, водним спортом, координацією в питаннях екологічної безпеки, громадського контролю, стандартів якості обслуговування та захисту відвідувачів громадських басейнів. Необхідно надати документальне підтвердження.
Зазначена вимога є дискримінаційною з наступних причин.
1. Асоціація – це добровільне об'єднання осіб або організацій для досягнення спільної господарської, політичної, культурної чи якої-небудь іншої мети; товариство, спілка
2. Професі́йна спі́лка (профспі́лка) — добровільна неприбуткова громадська організація, галузева спілка, що об'єднує громадян, пов'язаних спільними інтересами за родом їхньої професійної (трудової) діяльності (навчання).
Відповідно до статті 3 Закону України «Про добровільні об єднання» - Громадські об'єднання утворюються і діють на принципах: добровільності;самоврядності; вільного вибору території діяльності. Статтею 5 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» належність або неналежність до профспілок не тягне за собою будь-яких обмежень трудових, соціально-економічних, політичних, особистих прав і свобод громадян, гарантованих Конституцією України, іншими законами України. Забороняється будь-яке обмеження прав чи встановлення переваг при укладанні, зміні або припиненні трудового договору у зв'язку з належністю або неналежністю до профспілок чи певної профспілки, вступом до неї або виходом із неї.
Також зазначаємо, що згідно з ст. 7 зазначеного Закону - Ніхто не може бути примушений вступати або не вступати до профспілки.
Таким чином, учасники, які не мають членства у Професійних спілках, не зможуть прийняти участь у закупівлі через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника.
Просимо вилучити зазначену вимогу як таку, що є дискримінаційною відповідно до вимог ЗУ Про публічні закупівлі та привести тендерну документацію відповідно до вимог зазначеного законодавства .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.02.2022 15:59
Вирішення:
Будуть вжиті заходи відповідно до статті 32 Закону
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Не відповідність ТД Національним стандартам, Санітарним регламентам «Санітарно-гігієнічні вимоги до утримання басейнів в закладах загальної середньої освіти та ЗДО»
Номер:
03da7df396194f88bb9a715ec4dddec4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-000841-c.b1
Назва:
Не відповідність ТД Національним стандартам, Санітарним регламентам «Санітарно-гігієнічні вимоги до утримання басейнів в закладах загальної середньої освіти та ЗДО»
Вимога:
Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ на надання послуг по технічному обслуговуванню обладнання і чаш басейнів Для надання послуг на об’єктах пунктом 2 зазначена вимога:
1. «Задля забезпечення відвідувачів басейнів скористатись їх законним правом у відповідності із ч.1 ст.4 закону України «Про захист прав споживачів» №1023-XII від 12.05.1991 та ст.4 закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» №404-X II від 24.02.1994 та ст.1 цього ж закону «безпечні умови для людини – стан середовища життєдіяльності, при якому відсутня небезпека шкідливого впливу його факторів на людину», Виконавець, при виконанні своїх зобов'язань по Договору, має користуватись діючими галузевими нормативними документами, наприклад, СОУ 97.2-32774846- 001:2014 «Басейни. Загальні вимоги». чи іншим законно затвердженим та відповідно зареєстрованим галузевим стандартом, який знаходиться в групі 13.060.25 "Вода на промислові потреби" (який охоплює також воду для комерційного користування: для плавальних басейнів, тощо) по «Українському класифікатору нормативних документів» ДК 004:2008 (ICS:2005, MOD), а не суміжної з басейнами групи 13.060.20 "Питна вода". Необхідно надати документальне підтвердження.
ВИМОГА:
Зазначена вимога та документи … «СОУ 97.2-32774846- 001:2014 «Басейни. Загальні вимоги»;«13.060.25 "Вода на промислові потреби" (який охоплює також воду для комерційного користування: для плавальних басейнів, тощо) по «Українському класифікатору нормативних документів» ДК 004:2008 (ICS:2005, MOD), а не суміжної з басейнами групи 13.060.20 "Питна вода".
Необхідно надати документальне підтвердження» … є безпідставна, та вказані документи не є національними галузевим стандартом, нормативно - правовими актами, та такими, що не регламентують:
- Санітарно-гігієнічні вимоги до утримання басейнів в закладх дошкільної освіти;
- Санітарно-гігієнічні вимоги до утримання басейнів в закладах середньої освіти;
- Вимоги до якості води в чаші басейнів, яка повинна відповідати якості питної води згідно нормативів Державних санітарних норм та правил "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" СанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом 12.05.2010 N 400
Обов’язковість застосування національних стандартів (із зазначенням відповідних національних стандартів), нормативно - правових актів, які затверджуються та та дають можливість застосовуватися на території України, надають центральні органи виконавчої влади.
Дотримання безпечних умов для людини (дитини), при якому відсутня небезпека шкідливого впливу його факторів на людину, зокрема при користуванні плавальними басейнами в школах закладах дошкільної освіти регламентують наступні нормативні документи:
1. САНІТАРНИЙ РЕГЛАМЕНТ для дошкільних навчальних закладів, затверджений Наказо Міністерства охорони здоров’я України 24.03.2016 № 234 – розділ VIІI. Санітарно-гігієнічні вимоги до утримання басейнів;
2. САНІТАРНИЙ РЕГЛАМЕНТ для закладів загальної середньої освіти , затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України № 2205 від 25 вересня 2020 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за № 1111/35394 ) пункт 29 Санітарно-гігієнічні вимоги до утримання басейнів».
3. Державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" СанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом 12.05.2010 N 400 , які регламентують відповідність води в чаші басейнів якості питної води.
4. Національні стандарти, затверджені наказом ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" від 21.12.2020 № 475 «Про прийняття національних стандартів», які прийняті для гармонізовані з європейськими стандартами, які набрали чинності чинності з 01 січня 2021 року:
1. ДСТУ EN 13451-1:2020
(EN 13451-1:2011 + A1:2016, IDT) Обладнання для басейнів. Частина 1. Загальні вимоги щодо безпеки та методи випробування
- Вперше
2. ДСТУ EN 15072:2020
(EN 15072:2013, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Натрію дихлороізоціанурат, безводний
- Вперше
3. ДСТУ EN 15073:2020
(EN 15073:2013, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Натрію дихлороізоціанурат, дигідрат
- Вперше
4. ДСТУ EN 15077:2020
(EN 15077:2013, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Гіпохлорит натрію
- Вперше
5. ДСТУ EN 15078:2020
(EN 15078:2013, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Сірчана кислота
- Вперше
6. ДСТУ EN 15288-1:2020
(EN 15288-1:2018, IDT) Басейни загального користування. Частина 1. Вимоги щодо безпеки під час проєктування
- Вперше
7. ДСТУ EN 15363:2020
(EN 15363:2014, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Хлор
- Вперше
8. ДСТУ EN 15514:2020
(EN 15514:2014, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Соляна кислота
- Вперше
9. ДСТУ EN 15798:2020
(EN 15798:2010, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Фільтрувальні середовища
- Вперше
10. ДСТУ EN 15836-1:2020
(EN 15836-1:2010, IDT) Пластмаси. Пластифіковані мембрани з полівінілхлориду (PVC-P) для плавальних басейнів. Частина 1. Гомогенні мембрани номінальної товщини, яка дорівнює або перевищує 0,75 мм
- Вперше
11. ДСТУ EN 15836-2:2020
(EN 15836-2:2010, IDT) Пластмаси. Пластифіковані мембрани з полівінілхлориду (PVC-P) для плавальних басейнів. Частина 2. Посилені мембрани номінальної товщини, яка дорівнює або перевищує 1,5 мм
- Вперше
12. ДСТУ EN 16401:2020
(EN 16401:2013, IDT) Хімічні речовини, які використовують для очищення води в басейні. Хлорид натрію, що його використовують для систем електрохлорування
- Вперше
13. ДСТУ EN 16713-1:2020
(EN 16713-1:2016, IDT) Приватні басейни. Системи водопостачання. Частина 1. Системи фільтрації. Вимоги та методи випробування
- Вперше
14. ДСТУ EN 16713-2:2020
(EN 16713-2:2016, IDT) Приватні басейни. Системи водопостачання. Частина 2. Система циркуляції. Вимоги та методи випробування
- Вперше
15. ДСТУ EN 16713-3:2020
(EN 16713-3:2016, IDT) Приватні басейни. Системи водопостачання. Частина 3. Обробка води. Вимоги та методи випробування
- Вперше
Як видно, що перераховані нормативно – правові, Національні стандарти Санітарні регламенти - санітарно-гігієнічні вимоги до утримання басейнів в закладах загальної середньої освіти та ЗДО – НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО.
Просимо вилучити зазначену вимогу з тендерної документації, та привести технічні вимоги до обслуговування відповідно до норм чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.02.2022 14:58
Вирішення:
Будуть вжиті заходи відповідно до статті 32 Закону
Статус вимоги:
Задоволено