-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги охорони
ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги охорони)
Завершена
211 586.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 057.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 057.93 UAH
Період оскарження:
10.02.2022 10:18 - 24.02.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
стосовно вимог додатку1 тендерної документації
Номер:
de77cc9641714186a65eddf6900a0f89
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-000519-a.b2
Назва:
стосовно вимог додатку1 тендерної документації
Скарга:
Скаржник вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також норми Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав:
Вимоги Замовника, викладені в підпунктах 1.1, 1.4, 3.1 Додатку 1 розділу ІІ (Технічні та якісні характеристики), пункту «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» - є безпідставними і дискримінаційними, такими, що значною мірою звужують коло потенційних учасників відкритих торгів, а саме:
У Додатку 1 розділу ІІ (Технічні та якісні характеристики), пункт «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», підпункт 1.1. – вважаємо за потрібне зобов’язати Замовника виключити вимогу стосовно наявності діючого об’єкту дозвільної системи, оскільки в технічній, якісній та кількісній характеристиці предмету закупівлі ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з охорони) не передбачено застосування вогнепальної та холодної зброї, та виконання якої є неможливим.
Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 1992 року № 576 «Про затвердження Положення про дозвільну систему», розділ І «Загальні положення», пункт 1. Дозвільна система - це особливий порядок виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, обліку і використання спеціально визначених предметів, матеріалів і речовин, а також відкриття та функціонування окремих підприємств, майстерень і лабораторій з метою охорони інтересів держави та безпеки громадян.
Згідно пункту 2, до предметів, матеріалів і речовин, підприємств, майстерень і лабораторій, на які поширюється дозвільна система, належать: вогнепальна зброя (нарізна воєнних зразків, несучасна стрілецька, спортивна, навчальна, охолощена, мисливська нарізна і гладкоствольна), бойові припаси до неї, холодна зброя (арбалети, мисливські ножі тощо), пневматична зброя калібру понад 4,5 міліметра і швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду,вибухові матеріали, протиградні установки, наркотичні засоби, радіоактивні, сильнодіючі отруйні речовини I - II класу безпечності, збудники інфекційних захворювань I - II групи патогенності і токсини, сховища, склади і бази, де вони зберігаються, стрілецькі тири і стрільбища, мисливсько-спортивні стенди, постійні місця поховання радіоактивних відходів (спеціальні комбінати), а також підприємства і майстерні по виготовленню і ремонту вогнепальної та холодної зброї, піротехнічні майстерні, магазини, в яких здійснюється продаж зброї та бойових припасів до неї, штемпельно-граверні майстерні, печатки і штампи, організації, що займаються збутом наркотичних засобів, радіоактивних і сильнодіючих отруйних речовин, і лабораторії, що проводять аналізи цих засобів і речовин, працюють із збудниками інфекційних захворювань I - II групи патогенності і токсинами.
Пунктом 4 вказаного Положення передбачено, що право на володіння вогнепальною зброєю посадовими особами та громадянами і умови її застосування визначаються в порядку, встановленому законодавством України.
У Додатку 1 розділу ІІ (Технічні та якісні характеристики) пункт «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», підпункт 1.4. – вважаємо за потрібне зобов’язати Замовника виключити вимогу стосовно надання копії документу (дозволу) виданого власнику транспортних засобів уповноваженим органом на право експлуатації радіоелектронного зв’язку в регіоні надання послуг (базової станції), виконання якої є неможливим.
Наказом Міністерства Внутрішніх справ України від 18.04.2013р. № 375 затверджено «Порядок обладнання транспорту реагування суб’єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами» яким врегульовується питання обладнання транспорту реагування суб’єктів охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв’язку,кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами.
Пунктом 2.1 вказаного Порядку зазначено, що «Транспорт реагування обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, зокрема радіостанціями, засобами стільникового, супутникового, транкінгового зв'язку», тобто без конкретних вимог стосовно типу засобів.
Таким чином, суб’єкт господарювання на власний розсуд забезпечує транспорт реагування засобами радіотехнічного зв’язку (використання яких не суперечить вимогам чинного законодавства України), які використовуються з метою забезпечення постійного зв'язку між персоналом охорони транспорту реагування, пунктом (пунктами) централізованого спостереження, іншими структурними підрозділами суб’єкта охоронної діяльності.
Вимога стосовно наявності саме базової станції радіозв’язку є безпідставною і дискримінаційною, та значною мірою звужує коло потенційних учасників.
У Додатку 1 розділу ІІ (Технічні та якісні характеристики) пункт «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» підпункт 3.1. – вважаємо за потрібне зобов’язати Замовника виключити вимогу стосовно наявності досвіду надання охоронних послуг саме на цілодобовому пості охорони, виконання якої є неможливим.
Дана вимога звужує коло потенційних учасників, а також тривалість (час) надання послуг на добу жодним чином не впливає на досвід виконання аналогічного договору.
Отже, аналізуючи вищенаведене можливо прийти до висновку, що у діях Замовника є ознаки дискримінаційного підходу до учасників закупівлі, що у свою чергу, є грубим порушенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо, що Замовник порушив принцип здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, встановлений ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону "Про публічні закупівлі", АМКУ як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.pdf 22.02.2022 14:17
- Скарга АМКУ.doc 22.02.2022 14:17
- рішення від 24.02.2022 № 3797.pdf 05.04.2022 13:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.02.2022 15:02
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.04.2022 13:36
Вимога
Залишено без розгляду
стосовно дискримінаційних вимог
Номер:
c4bcd9547525441b99a3e3598c1e7149
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-000519-a.b1
Назва:
стосовно дискримінаційних вимог
Вимога:
У вимогах тендерної документації (Додаток 1) виснунта вимога стосовно наявності у учасника Сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»та Сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»
• ISO 9001 – оцінює систему менеджменту в компанії щодо відповідності вимогам стандарту. Для того, щоб отримати цей сертифікат потрібно в компанії створити документацію, яка стосується якості продукції.
• ISO 14000 – це стандарт, який регулює вимоги щодо екологічного менеджменту. Сертифікат допомагає визначити, як впливають продукти чи послуги на навколишнє середовище.
Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною та значною мірою звужує коло потенційних учасників, оскільки згідно чинного законодавства надання послуг охорони не підлягає обов’язковій сертифікації, Крім того, звертаємо Вашу увагу що отримання вищезазначених сертифікатів займає значний проміжок часу, що далеко не відповідає часу на подання пропозицій.
Вимагаємо виключити з вимог тендерної документації надання вищезазначених сертифікатів, або надати роз’яснення з посиланням на законодавчі підстави щодо надання їх.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.02.2022 12:22
Вирішення:
Проаналізувавши всебічно та повністю Ваше звернення, уповноважена особа Замовника не знаходить об’єктивних доказів, стосовно встановлення описаної Вами дискримінації. Так як, Закон України від 06.09.2012 № 5207-VI «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дає визначення поняттю «Дискримінація» - ситуація, за якої особа та/або група осіб зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Замовник жодним чином не обмежував Вас у користуванні правами та свободами, котрі, зокрема надають Вам можливість підготувати належним чином власну пропозицію до участі в процедурі закупівлі.
Керуючись положенням аб. 1, ч.3, ст.22 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII зі змінами (далі Закон), згідно якого встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник передбачив ряд вимог до учасників закупівлі, котрі повинні підтверджуватись відповідними документами. Описаний сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» було встановлено Замовником з метою пересвідчитись в тому, що учасники котрі вирішили прийняти участь в даній закупівлі, дотримуються заходів із захисту довкілля, а саме:
• збереження стану довкілля, запобігання або зменшення несприятливих впливів на нього;
• зменшення потенційного несприятливого впливу та умов довкілля на організацію, її працівників та мешканців населених пунктів, де вона розташована;
• сприянню організації у виконанні обов’язкових для дотримання відповідності вимог;
• підвищенню екологічної дієвості;
• контролю (або впливу на них) способів розроблення продукції та послуг організації, їх виготовлення, розподілення, споживання та видалення з урахуванням аспектів передбачуваного життєвого циклу, що сприятиме запобіганню впливу на довкілля від непередбачуваного переходу з однієї стадії життєвого циклу в іншу протягом усього життєвого циклу;
• досягненню фінансових переваг і переваг у функціюванні, що можуть бути наслідком запровадження екологічно обґрунтованих альтернативних підходів, які зміцнюють позиції організації на ринку.
Дана вимога чітко кореспондується з пунктом 33 частини 1 статті 1 Закону, де вказано, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, ЩО МОЖУТЬ ВКЛЮЧАТИ ПОКАЗНИКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ Й КЛІМАТ, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Тому, Замовник глибоко переконаний, що Ваша вимога ґрунтується виключно на суб’єктивних припущеннях, оскільки не містить жодного доведеного належного доказу. А відповідно до статей 69,70,72,76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Аналогічно до обґрунтування щодо законності встановлення за умовами документації вимоги про надання учасниками сертифікату ISO 14001:2015, підтверджується і вимоги про надання сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Щоправда відповідний документ підтверджує запровадження системи управління якості стосовно не лише постачання продукції, а разом з тим і НАДАННЯ ПОСЛУГ. Запровадження системи управління якістю є стратегічним рішенням організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. В свою чергу, запровадження системи управління якістю, що відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю» забезпечить:
а) здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, а також застосовні законодавчі та регламенту вальні вимоги;
b) створення можливостей для підвищення задоволеності замовників;
c) урахування ризиківі можливостей, пов’язаних із середовищем і цілями організації;
d) здатність демонструвати відповідність установленим вимогам до системи управління якістю. Цей стандарт дає змогу організації використовувати процес ний підхід, поєднаний з циклом PDCA («Плануй – Виконуй – Перевіряй – Дій») та ризик-орієнтованим мисленням, щоб узгодити чи зінтегрувати її систему управління якістю з вимогами інших стандартів на системи управління. Основним аспектом для Замовника, в якості кінцевого споживача, щодо запровадження управління якістю в організації учасника є інформаційний зв'язок із замовниками, який охоплює:
1) надання інформації стосовно продукції та послуг;
2) опрацювання запитів, контрактів або замовлень, зокрема змін до них;
3) отримання інформації за зворотнім зв’язком від замовників стосовно продукції та послуг, зокрема скарг замовників;
4) поводження із власністю замовників або її контролювання;
5) установлення конкретних вимог щодо дій у непередбачених ситуаціях, коли доречно.
Відтак, Замовник повідомляє, що проведення процедури закупівлі, здійснюється із неухильним виконанням діючого законодавства України та принципів реалізації публічних закупівель зокрема.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.02.2022 11:16