• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція приміщень під дитячий садочок «Сонечко», клуб дозвілля та прилеглої території, що знаходиться за адресою: вул. Тімірязєва, буд. 39, с. Тополеве, Гребінківського району, Полтавської області

Завершена

2 593 012.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 03.11.2017 17:15 - 15.11.2017 00:00
Вимога
Є відповідь

Порушення Замовником принципів здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.3 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: e6044326a3ac4cb1bfb960303f2f774e
Ідентифікатор запиту: UA-2017-11-03-000742-b.c1
Назва: Порушення Замовником принципів здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.3 Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Рішенням комітету з конкурсних торгів Відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації (протокол №144 від 21.11.2017 року) переможцем закупівлі визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «Будматика» (ідентифікаційний код юридичної особи 35317322) та акцептовано пропозицію даного учасника. Як вбачається зі змісту протоколу, підставою для визнання ТОВ «Будматика» переможцем є підтвердження кваліфікаційних вимог визначених замовником, та надання усих документів, які підтверджують відповідність технічному завданню та іншим вимогам замовника відносно предмета закупівлі, погодився з умовами договору (проектом договору). 21 листопада 2017 р. Відділ освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації оприлюднив повідомлення про намір укласти договір з Товариством з обмеженою відповідальністю «Будматика» про виконання електромонтажних робіт на загальну суму 2 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ. Скаржник не може погодитися із вказаним рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують не лише його права та інтереси, а й норми Закону України «Про публічні закупівлі». Вимоги своєї скарги обґрунтовує наступним. Так, ухвалюючи рішення про визнання ТОВ «Будматика» переможцем відкритих торгів Замовник, після відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції від учасника ФОП «ЗІНОВ'ЄВ ОЛЕГ ЛЕОНІДОВИЧ» перейшов до розгляду наступної тендерну пропозицію з переліку учасників, що визнано системою найбільш економічно вигідною. Окрім найнижчої ціни наступної пропозиції, виходив з того, що «Учасник (ТОВ «Будматика» (код ЄДРПОУ - 35317322)) підтвердив кваліфікаційні вимоги визначені замовником, надав усі документи, які підтверджують відповідність технічному завданню та іншим вимогам замовника відносно предмета закупівлі, погодився з умовами договору (проектом договору)». У той же час, відповідно до п.2 абз.3 Кваліфікаційних критеріїв що викладені в Додатку №6 Тендерної документації відкритих торгів на закупівлю «Реконструкція приміщень під дитячий садочок «Сонечко», клуб дозвілля та прилеглої території, що знаходиться за адресою: вул. Тімірязєва, буд. 39, с. Тополеве, Гребінківського району, Полтавської області» (код ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)» - Учасник, для підтвердження виконання такого договору, повинен надати в своїй тендерній пропозиції копію відповідного договору та лист-відгук від замовника про повне виконання договору. Крім того, Замовником не виконана вимога ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. На виконання п.2, абз.3 Кваліфікаційних критеріїв, що викладені в Додатку №6 до Тендерної документації Товариством з обмеженою відповідальністю «Будматика» надало Замовнику копію аналогічного договору з Слободо-Петрівською сільська радою, котрий був підписаний у результаті проведення процедури Звіт про укладення договору (UA-2017-06-12-002019-b-b1). Станом на 29.11.2017р. згаданий вище Договір не є виконаним в повному обсязі. Про це свідчить відсутність Звіту про виконання договору на Веб-порталі Уповноваженого органу. На підтвердження цих даних надаємо Скин-шот екрану Замовника (Додаток №1). На виконання вимоги ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику в Тендерній документації потрібно було зазначити необхідність подання учасниками документів в довільній формі, але дана вимога взагалі відсутня. Тому Тендерна документація не відповідає вимогам ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» і відповідно є порушення зі сторони Замовника. Вважаємо, що приймаючи рішення за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника, оформлене протоколом засідання тендерного комітету Відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації №144 від 21.11.2017р., Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель, встановлені ч.1 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі»: • недискримінація учасників (оголошення переможцем ТОВ «Будматика» та акцепт його пропозиції всупереч подання останнім документів, що підтверджують факт подання на участі в тендері не достовірних та неправдивих даних ); • запобігання корупційним діям і зловживанням ( Замовником не було дотримано норми ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині виконання вимоги п.3 ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі») Слід відзначити, що своїми діями Замовник порушив не лише принципи здійснення публічних закупівель, а й приписи чинного законодавства, зокрема ч. 1 ст. 30, ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі». Статтею 28 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій. При цьому, відповідно до приписів ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом здійснюється Замовником лише за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції. (ч. 6 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі»). Згідно частини 2 Статті 16. Закону України «Про публічні закупівлі» Кваліфікаційні критерії : Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Частиною першою статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, або не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, або не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до Пункту 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація повинна містити: Один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. З наведеними положеннями чинного законодавства у сфері публічних закупівель цілком узгоджується пункт 2 абз.3 Кваліфікаційних критеріїв Тендерної документації відкритих торгів на закупівлю закупівлю «Реконструкція приміщень під дитячий садочок «Сонечко», клуб дозвілля та прилеглої території, що знаходиться за адресою: вул. Тімірязєва, буд. 39, с. Тополеве, Гребінківського району, Полтавської області» (код ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт)», відповідно до якого тендерна пропозиція відхиляється замовником у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Як відзначалося раніше, за змістом п.2 абз.3 Кваліфікаційних критеріїв, що викладені в Додатку №6 Тендерної документації відкритих торгів на закупівлю передбачено обов’язкове надання в своїй тендерній пропозиції копію відповідного договору та лист-відгук від замовника про повне виконання договору. Однак, ТОВ «Будматика» подали не правдиві дані, а саме: вказаний та наданий договір про виконання аналогічних робіт, ще на даний час не виконаний в повному обсязі. Про це свідчить відсутність Звіту про виконання договору, що розміщюється Замовником відповідно до положень ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно, його пропозиція не може вважатися такою, що відповідає вимогам Тендерної документації. З огляду на наведене, в порушення вимог ч. 4, 6 ст. 28, ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» за наявності передбачених підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Будматика» (її невідповідності умовам тендерної документації), Замовником цих дій вчинено не було. Натомість, допущені Замовником під час розгляду тендерної пропозиції порушення призвели до неправомірного акцепту пропозиції ТОВ «Будматика» та визнання його переможцем, що в свою чергу має наслідком порушення Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив пропозицію переможця, адже його пропозиція не відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими ним не правдивими документами. Також, слід зазначити що Замовником не було висунуто вимог ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі», тому Документація тендерних торгів не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовник допустився помилки при розробці Тендерної документації не врахувавши вимоги ч.3 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». Що в свою чергу може потягти за собою незаконне розтрачання бюджетних коштів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: ФОП Зінов’єву Л.О. Щодо надання відповіді на скаргу. Тендерним комітетом відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської районної державної адміністрації (далі – Замовник) в порядку, передбаченому частиною третьою статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розглянуто скаргу фізичної особи-підприємця Зінов’єва О.Л. щодо порушення Замовником принципів здійснення закупівель під час проведення закупівлі робіт за предметом «Реконструкція приміщень під дитячий садочок «Сонечко», клуб дозвілля та прилеглої території, що знаходиться за адресою: вул. Тімірязєва, буд. 39, с. Тополеве, Гребінківського району, Полтавської області» (код ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт). За результатами розгляду скарги повідомляємо наступне: Відповідно до роз‘яснення Мінекономрозвитку від 07.02.2017 р. № 3302-06/3812-06 вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому. Керуючись цим роз‘ясненням, Замовником було встановлено вимогу щодо надання копії відповідного договору та листа-відгука від замовника про повне виконання договору. При цьому тендерною документацією не вимагалось надання будь-яких підтверджень наявності оприлюдненого звіту про виконання наданого у складі пропозиції договору. Крім того повідомляємо, що у відповідності до вимог тендерної документації Замовником отримано гарантію від ТОВ «Будматика», що всю відповідальність за зміст поданої ним пропозиції та за достовірність інформації, зазначеної у поданій ним пропозиції такий учасник несе особисто. Згідно з частиною третьою статті 17 Закону Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Разом з цим, Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Слід зазначити, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Ураховуючи можливість отримання інформації, передбаченої пунктом 4 частини першої статті 17 з офіційного сайту Антимонопольного комітету України, а також неможливості отримання підтвердження відсутності підстав визначених пунктом 1 та пунктом 7 частини першої статті 17 Закону згідно довідки учасника в довільній формі, Замовником вимагалось надання учасниками інформації (довідки) в довільній формі виключно щодо відсутності підстави, визначеної у пункті 10 частини першої зазначеної статті Закону.
Статус вимоги: Не задоволено