-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з охорони приміщень
Торги не відбулися
300 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
09.02.2022 11:28 - 05.03.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга щодо порушення Законодавства та встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
fa2a61c6761c4f19b64cad40fd3fb227
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-09-004597-b.b2
Назва:
Скарга щодо порушення Законодавства та встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Скарга щодо порушення Законодавства та встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 20.02.2022 20:17
- ліцензія).pdf 20.02.2022 20:17
- ТД ОХОРОНА 2022 нова редакція.doc 20.02.2022 20:17
- Рішення від 23.02.2022 № 3719 .pdf 23.02.2022 17:25
- інформація про перенесення розгляду скарги від 14.04.2022 № 859.pdf 14.04.2022 13:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.05.2022 № 4473.pdf 06.05.2022 15:17
- Рішення від 06.05.2022 № 4473.pdf 10.05.2022 11:27
- Пояснення 28.02.2022 13:04
- Пояснення 28.02.2022 13:04
- Тендерна документація 28.02.2022 13:07
- Тендерна документація 28.02.2022 13:07
- Тендерна документація 28.02.2022 13:07
- Перелік змін до ТД 28.02.2022 13:07
- Перелік змін до ТД 28.02.2022 13:07
- Протокол 28.02.2022 13:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.02.2022 20:18
Дата розгляду скарги:
03.03.2022 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.02.2022 17:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.05.2022 11:28
Вимога
Відхилено
Вимоги щодо дискримінаційних вимог
Номер:
9a612c26c98f4e769bb7f59baed10307
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-09-004597-b.b1
Назва:
Вимоги щодо дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику!
1. У додатку 1 до ТД п. 1.1 передбачено надання Учасником довідку у довільній формі щодо наявності у Учасника пункту (пунктів) централізованого спостереження, оснащеного новітнім і сучасним пультовим устаткуванням (виробника Ajax Systems), який працює цілодобово та відповідає вимогам державних стандартів України, з додаванням скан-копій оригіналу документу який підтверджує право власності на обладнання ПЦС виробника. ЧОМУ САМЕ ВИРОБНИКА Ajax Systems ?
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до усіх учасників, оскільки є й інші системи охорони, які сертифіковані та відповідають вимогам державних стандартів України, також є сучасним, найбільш технологічним та більш інформативним пультовим устаткуванням. Вами не вказано чому саме система ВИРОБНИКА Ajax Systems є найбільш прийнятна для Вашої установи. Тим паче для фізичної охорони посилання на систему ВИРОБНИКА Ajax Systems є абсурдом, так як допомогу при здійснені фізичної охорони може надавати будь-яке сертифіковане охоронне обладнання з набагато вищими технічними якостями в порівнянні з системою ВИРОБНИКА Ajax Systems.
Таким чином, Замовником порушуються принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників (штучне обмеження кола учасників); запобігання корупційним діям зловживанням.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити посилання щодо ВИРОБНИКА Ajax Systems, або внести перечень всього сертифікованного обладнання на території України, яке надає змогу здійснювати цілодобову пультову охорону об’єкту.
2. Наступна вимога в ТД яка є дискримінаційною, це надання сканованої копії сертифікату на
систему управління якістю учасника щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує відповідність системи управління якістю (менеджменту) учасника, вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) щодо сфери сертифікації (застосування), що може бути віднесена до предмета закупівлі, який є чинним на дату кінцевого строку подання пропозицій.
Вказана вимога є незрозумілою!
По-перше:
Сертифікація продукції здійснюється в законодавчо нерегульованій сфері та проводиться в тих випадках, коли суворе дотримання вимог існуючих стандартів або іншої нормативної документації на продукцію (послуги) державою не передбачені. Сертифікація поширюється на послуги, продукцію або ті складові продукції, які знаходяться за межами обов'язкових для виконання вимог щодо безпеки.
Звертаємо Вашу увагу! Організаційно-правові принципи здійснення господарської діяльності у сфері надання послуг з охорони визначає Зкон Укоаїни "Про охоронну діяльність" . Стаття 7 цого Закону говорить саме про ліцензування охоронної діяльності, а не про сертифікацію. В свою чергу Ліцензування охоронної діяльності здійснюється у порядку, визначеному Законом України "Про ліцензування видів господарської діяльності" та згідно ст. 4 цого Закону, контролюється органами державного регулювання у сфері охоронної діяльності , а також центральними орган виконавчої влади у сфері охоронної діяльності.
Тобто охоронна діяльність повинна відповідати Ліцензійним вимогам та чітко врегульована державою. Для здійснення охоронної діяльності отримується ліцензія а не сертифікат. При отриманні ліцензії виконуються всі вимоги згідно діючому законодавству щодо охоронної діяльності, в тому числі і відповідність матеріально-технічної бази.
Про яку сертифікацію взагалі йде мова! Та ще й відповідно вимогам стандарту на міжнародному рівні, згідно саме вашій закупівлі 79710000-4 - Охоронні послуги ,послуги з охорони адмінбудівлі за адресою місто Кодима ,Одеська область ,площа Перемоги 1-1, вул. Соборна,123, вул. Соборна,108-1 (Ідентифікатор закупівлі:UA-2022-02-09-004597-b), послуги які надаються на території України та чітко врегульвані нашим законодавством.
По-друге:
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Учасників. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів для здійснення господарської діяльності саме у сфері охорони. У разі відсутності сертифіката , якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції.
По-третє:
Встановлюючи вимоги щодо надання копії сертифікату , Ви ставите Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов'язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Дійсно данна вимога є поширеною, але з одною ціллю - надати більшу перевагу конкретному учаснику.
Тому, Ваша вимога про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України "Про публічні закупівлі" під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Одним із принципів захисту конкуренції у процесі публічних закупівель, визначених ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» є принцип недискримінації учасників. Його суть полягає в тому, що встановлюються рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. При цьому замовнику забороняється вдаватися до дій, які можуть дискримінувати потенціальних учасників закупівлі.
Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета тендерних процедур полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів.
3. У додатку 1 до ТД п. 2.2 передбачено надання інформації про наявність
операторів , які будуть задіяні на пункті централізованого спостереження з додаванням сканованих копій підтверджуючих документів про відповідність кваліфікації.
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до усіх учасників, так як в жодному нормативному акті та правовому документі не має посилань або критерій щодо операторів пункту централізованого спостереження. Просимо Вас, пояснити позицію щодо операторів пункту централізованого спостереження, посилаючись на нормативно-правові акти або Закон України «Про охоронну діяльність», так як в жодному з вищезазначених документів та в Ліцензійних умовах щодо охоронної діяльності ніяких посилань щодо кваліфікації операторів пункту централізованого спостереження НЕ МАЄ. Вказаний пункт є дискримінаційним, незаконним та підлягає виключенню. Виходячи з вищевикладеного, просимо Вас, вказаний пункт виключити з Тендерної документації.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Також частиною 5 статті 14 Закону передбачено, що оголошення про проведення закупівлі «Відкриті торги», та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Якщо вищезазначені вимоги не будуть Вами усунені в Тендерної документації, будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.02.2022 17:42
Вирішення:
Шановний учаснику!
Ваша вимога щодо виключення з тендерної документації пунктів, що містять дискримінаційні вимоги уважно розглянута.
1. Так, частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Що стосується пункту 1 Вашої вимоги, то рішенням уповноваженої особи від 16.02.2022 року внесені зміни до ТД а саме – до п. 1.1. та 1.2. Додатку 1 до тендерної документації.
2. Щодо вимоги замовника про надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, котрий підтверджує відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, який діє в Україні, пояснюємо наступне.
Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується пунктом 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність в учасника сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність учасника здійснювати надання послуг у відповідності з вимогами замовника та не містить жодних дискримінаційних вимог.
Така позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення від 04.01.2022 року №112-р/пк-пз; рішення від 13.01.2022 року №673-р/пк-пз, відповідно до висновків яких скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати умови про надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені умови порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі.
Таким чином, пункт 2 вимоги є необґрунтованим та таким, що підлягає відхиленню.
3. Щодо вимоги замовника про надання довідки про наявність у штаті Учасника операторів, які будуть задіяні на пункті централізованого спостереження з додаванням сканованих копій підтверджуючих документів про відповідність кваліфікації, пояснюємо наступне.
Відповідно до пункту 16 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 року №960, працівники, залучені до роботи на пункті централізованого спостереження, повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та подати необхідні для прийняття на роботу документи, передбачені абзацами третім - шостим пункту 17 цих Ліцензійних умов.
Освітня підготовка персоналу пункту централізованого спостереження, який спостерігає за станом систем передавання сповіщень, повинна бути не нижче повної загальної середньої освіти.
Професійна підготовка персоналу пункту централізованого спостереження забезпечується суб’єктом охоронної діяльності.
Згідно з пунктом 4 Ліцензійних умов охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.
Враховуючи, що для отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності учасники підтверджують кадрові вимоги, передбачені в тому числі і пунктом 16 Ліцензійних умов, незрозуміло в чому полягає дискримінація та яким чином наведені умови порушують Ваші права та законні інтереси, як учасника закупівлі.
Таким чином, пункт 3 вимоги є необґрунтованим та таким, що підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено