• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Рентгенівська плівка (ДК 021:2015:32350000-1—“Частини до аудіо- та відеообладнання “ НК 40979 - Медична рентгенівська плівка, екран)

Мова, якою учасники повинні готувати тендерні пропозиції - українська. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ на іншій мові ніж українська, учасник надає переклад цього документа. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики в Додатку №4 до Оголошення

Завершена

1 231 560.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 157.80 UAH
Період оскарження: 08.02.2022 20:58 - 24.02.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: e3dfff89dae24aea88e77693e49b010e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-08-017119-b.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі. У п. 3.5. Додатку 4 передбачена вимога, згідно якої «З метою отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагає це оголошення, учасники повинні надати в складі пропозиції конкурсних торгів гарантійного листа виробника (офіційного представника, представництва або філії виробника якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) яким підтверджується відповідність цим медико-технічним вимогам та можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, з відповідними строками придатності. Гарантійний лист повинен підтверджувати відповідність медико-технічним вимогам, повну назву учасника, назву предмету закупівлі та номер закупівлі.». Слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено. Тобто цією вимогою порушуються одні з ключових принципів здійснення закупівель, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників. З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства та усунення вимог, що призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, вимагаємо: - виключити з п. 3.5 Додатку 4, що містить вищезгадані умови про надання оригінал листів авторизації від виробника. У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний Учасник! Розглянувши Ваше звернення уповноважена особа повідомляє, що: Частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», норми якої є імперативними, визначено перелік відомостей, що зазначаються в тендерній документації, зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі); інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби), тощо. Частина 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» регламентує, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ці норми є диспозитивними, дають право замовнику включати або не включати певні вимоги до тендерної документації. Формування предмету закупівлі, визначення необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик товару, включеного у предмет закупівлі, проводилось з урахуванням наявного у Замовника обладнання для діагностики, у тому числі і рентгенографічного, нагальної потреби у витратних матеріалах до такого обладнання, обсягу виділених на такі потреби кошторисних призначень та фактичного фінансування, а також з урахуванням положень Закону України «Про публічні закупівлі». У п. 3.5. Додатку 4 передбачена вимога, згідно якої «З метою отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагає це оголошення, учасники повинні надати в складі пропозиції конкурсних торгів гарантійного листа виробника (офіційного представника, представництва або філії виробника якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) яким підтверджується відповідність цим медико-технічним вимогам та можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, з відповідними строками придатності. Гарантійний лист повинен підтверджувати відповідність медико-технічним вимогам, повну назву учасника, назву предмету закупівлі та номер закупівлі.». Зазначена вимога має під собою об’єктивне підґрунтя, оскільки на даний час на території України зустрічається велика кількість товарів, що не відповідають зазначеним у сертифікатах якості характеристикам, або мають невідоме джерело походження (про це постійно надходять повідомлення від Державної служби з лікарських засобів). Крім того, Замовник не обмежує право Учасників надавати пропозиції на товар різних виробників. За попереднім аналізом, на території України існує що найменше 5-7 різних виробників чи імпортерів товарів, що є предметом закупівлі, а отже кожен Учасник може звернутись до любого виробника чи офіційного представника виробника з метою підтвердження гарантій поставки товарів, необхідних для забезпечення пацієнтів якісною та безпечною продукцією. Тобто жодних дискримінаційних вимог чи обмеження можливого кола учасників, Замовник не висуває. Окрім того, питання надання гарантійного листа виробника також не раз висвітлювалось в рішеннях Антимонопольного комітету України, та за його позицією така умова є дискримінаційною лише тоді, коли гарантійний лист вимагається саме від виробника продукції, і при цьому Документація не передбачає можливості надання вищевказаного гарантійного листа від дилера, дистриб'ютора або іншого представника виробника. В Тендерній документації така можливість передбачена, а тому дана умова є обґрунтованою та законною. Крім того, дописувач не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову п. 3.5 Додатку №4 до Тендерної документації (зокрема, що йому виробник (офіційний представник, представництво або філія виробника) не надають такий гарантійний лист), а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі. З урахуванням викладеного вимогу Учасника щодо приведення тендерної документації на закупівлю Рентгенівська плівка (ДК 021:2015:32350000-1—“Частини до аудіо- та відео обладнання “ НК 40979 - Медична рентгенівська плівка, екран)) у відповідність до вимог закону слід залишити без задоволення.
Статус вимоги: Відхилено