-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в межах смуги відведення автомобільної дороги загального користування державного значення Т-09-03 Галич - Підгайці – Сатанів, км 12+722 – км 73+260 з реєстрацією права постійного користування за Службою автомобільних доріг у Тернопільській області (орієнтовною площею земель близько 275 га) Код за ДК 021:2015: 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги»
Торги відмінено
3 382 282.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 911.41 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 911.41 UAH
Період оскарження:
08.02.2022 14:33 - 07.03.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників
Номер:
3b33eaf956494c1bbed2e7002eec200b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-08-002016-c.b3
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена вимога: «Учасники включають в Довідку працівників, які є необхідними для надання послуг за даним предметом закупівлі відповідно до Технічного завдання з дотриманням діючих норм і правил, а саме:
Зазначені працівники повинні перебувати з Учасником у трудових відносинах (за основним місцем роботи або цивільно-правових угод):
- СЕРТИФІКОВАНИХ ІНЖЕНЕРІВ-ЗЕМЛЕВПОРЯДНИКІВ - НЕ МЕНШЕ 5-Х ОСІБ;
- сертифікованих інженерів-геодезистів- не менше 1-ї особи;
- фахівців із геодезичною та/або землевпорядною освітою (крім сертифікованих)-не менше 5-осіб;
- юристів не менше 1 особи.”
Вимога щодо наявності у штаті учасника не менше 5-х сертифікованих інженерів-землевпорядників жодним чином не обґрунтована Замовником та позбавлена жодних підстав.
Згідно ч. 2 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
У Скаржника за основним місцем роботи наявні 3 сертифіковані інженери-землевпорядники, що у свою чергу відповідає вимогам Закону України «Про землеустрій». Крім того, у Скаржника наявні два інженери-землевпорядник із вищою землевпорядною освітою (що не мають кваліфікаційного сертифікату), які також здатні виконувати роботи із землеустрою. Також, у штаті Скаржника знаходяться 3 сертифіковані інженери-геодезисти та два не сертифікованих інженери-геодезисти.
Тобто ми цілком відповідає вимогам законодавства та маємо можливість повністю виконати обсяг робіт, що визначений технічним завданням по Закупівлі, складом працівників, які є в штаті, а також можемо залучити працівників за цивільно-правовими договорами або залучити субпідрядника у разі необхідності.
Вимога про наявність не менше 5-х сертифікованих інженерів- землевпорядників у штаті ставить Скаржника в дискримінаційне положення у порівнянні з учасниками у яких наявні 5 сертифікованих інженерів-землевпорядників
Виходячи з норм Закону України «Про публічні закупівлі», вимоги тендерної документації встановлюються Замовником самостійно згідно із законодавством, з урахуванням та дотриманням: - частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; - принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплених частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»; - частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі, де передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога Замовника, встановлена у абзаці 2 пункту 1.2 Додатку 1 до тендерної документації, щодо наявності сертифікованих інженерів-землевпорядників - не менше 5-х осіб, порушує приписи чинного законодавства України та значно обмежує потенційне коло осіб, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, просимо не порушувати права потенційних учасників процедури закупівлі та виключити з тендерної документації вимогу «сертифікованих інженерів-землевпорядників - не менше 5-х осіб», а саме вимогу «5-х осіб», як таку, що не відповідає вимогам чинного законодавства та призводить до дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.02.2022 22:36
Вирішення:
Відповідно до вимог ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», право на визначення кваліфікаційних критеріїв належить Замовнику закупівлі.
Згідно п.1 ч.2 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник під час проведення тендерної закупівлі установив ряд кваліфікаційних критеріїв, одним із яких є вимога щодо підтвердження наявності у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Для підтвердження вказаної вимоги, Учасник повинен надати інформацію про перебування із ним у трудових відносинах (за основним місцем роботи або цивільно-правових угод) сертифікованих інженерів-землевпорядників в кількості не менше 5-ти осіб (п.1.2 Додатку 1 до Тендерної документації).
Встановлена Замовником вищевказана вимога відповідає чинному законодавству та не являється дискримінаційною по відношенню до Учасників закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо аналогічного досвіду
Номер:
eaff79b1afbf481794962d7fb6dfab80
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-08-002016-c.b2
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог щодо аналогічного досвіду
Вимога:
Шановний Замовнику! У Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена вимога: «Не менше 2-ох договорів з розроблення (виготовлення) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж в натурі (на місцевості) або технічних документацій із землеустрою щодо поділу (обєднання) або технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації ЗЕМЕЛЬ ТРАНСПОРТУ (КВЦПЗ 12.01-12.11), за період 2018-2021рр.”
Відповідно до частини першої статті 16 Закону, замовник має право встановити кваліфікаційний критерій до учасників «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». Законом України «Про землеустрій» затверджено види документації і цільового призначення земель.
Законом не передбачено розробку документації із землеустрою окремо по кожному виду земельної ділянки з прив’язкою до її цільового призначення. Тому стає не зрозуміло чому Замовником вимагається аналогічний договір, предметом якого є розробка документації з землеустрою саме земель транспорту. Для надання даної послуги передбачена ЄДИНА законодавча процедура, яка не передбачає будь-яких змін у виконанні послуг, що не залежить від цільового призначення даних земель (в нашому випадку КВЦПЗ 12.01).
Вимога Замовника надати аналогічні договори саме щодо ЗЕМЕЛЬ ТРАНСПОРТУ (КВЦПЗ 12.01-12.11) є абсолютно безпідставною, оскільки процедура розроблення технічних документацій із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель така сама як для земель інших категорій.
Виходячи з норм Закону України «Про публічні закупівлі», вимоги тендерної документації встановлюються Замовником самостійно згідно із законодавством, з урахуванням та дотриманням: - частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників; - принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплених частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»; - частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі, де передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога Замовника, встановлена у абзаці 2 пункту 1.3 Додатку 1 до тендерної документації, щодо наявності не менше 2-ох договорів з розроблення (виготовлення) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж в натурі (на місцевості) або технічних документацій із землеустрою щодо поділу (обєднання) або технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації ЗЕМЕЛЬ ТРАНСПОРТУ (КВЦПЗ 12.01-12.11), за період 2018-2021рр., порушує приписи чинного законодавства України та значно обмежує потенційне коло осіб, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, просимо не порушувати права потенційних учасників процедури закупівлі та виключити з тендерної документації вимогу «ЗЕМЕЛЬ ТРАНСПОРТУ (КВЦПЗ 12.01-12.11, як таку, що не відповідає вимогам чинного законодавства та призводить до дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.02.2022 22:32
Вирішення:
Відповідно до вимог ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», право на визначення кваліфікаційних критеріїв належить Замовнику закупівлі.
Згідно п.1 ч.2 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник під час проведення тендерної закупівлі установив ряд кваліфікаційних критеріїв, одним із яких є вимога щодо надання Учасником інформації про досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
В підтвердження зазначеної вимоги, Учасник має надати не менше 2-х договорів з розроблення (виготовлення) проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або технічних документацій із землеустрою щодо встановлення меж в натурі (на місцевості) або технічних документацій із землеустрою щодо поділу (обєднання) або технічних документацій із землеустрою щодо інвентаризації земель транспорту (КВЦПЗ 12.01-12.11) за період
2018-2021 роки (п.1.3 Додатку 1 до Тендерної документації).
Встановлена Замовником вищевказана вимога відповідає чинному законодавству та не являється дискримінаційною по відношенню до Учасників закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога до Замовника щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
2a130c82f4bd45b3bfe11711bc71c494
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-08-002016-c.a1
Назва:
Вимога до Замовника щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! У частині 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога надати Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, у якій, зокрема має міститися інформація щодо:
- безпілотні літальні апарати (БПЛА) для аерознімання, обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двочастотним високоточним GNSS приймачем, із частотою отримання даних не менше 20 Гц. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год. Час польоту не менше ніж 120 хв., дальністю польоту від 110 км, швидкістю набору висоти від 5 м/с, робочою висотою польоту над точкою старту від 1900 м, обладнаною системою стабілізації кута крену, та парашутною системою безпеки і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці;
- обладнання для високоточних аерознімань, двочастотний високоточний GNSS приймач. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: не менше швидкість польоту 17-23 м/с. Час польоту не менше ніж 55 хв., висота польоту 4800-5200м, обладнаною системою визначення повітряних суден, а також лідаром (не менше 45-мегапіксельною повно кадровою високочутливою матрицею ) для високоточних знімань і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці;
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних Учасників закупівлі. Зазначена вимога не відповідає наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою». Затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 вимоги поширюються на суб’єктів господарювання, які виконують роботи із землеустрою (обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні), що виконуються з метою складання документації із землеустрою. Відповідно до п. 2.1, 2.2, 2.3 розділу ІІ «Вимоги до технічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою», виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою: – геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж); – комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою. Геодезичні інструменти, комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка, програмне забезпечення повинні мати властивості та функціональність, необхідні для: – забезпечення точності зйомки, що буде відповідати чинним стандартам і забезпечувати необхідну точність при визначенні поворотних точок меж земельних ділянок та інших об’єктів реєстрації у державному земельному кадастрі відносно найближчих пунктів державної геодезичної мережі; – автоматизації процесу обробки результатів геодезичних робіт; – складання документації із землеустрою у паперовій формі та у формі електронного документа; – забезпечення складання документації із землеустрою у строки, встановлені законодавством. Геодезичні інструменти підлягають періодичній повірці відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність». Постановою Кабінету Міністрів України № 374 від 04.06.2015, затверджено Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці. У зазначеному переліку БПЛА відсутній, оскільки цей пристрій не відноситься до засобів вимірювальної техніки (геодезичний інструмент), не підлягає періодичній повірці, а тому не може бути використаний при проведенні робіт, що є предметом даної закупівлі. Також звертаємо увагу, що зазначене питання вже розглядалося Органом оскарження у закупівлі з ідентифікатором UA-2021-09-28-005783-c, де Замовником була встановлена вимога щодо наявності БПЛА. Даним рішенням АМКУ Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації з метою усунення наявних порушень. Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Частини 2-4 ст. 5 Закону встановлюють наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію Учасників: учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах; Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом; Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, у частині 1 ст. 5 Закону визначено, принципи здійснення закупівлі: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них тощо. Виходячи з вищевикладеного для запобігання обмеження конкуренції та досягнення максимальної економії та ефективності, вимагаємо від Замовника внесення відповідних змін до ТД, а саме: виключити вимогу щодо наявності:
- безпілотні літальні апарати (БПЛА) для аерознімання, обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двочастотним високоточним GNSS приймачем, із частотою отримання даних не менше 20 Гц. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год. Час польоту не менше ніж 120 хв., дальністю польоту від 110 км, швидкістю набору висоти від 5 м/с, робочою висотою польоту над точкою старту від 1900 м, обладнаною системою стабілізації кута крену, та парашутною системою безпеки і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці;
- обладнання для високоточних аерознімань, двочастотний високоточний GNSS приймач. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: не менше швидкість польоту 17-23 м/с. Час польоту не менше ніж 55 хв., висота польоту 4800-5200м, обладнаною системою визначення повітряних суден, а також лідаром (не менше 45-мегапіксельною повно кадровою високочутливою матрицею ) для високоточних знімань і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2022 12:05
Вирішення:
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про відповідність їх кваліфікаційним критеріям.
У тендерній документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Служби автомобільних доріг у Тернопільській області від 08.02.2022 року передбачено чотири кваліфікаційних критерії відповідності учасника вимогам тендерної документації.
При визначенні достатньої кількості в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, Замовник в першу чергу брав до уваги строки проведення процедури закупівлі та обсяг надання послуг відповідно до Технічного завдання (Додаток 2 до Тендерної документації), а також враховував норми п.2.2 Розділу 2 Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, затверджених Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 Геодезичні інструменти, комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка, програмне забезпечення повинні мати властивості та функціональність, необхідні для: забезпечення точності зйомки, що буде відповідати чинним стандартам.
Крім цього, під час формування тендерної документації, Замовник керувався п.1.1.22. Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті міністрів України № 56 від 09.04.1998 р. Аерофотознімання територій та масивів під автомобільними шляхами (враховуючи і ширину смуги відведення) в межах та за межами населених пунктів слід виконувати після опадання листя і засихання трав'янистої рослинності до появи снігового покриву. Варто зазначити, що даний період в наявних погодних умовах є короткотривалим.
На даний час доступними є велика кількість БПЛА, функціональне призначення яких є досить різноманітним, а саме: відеозйомка, моніторинг об’єктів, фотозйомка для рекламних та маркетингових цілей, а також аерозйомка з різною точністю та з різними способами геодезичної прив’язки отриманих даних.
Окреме місце займають БПЛА, які можуть використовуватись для професійної аерозйомки великих площ (десятки тисяч гектарів) з метою визначення точних площ, контурів, точних координат земельних ділянок, угідь, об’єктів нерухомості тощо.
Площа автомобільних доріг згідно тендерної документації є досить об’ємною та розташована на заселеній території, що в свою чергу вимагає значних часових витрат при звичайному аерозніманні. Більшу половину доріг оточує лісиста місцевість, що унеможливлює використання звичайних БПЛА, які потребують маркування з визначенням координат таких позначок на відкритій місцевості для прив’язки координат точок із результатами зйомки БПЛА.
При цьому, базовими характеристиками таких БПЛА повинні бути саме високоякісні камери для якості зображень та високоточні двохчастотні GNSS приймачі для точності прив’язки координат центрів знімків. Встановлений на БПЛА GNSS-приймач з частотою отримання даних не менше 20 Гц , призначений для отримання координат центрів знімків з високою точністю, що дозволяє значно прискорити польові роботи за рахунок скорочення об'єму робіт по створенню планово-висотної основи, що є важливим, так як аерознімальні роботи мають виконуватись у короткі періоди без вегетації та снігового покриву.
Крім того, при даній технології підвищується надійність та точність отриманої після обробки цифрової моделі місцевості. БПЛА можна використовувати у різний час доби, незалежно від метеоумов.
На відміну від наземних геодезичних методів, до яких належать тахеометричне знімання та вимірювання за допомогою GPS-приймачів, БПЛА дають змогу швидко та економічно вигідно виконати аерознімання територій, з метою складання графічних матеріалів, що є складовими технічної документації із землеустрою земельних ділянок.
Виконання аерознімань, топографо-геодезичних робіт до частотними GNSS приймачем, Замовник не вважає дискримінаційною, оскільки різновидність їх теж велика з характеристиками для високоточних знімань.
GNSS обладнаний повно кадровою високочутливою матрицею, яка забезпечує більшу площу захоплення території знімання та робить більш чіткі знімки, що також дозволяє значно скоротити час на виконання аерознімальних робіт, зменшити навантаження на програмні комплекси при фотограмметричній обробці, а також зменшує накопичення систематичних та інших похибок при опрацюванні даних.
Використання двочастотного CNSS, обладнаного такою системою є необхідною умовою для фотограмметричної обробки результатів аерознімання.
БПЛА є більш високоточними і помірними до погодніх умов, зокрема при різкій зміні швидкості вітряних потоків, дозволяють здійснювати вертикальний зліт в умовах щільної забудови, що в свою чергу суттєво скорочує витрати часу для виконання робіт для автомобільних шляхів в межах та за межами населених пунктів у порівнянні з електроними тахеометрами та GPS приймачами.
Оскільки вимогами Закону «Про публічні закупівлі» встановлено, що право на визначення кваліфікаційних критеріїв належить Замовнику закупівлі, який, в свою чергу, встановлює вимоги до обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які на його думку є достатніми для надання послуг згідно Технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації), то відповідно Замовник не вважає встановлення такого обладнання як такого, що може призвести до дискримінаційних умов.
Крім цього, у вимозі зазначено, що Постановою Кабінету Міністрів України № 374 від 04.06.2015 затверджено Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці.
У даному переліку БПЛА відсутній, оскільки цей пристрій не відноситься до засобів вимірювальної техніки (геодезичний інструмент), не підлягає періодичній повірці.
Тому Замовником і було вказано, щоб учасники закупівлі надали свої довідки про технічні характеристики даного обладнання щодо придатності до аерознімань.
В даному випадку Замовник не встановлює вимогу, що учасники закупівлі мають мати власне обладнання. Вони можуть залучити до виконання робіт (послуг) субпідрядника/співвиконавця, а також їхні спроможності.
Враховуючи вищенаведене, Замовник вважає, що встановлена вимога про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, в частині наявності
безпілотного літального апарата для аерознімання, а також наявності обладнання для високоточних аерознімань, двочастотний високоточний GNSS приймач, є законною.
Статус вимоги:
Відхилено