-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
картопля (03212100-1 картопля)
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження:
07.02.2022 15:23 - 11.02.2022 10:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
504e5ac7420b403f86f55b1acffd7d58
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-07-002659-c.b1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Частиною 4. Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 р. передбачено, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Положеняя п.2 Додатку 5 Оголошення, зобов’язують Учасника надати в складі пропозиції наступні документи:
інформацію у формі таблиці про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі, а саме: про наявність водіїв автотранспортних засобів, експедиторів транспортних, вантажників.
П.І.Б. Посада Досвід роботи на останньому місці роботи рнокпп
Всі повідомлені Учасником працівники, повинні мати стаж роботи за вказаними посадами не менше трьох місяців на останньому місці роботи, оскільки це є мінімальним строком при якому дані про працівника будуть відображені в податковій звітності, яка вимагається в цьому оголошенні.
Кількість окремо водіїв автотранспортних засобів, окремо експедиторів транспортних і окремо вантажників повинна дорівнювати повідомленій Учасником кількості одиниць спеціалізованого автотранспорту, яким буде здійснюватися перевезення предмету закупівлі.
Водії автотранспортних засобів, експедитори транспортні та вантажники повинні виконувати перелік посадових (робочих) обов’язків відповідно до типової кваліфікаційної характеристики даних професій. Одночасне виконання функції та обов’язків різних професій однією особою не допускається.
б) щодо всіх вказаних працівників – підтвердження трудових відносин між Учасником або суб’єктом (суб’єктами) господарювання, якого (яких) Учасник залучає для обігу предмету закупівлі: трудові книжки всіх вказаних працівників (перша сторінка та сторінка з останнім записом про прийняття на роботу) і повідомлення про прийняття працівників на роботу (у разі прийняття працівника після 17.06.2015р.) у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015р., з доказом їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби, та/або зареєстровані/незареєстровані в Центрі зайнятості трудові договори і повідомлення про прийняття працівників на роботу (у разі прийняття працівника після 17.06.2015р.) у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015р., з доказом їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби;
в) особисті медичні книжки (з відміткою медичного закладу про проходження медогляду) всіх вказаних водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних, вантажників;
г) документи, що підтверджують проходження навчання всіх вказаних працівників з питань гігієни персоналу та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів відповідно до ст. 48 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». Даний документ має містити інформацію про дату такого навчання;
д) податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за третій квартал 2021 року, з позначками отримання контролюючим органом або з наданням відповідного підтверджуючого документу, згідно порядку підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. Даний податковий розрахунок має містити дані про вказаних в таблиці п. “а)” працівників. Якщо в податковому розрахунку або додатках до нього містяться персональні дані інших фізичних осіб, які не є працівниками, за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі, та не вказані в таблиці п. “а)”, персональні дані таких фізичних осіб мають бути вилучені з даного документа шляхом затемнення, заштриховування або іншим способом, який унеможливить їх зчитування.
Якщо Учасник і роботодавець вказаних працівників є різними особами, пропозиція повинна містити документальне підтвердження господарських відносин Учасника та роботодавця.
Документи, що подаються учасником у пропозиції на вимогу пп. 1-2 «Підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям» оголошення про проведення спрощеної закупівлі повинні бути дійсними на дату подання пропозиці
І. Відповідно до положень, Господарського кодексу України:
Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку ст.. 42 ГКУ).
Підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом (ст. 43 ГКУ).
Положення ч.1 ст. 45 ГКУ встановлюють, що підприємництво в Україні здійснюється в будь-яких організаційних формах, передбачених законом, на вибір підприємця.
Відповідно до ч. 3. Ст 64 ГКУ 3. Підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.
Стаття 47 ГКУ передбачає, що держава гарантує усім підприємцям, незалежно від обраних ними організаційних форм підприємницької діяльності, рівні права та рівні можливості для залучення і використання матеріально-технічних, фінансових, трудових, інформаційних, природних та інших ресурсів.
Відтак, суб’єкти господарювання, в тому числі фізичні особи – підприємці мають право самостійно визначати, кількість працівників необхідних для ведення господарської діяльності.
При цьому норми чинного законодавства дозволяють фізичним особам – підприємцям залучати для виконання зобов’язань інших суб’єктів господарювання, які також мають право самостійно визначати чисельність працівників, які здатні виконати зобов’язання перед іншими суб’єктами господарювання.
Слід зазначити, що Учасник може здійснювати постачання предмету закупівлі безпосередньо зі складу Виробника до складу Замовника, що позбавляє Учасника в необхідності залучення комплектувальників товарів.
Отже, вимога Замовника щодо наявності у Учасника водіїв автотранспортного засобу, експедиторів транспортних, вантажників та комплектувальників товарів, а також вимога щодо одночасного виконання функції та обов’язків різних професій однією особою є дискримінаційною.
ІІ. Замовник встановив вимогу, що працівники, повинні мати стаж роботи за вказаними осадами не менше трьох місяців на останньому місці роботи.
Відповідна вимога є дискримінаційною по відношенню до працівників, які працюють на підприємстві менше 3 місяців.
ІІІ. Замовник зобов’язує Учасника надати документи, що підтверджують проходження навчання всіх вказаних працівників питань гігієни персоналу та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів. Даний документ має містити інформацію про дату такого навчання.
Слід зазначити, що відповідно до ст. 48 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», періодичність проведення навчання персоналу встановлюється самим оператором ринку. Замовник не має повноважень щодо перевірки та визначення періодичності проведення навчання персоналу питань гігієни персоналу та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів.
Вимога Замовника щодо надання документів, що підтверджують проходження навчання всіх вказаних працівників питань гігієни персоналу та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів є дискримінаційною.
ІV. Замовник вимагає від Учасників надання інформації:
б) щодо всіх вказаних працівників – підтвердження трудових відносин між Учасником або суб’єктом (суб’єктами) господарювання, якого (яких) Учасник залучає для обігу предмету закупівлі: трудові книжки всіх вказаних працівників (перша сторінка та сторінка з останнім записом про прийняття на роботу) і повідомлення про прийняття працівників на роботу (у разі прийняття працівника після 17.06.2015р.) у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015р., з доказом їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби, та/або зареєстровані/незареєстровані в Центрі зайнятості трудові договори і повідомлення про прийняття працівників на роботу (у разі прийняття працівника після 17.06.2015р.) у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015р., з доказом їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби;
Слід зазначити, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р., запроваджується облік трудової діяльності в електронній формі, що дозволяє не оформляти/не вести паперові трудові книжки з 10 червня 2021 року.
Тому Вимога Замовника щодо надання трудові книжки всіх вказаних працівників (перша сторінка та сторінка з останнім записом про прийняття на роботу) є дискримінаційною.
V. Замовник вимагає від Учасників надання інформації:
г) податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за третій квартал 2021 року, з позначками отримання контролюючим органом або з наданням відповідного підтверджуючого документу, згідно порядку підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. Даний податковий розрахунок має містити дані про вказаних в таблиці п. “а)” працівників. Якщо Учасник і роботодавець вказаних працівників є різними особами, пропозиція повинна містити документальне підтвердження господарських відносин Учасника та роботодавцем.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про інформацію» від 02.10.1992 р. №2657-ХІІ, інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження.
Закон України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI, регулює правові відносини, пов’язані із захистом і обробкою персональних даних, і спрямований на захист основоположних прав і свобод людини і громадянина, зокрема права на невтручання в особисте життя, у зв’язку з обробкою персональних даних.
Відповідно до ст. 2 ЗУ «Про захист персональних даних» база персональних даних - іменована сукупність упорядкованих персональних даних в електронній формі та/або у формі картотек персональних даних. Володілець персональних даних - фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом.
Положення ст.. 6 ЗУ «Про захист персональних даних», не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Податковий розрахунок за формою №1ДФ це документ, який свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, суми утриманого або сплаченого податку. В цьому розрахунку вказуються дані про виплати всіх фізичних собі, які співпрацювали з суб’єктом господарювання за відповідним звітний період. Зокрема, у Формі №1Дф відображається інформація не тільки про суми доходів найманих працівників, а й контрагентів.
Інформація про суми нарахованого доходу є конфіденційною й не підлягає розголошенню.
Відтак вимога Замовника щодо надання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за третій квартал 2021 року є дискримінаційною.
Просимо Замовника усунути дискримінаційні вимоги Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь картопля.pdf 11.02.2022 19:09
Дата подачі:
11.02.2022 08:48
Вирішення:
На Вашу вимогу щодо усунення порушень № UA-2022-02-07-002659-c.b1 повідомляємо наступне:
Щодо пункту 1.
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ГОСПІТАЛЬ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ» (далі – Замовник) при проведенні спрощеної закупівлі самостійно визначає критерії та документальний спосіб їх підтвердження, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та особливостей реалізації договору про закупівлю. Так, предметом закупівлі спрощеної процедури закупівлі є зернові культури та картопля (картопля (03212100-1 картопля)). Відповідно до умови поставки предмет закупівлі підлягає доставці Учасником згідно заявок Замовника партіями за адресою Замовника з дотриманням термінів його реалізації. Тобто графік поставки предмету закупівлі визначається заявкою Замовника, а відтак це може бути щоденна поставка предмету закупівлі дрібними партіями. Тобто учасник має забезпечити у разі необхідності щоденний графік поставки дрібними партіями, при цьому доставка має забезпечуватися працівниками відповідної кваліфікації, які заявлені в пропозиції. Маючи у своєму розпорядженні обмежену кількість працівників учасник не зможе виконати взяте на себе зобов’язання, а Замовник в такому разі не зможе забезпечити стале харчування пацієнтів госпіталю. Таким чином Замовник встановив таку кількість працівників відповідної кваліфікації, які зможуть забезпечити безперебійну поставку товару. Крім того зважаючи на епідеміологічну ситуацію у зв’язку з поширенням коронавірусної інфекції в учасників має бути достатня кількість працівників, яка забезпечить виконання взятого зобов’язання, у разі хвороби одного з працівників. При цьому, пп. б) п. 1 «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» додатку 5 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі- Оголошення) передбачено, що у разі перевезення предмету закупівлі буде здійснюватися за допомогою інших суб’єктів господарювання, Учасник у складі пропозиції надає чинний договір перевезення, який укладений згідно з вимогами законодавства України. Тобто Замовник не обмежує Учасників у залученні до обігу предмету закупівлі при виконанні договору, інших суб’єктів господарювання, які мають необхідну кількість працівників визначену вимогами Оголошення.
Відповідно до національного класифікатора ДК 003:2010 «Класифікатор професій» найменування посади в трудовій книжці має відповідати Класифікатору професій. Крім того конкретний перелік посадових (робочих) обов'язків визначається посадовими (робочими) інструкціями працівників, які розробляються і затверджується на основі типової кваліфікаційної характеристики, ураховуючи конкретні завдання та обов'язки, функції, права, відповідальність працівників. Таким чином кожна професія має різні кваліфікаційні характеристики і функціональні обов'язки, тому водій не може одночасно виконувати функції експедитора та вантажника.
На думку Замовника вимоги спрощеної закупівлі щодо працівників відповідної кваліфікації не є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Звертаємо Вашу увагу, що умовами оголошення про проведення спрощеної закупівлі зернових культур та картоплі (картопля (03212100-1 картопля) не передбачена наявність комплектувальників товарів. Таким чином, Замовник не вважає вимоги щодо наявності водіїв автотранспортних засобів, експедиторів транспортних та вантажників дискримінаційними та такими що порушують умови чесної конкуренції, принципи відкритості та чесності публічних закупівель.
Щодо пункту 2 та 5.
Щодо стажу роботи працівників за вказаними посадами, повідомляємо, що пп. д) п. 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку 5 Оголошення передбачено податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за третій квартал 2021 року, з позначками отримання контролюючим органом або з наданням відповідного підтверджуючого документу, згідно порядку підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку. Даний податковий розрахунок має містити дані про вказаних в таблиці п. “а)” працівників. Мінімальний строк при якому дані про працівника будуть відображені в податковій звітності становить не менше трьох місяців на останньому місці роботи. Замовник вважає за необхідне залучати до виконання державних замовлень суб’єктів господарювання, які дотримуються чинного законодавства та вчасно подають податкову звітність. Відповідно до ч. 2 ст. 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», фінансова звітність підприємств не становить комерційної таємниці, не є конфіденційною інформацією та не належить до інформації з обмеженим доступом, крім випадків, передбачених законом. На фінансову звітність не розповсюджується заборона щодо поширення статистичної інформації. Підприємства зобов’язані надавати копії фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності за запитом юридичних та фізичних осіб у порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації». Отже, податкова звітність учасника не є конфіденційною інформацією, тому Замовник може вимагати її від учасників під час подання пропозицій.
Що стосується надання персональних даних фізичних осіб, то п. 1 «Зміст і спосіб подання пропозицій» розділу «Інструкція з підготовки пропозицій» Оголошення передбачено надання листа-згоди на обробку персональних даних які стали відомі в процесі проведення спрощеної закупівлі, що містять інформацію, яка підпадає під дію ЗУ «Про захист персональних даних» № 2297-VI, щодо кожної особи, персональні дані якої використовуються у пропозиції. Крім того пп. д) п. 2 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» додатку 5 Оголошення вказано, що якщо в податковому розрахунку або додатках до нього містяться персональні дані інших фізичних осіб, які не є працівниками, за участі яких буде здійснюватись обіг предмету закупівлі, та не вказані в таблиці п. “а)”, персональні дані таких фізичних осіб мають бути вилучені з даного документа шляхом затемнення, заштриховування або іншим способом, який унеможливить їх зчитування. Тобто умовами Оголошення дотримано всіх вимог щодо обробки персональних даних фізичних осіб відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
Щодо пункту 3.
Статтею 48 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» встановлено вимоги до гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами: «1. Оператори ринку дотримуються таких вимог щодо гігієни персоналу потужностей, який працює у зоні поводження з харчовими продуктами:
1) на потужності допускається персонал, який не має протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами та пройшов у цього оператора ринку навчання з питань гігієни персоналу, що підтверджено відповідними записами цього оператора ринку;
2) персонал потужностей періодично проходить навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Періодичність такого навчання встановлюється самим оператором ринку». Відповідно до п. 16 ст. 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» гігієнічні вимоги - заходи та умови, що необхідні для управління небезпечними факторами і забезпечення придатності харчових продуктів для споживання людиною з урахуванням їх використання згідно з призначенням. Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку зобов’язані забезпечувати дотримання вимог цього Закону щодо гігієнічних вимог до харчових продуктів на всіх стадіях їх виробництва та обігу.
Таким чином працівники оператору ринку зобов’язані проходити навчання щодо гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів у цього оператора ринку. Отже керуючись нормами Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Замовник в Оголошенні визначив вимогу про надання документів, що підтверджують проходження навчання всіх вказаних працівників з питань гігієни персоналу та гігієнічних вимог до обігу харчових продуктів. При цьому Замовником не встановлюється конкретний документ та не визначається період за який повинно бути проведене навчання персоналу, а лише вказується, що відповідний документ повинен мати інформацію про дату такого навчання.
Щодо пункту 4.
Щодо надання трудових книжок працівників Учасника або суб’єкта господарювання, якого Учасник залучає для обігу предмету закупівлі (першої сторінки та сторінки з останнім записом про прийняття на роботу) повідомляємо, що відповідно до п. 1 «Зміст і спосіб подання пропозицій» розділу «Інструкція з підготовки пропозицій» Оголошення у разі, якщо умовами цього Оголошення вимагається подання документів, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, Учасник подає інший рівнозначний документ та/або відповідний лист-роз’яснення у довільній формі. Тобто у разі якщо працівники Учасника прийняті на роботу після 10.06.2021 року та не мають трудової книжки, вони подають інший рівнозначний документ – витяг з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. При цьому звертаємо Вашу увагу, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» встановлений п'ятирічний перехідний період для включення до Державного реєстру відомостей з паперових трудових книжок про трудову діяльність працівника. Протягом цього періоду застосовуватиметься як паперова трудова книжка, так і електронна форма уже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність працівника з Державного реєстру.
Таким чином Замовник не вважає вимоги щодо документального способу підтвердження критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» визначені п. 2 додатку 5 оголошення про проведення спрощеної закупівлі зернових культур та картоплі (картопля (03212100-1 картопля)) дискримінаційними, а відтак Ваша вимога № UA-2022-02-07-002659-c.b1 не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.02.2022 19:09