• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 90910000-9: «Послуги з прибирання» (Послуги з технічного обслуговування димовентиляційних каналів)

Згідно тендерної документації

Торги не відбулися

7 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 72 000.00 UAH
Період оскарження: 05.02.2022 12:50 - 18.06.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 65e94f93a97b43d9a1d267c7afbb31ea
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-05-000267-b.a1
Назва: Скарга
Скарга:
на вимоги тендерної документації Замовника - КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» 05 лютого 2022 року КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» (надалі – Замовник) у електронній системі публічних закупівель PROZORRO (далі – Система) було опубліковано оголошення №UA-2022-02-05-000267-b (ID: a98b777c62d44d3c802c5e6c75404619) щодо закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 90910000-9: «Послуги з прибирання» (Послуги з технічного обслуговування димовентиляційних каналів) (надалі – Закупівля). ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «CПЕЦГАЗ-СЕРВІС» (надалі – Скаржник), планує взяти участь у даній Закупівлі. При розгляді тендерної документації із Закупівлі затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника протокол №15 від 04 лютого 2022 року (надалі – ТД) були виявлені вимоги, які суперечать принципам, викладеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VІII (зі змінами) (надалі - Закон) та, які порушують норми частини 4 статті 22 Закону, а саме: 1. Пунктом 2 розділу 3 ТД встановлено вимогу, що учасник торгів для забезпечення виконання зобов’язань, які виникають у зв’язку з поданням тендерної пропозиції надає Замовнику забезпечення тендерної пропозиції. Вид забезпечення тендерної пропозиції – електронна банківська гарантія з грошовим покриттям у розмірі 3 % (три відсотки) від суми закупівлі, на суму 216 000,00 грн. (двісті шістнадцять тисяч гривень 00 копійок) у формі електронного документу підписаного КЕП/УЕП уповноваженої особи банка-гаранта. Також пунктом 2 розділу 3 ТД визначено, що «Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (із змінами)». 14.12.2020 року Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від Наказом № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» було затверджено ФОРМУ забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції та Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Таким чином забезпечення тендерної пропозиції Закупівлі у вигляді електронної банківської гарантії повинно відповідати не тільки вимогам «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (із змінами) та ще й вимогам визначеним у наказі №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 року затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Скаржник у ТД встановив дану вимогу без урахування наказу №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 року затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України. Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника викласти дану вимогу в наступній редакції: «Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 (із змінами) і Наказу № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» від 14.12.2020 року затвердженого Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.». 2. Пунктом 2 розділу 3 ТД встановлено вимогу, що учасник у тендерній пропозиції разом із електронною банківською гарантією зобов’язаний надати копії банківських документів – ліцензія НБУ, документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком. Згідно статті 2 Закон України «Про банки і банківську діяльність» банківська ліцензія - запис у Державному реєстрі банків про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності. Таким чином 30.06.2021 року Законом Україні «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення питань організації корпоративного управління в банках та інших питань функціонування банківської системи» № 1587-IX було внесені зміни до статті 2 Закон України «Про банки і банківську діяльність» визначення терміна "банківська ліцензія видана Національним банком України" викладене в такій редакції: "банківська ліцензія - запис у Державному реєстрі банків про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності". Скаржник не зможе виконати вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції ліценції Національного банку України. Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника викласти дану вимогу в наступній редакції: «До банківської гарантії додаються копії банківських документів – запис у Державному реєстрі банків про право юридичної особи або філії іноземного банку на здійснення банківської діяльності, документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком.». 3. Пунктом 1.1. ПЕРЕЛІКУ ДОКУМЕНТІВ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА визначеному у Додатку №2 до ТД зазначено, що учасник у тендерній пропозиції повинен надати довідку згідно Форми 1, на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та відтиском печатки учасника (в разі її наявності) про наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, а саме: - Дифманометрів (не менше 10 штук); - Анемометрів (не менше 10 штук); - Шліфмашинок (не менше 2 штук); - Обладнання для чистки вентиляційних каналів (не менше 2 штук); - Пояс лямковий. По-перше, обстеження димових і вентиляційних каналів у газифікованих приміщеннях новобудов житлових і громадських будинків регламентується Правилами безпеки систем газопостачання» затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285 (надалі – Правила). Пунктом 6.4. розділу ІV. Вимоги безпеки при проведенні передпускових та пускових робіт систем газопостачання Правил визначено, що при первинному обстеженні димових і вентиляційних каналів у газифікованих приміщеннях новобудов житлових і громадських будинків перевіряють повітрообмін приладовим методом. Таким чином діючим законодавством не визначена конкретна кількість приладів, якими здійснюється обстеження димових і вентиляційних каналів. Матеріально-технічна база Скаржника налічує наступну кількість приладів: - Дифманометрів 1 штука; - Анемометрів - 10 штук; - Шліфмашинок - 1 штука; - Обладнання для чистки вентиляційних каналів - 1 штука; - Пояс лямковий – 1 штука. Наявність вказано вище обладнання у Скаржника підтверджується копіями видаткових накладних №РН-0000529 від 23.06.2021, №260 від 09.11.2020, №285 від 02.12.2020, №128 від 24.11.2020, №861 від 23.11.2020, №5078 від 20.11.2020. Наведена вище матеріально технічна база наявна у Скаржника цілком достатня для надання послуг із Закупівлі. Гарантуємо, що послуги Закупівлі будуть надані своєчасно, професійно та у повному обсязі. По-друге, протягом 2017-2021 року аналогічні послуги закуповуються КП Керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду Дніпровського, Печерського, Голосіївського, Дарницького, Подільського, Шевченківського, Оболонського районів м. Києва, але дана вимога щодо наявності матеріально-технічної у такій великій необґрунтованій кількості не встановлювалась Керуючими компаніями в жодній тендерній документації за наведені вище роки. Таблиця із номерами оголошень щодо проведення закупівлі КП Керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду м. Києва з 2017 по 2021 року. № з/п КП Керуючими компаніями з обслуговування житлового фонду м. Києва № оголошення у електронній системі закупівель PROZORRO Рік 1 Дніпровський р-н UA-2020-11-20-011978-c 2020 UA-2019-11-18-000038-c 2019 UA-2017-09-11-001279-a 2017 UA-2017-12-21-001222-b 2017 2 Печерський р-н UA-2020-12-31-000396-c 2021 UA-2019-11-26-001860-b 2019 UA-2017-09-08-000375-a 2017 3 Голосіївський р-н UA-2021-03-03-006119-a 2021 UA-2018-11-16-002182-a 2018 UA-2019-11-15-000330-a 2019 UA-2018-01-04-000528-a 2018 4 Дарницький р-н UA-2021-03-23-010069-c 2021 UA-2019-05-10-001462-c 2019 UA-2020-01-10-002021-c 2020 UA-2020-04-13-002745-a 2020 5 Подільський р-н UA-2021-07-12-000083-b 2021 6 Шевченківський UA-2020-01-16-000962-c 2020 UA-2020-03-18-002535-a 2020 UA-2021-08-12-004002-b 2021 UA-2019-01-23-000893-a 2019 UA-2017-12-14-001392-a 2017 7 Оболонський р-н UA-2019-04-19-001004-a 2019 UA-2019-11-08-000882-c 2019 Таким чином, наведена інформація у таблиці доводить, що Скаржник має усі можливості надати Замовнику послуги із Закупівлі наявною у нас матеріально-технічною базою. А від так, Замовник встановив кваліфікаційну вимогу необґрунтовано, а наявна матеріально-технічна база Скаржника цілком достатня для надання послуг із Закупівлі у повному обсязі. Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника викласти дану вимогу в наступній редакції: «Учасник повинен надати довідку згідно Форми 1, на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника та відтиском печатки учасника (в разі її наявності) про наявність власного обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, а саме: - Дифманометрів (не менше 1 штуки); - Анемометрів (не менше 10 штук); - Шліфмашинок (не менше 1 штуки); - Обладнання для чистки вентиляційних каналів (не менше 1 штуки); - Пояс лямковий (не менше 1 штуки).». 4. Пунктом 1.1. ПЕРЕЛІКУ ДОКУМЕНТІВ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА визначеному у Додатку №2 до ТД зазначено, що учасник у тендерній пропозиції повинен надати довідку згідно Форми 1 та до довідки учасник повинен додати оригінали документів, що підтверджують право власності на зазначене в довідці обладнання (договори та видаткові накладні). По-перше, Відповідно до статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (надалі – Закон 1), первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію. Господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов’язань, власному капіталі підприємства. Згідно з частини 1 статті 9 Закону 1, підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Частиною 2 статті 9 Закону 1 визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити, якщо інше не передбачено окремими законодавчими актами України: - назву документа (форми); - дату складання; - назву підприємства, від імені якого складено документ; - зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; - посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; - особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Оформлення, видача та підписання первинних документів також визначені у розділі 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 24.05.1995 № 88. Таким чином видаткова накладна є первинним документ, що підтверджує факт постачання товарів (товарно- матеріальних цінностей), як правило, від постачальника до покупця, якщо в ній присутні зазначені вище обов’язкові реквізити. Підтвердження наявності у учасника відповідно обладнання, є факт його отримання, таким фактом є підписана з обох сторін видаткової накладної або акту приймання-передачі товару або іншого документа який містить обов’язкові реквізити реквізиту. Зміст і обсяг господарської операції є ступінь деталізації змісту та обсягу господарської операції визначають особи, відповідальні за її проведення і правильність оформлення. При цьому потрібно забезпечити розкриття змісту господарської операції та ідентифікацію активів, зобов’язань, доходів або витрат, пов’язаних з нею. Так наказує чинити Міністерство фінансів України у своєму листі від 14.03.2012 р. № 31-08410-07/23-1994/1318. По-друге, Статтею 626 Цивільного кодексу України визначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Договір є одностороннім, якщо одна сторона бере на себе обов'язок перед другою стороною вчинити певні дії або утриматися від них, а друга сторона наділяється лише правом вимоги, без виникнення зустрічного обов'язку щодо першої сторони. Статтею 627 Цивільного кодексу України зазначено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості Враховуючи викладене, укладання договору купівлі-продажу не є обов’язком та висвітлює тільки намір сторін щодо купівлі-продажу відповідного товару, та такий договір в розумінні Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не є первинним документом. Вказане доводить, що фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа не зобов’язані під час купівлі товарів укладати відповідні договори, але зобов’язані проводити бухгалтерський облік згідно до чинного законодавства та оформлювати первинні документи. Під час купівлі товарів визначених пунктом 1.1. ПЕРЕЛІКУ ДОКУМЕНТІВ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА Додатку №2 до ТД, Скаржник оформлював виключно первинні документи і не укладав договір. Дана інформація підтверджується наявними у Скаржника видатковими накладними ТОВ «ТД ТОРЕС» №РН-0000529 від 23.06.2021, ВИРОБНИЧО-ВПРОВАДЖУВАЛЬНА ТА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА АСОЦІАЦІЯ "ІНДУСТРІЯ-УКРАЇНА" №260 від 09.11.2020 та №285 від 02.12.2020, ФОП Кравчук Д.В. №128 від 24.11.2020, ТОВ «Такелажні системи» №861 від 23.11.2020, ТОВ «Планета інструмент» №5078 від 20.11.2020. Встановивши вимогу щодо надання разом із видатковими накладними договорів, Замовник встановив дискримінаційну вимогу та порушим права Скаржника на прийняття участі у Закупівлі. Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника викласти дану вимогу в наступній редакції: «До довідки учасник повинен додати оригінали документів, що підтверджують право власності на зазначене в довідці обладнання (видаткові накладні та/або акти приймання передачі товари або інші первинні документи).». 5. Пунктом 1.2. ПЕРЕЛІКУ ДОКУМЕНТІВ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА визначеному у Додатку №2 до ТД зазн
Дата розгляду скарги: 18.05.2022 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.05.2022 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2022 14:20
Дата виконання рішення Замовником: 13.06.2022 15:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідні зміни внесено до тендерної документації
Автор: ТОВ "СПЕЦГАЗ-СЕРВІС", Валентин Рубель +380689520951 specgaz2019@ukr.net