-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Нове будівництво елементів благоустрою (засобів та обладнання зовнішнього освітлення) по вул. Кременецька в с. Стара Миколаївка та по вул. Дубенська в смт. Смига Дубенського району Рівненської області» (ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Закупівля здійснюється на очікувану вартість.
Торги відмінено
813 546.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 067.73 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 067.73 UAH
Період оскарження:
04.02.2022 17:45 - 10.02.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо ISO
Номер:
f2ba4312367642b1b67306a99c0b4db1
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-04-002840-a.b2
Назва:
Щодо ISO
Вимога:
ВИМОГА
ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ОГОЛОШЕННЯ
04.02.2022 року на офіційному порталі Уповноваженого органу «ПроЗорро» опубліковано оголошення про проведення спрощеної закупівлі згідно предмету закупівлі «Нове будівництво елементів благоустрою (засобів та обладнання зовнішнього освітлення) по вул. Кременецька в с. Стара Миколаївка та по вул. Дубенська в смт. Смига Дубенського району Рівненської області» (ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), індентифікатор закупівлі: UA-2022-02-04-002840-a.
Відповідно до вимог оголошення Учасник для підтвердження високої якості світильника - обов'язково надає сертифікат якості ІSO 9001:2015; сертифікат системи екологічного управління ІSO 14001:2015, сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO 28000-2008.
Необхідно зазначити, що ДСТУ Сертифікат ISO 9001 – це стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) для ефективного управління різними аспектами якості і з урахуванням таких ключових принципів менеджменту, як орієнтація на клієнта, мотивація і залученість вищого керівництва, процесний підхід і постійне вдосконалення. ДСТУ Сертифікат ISO 14001 – документ міжнародного рівня, який видається для підтвердження якості та надійності діючої на підприємстві системи екологічного менеджменту. Наявність на підприємстві сертифіката ISO 14001 свідчить про те, що організація володіє достатньою кількістю ресурсів для здійснення успішної екологічної діяльності власного виробництва. Скаржник зауважує, що державна система сертифікації припинила своє існування з 01.01.2018. Про це свідчить Лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 No 3433-06/1382-07, в якому зазначено: "У зв'язку із втратою чинності з 01.01.2018 Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 No 46-93 "Про стандартизацію і сертифікацію" (далі - Декрет) повідомляємо. ...З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності, як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації".
Більше того, наказом Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 No 93, зареєстрованого в Мін’юсті України 16 лютого 2018 за No 194/31646 визнаються такими, що втратили чинність низка наказів якими визначалася обов’язкова сертифікація продукції, зокрема наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 No 28 "Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні".
Отже, станом на сьогоднішній день наявність Сертифікату ДСТУ ISO 9001, має виключно добровільний та рекомендаційний характер. В будь-якому випадку, в Україні відсутній нормативно правий документ, наказ або закон, який зобов’язує підприємство або приватного підприємця, з метою ефективної та якісної роботи мати зазначені сертифікати. Це система добровільної сертифікації і вони носять суто рекомендаційний характер.
Що стосується стандарт ISO 28000 – це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Основне завдання стандарту ISO 28000 полягає у зміцненні транспортної безпеки та уніфікації вимог до систем менеджменту безпеки (СМБ).
Відповідно до вимог стандарту, організація повинна оцінити своє робоче середовище з точки зору забезпечення безпеки, а також визначити, чи є заходи щодо забезпечення безпеки, що вживаються на місці, адекватними, і чи існують уже обов'язкові вимоги до забезпечення безпеки, які організація виконує. Даний сертифікат не є обов'язковими у веденні господарської діяльності з надання послуг реконструкції вуличного освітлення, визначеними нормами діючого законодавства України для здійснення даної діяльності будь-якої власності та проводиться в добровільному порядку.
До того ж, стандарти стосуються не якості товару, а менеджменту (управління) та бізнес-процесів компанії, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці.
Замовник не вправі дискримінувати учасників за наявності зазначених сертифікатів. Адже, встановлення Замовником зазначених вимог порушує право учасників на свободу підприємницької діяльності. Замовник не може без належного обґрунтування необхідності запровадження таких вимог визначати модель управління бізнесом потенційного учасника або екологічного менеджменту потенційного учасника.
Вважаємо, що Замовник жодним чином не пояснив та не обґрунтував необхідність встановлення вищезазначених вимог. Також, що наведена вимога спрямована на штучне звуження конкуренції, оскільки не відповідає реальним потребам Замовника. Дії Замовника в частині встановлення у Оголошенні наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ваші дії в частині встановлення у оголошення наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5, якою передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Вважаємо такі умови дискримінаційними та такими, що порушують принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Просимо внести зміни до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та видалити вимогу щодо підтвердження високої якості світильника - обов'язково надає сертифікат якості ІSO 9001:2015; сертифікат системи екологічного управління ІSO 14001:2015, сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO 28000-2008.
Повідомляємо, що в разі незадоволення вимоги будемо звертатись до контролюючих органів у сфері публічних закупівель, на який покладено обов'язок здійснювати контроль за дотриманням законодавства про закупівлі з метою усуння порушень порядку проведення даної закупівлію
Фізична особа-підприємець Ліснічук О. В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога №2.pdf 09.02.2022 15:53
Дата подачі:
09.02.2022 15:53
Вирішення:
Згідно ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 року № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, виданого на виробника (або учасника, якщо він є виробником), що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виконання робіт виключно якісними матеріалами. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001 на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Таким чином, вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 не є дискримінаційною, що також підтверджується рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.09.2018 № 9528-р/пк-пз.
Щодо сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління». Наказом Державного підприємства «Український науководослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203 в пункті 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016. Вимоги та настанови щодо застосування стандарту - застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності, продуктів та послуг, щодо яких організація визначила, що вона може або контролювати, або впливати в рамках концепції життєвого циклу. Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами. Сертифікат ISO 14001 підтверджує, що виробник товару, який буде використовуватися при здійсненні робіт учасником також керується у своїй роботі принципами захисту довкілля і виробництво обладнання не завдає шкоди навколишньому середовищу. Переважна більшість сумлінних виробників, як українських, так і європейських та світових, вже впровадили в себе системи контролю і керування групи стандартів Міжнародної організації зі стандартизації ISO, таким чином, надання учасниками ISO 14001:2015 гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей при використанні товару та при дотриманні умов експлуатації.
З приводу сертифікату ISO 28000:2008 "Системи управління безпекою ланцюга постачання" зазначаємо, що Національний стандарт України ДСТУ ISO 28000:2008 "Системи управління безпекою ланцюга постачання" розроблено у відповідь на потребу ринку у стандарті щодо управління безпекою постачання та підтвердження іміджу надійного постачальника продукції. Встановлюючи вищезазначену вимогу щодо надання учасниками тендеру у складі їх пропозицій копії Сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачань, ми маємо намір переконатися у надійності учасника як перспективного партнера, який прагне здійснювати свою діяльність у відповідності до міжнародних стандартів якості і бути надійним партнером для нашої установи.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.02.2022 15:53
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо зразків
Номер:
bca030425a3a4aa9922c0b484e3a1546
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-04-002840-a.b1
Назва:
Щодо зразків
Вимога:
Вимога
Шановний Замовнику,відповідно до Тендерної Документації(надалі ТД), Обов’язкова умова ! На підтвердження технічних параметрів, запропонованих Учасником світильників, він повинен протягом 1 днів з моменту розкриття пропозицій (на етапі кваліфікації) надати замовнику зразок запропонованої продукції. Зразки надаються Учасником за адресою замовника: Рівненська обл., Дубенський р-н, смт Смига, вул. Заводська,1 б (з 8:00 до 16:00) своїми засобами та за свій рахунок з оформленням двостороннього акту приймання-передачі зразків… У випадку ненадання учасником зразків у встановлений цим додатком до оголошення про спрощену закупівлю строк, пропозиція такого учасника відхиляється , як така, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі (ч.13 ст. 14) Закону.
Щодо вимоги надання учасниками зразків товару,зазначаємо наступне: Згідно ч.1 ст.14 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.Відповідно до ч.1 ст.25 Закону,ТП подається в електронному вигляді,відповідно зразок не може вважатися її невідємною частиною. Це,зокрема,підтверджується рішенням Вінницького окружного адміністративного суду №120\2753\19-а від 08.12.2019року,відповідно якого"встановлення на власний розсуд замовником вимоги про надання зразка продукції для визначення його відповідності технічним вимогам суперечить частині 1 статті 14 та частині 1 статті 25 Закону". Аналогічна позиція Антимонопольного комітету України(далі АМКУ)щодо вимог надання учасниками закупівлі зразка товару.Зокрема,є наступні рішення постійно діючої колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення №1440-р\пк-пз від 23.01.2020;рішення №16394-р\пк-пз від 11.11.2019;рішення від 12.06.2019 №7764,відповідно яких зразок товару не є складовою пропозиції учасника у розумінні Закону. Відповідно ст.3 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:добросовісна конкуренція серед учасників;максимальна економія та ефективність;відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;недискримінація учасників;обєктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;запобігання корупційним діям і зловживанням. Тому прошу Вас привести ТД у відповідність до Закону та видалити з ТД дискримінаційні вимоги щодо надання зразків.
Фізична особа-підприємець Ліснічук О. В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 09.02.2022 10:12
Дата подачі:
09.02.2022 10:12
Вирішення:
Шановний учаснику повідомляємо Вам, що закупівля «Нове будівництво елементів благоустрою (засобів та обладнання зовнішнього освітлення) по вул. Кременецька в с. Стара Миколаївка та по вул. Дубенська в смт. Смига Дубенського району Рівненської області» (ДК 021:2015 - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) UA-2022-02-04-002840-a - спрощена, що зазначено в оголошенні про проведення закупівлі.
Питання здійснення (проведення) спрощеної закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Згідно зі ст. 14 Закону Замовник визначає перелік відомостей, які Учасник зобов’язаний розмістити у оголошенні (документації) про проведення спрощеної закупівлі. Доводимо до Вашого відома, що в рамках проведення спрощеної закупівлі «тендерна документація» не публікується (її наявність не передбачена), а отже Ваше посилання на недодержання вимог чинного законодавства при складенні «тендерної документації» є некоректним, а тому вимогу щодо внесення змін до тендерної документації неможливо виконати в зв’язку з її фактичною відсутністю.
Щодо розгляду питання по суті інформуємо про наступне.
Відповідно до п.3 ч. 3 ст. 14 Закону Замовник визначає інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі, що і зроблено Замовником, виходячи з його фактичних потреб. Закон також не встановлює виключний перелік способів підтвердження технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі.
Разом з тим як Закон, так і діюче законодавство України не містить жодної заборони як щодо встановлення Замовником вимоги щодо надання/отримання зразка запропонованої продукції Учасником, так і щодо отримання зразка продукції Замовником.
Також Вами не підтверджена неможливість виконати наведену вище умову щодо надання зразка, а також не надано обгрунтування, яким чином наведена вище умова порушує Ваші права та законні інтереси, пов'язані з участю у Спрощеній закупівлі, та позбавляє можливості подати свою пропозицію через наявну умову.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.02.2022 17:12